Viljan pystökaupasta

harrastelia

millasta hintaa maajussit ootte maksanu syksyllä pystyy ostetusta rehuviljasta? Ja mitä jos kasvusto on heikkoa.. Puinti kustannukset suhteessa satoon ku nousee...

4

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus ostanut

Riippuu ihan tapauksesta, jos sovitusta viljakaupasta puuttuu pieni määrä, voi maksaa enempikin, että saa määrän kasaan. mutta yleensä ei kannata ihan tolkuttomia mennä maksamaan. Käytännössä, kun korjaa pois, että korjuuvelvoite täyttyy. Puinti ja kuivaus maksaa sen verran, että itse viljalle ei juuri jää enää maksettavaa.

• hghhjghj

1/2 viljan tonnihinnasta olen pyytänyt pystyyn.Tosin jos viljan hinta laskee,niin silloin hintaa on tarkastettava.Puinti ja kuivaus kustannukset on aikalailla puolet viljan tonnihinnasta.Kuljetuksissa olen tosin avustanut.

• Joskus ostanut

Siinä on käytännössä täysin ostajan markkinat. Rehuviljat ei ylitä 40€/tn ja huonommat kasvustot ("luomu") ei kannata maksaa mitään, kun ei ole muuta, kuin pyöriä puimurin kanssa tyhjää ja silputa olkia, kaluston joutuu kuitenkin viemään pellolle.
      Pari kertaa olen erehtynyt ostamaan pystyyn tälläistä "luomua", oli jätetty kivet keräämättä, ojia oli äestetty umpeen ja pelto kuin "äänisen aallokkoa". Kasvuston puoleen olisi voinnut ajaa kovempaakin, mutta keräämättömät kivet ja pellon epätasaisuus teki ajonopeuden lisäämisen mahdottomaksi.
      En enään puutu näihin pystyyn myytäviin, rahaa pitää maksaa minulle, että lähden viemään kalustoani tälläisiin kasvustoihin. Jotkut korjaa ilmaiseksi näitä kokonaan korjattavaksi paaliin.

• fhari

joo kokemusta näistä tukipelloista... siementä ja apulantaa laitettu 100kg/ha ja silti pitäis satoa tulla nii että isäntä sais kehuskella tonneilla.. :-D jos ei kiviä näy ni ainaki nopeita puida...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe