Objektiivin valinta

Luonnontotti

Canon 70d: hen pitäis ostaa linssi jolla vois kuvata sisätiloissa heikossa valossa. Kannattaako Canoniin laittaa muuta kuin canonin putkea? Hinta n:500€ Tarviiko nuissa tuijottaa muuta kuin valovoimaa nuissa putkissa????

17

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canon EF IS 24/2.8

      Esim tämä:Canon EF 2,8/24 IS USM n 500 € tai toinen uusi IS versio 2,8/28 IS USM. Sopivat molemmat hyvin sisäkuvauksiin ( jos 2.8 valovoima riittää)

    • Canon EF IS 35/2.0
    • En tosin kuvaa Canonilla vaan Nikon on muodostunut merkikseni. Minulla on sekä Nikonin että Sigman ja Tamronin laseja, olen valinnut niitä hieman testien perusteella enkä pahasti pettynyt. Tuo photozone on aika hyvä testausfirma ja on ollut ainakin lähes oikeassa niissä laseissa joihin olen sortunut.

      Veikkaan, ettei Canon ole sen kummempi kuin Nikonkaan, joten kyllä noista muistakin valmistajista löytyy sopivia laseja kuvaamiseen.

      • bscfhaVCGD

        Löytyy niitä "sopivia", mutta sietää kokeilla, että toimii omassa rungossa oikein. Etenkin Sigmalla on ollut tarkennusvaikeuksia, myös Nikonin kanssa, saati Canonin. Viat saa kyllä korjautettua huollossa, mutta jos objektiivia tarvitsee pian on paras ensin kokeilla, ettei tarve mene ohi objektiivin ollessa huollossa.

        Huoltoja saa myös varoa, ettei ne tee pikakorjauksia, esim. säädä runkoa sen omilla säätömahdollisuuksilla ja jättää objektiivia korjaamatta. On käynyt niinkin, että kun "piraatti" on "säädetty" ei mikään merkkiobjektiivi ole enää toiminut oikein.

        Minulla on ollut useita (4 kpl) Tamroneita ja joitain yksittäisiä muita, paitsi ei Sigmoja. Yksikään ei ole toiminut täysin oikein ilman säätöjä.
        Toisaalta olen kerran ostenut myös yhden virheellisen Canon objektiivin. Se ei tarkentunut 50 metriä kauemmas. Sain sen heti vaihdettua uuteen. Tamronit ja muut vaati "viilauksen", mutta toimivat sitten.


    • Canon EF-S 17-55mm f/2,8 USM IS taitaa mennä budjetin yli, vaikka onkin viime aikona halventunut. Ainakin Tamronilta ja Sigmalta löytyy vastaavat edullisemmin, mutta esim. uusimpien Nikonien kanssa ei Sigman tarkennus enää toimi.

      http://www.photozone.de/canon-eos/425-canon_1755_28is_50d

    • Ihmekuu

      Sigman putket näyttää olevan valovoimaisenpia mitä canonilta löytyy lisäksi halvenpia, onko canonilla lasien kehitys pysähtynyt kokonaan?

      • Canon EF 35/2

    • Qwerty123456789

      Riippuen tietysti millaista polttoväliä kaipaat, mutta itse voin suositella EF 50mm / F1.4. Huppupeli. Älä sotke saman polttovälin F1.8.. lelu. Hintakin menee budjettiisi.

    • Tirkki

      Laita perus lasiksi canonin 17-50 f2.8 Et pety. Muihin merkkeihin ei kannata sotkeutua jos on canonin runko.

      • Oueuskskskdk

        Taitaa mennä vähän budjetin yli.. Jos siis meinaat 17-55mm f2.8.


      • Eipä löydy tota

        Canon ei tee tollasta objektiivia.


      • Canon can
        Eipä löydy tota kirjoitti:

        Canon ei tee tollasta objektiivia.

        Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM noin 840€

        mikä tämä sitten on?


    • Kameran kanniskelija

      Tässä pari Sigman vaihtoehtoa jotka eivät piirrossa jää Canonin parhaiden jälkeen yhtään, päinvastoin.

      Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Art. Hinta päälle 700e. Sekä
      Sigma 17-70mm F2.8-4 C-series OS DC HSM Macro. Tämän hinta vähän yli 400e. En pelkää kokeilla näitä.

      • Kameran kanniskelija

        Väittävät että tuo kalliimpi vaihtoehto piirtää niin hyvin että muut widezoomit ei pääse lähellekään. Siis tämä Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Art. Ehkä puolta kalliimpi Canon 17-55mm f/2.8 IS USM ei piirrä edes F2,8 aukolla niin hyvin mitä Sigma piirtää F1,8.


      • Kameran kanniskelija
        Kameran kanniskelija kirjoitti:

        Väittävät että tuo kalliimpi vaihtoehto piirtää niin hyvin että muut widezoomit ei pääse lähellekään. Siis tämä Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Art. Ehkä puolta kalliimpi Canon 17-55mm f/2.8 IS USM ei piirrä edes F2,8 aukolla niin hyvin mitä Sigma piirtää F1,8.

        Korjaan että ei tämä mainittu Canonin linssi ole puolta kalliimpi, mutta kuitenkin jää piirrossa kyseiselle Sigmalle.


    • Kameran kanniskelija

      Vaikka puhuisinkin palturia Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Art-linssin piirrosta jota en kuitenkaan usko, sen valovoima on huima. Mikään muu valmistaja ei ole onnistunut tekemään 1.8 valovoimaista linssiä tässä sarjassa. Näin väitetään. Tämä jos mikä sopii hämäräkuvauksiin.

      • hämärästä

        Jos kuvaan tuolla f/1,8 aukolla niin mihin riittää syväterävyysalue sisätiloissa?
        Minulla tuppaa f/4 olemaan suurin aukko jolla saan mielestäni riittävästi syväterävyyttä sisäkuviin.
        Paitsi tietysti muotokuvissa joskus riittää f/2,8, mutta niitä en kuvaa hämärässä.

        Mistähän se tulee, että kovin moni kyselee hämärässä kuvaamisesta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe