Lagos, Algarve Portugali?

Reissatar

Moi,
onko kokemuksia, millanen paikka Lagos on? Ilmeisesti suht pieni kylä, mutta onko esim. siisti paikka? Olen menossa syys-lokakuussa 2014 pariksi viikoksi. Suosituksia tasokkaasta hotellista?

4

2063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lagos on yksi läntisen Algarven merkittävimpiä matkailukohteita. Kunnan väkiluku on noin 31 000, keskustan 22 000. Paikka on varsin siisti. Ryhmämatkaohteena Lagos on suhteellisen uusi. Matkailun kehitys kunnassa on viimeisen 15 vuoden aikana ollut nopeaa. Lagosista kerrotaan mm. Wikipediassa eri kielillä, suomeksi vain parilla rivillä, Seuraavass polku englanninkieliseen tekstiin, http://en.wikipedia.org/wiki/Lagos,_Portugal

      Mielestäni Lagos on varsin siisti paikka. Kuten Algarve ylipäätään, sen valttia ovat lukuisat kauniit hyvätasoiset hiekkarannat. Rantojen kauneutta lisäävät hiekkakivilohkareet, jotka ovat tyypillisiä läntiselle Algarvelle. Tosin niitä on syytä varoa ranta-alueilla, sillä niistä saattaa yllättäen pudosta kivaineista kohtalokkain seurauksin.

      Hotellit löytyvät parhaiten joltakin lukuisista varaussivuistoista, esim. booking.comista (www.booking.com). Vinkkejä saa myös Trip Advisorin sivuilta, http://www.tripadvisor.com.br/. Kielen voi vaihtaa mieleisekseen sivun oikeasta yläkulmasta.

      • Reissatar

        Kiitos :) Taitaapa olla, että viihdyn siellä oikein hyvin. Portugali on ennestään tuntematon maa minulle, kerran olen piipahtanut Lissabonissa, mutta ilmeisesti nämä turistirantakaupungit ovat kuitenkin erilaisia? Jostain kuulin, että talven viettopaikaksi Algarve ei olisi kovin mukava paikka, kun väki pakenee sesongin jälkeen, pitäneekö paikkaansa?


      • Reissatar kirjoitti:

        Kiitos :) Taitaapa olla, että viihdyn siellä oikein hyvin. Portugali on ennestään tuntematon maa minulle, kerran olen piipahtanut Lissabonissa, mutta ilmeisesti nämä turistirantakaupungit ovat kuitenkin erilaisia? Jostain kuulin, että talven viettopaikaksi Algarve ei olisi kovin mukava paikka, kun väki pakenee sesongin jälkeen, pitäneekö paikkaansa?

        ..." ilmeisesti nämä turistirantakaupungit ovat kuitenkin erilaisia?" Erilaisia Lissabonista? Aivan varmasti. Onhan niillä erilainen historia ja erilainen elinkeinorakenne. Matkailun kehitys elinkeinona alkoi Algarvessa 1960-luvulla. Näin vähitellen rannikon kalastustaajamissa matkailu syrjäytti kalastuksen pääelinkeinona. Rakennettiin myös kokonaan uusia, turismin varaan perustuvia taajamia, lomakyliä.

        Lagosin historia on vanhaa perua ja seudulla on historiatietojen mukaan ollut merkittävä rooli Portugalin löytöretkien valmistelussa. Lagosista on niin juna- kuin bussiyhteyksiä ympäristöön, mm. Sagresiin, Aljezuriin, Monchiqueen, Portimãohin (naapurikunta) ja aina Espanjan rajalle Vila Real de Santo Antónioon saakka.

        Algarvessa kirjoilla olevan väestön lukumäärä on noin 300 000. Seudulla talvehtii paitsi runsaasti mm. englantilaisia ja saksalaisia myös jonkin verran suomalaisia. Matkailu Algarvessa on sesonkiluonteista. Maantieteellisestä alue jaetaan rannikkokaistaan, vuoristoon ja niiden väliin jäävän barrocal:iksi kutsuttuun alueeseen. Aidoimman Algarven löytää vuoristosta ja barrocalista.

        Kesäkauden ulkopuolella Algarve houkuttelee matkailijoita mm. uudenvuoden ja pääsiäisen viettoon.

        Kesäkuun puolesta välistä elokuun loppuun Algarvessa paistaa keskimäärin aina aurinko eikä vettä tule kuin korkeintaan tippa. Syksyllä sademäärät kasvavat ja niissä voi olla merkittäviä vuosittaisia vaihteluita.

        Youtubessa on runsaasti videoita eri puolilta Algarvea.


      • Reissuun taas lähdös
        Reissatar kirjoitti:

        Kiitos :) Taitaapa olla, että viihdyn siellä oikein hyvin. Portugali on ennestään tuntematon maa minulle, kerran olen piipahtanut Lissabonissa, mutta ilmeisesti nämä turistirantakaupungit ovat kuitenkin erilaisia? Jostain kuulin, että talven viettopaikaksi Algarve ei olisi kovin mukava paikka, kun väki pakenee sesongin jälkeen, pitäneekö paikkaansa?

        Parque Mourabel Oasis Village & Pe do Lago VILAMOURAssa on hotelli jota suosittelen sellaiselle jolla mahdollisuus liikkua vuokra-autolla tai polkupyörällä (jonka voi vuokrata hotellin vierestä) Rannalle ajaa fillarilla noin 10min ja parin kilometrin päässä on kaikki mitä ihminen tarvitsee. Nyt talvella huoneen saa edullisesti, muistaakseni alle 20/ yö. Hotelli on siis apartamentoshotelli. Köökit, jne... rauhallinen (jopa liiankin) talvella joten ei sovellu jos olet lähdössä bilettämään. :)

        Itse asuin liki kuukauden tuolla mutta seuraavaksi ajattelin jo hankkia vuokra-asunnon Porto/ Lissabonin keskustasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe