Focus 1.6tdci 2008 ??? EGR ???

The Köle

Tuttavalla on oletettavasti tuollainen auto. Olimme Jouluvierailulla, joten en nyt tunne, enkä tentannut autosta niin tarkkaan tuota mallia. Mutta kuullemma jo 197tkm ajettu

-Oli siis vaimoni täti, joka ensin soitti miehelleen, että auto ei käynnisty. -mies käski vaan yrittää ja yrittää autoa käymään ja se lopulta se käynnistyikin.

10min päästä soi puhelin uudelleen.....se hyytyi tänne matkalle.....

No mies tilasi hinurin ja se vietiin jolle kyläsepälle. -siellä sanottiin, että EGR-vika, osaa saa vasta 7.1.......

-kotiin päästyään täti kertoi käynnistysvaikeuksia olevan jo ollut aikaisemminkin ja aamulla käynnistynyt 4:llä yrityksellä......

SIINÄ SIIS TAUSTAT

Tämä ei tosiaan ole provo, vaan olen kiinnostunut asiasta, koska itsellä on erimerkkinen uudehko diesel-auto ja EGR....... ja 200tkm tulee mittariin samoilla vuosimäärällä.....

Olen kiinnostunut asiasta myös siksi, että minun mielestäni EGR ei hyydytä autoa kokonaan, vaan hyydyttää tehot...... olenko väärässä tai riippuuko asia moottorimallista?

9

5960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TimoN

      Minulla sama vika, Ford Focus 2008, 1.6 TDci, ajettu 235 tkm... Ei lähtenyt enää käyntiin joulun pyhinä... yrittää startata muttei lähde käyntiin... Hinattiin Rinta-Joupille, josta ilmoittivat, että EGR-venttiili on hajonnut... joten kyllä vaikuttaa myöskin käynnistymiseen...

      Muutamia päiviä aikaisemmin olin ihmetellyt kun auto kulkee vähän tukkoisesti ja pyörikin välillä hieman epätasaisesti... Sama homma minulla, osa menee tilaukseen, en ota merkkiliikkeen kautta kun hintaa 420 euroa (!!!), ns. tarvikeosana pitäisi saada puolet halvemmalla.

      Toivottavasti saan auton taas ensi viikolla liikenteeseen.

    • The Köle

      Olin väärässä EGR:n suhteen ainakin Fordin kohdalla.

      -soitin Joulun jälkeen omistajalle ja kyllä alkuperäinen diagnoosi oli oikea, EGR oli rikki

      -eli pankaa common rail dieselisit seuraava korvan taakse:

      -jos alkaa tulemaan käynnistysvaikeutta, kipin kapin tarkistamaan EGR-venttiilin kunto, niin ei jätä lopuksi tielle....

    • egr

      halvemmalla pääsee kun pistää peltilätkän ennen egr venttiiliä, loppuu nykimiset ja karstottuminen imupuolella.

    • saakelin vihreet!!

      Tuo EGR on tunnettu matkan katkaisija monella merkillä diesel-koneissa!!
      Itselläni ja tutuilla tiedossa Fordin lisäksi Volvossa, Skodassa, VW:ssa, Toyotassa ja Mersussa on karstoittunut.
      Lisäksi työkaverin bensa Golfissa on vastaava täysin karstoittunut, mutta Se ei taida olla sama??

      • The Köle

        -kaverilla oli kanssa bensa-Hondassa, kyllä se kuulemma käyntiin ja tehoihin vaikuttaa bensassakin.....


      • eekeeärr

        Juu, itsellä volvossa oli samaa ongelmaa ja EGR meni vaihtoon. Nyt ollut 1,5v. diesel mondeo, kohta 130tkm mittarissa ja vielä ei ole ongelmia ollut. Tuttu kehotti antamaan välillä kunnolla jenkaa, että karstat lähtee..En tiedä auttaako, mutta välillä olen näin menetellyt! :)


    • hirvittää njo
    • Focus1.6
    • hemitur

      Kyllä tuon ikäisessä kannattaa tulpata ja se tulppa ei maksa kuin kympin ebayssa. Helppo laittaa ja ei aiheuta mitään ilmoituksia tuon mallin Focuksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe