Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Paljonko maksaa korjaamolla?

vm 2000

Meganen takajarrujenkien vaihto? Jintahaarukkaa?
En viitsi itse alkaa, kun rumpu on pyörän navan ja laakerin kanssa yhtä palikkaa?, keskeltä mutterilla kiinni.

5

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis vain se keskimutterihan siitä avataan ja vedetään rumpu auki , otetaan vanhat osat pois, uudet paikalleen, säädetään kohdilleen ja rummut takaisin kiinni. Hinnasta en ikävä kyllä tiedä, kun olen aina itse tehnyt jokaiseen autooni.
      Kun ne laittaa kerralla kunnolla, (mitä nykyään harvoin huoltamoissa tehdään) ei niitä pariin sataan tonniin tarvitse räpeltää.

    • vm 2000

      Saako sen muoviläpyskän helposti irti rikkomatta? Miten jarrukenkiä saa (tarkka ohje) supistettua, jos rummussa on olake kulumisesta johtuen? Paljonko jarrukengät maksaa, Motonetin hinnastossa oli maininta ei break-malliin jne?

      • Toki siis siihen muoviin pientä kosmeettista vauriota reunaan vähän aina tulee mutta ihan terävällä talttaruuvarilla reunoista vähitellen keirtäen olen irrottanut rikkomatta, varovainen siinä vaan tarvitsee olla.

        Rummussa jos on olaketta, niin olen pyörittäen vaan vetänyt ulos voimalla ja rälläkällä putsannut olakkeen pois, kun rumpu on irti. Toki, jos olaketta on paljon, kannattaa hankkia uudet rummutkin.

        Jos 23cm halkaisijalla rummut (pitäisi olla, jos break eli farmari) Menee samat kengät, kuin scenic ja laguna:

        http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/223390?ajoneuvo=482


        Jos 20cm halkaisijalla rummut (eli jos mikä tahansa muu rumpujarrullinen versio, kuin farkku) niin menee nämä kengät:

        http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/223431?ajoneuvo=482

        Kannattaa tietysti tarkistaa se halkaisija.


      • vm 2000
        jarnoob kirjoitti:

        Toki siis siihen muoviin pientä kosmeettista vauriota reunaan vähän aina tulee mutta ihan terävällä talttaruuvarilla reunoista vähitellen keirtäen olen irrottanut rikkomatta, varovainen siinä vaan tarvitsee olla.

        Rummussa jos on olaketta, niin olen pyörittäen vaan vetänyt ulos voimalla ja rälläkällä putsannut olakkeen pois, kun rumpu on irti. Toki, jos olaketta on paljon, kannattaa hankkia uudet rummutkin.

        Jos 23cm halkaisijalla rummut (pitäisi olla, jos break eli farmari) Menee samat kengät, kuin scenic ja laguna:

        http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/223390?ajoneuvo=482


        Jos 20cm halkaisijalla rummut (eli jos mikä tahansa muu rumpujarrullinen versio, kuin farkku) niin menee nämä kengät:

        http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/223431?ajoneuvo=482

        Kannattaa tietysti tarkistaa se halkaisija.

        Vaihdatin korjaamolla. Samalla meni jarrusylinterit vaihtoon, kun vuotivat.
        Nyt olen kuunnellut linnun viserrystä muutaman viikon, joka operaatiosta seurasi. Eli sen mukaan, kuinka nopeasti renkaat pyörii, sitä nopeammaksi muuttuu viserrys.
        Rummut ei kuumu eikä laahaa, mutta joku tuntuu kihnuttavan johonkin renkaiden pyöriessä.

        Muuten onhan tuossa polttoaineläppä keskuslukitukseen kuuluva? Näyttäisi olevan, mutta ei läpän sulkumekanismin tappi kyllä liikahtanut pakkasella, kun kokeilin. Ei ole aiemmin tullut mieleen, mutta nyt tuli tutkittua, kun läppä jumittui huoltoasemalla kiinni-asentoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe