Tuttavalla on oletettavasti tuollainen auto. Olimme Jouluvierailulla, joten en nyt tunne, enkä tentannut autosta niin tarkkaan tuota mallia. Mutta kuullemma jo 197tkm ajettu
-Oli siis vaimoni täti, joka ensin soitti miehelleen, että auto ei käynnisty. -mies käski vaan yrittää ja yrittää autoa käymään ja se lopulta se käynnistyikin.
10min päästä soi puhelin uudelleen.....se hyytyi tänne matkalle.....
No mies tilasi hinurin ja se vietiin jolle kyläsepälle. -siellä sanottiin, että EGR-vika, osaa saa vasta 7.1.......
-kotiin päästyään täti kertoi käynnistysvaikeuksia olevan jo ollut aikaisemminkin ja aamulla käynnistynyt 4:llä yrityksellä......
SIINÄ SIIS TAUSTAT
Tämä ei tosiaan ole provo, vaan olen kiinnostunut asiasta, koska itsellä on erimerkkinen uudehko diesel-auto ja EGR....... ja 200tkm tulee mittariin samoilla vuosimäärällä.....
Olen kiinnostunut asiasta myös siksi, että minun mielestäni EGR ei hyydytä autoa kokonaan, vaan hyydyttää tehot...... olenko väärässä tai riippuuko asia moottorimallista?
Focus 1.6tdci 2008 ??? EGR ???
9
6446
Vastaukset
- TimoN
Minulla sama vika, Ford Focus 2008, 1.6 TDci, ajettu 235 tkm... Ei lähtenyt enää käyntiin joulun pyhinä... yrittää startata muttei lähde käyntiin... Hinattiin Rinta-Joupille, josta ilmoittivat, että EGR-venttiili on hajonnut... joten kyllä vaikuttaa myöskin käynnistymiseen...
Muutamia päiviä aikaisemmin olin ihmetellyt kun auto kulkee vähän tukkoisesti ja pyörikin välillä hieman epätasaisesti... Sama homma minulla, osa menee tilaukseen, en ota merkkiliikkeen kautta kun hintaa 420 euroa (!!!), ns. tarvikeosana pitäisi saada puolet halvemmalla.
Toivottavasti saan auton taas ensi viikolla liikenteeseen. - The Köle
Olin väärässä EGR:n suhteen ainakin Fordin kohdalla.
-soitin Joulun jälkeen omistajalle ja kyllä alkuperäinen diagnoosi oli oikea, EGR oli rikki
-eli pankaa common rail dieselisit seuraava korvan taakse:
-jos alkaa tulemaan käynnistysvaikeutta, kipin kapin tarkistamaan EGR-venttiilin kunto, niin ei jätä lopuksi tielle.... - egr
halvemmalla pääsee kun pistää peltilätkän ennen egr venttiiliä, loppuu nykimiset ja karstottuminen imupuolella.
- saakelin vihreet!!
Tuo EGR on tunnettu matkan katkaisija monella merkillä diesel-koneissa!!
Itselläni ja tutuilla tiedossa Fordin lisäksi Volvossa, Skodassa, VW:ssa, Toyotassa ja Mersussa on karstoittunut.
Lisäksi työkaverin bensa Golfissa on vastaava täysin karstoittunut, mutta Se ei taida olla sama??- The Köle
-kaverilla oli kanssa bensa-Hondassa, kyllä se kuulemma käyntiin ja tehoihin vaikuttaa bensassakin.....
- eekeeärr
Juu, itsellä volvossa oli samaa ongelmaa ja EGR meni vaihtoon. Nyt ollut 1,5v. diesel mondeo, kohta 130tkm mittarissa ja vielä ei ole ongelmia ollut. Tuttu kehotti antamaan välillä kunnolla jenkaa, että karstat lähtee..En tiedä auttaako, mutta välillä olen näin menetellyt! :)
- hirvittää njo
fordi tdici moottorit kannattaa unohtaa kaikkinensa.
aivan sama mikä malli,täyttä skeidaa
http://www.youtube.com/results?search_query=tdci engine problems&sm=12 - Focus1.6
Sama vika rahikaisella. Löysin Mister Autosta venttiilin kohtuuhintaan. Meinaan ottaa tuon Valeon kun ei maksa kuin 150 ekee. Saapa nähdä miten käyttäytyy. Onko kokemuksia noista Valeoista?
Tuolta siis http://www.mister-auto.fi/fi/egr-venttiili/ford-focus-ii-sedan-da-1-6-tdci-66kw_v18956_g1145.html - hemitur
Kyllä tuon ikäisessä kannattaa tulpata ja se tulppa ei maksa kuin kympin ebayssa. Helppo laittaa ja ei aiheuta mitään ilmoituksia tuon mallin Focuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875