Lapsen masennus

Huolissaan oleva äit

Olen 36v ja mulla on 16v tyttö ja olen todella huolissani hänestä. Oon huomaanu, että hän on viimeaikoina ollut kauheen sulkeutunut ja itkuinen, Kun yritetään kysyä onko kaikki hyvin ja mikä on hätänä hän vaan alkaa kiukkuumaan ja sanoo et kaikki on hyvin eikä tarvitse huolehtia yhtään mistään. Hän on alkanut kirjottelemaan kaikkea mikä jotenkin omasta mielestä viittaa aika vahvasti itsetuhoisuuteen. Ollaan myös huomattu arpia käsivarsissa ja hän on vannonut, että on ne jo lopettanut mutta niitä vaan kokoajan ilmenee lisää ja lisää. Ruoka ei maistu ja on päiviä, että hän ei syö yhtään mitään. yritetään saada syömään siinä kuitenkaan onnistumatta.
EI VAAN ENÄÄN TIEDETÄ MITÄ TEHDÄ?

3

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einiinhyvääitee

      Kouluterveydenhuolto ja perheneuvola on osoitteita, minne on nyt otettava yhteys. Meillä tytär aloitti kapinoinnin ja suoranaisen mellakoinnin. Yritin sitä yksinäni aikani auttaa ja hakea apua, kunnes annoin periksi. Tuli ero ja tytär jäi isälleen. Siellä alkoi kaikki viiltelyt ja koulu jäi. Silloin soitin sossut paikalle ja tytär vietiin pakkohoitoon.
      Vihat sain kummaltakin, niin isältä kuin tyttäreltä, mutta ainakin tytär on hengissä.
      Kun tilanne on paha, on turha etsiä syyllisiä tai ajatella kuinka noloa on huutaa apua, on vain toimittava. Hoitaisithan tytärtäsi jos hänellä olisi syöpä.
      Ole sitkeä ja pidä lapsesi puolta. Ja pakkohoito ei ole pahasta, vaan varmistaa avun heti.

    • eihyvä

      Onko paikkakunnalla nuorisopsykiatrista poliklinikkaa? Se olisi hyvä paikka taluttaa kädestä pitäen tutkittavaksi. Ihan tarpeeksi on muutenkin kriteereitä osastohoitoon, itsetuhoisuus, sulkeutuneisuus ja anoreksia. Suosittelen että kerrot tämän kaiken joko terveyskeskuksen sairaanhoitajalle, virkalääkärille tai kenelle tk:n keskus nyt asian katsoo aiheelliseksi kääntääkään (mt-toimisto?). Kun tytär käsittääkseni kieltäytyy avustasi ja on olemassa itsemurhan vaara, on sinun vastuullasi toimia. Ambulanssin soittaminenkaan ei ole yliammuttua, jos ei tyttö muuten suostu lähtemään kotoa.
      Valitettavasti teidän on ymmärrettävä, että hän on psyykkisesti sairas ja ehkä hieman harhainenkin/psykoosiin menossa?

    • Huolissaan oleva äit

      Koulussakin on aina väittänyt syövänsä ja oon sieltä soittanut asiaa ja kysynyt koska tiesin, että tyttö ei ite vastais totuudella ja eihän koulussakaan ole käynyt syömässä, painoa on enään vähän alle 50kg.
      Täällä on nuorisopsykiatrinen poliklinikka, ja päätettiin miehen kannsa, että viedään tyttö lääkärille ja mennään ite mukaan, että varmasti kaikki tulee tietoon.
      Eihän se pakkohoito koskaan kuulosta hyvälle, mutta nyt vaan haluan lapseni paranevan tästä ja palaavan normaaliksi iloiseksi itsekseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe