Nyt olis jelppi tarpeen. Asensin sisäisen DVD-aseman tietokoneeseeni jälkikäteen ja nyt en saa levyjä automaattisesti mounttautumaan. Edellisessä koneessani oli DVD-asema valmiina kun asensin käyttiksen ja levyt mounttautu sitämukaa kun levyn laittoi DVD-asemaan. Nyt saan mounttauksen tapahtumaan vain jos pidän levyn asemassa tietokonetta käynnistäessä.
Asema on SATA-väyläinen ja sen sijainti on /dev/sr0
Mitä minun pitää tehdä jotta homma alkaa toimia?
Kiitos avusta!
Sisäisen DVD-aseman asennus?
5
347
Vastaukset
- debiandebiili
No menikin oudoksi...
Yritin googletella kaikenlaisia apuja ja tein lisäyksiä fstab:n mutta mikään ei auttanut. Sitten kommentoin rivin pois fstabista ja mounttasin kaikki uudelleen... ja yhtäkkiä automount toimii.
Miksi? - cdrom
Käyttäjän pitää kuulua tiettyyn ryhmään, jolla on käyttöoikeus laitteeseen /dev/sr0
- debiandebiili
Ei ollut siitä kiinni. Sen olin varmistanut että on kunnossa.
- 77WDQnTM
Lisääminen johonkin ryhmään tulee voimaan vasta kun kirjautuu sisään seuraavan kerran.
- debiandebiili
Koneessa ei alunperin ollut DVD-asemaa mutta jostain syystä käyttäjä kuului jo ao. ryhmään. En siis muuttanut missään vaiheessa mitään ryhmien jäsenyyksiä.
Lisäksi, aseman kanssa käynnistelin konetta useamman kerran kun kävin kurkkimassa BIOSsissa että pitääkö siellä tehdä jotain. Ei kyllä johtunut siitäkään.
Tulisiko mieleen vielä jotain muuta selitystä kummallisuudelle? Tahtoo ymmärtää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932109Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671550YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741319Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2381211- 731170
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava248991Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51926Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891