Turku Energian joulumieli....???

Vaihtoon meni

Pian 80-vuotias turkulaismies joutuu elämään joulun ilman sähköä, kertoo Turun Sanomat.

(JARI TERTTI)

Turun Sanomat kirjoittaa, että mieheltä katkaistiin viime viikolla sähköt maksamattomien laskujen takia. Vanhukselta oli jäänyt maksamatta kaksi sähkölaskua, yhteensä vajaat 90 euroa.

Vanhus oli toivonut, että hän olisi voinut maksaa rästiin jääneet laskut sekä takaisinkytkennästä veloitettavat lähes 90 euroa tammikuun alussa, jolloin hän saa seuraavan eläkkeensä. Turku Energian virkailija ei kuitenkaan pyyntöön suostunut.

Myöskään sosiaalitoimisto ei ehtinyt käsitellä miehen hakemusta ennen joulua.

Kerrostaloasunnossa lämpöä riittää, mutta ruuat miehen on haettava naapurinsa jääkaapista eikä televisiosta tai radiosta ole iloa.

- Pistää vihaksi, kun näin käy, sanoo miehen ahdingosta Turun Sanomille kertonut ystävä.

Turun Energia ei suostu kommentoimaan yksittäistapausta. Yhtiöstä kerrotaan, että perintäprosessi on määritelty sopimusehdoissa. Asiakkaiden toivotaan ottavan yhteyttä heti, jos heillä ilmenee vaikeuksia laskujen maksamisen kanssa, jolloin maksuajasta voidaan neuvotella.

Lähde: Turun Sanomat

55

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo Mäkinen

      Kyykytetään joukkovoimalla turku energia. Laittakaa joku ketä osaa, facebookiin sivut, sa vanhus sähkönsä auki heti. Todella häpeällistä energialta.

    • Nyt kaikki tehdään jotain asian eteen. Sähköjä me ei hälle saaha tuolta yhtiöltä. Mutta joku vois viedä agrekaatin sinne ja kutsua toimittajat paikalle. Tekisin itse, mutta on satoja kilometrejä välimatkaa.

      Lisäksi voisimme tehdä joulun hyvänteon ja muistaa vahusta joka ei rahassa kylve, eli nyt tekemään sähkösopimukset sopivaan yhtiöön.

      Annetaan maistaa puljun omaa lääkettään.

    • Laiton tuossa kirjekuoreen 5 centtisen yhtiölle jos kerta on noin tiukkaa.

    • Tehkää jotain heti

      Voisiko joku Turkulainen yrittäjä hoitaa asian kuntoon ja heti?! Vanhuksella tod.näk mennyt maksusopimus umpeen tai ei ole osannut laittaa laskuaan oikein tjs. Mutta silti, jouluna sähköt pois...eikö mitään häpyä ole ?
      Asun kainuussa, en pysty tuleen apuun, osallistun kyllä kustannuksiin eli ...tehkää jotain että tulee hyvä joulumieli papalle.

      • teil yhteyksiä

        Dennis tai kiekkoilijat?


    • Hyvä tahto ?

      Eipä pääse tuonne Energian sivuille antaan palautetta. Noo, meneehän se palaute kun äänestää jaloillaan.

    • kiukku laitettu

      Menkää Turku energia face book sivuille antaan palautetta.

    • vaihtoon menee...

      Turkulaiset ja muut kellä on turun energian sähkösopimus, nyt kipinkapin vaihtamaan sähkön toimittajaa, joku tolkkuhan pitää olla millon sähköt poiki laitetaan, se olis voinnu olla vaikka vuodenvaihteen jälkeen, aina ne sen rahan kuitenkii ottaa, on se myöhässä tai ei.

    • Reino P.

      Kyllä Turku on vanhuksille raaka paikka olla ja asua.Ei auteta sairasta ravintolassa.Ei auteta huoltoasemalla.Kaupungin oma laitos katkaisee sähköt jotta Turkulainen vanhus ei vain näkisi Joulurauhanjulistusta omassa kodissaan.

    • Saa mitä tilaa....

      Muistakaa kiittää yhtiötä sen omalla fb seinällä!

      • Työtön hitsari

        Sivuille ei pääse, ei FB, eikä " yrityksen" omillekkaan. Mutta kyllä ne vielä avataa, muistetaan asia, ei unohdeta.


      • kokeilin11
        Työtön hitsari kirjoitti:

        Sivuille ei pääse, ei FB, eikä " yrityksen" omillekkaan. Mutta kyllä ne vielä avataa, muistetaan asia, ei unohdeta.

        FB pelaa


    • Riistäjä yhtiö

      Turun Energia vetoaa asiassa yksityisyydensuojaan. (COLOURBOX.COM)
      LUE MYÖS

      TS: Sähköyhtiö ei heltynyt - vanhukselta katkaistiin sähköt jouluksi

      Turun Sanomat uutisoi tapauksesta, jossa Turun Energia oli katkaissut 80-vuotiaan turkulaismiehen sähköt maksamatta jääneiden laskujen vuoksi. Yhteensä maksettavaa oli 90 euron edestä, ja vanhus oli pyytänyt saada maksaa laskun eläkkeenmaksupäivän koittaessa tammikuussa. Tämä ei Turun Energialle sopinut.

      Monet suomalaiset heltyivätkin vanhuksen sähköttömästä joulusta, ja tarjoutuivat hoitamaan hänen sähkölaskunsa.

      - Mihin tilille voin maksaa tämän säälittävän pikkusumman, että voitte kytkeä vanhukselle sähköt jouluksi?, on esimerkiksi yrityksen Facebook-sivulla kyselty.

      Nyt Turun Energia on vastannut lukuisiin kyselyihin. Valitettavaa on se, että useista vapaaehtoisista maksajista huolimatta näyttäisi siltä, että yritys suostu ottamaan vastaan muiden tarjoamaa apua. Yritys vetoaa asiassa yksityisyydensuojaan.

      - Olemme saaneet iloisesti huomata, että joulun hengessä monen auttamisen halu on herännyt, ja olemme saaneet useita viestejä henkilöiltä, jotka ovat tarjoutuneet maksamaan tämän kyseessä olevan asiakkaamme laskun. Emme voi luonnollisestikaan luovuttaa asiakkaidemme tietoja kenenkään ulkopuolisen tietoon. Pyytäisimmekin asiakasta, jota asia koskee, ottamaan meihin yhteyttä numeroomme 0800 02001, jotta voimme jatkaa tilanteen selvittämistä ja välittää avuntarjousviestit oikeaan osoitteeseen, yritys vastaa kyselyihin Facebookissa.

      Monet Facebookin käyttäjät ovatkin nyt raivostuneet Turun Energian vastauksesta - vapaaehtoiset maksajatkin kun haluaisivat siirtää rahat yrityksen tilille, eivätkä vanhuksen.

      - 80-vuotiaan vanhuksen on varmaan aika vaikeaa saada tietoa Facebook-viestistänne sähköttömässä kodissaan jouluaattoiltana, jos edes Facebookia muutenkaan käyttää, sivalletaan yritykselle takaisin.

      • Ei orpo sähkötön.

        Katsokaas kun se turun kokoomus on siinä energia yhtiössäkin mukana!Siellä ei inhimmillisyttä tunneta.PS.Eikö se Orpo olekkin kokoomuslainen suuria puhuva henkilö siellä eduskunnassa?


      • Pohdintoja
        Ei orpo sähkötön. kirjoitti:

        Katsokaas kun se turun kokoomus on siinä energia yhtiössäkin mukana!Siellä ei inhimmillisyttä tunneta.PS.Eikö se Orpo olekkin kokoomuslainen suuria puhuva henkilö siellä eduskunnassa?

        Minusta on jo kohtuullista, että asiasta on ilmoitettu 3 kertaa, ennen loppua.

        Siis 3 varoitusta tavallaan annettu, ennen....


      • ei siitä kyse
        Pohdintoja kirjoitti:

        Minusta on jo kohtuullista, että asiasta on ilmoitettu 3 kertaa, ennen loppua.

        Siis 3 varoitusta tavallaan annettu, ennen....

        Sähkönkatkaisustakin olisi pitänyt pystyä sopimaan, mutta lahjoituksesta kieltäytyminen on todella vastenmielistä toimintaa.


      • Pohdintoja
        ei siitä kyse kirjoitti:

        Sähkönkatkaisustakin olisi pitänyt pystyä sopimaan, mutta lahjoituksesta kieltäytyminen on todella vastenmielistä toimintaa.

        Pitäisikö sitten sähköyhtiön laittaa jonkinlainen lista nettisivuilleen tyyliin xx-vuotias

        sähkölasku maksamatta, ei ole tehtynyt mitään vielä n kertaa varoitettu/huomautettu

        tässä laskun viite ja tilinumero, jolle kaikki vapaaehtoiset voivat laittaa maksun.

        Aina joka vuosi esim viikko ennen joulua :)


    • uskomatonta1

      On se kumma kuinka tälläinen asia nostaa päätään sillon kun on joulu. Tuskin niitä sähköjä on katkaistu tänä aamuna tai ilman useampaa ilmoitusta ja ilman että laskun eräpäivästä on jo monta kuukautta.....

      • Pohdintoja

        Niimpä, ja mistä tiedämme millainen tapaus, noin ylipäätään on tämä nuori noin

        80 vuotias, asioilla on aina monta puolta ja nyt kerrotaan asiat vain, kuin itse

        asiakkaassa ei olisi mitään vikaa. Kaikki me asiakkaat olemme samalla viivalla

        ja samat säännöt kaikille. Jotenkin vain vaikuttaa, että ihminen ei enää kykyne itse

        hoitamaan, jostain syystä asioitaan.


      • sietäisit hävetä
        Pohdintoja kirjoitti:

        Niimpä, ja mistä tiedämme millainen tapaus, noin ylipäätään on tämä nuori noin

        80 vuotias, asioilla on aina monta puolta ja nyt kerrotaan asiat vain, kuin itse

        asiakkaassa ei olisi mitään vikaa. Kaikki me asiakkaat olemme samalla viivalla

        ja samat säännöt kaikille. Jotenkin vain vaikuttaa, että ihminen ei enää kykyne itse

        hoitamaan, jostain syystä asioitaan.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013122617871832_uu.shtml

        TS: Jouluna sähköt saanut vanhus: "Olen kuin kerjäläinen"

        "Nyt olen itse kuin kerjäläinen. Viime aikoina olen joutunut viettämään aikaa myös sairaalassa. Siellä kului seitsemän kuukautta, kahdesta sydänleikkauksesta ja kahdesta polvileikkauksesta selvinnyt Urpiala kertoo."

        Ja takuulla ei ole mikään alkoholisti, kuten häntä on palstoilla syyllistetty, koska juoppoja vanhuksia ei leikata.


    • Joulun sanoma? !
    • Kirkon rotta

      En tiedä vanhuksen taustoista tietysti mitään, mutta itse olen saanut inhimillistä kohtelua terveyskeskuksesta, puhelinoperaattorilta tai sähköyhtiöltä, kun olen pyytänyt maksuaikaa. On sovittu yhteisymmärryksessä maksuista, eikä mulle ole kukaan huutanut tai minua haukkunut, ennemminkin on kiitelty, jotta olen selvittänyt asiaa.

      Olisko niin, ettei vanha ihminen ole joko kehdannut tai tiennyt, jotta ottamalla yhteyttä palveluntarjoajaan, asioista voidaan sopia. Mulla on työnantaja pantannut palkkaa, aikoinaan ei tullut opintorahaa tilille ja kerran jouduin polven hajottua sairaalaan, joten olen paljon joutunut venkslaamaan näiden maksujen kanssa.

      • Pohdintoja

        Niin kaverihan asiasta kertoi lehdille, jotta maksava lahjoittaja saadaan. Ilmeisesti

        kaverikaan ei voinut auttaa, eikä lähipiirikään, vaan lehdistö teki joululööpin.


      • selvä höpläytys
        Pohdintoja kirjoitti:

        Niin kaverihan asiasta kertoi lehdille, jotta maksava lahjoittaja saadaan. Ilmeisesti

        kaverikaan ei voinut auttaa, eikä lähipiirikään, vaan lehdistö teki joululööpin.

        Kätevä kerjäämismuoto!

        Kyllä konstit keksitään!


    • nääs näin

      Kyllä me täältä Tampereelta teille sähköä myymme ilomielin, samalla voisimme toimittaa puhdasta juomavettä jos niin sovitaan.

      Kuitenkin teille sinne Turkuun HYVÄÄ JOULUA !.

    • Riistoa

      Vähän myöhässä sähköyhtiö myöntyi yleiseen mielipiteeseen. Todella säälittävää toimintaa monopoliyhtiöltä joka tekee hel-vetinmoista tulosta. Tsekatkaapa turkulaiset finderista tuon puulaakin tulosta monopolitoiminnastaan.

      Miksi kukaan ajatteleva ihminen ostaa sähkönsä tuollaisesta riistopuulaakista?

      Ei edes täällä keski-suomessa osata noin kyykyttää vanhuksia....mut taitaa se vanha sanonta pitää paikkansa, eli turku on suomen per-seenreikä.

      • kavereita on

        Mitä jos on muutama tuhat naamakaveria ihan muuten vaan ja ne alkaa somessa meluun, että heistä on väärin, että se ja se joutuu maksamaan itse sähkönsä? Kuka silloin tulee apuun?


    • köyhä ja vihainen

      Tässä vuokratalossa on pakko olla TurkuEnergian sähköasiakas.
      Onko tällainen laillista?

      Pakko maksaa kalleinta hintaa sähköstä, kilpailuttaminen kielletty.

      • Ei pakko

        Ei sellaiseen voi pakottaa. Itse vaihdoin yhtiötä ja vasta myöhemmin muistin, että taisivat käskeä tekemään sopimuksen turku energialle.


      • Omaan pussiin
        Ei pakko kirjoitti:

        Ei sellaiseen voi pakottaa. Itse vaihdoin yhtiötä ja vasta myöhemmin muistin, että taisivat käskeä tekemään sopimuksen turku energialle.

        Kaupungin vuokrataloissa kai sossu useimiten maksaa sen vuokran ja myös sähkön, että eikö olisi vähintäänkin kohtuus ostaa sähkö Turulta? Sieltä se taas kotiutuu omaan pussiin.


      • Ei kaikki
        Omaan pussiin kirjoitti:

        Kaupungin vuokrataloissa kai sossu useimiten maksaa sen vuokran ja myös sähkön, että eikö olisi vähintäänkin kohtuus ostaa sähkö Turulta? Sieltä se taas kotiutuu omaan pussiin.

        Pienipalkkaisella yksin asuvalla ei paljon jää käteen muutenkaan kun vuokrat suhteessa paljon kalliimmat kuin isommissa asuvilla pareilla. Ansiosidonnaisilla jää vielä vähemmän ja vasta peruspäivärahalla voi saada sossusta.

        Eikö olisi kohtuullista myydä sähköä omille kaupunkilaisille kilpailukykyiseen hintaan? Sieltä se kotiutuisi omaan pussiin kun olisi enemmän maksavia asiakkaita ja kannattaisi pitää kiinni niistäkin jotka vielä suostuu maksamaan ylihintaa. Hyvin on riittänyt rahaa typerään "taideteokseen" savupiipussakin, eipä tainnut olla ihan halpa.


    • Sähköt ON!

      Kenenkään EI ole pakko olla TurkuEnergian asiakas! Vuokralla asun minäkin ja vaihdoin eilen edullisempaan yhtiöön! Se käy helposti netissä!

      Tässä kaupunginvaltuutettu Olavi Mäenpää. Arvoisa Turku Energia, ilmoitatteko heti tilinnumeron tekstiviestillä numerooni 0505590119, jonne voin maksaa köyhän eläkeläisen sähkölaskun, jotta voitte kytkeä hänelle välittömästi sähköt! Vai eikö Turun omistamalle yhtiölle raha kelpaa, kuin tariffeja nostamalla. Sitäkö se paritanssi Fortumin kanssa teettää -paluun keskiaikaan!

      • Teräsbetoni-Jokinen

        Sun Ola kannattaisi keskittyä maksamaan omat rästisi ja ulosottosi kuntoon. Tulen sen jälkeen tänne takas uhoamaan kerämään irtopisteitä.

        Sun velkojas ovat enemmän oikeutettuja saamaan meidän maksamat "sun" pennoset kuin tän jutun vanhus oli


    • Kilpailutin sen

      Sähköyhtiö on vaihdettu ja säästän siinä satasia vuodessa! Ei koskaan enää TurkuEnergian asiakkaaksi!

      • Oletpaskanjauhaja

        Puhut runkku paskaa. Minä säästän satasia, mutta kulutukseni onkin 30.000 MWh/vuodessa. Sinun pikkupolttimosi hehkulla ei paljoa sähköä kuluteta. Taisit nyt hiukan liioitella.

        Te maksatte, koska olette tyhmiä, laiskoja ja osaamattomia.


    • Kim Jong-un

      Turku Energian johtohenkilöiden olisi syytä muuttaa Pohjois-Koreaan, siellä kun ei ole sosiaalista mediaa, eikä mitään muutakaan inhimillisyyttä.

    • Älkää ampuko...

      Joku varmaan repii pelihousunsa kun sanon, mutta sähköt katkaistaan vasta, kun maksamattoman laskun eräpäivästä on kulunut 3 kuukautta. Jos sitä ennen soittaa sähköyhtiöön ja sopii maksujärjestelyistä, niin homma hoituu. Vanhuksen tapauksessa ensin meni sähköt ja sitten vasta vanhus soitti sähköyhtiöön, siksi tämä häslinki.

      • jotain rajaa

        Kohtuutonta minusta. Sähköjä ei pitäisi saada katkaista lainkaan vajaan satasen rästin vuoksi! Varakas sähköyhtiö kyllä saa rahansa ulosoton kautta, sähköjen katkaisu on pelkkää kyykyttämistä.


      • Revi omasi

        Ollut sairaalassa 7 kk, niin kuin arvelinkin. Noista tulee helposti ylimääräisiä kuluja eikä muutenkaan pääse hoitamaan asioitaan. Kyllä tuollaisissa tapauksissa pitäisi ilman muuta olla enemmän joustoa, kymmeniä vuosia varmaan jo maksanut ahneelle yhtiölle.


      • Nippuli55
        Revi omasi kirjoitti:

        Ollut sairaalassa 7 kk, niin kuin arvelinkin. Noista tulee helposti ylimääräisiä kuluja eikä muutenkaan pääse hoitamaan asioitaan. Kyllä tuollaisissa tapauksissa pitäisi ilman muuta olla enemmän joustoa, kymmeniä vuosia varmaan jo maksanut ahneelle yhtiölle.

        Itse asiassa Turku Energia on Turun kaupungin omistama sähköyhtiö jonka hinnat ovat keskitasoa alhaisemmat. Turku Energia jakaa osinkoa Turun kaupungille joka puolestaan saattoi käyttää sitä juurikin tämän vanhuksen hoitoon. Eli en sanoisi ahneeksi, jos esimerkiksi verrokkina on valtion omistama Fortum, jonka ahneuden näkee jo johtajien palkoista ja palkkioista.

        Jos on ollut seitsemän kuukautta sairaalassa, niin luulisi hoitavan asiat kuntoon paikkoihin joihin on sopimus (sähköyhtiö, vakuutusyhtiö, puhelinyhtiö jne) ja jos on niin huonossa kunnossa ettei pysty näitä tekemään, niin luulisi että on sellainen järjestelmä joka sen tekee. Toivottavasti en joudu ikinä koomaan, muuten olisi koomasta herättäessä melkoiset laskut kun tullut korkoa koron päälle..


      • niinpäniin.
        Nippuli55 kirjoitti:

        Itse asiassa Turku Energia on Turun kaupungin omistama sähköyhtiö jonka hinnat ovat keskitasoa alhaisemmat. Turku Energia jakaa osinkoa Turun kaupungille joka puolestaan saattoi käyttää sitä juurikin tämän vanhuksen hoitoon. Eli en sanoisi ahneeksi, jos esimerkiksi verrokkina on valtion omistama Fortum, jonka ahneuden näkee jo johtajien palkoista ja palkkioista.

        Jos on ollut seitsemän kuukautta sairaalassa, niin luulisi hoitavan asiat kuntoon paikkoihin joihin on sopimus (sähköyhtiö, vakuutusyhtiö, puhelinyhtiö jne) ja jos on niin huonossa kunnossa ettei pysty näitä tekemään, niin luulisi että on sellainen järjestelmä joka sen tekee. Toivottavasti en joudu ikinä koomaan, muuten olisi koomasta herättäessä melkoiset laskut kun tullut korkoa koron päälle..

        Luulisi "kaupungin omistamassa sähköyhtiössä" olevan joustoa edes vanhusten kohdalla jotka eivät aina kykene hoitamaan asioitaan ajallaan. Lisäkuluja aiheuttamalla ne eivät ainakaan järjesty.


      • kallista on
        Nippuli55 kirjoitti:

        Itse asiassa Turku Energia on Turun kaupungin omistama sähköyhtiö jonka hinnat ovat keskitasoa alhaisemmat. Turku Energia jakaa osinkoa Turun kaupungille joka puolestaan saattoi käyttää sitä juurikin tämän vanhuksen hoitoon. Eli en sanoisi ahneeksi, jos esimerkiksi verrokkina on valtion omistama Fortum, jonka ahneuden näkee jo johtajien palkoista ja palkkioista.

        Jos on ollut seitsemän kuukautta sairaalassa, niin luulisi hoitavan asiat kuntoon paikkoihin joihin on sopimus (sähköyhtiö, vakuutusyhtiö, puhelinyhtiö jne) ja jos on niin huonossa kunnossa ettei pysty näitä tekemään, niin luulisi että on sellainen järjestelmä joka sen tekee. Toivottavasti en joudu ikinä koomaan, muuten olisi koomasta herättäessä melkoiset laskut kun tullut korkoa koron päälle..

        1 vuoden sopimuksissa TE 5. kallein, 7,33c/kWh, halvimmat 5,60 ja 5,99.

        Toistaiseksi voimassa olevissakin kalleimpia, 8,4c/kWh, halvimmat 6,38 ja 6,62.


      • VarpunenJouluaamuna
        niinpäniin. kirjoitti:

        Luulisi "kaupungin omistamassa sähköyhtiössä" olevan joustoa edes vanhusten kohdalla jotka eivät aina kykene hoitamaan asioitaan ajallaan. Lisäkuluja aiheuttamalla ne eivät ainakaan järjesty.

        Miksei joustoa siis myös nuorten kohdalla, vammaisten kohdalla, kaikkien vähävaraisten kohdalla? 80-vuotias ihminen on kuitenkin maksellut sähkölaskuja jo 60-vuotta, joten kokemusta luulisi löytyvän..

        Joustoa on annettu antamalla kolmekuukautta maksu aikaa ja useita muistutuksia asiasta. Niihin ei reagoitu ajoissa, joten älä inise!


    • Nyt sitten

      ovat poistaneet keskustelet fb-sivultaan. Kehut varmaan pysyisi sivulla, mutta ei moitteet.

      • Mieti vähän!

        Mitä jos kaikki toimeisivat kuten tämä äijä?


      • Tarkoitat siis
        Mieti vähän! kirjoitti:

        Mitä jos kaikki toimeisivat kuten tämä äijä?

        Kukaan ei saisi sairastua edes vanhoilla päivillään kuten tämä "äijä". Muistapa se kun itse olet vanha ja voi sitä sairaalaan joutua nuorempanakin.


    • Alennus kaikille

      Ens jouluna jätetään kaikki vaan sähköt maksamatta. Istutaan pimeässä ja naureskellaan, että josko joku tyhmä hoitaisi meidän asiat, kun itse on ne jätetty hoitamatta.

      Pari vuotta tapanina istuttiin pimeässä yli kolme päivää. Ei tuntunut missään. Fortum korvasi jonkun kympin. Pakkaset ehti sulaa. Ei korvannut korvaus menetystä, mutta ikimuistoinen muisto jäi. Ei vaihdettu sähköyhtiötä. Seija teki taas temput, mutta nyt selvittiin vajaalla kahdella päivällä.

      Asiat pitää hoitaa ajoissa. Kyllä omista mokista pitää kantaa vastuu itse.

      • olethyväasiakas

        Kyllä fortumin miljoonapalkkioita nostavat johtajat ovat varmasti kiitollisia.


    • laskutpystyyn.com

      "Hoidan sosiaalisessa mediassa sekä omat että kaverin mielenpahoitukset" -ihmislaji nostaa kivasti päätään.

      A. Parasta vain minulle.
      B. Yleiset sopimusehdot koskevat minua vain minulle hyödyllisiltä osin.
      C. Vastuu. No enhän minä voinut tietää/ymmärtää/osata kysyä/kehdata kysyä. Mutta luulin. Ja niinhän tekee kaikki muutkin.

      Turku Energian on toiminut täysin oikein mutta eihän sillä mitään väliä ole. Nykyjään saa urpoilla ihan mitä tahansa ja sen jälkeen saa oikeutuksen asialleen itkemällä sosiaalisessa mediassa. Aina riittää ymmärtäjiä.

      Ei muuta kuin kommunismiin. Kolhoosissa palaa valo eikä kenenkään tarvitse huolehtia laskusta. First world problems...

    • Kaivetaan vähän

      Mikäs aviisi tämän uutisen esille nostikaan, siis alunperin? Siellä ei jaksettu ottaa selville taustoja. Asukas oli jättänyt maksamatta sähkölaskun, eikä maksanut sitä seuraavan 4 kuukauden aikanakaan.

      Näitä maksujen skippaajia on paljon ja jos ei ota yhteyttä yhtiöön, ei tiedetä onko asunnosta jo muutettu pois vai miksei maksua kuulu. Sitten katkeaa sähköt ja alkaa kauhea mediamyllytys, jotta sähköyhtiö on paha. Toimittajalla, joka jutun teki, oli jotain hampaankolossa sähköyhtiötä vastaan tai halusi hyvän lööpin. Kuka toimittaja kyseessä?

      • etosaalukeatollo

        3 kukautta ja myöhästymiselle pätevä syy, olisivat myös saaneet varmasti omansa. Et ainakaan aja turkuenergian asiaa vääristelylläsi, mutta jos haluat pitää asialla esillä niin mikäpäs siinä.


    • Dorka olet

      etosaalukeatollo
      3kukautta?
      Taidat olla sitä sähköyhtiön porukkaa....?

    • Ei mene tajuntaan

      Mikä tässä nyt vielä mättää? Jos kohun keskipisteenä ollut herra olisikin ollut 7 kk sairaalassa, on hän leikkaustensa välillä kotonakin ollut. Siinä jää 5 kk aikaa selata laskut ja todeta, jotta pahus, sähkölasku maksamatta.

      Mitä tekee herra? Toteaa, jotta en maksa, enkä pyydä maksuaikaa. Miten käy? Sähkö katkeaa ja sitten vasta soitetaan sähköyhtiöön. Ja nyt sitten sähköyhtiö ja johtoporras on roistoja. Millä logiikalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      232
      3360
    2. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      10
      2433
    3. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      15
      2368
    4. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      105
      2059
    5. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      168
      1734
    6. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      89
      1633
    7. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      98
      1573
    8. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      140
      1252
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      72
      1165
    10. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      56
      1138
    Aihe