Kissalla huono turkki

rasvaletti

Mulla on kaksivuotias, leikattu maatiaispoika jonka turkki on hieman rasvaisen tuntunen ja otsalta/päälaelta jopa ikäänkuin "rastoittunut". Gifu on osaksi ulkokissa, eli syö hiiriä, lintuja ja oraviakin sisällä tarjotun ruoan lisäksi. Madotetaan pari kertaa vuodessa. Muuten kisuli on ihan perusterve, ruokahalu kohdillaan ja onnellinen, mutta pitäisikö tuosta turkista huolestua? Ei ole kaljuuntunut tai mitään, mutta turkki tosiaan tuntuu jotenkin rasvaiselta silittäessä. Kellään tietoa mistä tämä voisi johtua? Kiitos jo etukäteen!

3

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+7

Harjaatko turkkia koskaan? Jos turkki vaikuttaa takkuiselta niin kannattaa harjata se läpi. Jos kissa kerran vaeltelee ulkona missä sattuu niin eihän sitä tiedä missä se käy kieriskelemässä. Kenties päässä on pihkaa?

• Mietintäni

Osaatko arvioida miten hyvin kissa itse osaa pitää turkistaan huolta? Eikö nuole itseään ollenkaan? Oletko huomannut raapiiko kissa usein itseään? ettei siinä vaan olisi mitään haitallisia ötököitä elämässä turkissaan?

Jos turkki on likaisen tuntuinen niin siinä mitä ilmeisemmin on paljon bakteerejakin. Kannattaa ehdottomasti pestä se (kissojen hilse-shamppoolla, ettei iho kuivu) ja olla päästämättä kylmään mielellään ainakaan seuraavaan 10 tuntiin sen jälkeen. Suosittelen myös, että pesisit klissan aina vuodenaikojen vaihtuessa. Niihin aikoihin karvat uusiutuvat suuremmissa määrin. Kun ne saadaan pesun ja huolellisen kuivauksen ansiosta uusiutumaan nopeammin, niin ei muodostu takkuja niin helposti. KIssankin on helpompi pitää turkistaan silloin huolta.

• aloittaja rasvaletti

En ole koskaan harjannut kun on niin lyhyt turkki ja se ei kuitenkaan ole takussa, lähinnä pehmeillä ''klimpeillä'' juurikin sieltä päälaelta. Klimppejä ole käsin oikonut, mutta pian ne ovat taas samanlaiset... en usko että on pihkaa, kun ei tunnu kuitenkaan että turkissa olisi kuitenkaan mitään ylimäärästä.

Ja toiselle vastaajalle, kisuli kyllä pesee itseään ihan normaalisti, ei raavi itseään mitenkään huomiotaherättävän paljon...
      Mutta kiitos vastauksestasi, pitääkin seuraavalla kerralla kun menen kaupunkiin ostaa tuollaista shamppoota! (:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3954
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2649
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2637
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2405
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2298
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      310
      2181
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1889
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1633
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1528
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1487
    Aihe