Yösyöttöjen lopetus?

Unipätkiä

Tyttömme täytti eilen 7kk. Täysimetin 4kk:n ikään asti, jolloin soseet aloitettiin lääkärin suosituksesta. Tämän jälkeen olen soseiden ohella imettänyt niin päivällä, kuin yölläkin.
Nyt reilun kuukauden ajan, iltapuurosta huolimatta, tyttö nukahtaa rinnalle n. klo 00.30 josta siirrän pinnasänkyyn. Hän herää 02.00 aikoihin syömään. Odotan, että nukahtaa ja siirrän takaisin omaan sänkyyn. Ei mene kuitenkaan pitkää aikaa, kun taas herää ja itkee niin kauan, kunnes otan viereen rinnalle. Olen yrittänyt silittää sängyssään, mutta itku vain yltyy. Tämä rumba sitten jatkuu aamuun asti. Joskus olen kuitenkin niin väsynyt, että annan nukkua vieressä rintaa välillä vaihtaen aamuun asti.
Onko tämä kenties merkki siitä, että unikoulu pitäisi aloittaa ja jättää yösyötöt vai onko kyse tytöllä vain tavasta imeä öisin? Nälkä ei siis pitäisi olla, sillä iltapuuron, jonka syö n. klo 21.00, on aika iso annos. Tämän jälkeen vielä leikkii ja on myös rinnalla. Päivällä viihtyy hyvin lattialla. Nukkuu päivittäin yhdet 2h päikkärit.
Kaipailen siis neuvoja ja kokemuksia.

3

251

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yösyöttöjen

tarve on niin lapsikohtainen ja riippuu siitä miten paljon päivisin syö.Sanoisin että kyseessä eroahdistuskausi enkä itse kyllä siinä vaiheessa suunnittelisi vieroituksia.(paitsi tietenkin jos söisi ihan jatkuvasti yöllä)Vieressä nukkuminen kannattaa.

• r54gfdhg

Aika moni 7-9kk ikäisen lapsen äiti tuntuu täällä palstoilla miettivän samaa asiaa. Ja usein puhutaan tuohon ikäkauteen liittyvän eroahdistuksen. Meillä ratkaistiin asia kakkosen kanssa niin, että nukkui sitten vieressä. Yösyötöt lopetin 10kk iässä, kun ei enää vieressäkään malttanut nukkua vaan kokoajan piti olla tissi suussa. Hän ei siis syönyt tuttia, joten haki lohdun tissistä. Vieressä jatkoi nukkumista siltikin, tissin vain jätin pois.

• hgflhjg

Meillä ei syöty yöllä tuossa iässä mutta eroahdistus (miksi sitä täällä sanotaan) ja aikainen liikkeelle lähtö (nousi seisomaan ja otti askeleita tuettuna 7kk iässä) aiheutti yö valvomisia ja ei tosiaan nukahtanut kuin viereen ja heräsi alta 5min jos nousin pois. Totesin helpoimmaksi antaa nukkua sen 2kk vieressä, nukutin kyllä omaan sänkyyn mutta ensi heräämiseltä otin viereen, minkä tuota ajanjaksoa täällä kesti.

Jos olisin imettänyt yäaikaan niin en olisi sitä tuossa vaiheessa lopettanut. Olisin antanut nukahtaa tissille ja sitten tutti suuhun (toimi aikaisemmin kun imun tarpeen takia olisi tissil ollu koko yön), olisin antanut nukkua vieressä sitten yön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      86
      628
    2. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      33
      608
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      31
      570
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      15
      564
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      36
      503
    6. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    7. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      57
      464
    9. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      43
      460
    10. Ikuisesti rakastan...

Erästä vanhempaa miestä! 💜
      Ikävä
      26
      457
    Aihe