terveisiä Kairosta

pyramidi tietää

Olimme 19.-21.2013 Kairossa. hotellimme olivat kentän läheisyydessa Sonesta sekä Gizassa Tiba Pyramids. Oli upeaa vierailla pyramideilla, kun joka paikkaan pääsi jonottamatta. Kävimme suuressa pysamidissa eli Keposin eli Khufu pyramidissa, Khafressa ja Menkaure kiersimme ympäri. Sfinksikin tuli kierrettyä. Aurinkolaiva museossa myös. Turisteja oli tosi vähä. Hotellillamme kertoivat, että ennen vallankumousta kävijöitä oli 40 000 päivässä, mutta nyt alle tuhat eli nyt on todella oikea aika käydä, jos haluaa nähdä myös pyramidien sisälle. Ns normaaliaioina es on lähes mahdotonta, kun sisälle päästetään vai 300 ihmistä päivässä.

Iltaisin pyramidien valoshow näkyi hotellihuoneen ikkunasta. Aika ihmeellitä, miten valtava rakennelma on täysin näkymättömissä ja sitten ilmestyy valojen syttyessä kuin taiottuna esille.

No nyt olemme jo lentäneet Egyptairilla Hurghadaan, jossa matka jatkuu 5 tähden all-inclusive Sunrise Makadi beach hotellissa snorklaten koralliriutoilla.

10

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyramidi tietää

      Lisäys edelliseen. Kairossa elämä näytti aivan tavalliselta ja niin turvalliselta kuin missä tahansa kehitysmaan suurkaupungissa. Voin verrata sitä Delhiin, HCMC hen eli Saigoniin tai Bagkokiin eli samanlainen kuhina ja vaarallisinta lähinnä kaaosmainen liikenne. Käytimmekin vain taksia siirtymisiin paikasta toiseen. Tosin kävelimme pyramideille, koska hotellilta matkaa oli vain 600 metriä.

      • tietää.

        Rauhallista on ! ! ! Mansurassa kaupungissa Kairon pohjoispuolella ainakin 14 kuollut ja yli 100 haavoittunut.


      • 10+9
        tietää. kirjoitti:

        Rauhallista on ! ! ! Mansurassa kaupungissa Kairon pohjoispuolella ainakin 14 kuollut ja yli 100 haavoittunut.

        Niin nythän puhuttiin kairosta... Kairo itseasiassa onkin turvallisempi kuin monet muut kaupungit. Miksikö? No kun veljeskunta tietää että täällä on poliisien ja armeijan "keskus" niin ovat nyt keksineet alkaa mellastaa kaupungeissa joissa vartiointi ei ole niin tiukkaa kuin täällä kairossa. Ja nythän veljeskunta on tunnustettu laillisesti terroristieyhmäksi eli helpottaa poliisin työtä paljon kun voi pidättää kenet vain veljeskunnan jäsenistä perusruen kuulumalla terroristryhmään.


    • Giza.

      Olisi kannattanut mennä paikan päälle katsomaan, Sound and light show
      .
      Olen ollut englannin ja arabia kielisissä esityksissä livenä ja lukuisia kertoja ravintolan

      katsomassa .Kyllä paikanpäällä vie voiton.

    • 28x...

      Joo tämä yksi Kairohullu patistaa ihmisiä sinne henkensä kaupalla menemään.
      Eivät nyt vie turisteja edes Hurghadaan. Vai vielä Kairoon vanhoja ihmisiä ammuttavaksi ja räjäyteltäväksi?
      Pientä rajaa. Mulla olisi yksi juttu kerrottavaksi pyramideiltä mutta se on niin uskomaton ettei sitä kukaan usko. Antaa olla. Sisäpiirini tietää mutta luulen etteivät usko hekään....Juuh Hauskaa Joulua vain kaikille ja irtopäät senkus Kairossa lentelee, ei ne siellä ehdi nyt Jouluja viettämään , niillä on nyt muita kiireitä siellä sitten...

      • nou vahvat vietit

        Voi teitä pelokkaita ihmisiä! Jos katsot UM:n matkustusohjetta, siinä lukee että Punaisen meren kohteet ovat turvallisia. Ehkä olet siis jotenkin tietoisempi kuin UM ehkä sinulla on jotain, mitä UM ei voi ymmärtää. Ai niin synnynnäinen pelokkuus.


      • omatoimimatka1
        nou vahvat vietit kirjoitti:

        Voi teitä pelokkaita ihmisiä! Jos katsot UM:n matkustusohjetta, siinä lukee että Punaisen meren kohteet ovat turvallisia. Ehkä olet siis jotenkin tietoisempi kuin UM ehkä sinulla on jotain, mitä UM ei voi ymmärtää. Ai niin synnynnäinen pelokkuus.

        Punaisen meren kohteisiin tekevät muut maat matkoja, ainoat jotka eivät tee taitavat olla Pohjoismaat, myöskin Luxoriin ja Assuaniin saa taas matkustaa ja miks ei Kairoonkin, kunhan välttelee noita pahimpia kokoontumispaikkoja. Kyllä mulla ainakin siintää Egyptin matka mielessä, keväällä olis tarkoitus lähteä


      • 6+19

        Edelleen asun täällä kairossa enkä ole vielä kuollut :D jouluakin olemme mieheni kanssa ihan rauhallisesti viettäneet... Taidat olla luulojesi orja etkä kokemustesi tuottamus :'D

        Terv. Se sama joka aina sinun kirjoituksiisi on välillä vastaillut saman tyyppistä.


    • 28x...

      Noh menkää nyt helvetis*ä sinne punaiselle merellenne enhän minä sitä ole estämässä, varsinkaan kun maamme ulkoministeriökin mainittiin kolmasti niinkuin Paavali kielsi tuntevansa Jeesusta. Vai oliks se nyt Pietari? Ei voi muistaa mut Juudaksen mä muistan kyllä, sai vasikoinnistaan 30 hopearahaa, mutta pisti ne kai huoriin tai jonnekin ettei sille Juudaksellekaan sitten kai oikein hyvin käynyt.
      Ne oli kovia jätkiä ne roomalaiset sotilaat ja ihmettelivät miksi nyt tuollainen rääpäle kuin Jeesus täytyy rautoihin lyödä? Tekivät nyt sitten työtä käskettyä; ammattisotilaita kun olivat. Lopunhan me kaikki tunnemme. Tämä oli nyt sitten totuudellinen joulutarina joka sisälsi varmasti jonkun opetuksen jonka tarkkaavainen lukija ehkä havaitsi; ei pidä päätään liikaa aukoa muuten tulee noutaja.

    • luxorfani

      Taas ollaan oporukalla Luxorissa talvea viettäen. Ihan on rauhallista ja turvallista. Meitä on täällä pikku siirtokunta, suomalaisia noin 10 ja muita pohjoisemmasta tulleita satoja.
      Lue lisää "kaamostapakoon.vuodatus.net", joka päivä tuoreita havaintoja ja merkintöjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe