Kiinteistönhoitoa kun opiskelen, niin olis tälläinen kysymys. Meillä kun on kotona tuollainen Kolmeksin keskipakopumppu käyttövedelle. Se on pieni pumppu putkiston kannattelemana. Kuulin että Kolmeks valmistaa vain kuivamoottoripumppuja? Kuulin senkin että puolestaan Grundfors valmistaa vain märkämoottoripumppuja. Isot kuivamoottoripumputhan ovat omalla alustallaan ja moottori ja pumput ovat eri osioissa. Osaisitteko sanoa että kumpi tuo meijän pumppu on? Eli onko kuivamoottoripumppuja myös tuommoisina pienempinäkin? Semmoinen asia vielä olisi että niissä märkämoottoripumpuissahan vesi voitelee pumpun laakerit ja Ku.moot.pumpussa on sellainen hiilitiiviste ja vesi voitelee sen. Onks se näin? Olis mukavaa jos joku tietävä kertoisi.
Märkä-/kuivamoottoripumpun erot?
4
1724
Vastaukset
- kuttaperkka
Olet oikeassa, olisi mukavaa....
- Grundfossaaja
Kierrät vaan semmoset märkämööttoriset kaukaa, niin kaikki menee hyvin.
- Pumpataan
Kyllä oma kokemukseni on, että Grundfos kestää huomattavasti paremmin kuin esim Kolmeks. Kolmeksin kuivaroottoripumpuissa on mieletäni huono tiivistys ja vesi vuotaa aika helposti. Voi tietysti olla, että olen itse kohdannut vain noita "maanantaikappaleita" Kolmeksin pumpuista. Grundfossin pumpuissa ei kovin usein vuotoja ole tarvinnut korjailla.
- Pumpsakka
Pumpataan kirjoitti:
Kyllä oma kokemukseni on, että Grundfos kestää huomattavasti paremmin kuin esim Kolmeks. Kolmeksin kuivaroottoripumpuissa on mieletäni huono tiivistys ja vesi vuotaa aika helposti. Voi tietysti olla, että olen itse kohdannut vain noita "maanantaikappaleita" Kolmeksin pumpuista. Grundfossin pumpuissa ei kovin usein vuotoja ole tarvinnut korjailla.
Kolmeksilla ja Grundfossilla on samanlaisia pumppuja. Tämä ei ole suuren luokan kysymys. Itselläni on kokemusta Wiloista. Kolmeksilla on valikoimissa yksittäisiä pumppuja ja näillä muilla pumppuasemia paremmin.
Täällä on enemmän tarinaa pumppauksesta yleensä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8575126
Meillä ainakin tuo onnisen pumppaamo on kyllä nimensä veronen eli, "*****"pumppaamo! Laitos on ollut kuusi vuotta käytössä ja johan saadaan nelinumeroinen remonttilasku siitä vehkeestä aikaiseksi.. Plus käyttökustannuksiin voidaan laskea säännölliset vuosihuollot jotka nekin vähän reippaat 200€ vuosi. Ei muuten kannata sitten tehdä mitään vuosihuoltosopimuksia kun niistä ei tunnu olevan iloa sitten niin mitään kun se punainen ilovalo syttyy tolpan päässä! Kannattaa huolehtia siitä että kotivakuutus kattaa myös sen vehkeen ja pitää omavastuu pienenä niin saa haistattaa kalliille huoltosopimukselle sen pumppaamon eli paskat.. Antaa koneen vaan pyöriä sen kun pyörii ja vakuutuksella tekee kyllä tilin kun sitä joudutaan korjaileen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49911
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56772
- 101741
- 33702
- 60699