Mani mani

Dong

Hei Vietnamissa käyneet,kokemuksia rahasta! Siis tarviiko eurot vaihataa dollareiksi vai saako paikanpäällä yhtähyvin vaihdettua eurot paikalliseksi vaöuutaksi kun dollaritkin?
Pikaisia vastauksia, kiitti jo etukäteen!

12

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+6

      Eurot saa vaihdettua donggeiksi lukemattomissa paikoissa ympäri Vietnamin. Puheet dollareiden tarpeesta ovat ajalta ennen Euron 1-vuotis synttäreitä...

      • Dong

        Okkei, kiitti. Eipä taida kursseissakaan olla hirveitä eroja.


      • ding3
        Dong kirjoitti:

        Okkei, kiitti. Eipä taida kursseissakaan olla hirveitä eroja.

        kun vaihdat ensin doolareiksi häviät ja taas dollarit dongeiksi,niin maksat.euro on haluttu valuutta


      • ding3 kirjoitti:

        kun vaihdat ensin doolareiksi häviät ja taas dollarit dongeiksi,niin maksat.euro on haluttu valuutta

        MOikka! samaa mietin minä täällä, että onko järkeä vaihtaa Suomessa dollareita vai kelpaako siellä Vietnamissa ne eurot samalla tavalla..

        Olin yhteyksissä Forexiin, ja heidän suositus oli ottaa Dollareita mukaan ja vaihtaa siellä paikan päällä dongeiksi. Taidan ottaa molempia valuuttoja mukaan.

        Olen n.kuukauden reissussa Vietnamissa, josta pari viikkoa omatoimisesti.
        Löytyykö sieltä helposti paikan päältä mahdollisimman halpaa hostelli majoitusta, max 20 € / yö? Kokemuksia?


      • joce78 kirjoitti:

        MOikka! samaa mietin minä täällä, että onko järkeä vaihtaa Suomessa dollareita vai kelpaako siellä Vietnamissa ne eurot samalla tavalla..

        Olin yhteyksissä Forexiin, ja heidän suositus oli ottaa Dollareita mukaan ja vaihtaa siellä paikan päällä dongeiksi. Taidan ottaa molempia valuuttoja mukaan.

        Olen n.kuukauden reissussa Vietnamissa, josta pari viikkoa omatoimisesti.
        Löytyykö sieltä helposti paikan päältä mahdollisimman halpaa hostelli majoitusta, max 20 € / yö? Kokemuksia?

        minkä ihimeen takia sie niitä taaloja? Forex ellää sillä rahanvaihola. net tieten haluais että vaihtasit ensin eurot islannin kruunuiksi sitten ruottin kruunuiksi, englannin punniksi ja net sitten taaloiksi, jokka paikanpäälä dongeiksi. Vietnamissa ottavat kyllä maksuksi taaloja monesa paikasa mutta kurssi on ihan onneton. repase ekahäthään seinästä dongeja ja sit jollaki kultasepälä tahi ihan oikiasa pankisa isommat summat euroista dongeiksi. ja niitä huijarirahanvaihtajia pyörii joka kavunkulumasa. mutta pankit toimii ihan normaalisti ja jokku kultasepät tarijuavat pankin virallista kurssia parempaa maksua.

        perapappa


      • HCMC
        joce78 kirjoitti:

        MOikka! samaa mietin minä täällä, että onko järkeä vaihtaa Suomessa dollareita vai kelpaako siellä Vietnamissa ne eurot samalla tavalla..

        Olin yhteyksissä Forexiin, ja heidän suositus oli ottaa Dollareita mukaan ja vaihtaa siellä paikan päällä dongeiksi. Taidan ottaa molempia valuuttoja mukaan.

        Olen n.kuukauden reissussa Vietnamissa, josta pari viikkoa omatoimisesti.
        Löytyykö sieltä helposti paikan päältä mahdollisimman halpaa hostelli majoitusta, max 20 € / yö? Kokemuksia?

        Moi Vietnam !
        Asuin muutaman kk hotellissa HCMC , tässä email: [email protected] . Sijaitsee Saigonin melkein keskella ja ainakin minulla hinta oli n 17e . Lisaksi huoneet siistejä ilman ötököitä.


    • cronaldo7

      just saavuin aamulla vietnamista, rahan vaihto on helppoa ja missä vain melkein onnistuu. Oman kokemuksen perusteella kurssi on aikalailla sama kaikkialla, mutta kultakaupoissa/koruliikkeissä paras kurssi. =) ei tarvitse vaihtaa dollareiksi, sillä vaohtopisteet ottavat aina vaihtopalkkion välistä, joten helpoimmalla pääsee kun vaihtaa eurosta suoraan dongiin.

    • HCMC

      Hei !
      Kyselit saako eurot vaihdettua dongeiksi ja voin sanoa ettei minkaanlaista ongelmaa. Vaihtopaikkoja on paljon .
      Muuten voin sanoa etta taide- ja kasityön harrastajille on PALJON nähtävää aiinakin Ho Chi Minh Cityssa..
      Rahoista ja korteista kannattaa pitaa hyvaa huolta !
      Hyvä ja halpa hotelli ainakin minulle oli lähes keskellä Ho Chi Minh Citya . Email [email protected] . Asuin alle 20e/pv pitkan ajan enka joutunut tappelemaan minkaanlaisten elukoiden kanssa .

    • Joacim

      Eroa tammikuussa oli noin 40eur, kun vertailin euron vaihtamista paikalliseksi ja usd vaihtamista dongeiksi 1000euron summalla. Aika pieni ero,mutta eroa kuitenkin. Varmaan parempiakin kursseja olisi löytynyt,jos olisi jaksanut hakemalla hakea. Dollareilla suoraan maksaessa ei näkynyt hintaeroa vertailtaessa paikallisiin.

      • phuc

        Voitko kertoa vähän tarkemmin mitä olet vertaillut. Vaihdoitko siis ensin tuhat euroa dollareiksi ja sitten ne dongiksi ja vertasit sitä suoraan 1000 euron vaihtamiseen dongeiksi vai mikä tämä vertailu oli.

        Ne hinnat siellä turistikaupoissa on määritelty dollareissa ja sitten käännetty dongeiksi. Dollarilla on hiukan vaikea tingata( riippuu tietty hinnasta), mutta dongeilla se on sääntö. Dollareilla käytännössä joutuu aina maksamaan liikaa.


    • Éuroissa voimaa

      ainakin kuusi vuotta sitten viis satasen eurot vaihtu silmää räpäyttämättä paikalliseksi missä vain , ei mitään ongelmaa kurssin kanssa.

    • MANI a

      Mulla mukana ollut dollareita ja euroja,eurot siellä dongeiksi ja dollareilla on hyvä maksaa,samoin visa on hyvä olla mukana.Dollari on selvempi valuuttana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe