666 yhdessä Jumalan nimistä

gematriaa

Heprean ja kreikan kielten gematria todistaa vahvasti Jumalan olemassaolon puolesta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Gematria

Iesous=888
Immanuel=111
Yeshooa han Nohtsree=777

Tätä jäin ihmettelemään:
Ehyeh asher Ehyeh=666 Eli siis: Minä olen se, joka olen.

2. Moos. 3:14 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen."* Hän sanoi vielä: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.'"

17

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi on

      "Tätä jäin ihmettelemään:
      Ehyeh asher Ehyeh=666 Eli siis: Minä olen se, joka olen."

      Tämä on täyttä potaskaa. Jumalan nimi on pelkästään Minä olen. Katolinen kirkko ja liberaalit suomen kielen Raamatun kääntäjät lisäävät väärin tämän joka olen tai kuka minä olen.

      Tuo 666 tulee suoraan ilman kikkailuja muinaisella heprean kielellä kirjoitetusta nimestä Barack Hussein Obama:

      https://docs.google.com/document/d/1V8JbPEqO_cMiPG17bJ3oib-F6U_bFIOB5vXfX6n_mTk/edit?pli=1

      • Aiheessa oli kyse Jumalan nimestä, eikä Jeesuksesta!? Jokainen uskovainen voi alkaa Jeesustelemaan ja tuomitsemaan muita kuin Jumala, mutta siitä että saako Suomessa esim. vihkiä homoja niin iso osa Suomessa on tuominnut sen ajatuksen välittömästi "tulkitsiessa" sillä Jumalaa, mutta lopulta toimiessa Jumalana tai Jeesuksena. Lisäksi riittää niitäkin Jumalaan uskovia, jotka homovihkiytymisestä tai avoliitosta antavat puoltavan käsityksensä!! Esim. nainen/tyttö tulee pitää neitsyenä niin kauan kunnes tällä hääkellot kajahtaa on jotakin niin vanhanaikaista, että mahtavatko lopulta heidän vanhemmatkaan jaksaneet siihen asti jos piti "seurustella" ennen kuin päädyttiin avioliittoon!?


      • krabazukIsDead

        Ja Barabbaan nimi oli Yeshua Barabbas. Jälkimmäinen oli lisänimi Bar Abbas "isän poia" suomeksi äpärä. Ehkäpä väkijoukolta meni Yeshuat sekaisin. Molemmathan olivat äpäriä.


    • gematriaa

      Ehyeh asher ehyehin gematrinen arvo onkin 661, ei 666.
      Muut ovat oikein.

    • kysyn vaan

      Miten tämä Yeshooa han Nohtsree on määritetty? Onko se jokin heprean tai aramean muinaisen kielen mukaan kirjoitettu. Netistä ei löydy tätä kirjoitus tapaa. Mikä on tämän tiedon lähde?

      Yleensä nimi kirjoitetaan Yeshua Ha-Nostri

      • gematriaa

      • kyvyn vielä
        gematriaa kirjoitti:

        http://www.hebrew4christians.com/Names_of_G-d/Yeshua/yeshua.html

        Lausutaan Yeshooa han Nohtsree. Kirjoitetaan tavallisesti Yeshua haNotzri. Kun hepreassa on eri aakkoset, niin on monta erilaista tapaa kirjoittaa sanat latinalaisin kirjaimin.

        OK - Gematrian sääntöjen mukaan heprean konsonanttien numerovastaavuuksien summasta tulee 777. Jos tuosta todellakin tulee 777 niin todella hieno juttu. Minulle ei ole avautunut, miten siitä tulee 777. Onko sulla tähän lähdettä?


    • dikduk

      Ei kai nyt sentään hanostri ? Tosin ei hanotsri nimityskään tarkoita mitään. Nasaret hepreaksi on Natsrat ja jos siitä laittaa nimityksen "nasaretilainen" se on natsrati,määrätyn artkkelin kera "hanatsrati".
      Gematria on kreikkalaisperäinen leikki jolla pääsee mistä vain, mihin vain , mutta jos myöntää että uskonnot ovat aikuisten leikkejä joihin kukin saa laittaa omat säännötkin, niin siitä vaan..

      • tosi on

        Kreikkalaisilla oli oma numeroleikki. Mutta juutalaiset oikeasti laskivat nimistä lukuja, kun lukukirjamia ei ollut ja kirjaimilla oli lukuvastaavuuden. Ilm. 13:18 on hyödyntänyt tätä ja siihen on kirjattu ohje siitä, mistä tunnistamme antikristuksen nimen:

        Ilm. 13:18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.

        Tässä vastaus siihen, miten tuo toteutuu: https://docs.google.com/document/d/1V8JbPEqO_cMiPG17bJ3oib-F6U_bFIOB5vXfX6n_mTk/edit?pli=1

        Tätä Raamatun kohtaa on vahingoittanut se paholaisen yltiöpäinen toiminta, että kaikista mahdollisista Saddam ja Bush nimistä on mitä ihmeellisimmillä kikkailuilla väännetty 666. Kyse on siitä, että nimi kirjoitetaan muinaisella heprealla suoraan ja siitä sitten lasektaan suoraan luku ilman kikkailuja.


      • onko oikein?

        Jeesuksen nimi on monta kertaa netissä näin:

        Yeshua HaMashiach HaNostri


      • dikduk
        onko oikein? kirjoitti:

        Jeesuksen nimi on monta kertaa netissä näin:

        Yeshua HaMashiach HaNostri

        Siinä yritetään kai sanoa messias Jeesus nasaretilainen. Sana nostri ei hepreassa ole yhtään mitään, notsri on sana jota kristityt todella alkoivat käyttää. Syytä en tiedä mutta kai se on olevinaan "nasaretilainen", mitä se oikeasti ei ole.
        Netti on täynnä virheellistä hepreaa joku tekee virheen ja muut seuraavat kun luulevat oikeaksi


      • dikduk
        tosi on kirjoitti:

        Kreikkalaisilla oli oma numeroleikki. Mutta juutalaiset oikeasti laskivat nimistä lukuja, kun lukukirjamia ei ollut ja kirjaimilla oli lukuvastaavuuden. Ilm. 13:18 on hyödyntänyt tätä ja siihen on kirjattu ohje siitä, mistä tunnistamme antikristuksen nimen:

        Ilm. 13:18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.

        Tässä vastaus siihen, miten tuo toteutuu: https://docs.google.com/document/d/1V8JbPEqO_cMiPG17bJ3oib-F6U_bFIOB5vXfX6n_mTk/edit?pli=1

        Tätä Raamatun kohtaa on vahingoittanut se paholaisen yltiöpäinen toiminta, että kaikista mahdollisista Saddam ja Bush nimistä on mitä ihmeellisimmillä kikkailuilla väännetty 666. Kyse on siitä, että nimi kirjoitetaan muinaisella heprealla suoraan ja siitä sitten lasektaan suoraan luku ilman kikkailuja.

        numerot ovat merkkeinä kirjaimia nuorempia joten aluksi kirjaimille annetiin myös numeroarvo, niin että aakkosten ensimmäinen kirjain oli 1 ja niin edelleen. Roomalaisetkin laskivat "kirjaimin" , koska heilläkään ei ollut muuta keinoa . Myöhemmin joku keksi että kun laskee kunkin sanan kirjainten lukuarvon yhteen, saakin tulokseksi mitä sana oikeasti tarkoittaa, eli se mitä sanottiin ei ollut niinkään merkityksellistä vaan se mitä keksittiin kirjainten numeroarvoista. Ei gematrialla ole mitään arvoa sinänsä, kukin leikkii sillä mitä leikkii .

        "Antikristus" on kristillinen idea joka syntyi näiden gematrialeikkien kukoistusaikaan, joten ei ihme jos joku jo lykkäsi tuonkin UT:een . Neron hakesar, ensimmäisiä kristittyjä vainonnut , antaa luvuksi tuon kristittyjen taikauskoisesti pelkäämän luvun.


      • krabazukIsDead
        dikduk kirjoitti:

        numerot ovat merkkeinä kirjaimia nuorempia joten aluksi kirjaimille annetiin myös numeroarvo, niin että aakkosten ensimmäinen kirjain oli 1 ja niin edelleen. Roomalaisetkin laskivat "kirjaimin" , koska heilläkään ei ollut muuta keinoa . Myöhemmin joku keksi että kun laskee kunkin sanan kirjainten lukuarvon yhteen, saakin tulokseksi mitä sana oikeasti tarkoittaa, eli se mitä sanottiin ei ollut niinkään merkityksellistä vaan se mitä keksittiin kirjainten numeroarvoista. Ei gematrialla ole mitään arvoa sinänsä, kukin leikkii sillä mitä leikkii .

        "Antikristus" on kristillinen idea joka syntyi näiden gematrialeikkien kukoistusaikaan, joten ei ihme jos joku jo lykkäsi tuonkin UT:een . Neron hakesar, ensimmäisiä kristittyjä vainonnut , antaa luvuksi tuon kristittyjen taikauskoisesti pelkäämän luvun.

        Ilmestyskirja oli pamfletti juutalaiskritityltä Paavalin uusia pakanoita, kevytkristittyjä vastaan.


    • krabazukIsDead

      Pedon luku on alunperin 414. Ensimmäinen kirjoitusvirhe kopiotaessa teki siitä 616:n ja toinen 666:n.

    • MrrMorden

      Muhahah

      1/3 on kivi
      kivi jattuna bamaani on appelssiini

      Kuulostaako tutulta?

      Jos kuulostaa niin on aika epäillä.

    • Theologi

      Taas joku gemtariaa osaamaton yrittää sitä (väärin)käyttää...

      Ejeah asher ehjeah eli אהיה אשר אהיה muodostuu luvuista 21 501 21
      ja sanonnan lukarvoi on siis 543. Tämä on käänteisluku Mooseksen arvolle 345
      ja ne ovat yhteensä 888 eli Iesous!

      Luvulla 888 on haettusiis ideaa sille,että Jeesus olisi uusi Jahven valtuuttama (EI jahve .tse!) Mooses, joka vapauttaisi kansansa Rooman ikeestä kuten Mooses oli vapauttanut kansansa Egyptin ikeestä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1217
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1014
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe