Kakkosautoa etsiessä tuli puolivahingossa koeajettua renault clio energy tce 90 navi style. No yllätys oli melkonen kun ennakkokäsitys Rellusta oli melkoisen negatiivinen. Auto oli vallan mainio, jopa loistava ajettava vrt sakut joita olin alunperin hakemassa. Ja paras ylläri minulle oli koenepelllin alla, pikkuinen 900:nen turbo olikin aika tehopaketti- on koneet kehittyneet ei voi muuta sanoa. Olen aiemmin ajanut 900:lla 3-pytyllä (Aygo) ja ero on käsittämätön.
Ajomelua on aikalailla paljon mutta ei poikkea mielestäni musita pikkuautoista puoleen tai toiseen. Tuossa kuitenkin olisi siis parannettavaa.
Navistylessä muuten kaikki tarpeelliset herkut (navi, ilmast, vakkari, ymsäms) paitsi peruutustutka. Tämä puute on kyllä vähän käsittämätön. Ennemmin valitsisin varusteeksi tutkan kuin navigaattorin. No, tämä vaan minun mielipide.
Mutta kokonaisuus oli minulle hämmentävän positiivinen yllätys, suosittelen koeajoa kaikille pikkuautoa harkitseville. Jopa niille jotka saavat normaalisti näppylöitä ranskiksista:) Toki tämä on monelle iso kynnys ylitettäväksi. Oli se minullekin.
Renault clio energy tce 90 navi style
47
17734
Vastaukset
- clio
Olis kiva kuulla muidenkin mielipiteitä uudesta Cliosta. Menen koeajaan heti kun ehdin. Itsellä aika pitkä kokemus Volkkareista, mutta nyt menee merkki vaihtoon. Ei siitä sen enempää..
- Anonyymi
Minulla oli monta volkkari poloa peräkkäin. Sitten ostin clio pikku farmarin. 90 heppasella koneella. Yllätyin suoritus kyvystä vaikka volkkaritkin oli kyllä 70 ja 80 heppaisia. Ostin viime kesänä uuden clion, siinä 101 heppainen kone. Huomaa suoritus kyvyssä vaikkei ole kovin suuri ero. 101 heppainen on vääntävämpi esim. peruutettaessa ylämäkeen ryömintä nopeudella. Tyylikkäät sisätilat (festifal malli) ja mittaristo ja näytöt tosi monipuoliset ja hyvät multi media ominaisuudet. Paremmat ajo ominaisuudet kuin volkkarissa. Sitä ihmettelen että Renault siirtyi takaisin 90 heppaiseen koneeseen tässä mallissa. Kannattaa koe ajaa. Itselläni käsitys muuttui Ranskalaisista autoista kerralla vai oliko sitten vain aikaisemmin ennakkoluuloa ilman kokemusta. Miksiköhän esim. Mersu käyttää Renault meganen konetta joissakin malleissa. Luin jostakin auto alan julkaisusta että mersun pikku paku on oikeasti renault kangoo. Eroaa ainoastaan keula maskin ja logon osalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli monta volkkari poloa peräkkäin. Sitten ostin clio pikku farmarin. 90 heppasella koneella. Yllätyin suoritus kyvystä vaikka volkkaritkin oli kyllä 70 ja 80 heppaisia. Ostin viime kesänä uuden clion, siinä 101 heppainen kone. Huomaa suoritus kyvyssä vaikkei ole kovin suuri ero. 101 heppainen on vääntävämpi esim. peruutettaessa ylämäkeen ryömintä nopeudella. Tyylikkäät sisätilat (festifal malli) ja mittaristo ja näytöt tosi monipuoliset ja hyvät multi media ominaisuudet. Paremmat ajo ominaisuudet kuin volkkarissa. Sitä ihmettelen että Renault siirtyi takaisin 90 heppaiseen koneeseen tässä mallissa. Kannattaa koe ajaa. Itselläni käsitys muuttui Ranskalaisista autoista kerralla vai oliko sitten vain aikaisemmin ennakkoluuloa ilman kokemusta. Miksiköhän esim. Mersu käyttää Renault meganen konetta joissakin malleissa. Luin jostakin auto alan julkaisusta että mersun pikku paku on oikeasti renault kangoo. Eroaa ainoastaan keula maskin ja logon osalta.
Ai pitää oikein lukea jostain. Jokainen sen tietää.
- DGC
Onko kukaan muuten huomannut että kun Renaultien hajoamisesta ja tyyppivioista keskustellaan, kyseessä on useimmiten joku vanhempi isompi malli. Vanhat autot ovat yksilöitä ja uusissa on takuu, mutta Clio tuntuu keskustelujen perusteella olevan ihan siedettävän kestävä auto. Vai hinataanko se vaan huoltoon sen enempää kyselemättä? Kolme vuotta vanhalla takana. Ei se viaton ole muttei myöskään murheenkryyni.
Kysymys ketjun aloittajalle: Renaultia moititaan toisinaan virallisten kulutuslukemien kaunistelusta. Millaisia kokemuksia on ehtinyt tulla? Paljonko kuluttaa ja vastaako ilmoitettua?- FransKikset
Liian vähän kilometrejä takana (~300km) että osaisin kertoa todellisesta kulutuksesta. Eiköhän se mene niin että tehtaan ilmoittamat ovat aika vaikeasti saavutettavia melkein kaikilla autoilla?
Sen verran olen nyt huomannut että Cliolla tuo pahuksen turbo houkuttelee painamaan kaasuaja kiihdyttelemään vähän enemmän kuin tarvitsisi :) Ei varmasti tee hyvää kulutuslukemille. No, kunhan uutuudenviehätys laantuu niin taas malttaa paremmin.
Toinen asia jonka olen aiemmista uusista autoista todennut että kulutuslukemat tippuvat kun kilometrejä tulee sen verran että moottori ja muut osat vähän hioutuvat ja notkistuvat. Samalla auto muuttuu hiljaisemmaksi. - Autonainen
FransKikset kirjoitti:
Liian vähän kilometrejä takana (~300km) että osaisin kertoa todellisesta kulutuksesta. Eiköhän se mene niin että tehtaan ilmoittamat ovat aika vaikeasti saavutettavia melkein kaikilla autoilla?
Sen verran olen nyt huomannut että Cliolla tuo pahuksen turbo houkuttelee painamaan kaasuaja kiihdyttelemään vähän enemmän kuin tarvitsisi :) Ei varmasti tee hyvää kulutuslukemille. No, kunhan uutuudenviehätys laantuu niin taas malttaa paremmin.
Toinen asia jonka olen aiemmista uusista autoista todennut että kulutuslukemat tippuvat kun kilometrejä tulee sen verran että moottori ja muut osat vähän hioutuvat ja notkistuvat. Samalla auto muuttuu hiljaisemmaksi.Saman olen huomannu turbosta, kun sellasen sain alle, on kulutuslukemat olleet yllättävän korkeat :) Ennen oli normaalikoneinen clio, ei sillä tehnyt aina edes mieli yrittää kiihdyttää :)
- relluonjees
Uusi Clio on kyllä tosi maukas paketti ulkonäöltään ja pikkuautoksi mainio ajettava. Harkitsin vakavasti farkkuversiota viime kesänä, kun autokuume iski, mutta päädyin kuitenkin lopulta alle parivuotiaaseen farkku-Meganeen, kun löysin hyvän yksilön tosi kohtuullisen hintaan. Tyytyväinen oon ollut siihenkin, mutta silti tuntuu, että Clio oli isoveljeään parempi ajaa maantiellä ja myös hiljaisempi.
- Anonyymi
Itsellä oli Clion pikku farkku, oli ihan hyvä. Vaihdoin viime kesänä uuteen moni käyttö clioon. Kävi säkä, oli viimeisiä joita sai yli 100 heppasella koneella, siirtyivät takaisin 90 heppaiseen. Varmaan megane on hyvä valinta ainakin mitä tekniikkaan tulee koska mersukin käyttää tietyissä malleissa renault meganen konetta ja 80-luvulla volvo343:ssa oli rellun 1500 kuutioinen kone (ilmeisesti Daffin peruja kun volvo osti tuolloin Daffin tehtaat ja merkin niin Daffitkin muuttuivat volvoiksi. Vähän samaa kuin nykyisin näkee liikenteessä pikku chevroletteja. Nekin on Korealaisia Daewoo autoja kun Jenkit ostivat k.o merkin .
Edelliset autot meidän perheessä olivat audi qattro vm 2006 ja seat leon vm 2010.Työttömyyden takia hävitin molemmat ja ostin uuden renault clio sport tourerin(pikkufarkku).
Olen erittäin tyytyväinen autoon vaikka aiemmin merkkiä pidin vähän toisarvoisena.
Renu on pikkuautoksi yllättävän hiljainen vaikka audille ei tietenkään vertoja vedä mutta kuiteskin huomattavasti hiljaisempi kuin seat leon.
Pikkuturbollakin tulee yllättävän hyvin toimeen ja voimaa tuntuukin olevan enemmän kun numerot antavat ymmärtää.
Tuosta kulutuspuolesta senverran että eihän noihin tehtaan lukemiin millään pääse mutta todellinen kulutus sekalaisessa ajossa liikkuu 5,6-5,8l joka ihan kohtuullinen.
Mittarissa vajaa 4000km.
Lämpöökin tulee ihan kohtuullisesti vaikka yleensä näissä pikkuturboissa se on ongelma.Saattaa auttaa tuo kaihdinsysteemi ja lisävastus joka näissä on.- Ed.Qashqai2011
Sport Tourerilla (2014) takana 16000 km, ei ongelmia, kulutus maantiellä 4,7 L/100 km, sekalainen ajo 5,4 ja mukava ajettava! Tilava katseenvangitsija. Suosittelen koeajoa!
- Kottero
Itsellä kaupunkiajossa on keskikulutus ollut 6,7. Mutta kuten yllä sanottiin, että jos malttaa ajella rauhassa, niin vähäruokainen on. Maantieajossa viiteen litraan helposti
- Jape6666
Just kävin koeajamassa otsikossa mainitun Rellun ja oli kyl tosi positiivinen yllätys! Pirtee pikkukone ja mukava ajaa kaikinpuolin. 192cm pitkälle kaverille ei ehkä ihan täydellistä ajoasentoo saanu ainakaa koeajol, mut muuta valittamista en kyllä keksi.
Ja ps., peruutustutkan saa muutamalla huntilla autoon lisävarusteena.- uusi poloilija
Minullakin on myönteisiä kokemuksia Cliosta toissa kevään koeajoilta. Hinta ei kuitenkaan ollut hyväksyttävällä tasolla, joten ostin Polon uudestaan. (Turbokoneet eivät tosin olleet ostoslistalla.)
Pientä parannustarvetta Clioon löysin jousituksesta, joka ei ollut sieltä mukavimmasta päästä. Korkeampi rengasprofiili olisi ehkä auttanut, mutta 15-tuumaista pienempiä vanteita ei saanut 1,2-litraiseen. Eikös turbomallissa ole vielä jäykemmät pyörät eli matalaprofiilisemmat 16:set? - Tuurillasesitikkakin
Nimenomaan lisävarusteena peruutustutkat. Luulis jo nykyautoissa olevan vakiona mutta ei ainakaan relluissa 2017. No ehkä se ei olekaan tyhjätaskuille.
- JEIjei
Hintoja on tarkistettu pari tonnia alaspäin viime vuoden keväästä.
Kaikissa nykymalliston vaihtoehdoissa on 15" renkaat. Lisävarusteena saa 16" alut.- uusipoloilija
Yritin ajatella niin, että 15-tuumaiset kelpaisivat, ja pyysin taas viime vuonna tarjousta 1,2-litraisesta. Kovin jäi kalliiksi kuitenkin, vaikka höylättiin tarjouksesta sisäpistokekin pois, ja jätettiin pelkkä moottorinlämmitin. Ostin sitten Polon taas kerran, kun sain vielä 3 v./60 tkm:n huolenpitosopimuksen veloituksetta.
Varmaankin autovero vaikuttaa tuohon hinnanmuodostukseen. Kun VW jätti vapari-1,2:n pois tuotannosta, niin Polo 1,0 menee 20 grammaa/100 km pienemmillä co2-päästöillä, ja Clio 1,2 olisi vienyt 19 g enemmän.
Toisaalta 1,2 tarjoaa enemmän vääntöä, vaikka polttaisikin bensaa vähän lisää. Vaikkei sille käytännössä suurta tarvetta ole, on isompi vääntö miellyttävämpi.
Ensi kerralla tilanne on varmaankin muuttunut, kun Polosta tulee jo tänä vuonna uusi malli. Ehkäpä Cliokin uudistuu ennen seuraavaa vaihtoa eli vuosikymmenen loppuun mennessä. Ranskalaismerkeistä se on ollut selvästi paras ehdokas.
- Neuvosta kiitollinen
Ostettin viime viikolla Clio energy TCe 90 saadaan Tammikuun alussa. Kumpi moottorinlämmitin letku vai säteilylämmitin onko kokemuksia. eli pelittääkö letkulämmitin ilman ongelmia.
- DGC
Noin uudesta Cliosta ei ole kokemusta ja letkulämmittimen toiminta riippuu kai vähän siitä mihin sitä ollaan asentamassa. Minulla on letkulämmtin Clion D4F eli 1.2 16V vapaastihengittävässä moottorissa vuodelta 2002 ja se toimii mainiosti. Samoin toimi myös letkulämmitin mikä minulla oli joskus vuosia sitten toisessa autossa. Yhdessä autossa on ollut säteilylämmitin. Jos se yleensä toimi, se oli toivottoman tehoton.
- Neuvosta kiitollinen
Kiitos vastauksestasi, pitää vielä kuulostella!
- Tce90
Minulla Calix-letkulämmitin Tce 90-mallissa ja lämpiää erittäin hyvin!
- Rellukka
25 000 nyt Cliolla reilussa vuodessa takana, ei moitittavaa, autohan on nätti ja näpsäkkä ja käsittämättömän tilava. Kyseessä siis tuo farkkumalli. En tiedä mikä olisi toinen saman hintaluokan pikkufarkku?! Vähän peltinen fiilis välillä tulee, pikkusen hitaastihan tuo lämpiää, ja mukavampiakin penkkejä on ollut, mutta jos miettii sitä käyttöautona, välttämättömään työmatka autoiluun, on se näppärä, kaunis pikkuauto. Käyttökustannuksetkin ovat edulliset, vero - vakuutus - huolto.
- pikkuturbo
Mites tämä pikku turbo kone kestää? Onko samoja vikoja kuin vw:n ja psa:n pikkukoneissa? Minulle kaupattiin rapiat 80tkm ajettua clioa evukkaasti, onko huolettomia kilometrejä paljon jäljellä?
- uudemmalla_ajoa
Clion etuna käytettynä on muita merkkejä edullisempi ostohinta. Merkin ongelmana on ollut lähinnä etuakseliston väljyydet jotka katsastuksessa on hylkäysvika, samaa vikaa Mercedes-Benzillä.
http://www.used-car-report.com/ - uudellarenulla
Tuo rellun 0.9 Tce kone on pienempi versio 130Tce koneesta, poistettu yksi sylinteri periaatteessa.
Eli vanha konstruktio, ollut tuotanossa jo 2009 ja nissanissa 2010 tuli kolmisylinterisenä (mikä versio on nyt siis rellussakin 0.9 Tce koneena)..
Renault - Nissan moottorityyppi H, Nissanin pellin alla tunetaan tyyypillä HR ja relluissa se on H4BT. - IhanOkKone
En ole ainakaan kuullut Rellun sen enempää kuin että PsA:nkaan pikku turbossa on ollut ongelmia. VW:n TSI:säähän niitä on mutta ei niissäkään kaikissa tai edes useimmissa.
- ostaj
todella miellyttävä pikkuauto loistava ja tyylikäs malli,vuosi kulunut ei pienintäkää vikaa HYVÄ PELI
- Pysäköintitutka
Osaako joku sanoa tästä lisävarusteesta eli pysäköintitutkasta että kannattaako 300eurolla ostaa ?
Millainen se mahtaa olla onko se kamera ja näkyy siinä 7 tuuman näytössä vai onko se ihan vaan piipittävä laite? - Kottero
Tuo pysäköintitutka lisävarusteeksi kannattaa ottaa. Näkyvyys taakse on pienen takaikkunan ja korkean perän takia huono, mutta kivä tällä uudella Cliolla on ollut ajella!
Pysäköintitutka on se piipittävä, peruutuskamera taas nimensä mukaisesti kamera.
Paremman kaaran saisi, jos ostaisi vaikkapa Ford Mondeon, mutta silloin hintaan tulee 6 tonttua lisää. Mutta kovin montaa muuta parempaa en sitten onnistunut koeajoissa löytämään.
Suomen huonoille teille, tuo pikkaisen pehmeämpi jousitus on oivallinen. Monissa muissa nykyautoissa Saksan moottoriteille viritetyt kovat alustat eivät oikein ole kotonaan suomen paikatuilla ja reikäisillä asvalteille... Jostain syystä Fordi toimi niissäkin melkein yhtä hyvin kuin rellu, ollen sitten isoissa nopeuksissa vakaampi. - MJK__
Kävin koeajamassa Clio farkun energy tce 90 navi style, auto vaikutti ihan asialliselta ja hyvin varustellulta, joten siitä tuli varteenotettava auto seuraavaki autokseni. Peruutuskameraa jäin kaipaamaan, sillä takanäkyvyys on olematon, mutta e-villeltä sellaisen saa muutamalla kympillä.
- Aikeissa-ostaa
Peruutustutkan, äänellä toimivan saa n EUR 400:lla. Saakohan sen Naviin, niin että se olisi kameratyyppinen ja paljonkohan maksaisi ?
- Cliotin2015
Ihan pätevä kulkine. Ostin itse Navi version enkä kadu yhtään. Pari puutetta kuitenkin olen löytänyt peruutuskameran puuttumisen lisäksi. Penkinlämmittimille ei ole erillistä merkkivaloa missään (päällä olon merkiksi). Toinen puute on moottorin lämpötilan mittarin puute. Se olisi hyvä olla.
- Cliohyundai
Viikon ajanut nyt uudella Renault clio energy tce 90 navi style farkulla. Edelliset kaksi vuotta ajoin Hyundai I30 farmarilla.
Puutteita kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti on juuri nuo puuttuvat merkkivalot penkinlämmittäjästä sekä moottorin lämpötilan mittari. Myöskin kuljettajan viereisen penkin korkeutta ei voida säätää ja 190cm ottaa sitten pää jo kattoon.
Kierrosluku- ja bensamittarit ovat älyttömän kokoisia kun taas trippimittarit ym tiedot todella pienellä näkyvissä kun niitä hakee.
Ahtaampi auto kuin I30. Mutta ketterämpi. Säilytystilaa on etuosassa tavaroille niukasti. Myöskin käsituen puuttuminen oikealta huono homma.
Pisteet kyllä menee näiden kahden auton välillä, ikävä kyllä Hyundai I30 farkulle. Mutta mielipide voi vielä muuttua kun saa päiviä ja kilometrejä lisää. - UnoMirafiori
Pirun nätti auto tämä nykyinen Clio ainakin on. Minkäänlaista kokemusta siitä mulla ei ole, vain Clio I ja Clio II malleista. Kakkonen oli mainio auto kokoluokassaan, niitähän on ainakin täällä Keski-Pohjanmaalla vielä reilusti liikenteessä. Kyllä niitä kans aikoinaan myytiin paljon.
- näppärä
Kolmisen viikkoa ajanut upouudella Clio farmarilla hämeen seudulla. Niinkuin edellä joku laittoi, niin en millään muista valoja laittaa lähtiessä päälle, mutta onneksi vstaantulijat vilkuttelee. Kyllä tänäpäivänä jokaisessa uudessa autossa pitäisi olla valoautomatiikka kunnossa. Samaten tuo auton lämmitys ei ole kovin tehokas eli jatkuvasti kun ajaa niin saa lämpö olla täysillä ja ei pelkoa että tulisi liian kuuma. Muuten näppärä pieniauto.
- Rellusti
Kolme viikkoa ajoa uudella sport turnerilla ja 1700 km , eli kokemukset aivan muutaman edellisen tapaisia, ettei mitään mainittavaa moitittavaa, muttei tietysti pidäkkään olla. edellinen kärry oli skoda fabia farmari, hyvä sekin muuten muttei kovin suuntavakaa tuulella, mitä tämä clio kylläkin tuntuu olevan.
- Rellutar
Itse pidän aina automaattiasennolla niin auto päättää ihan ite mitkä valot on sopivat... 30 000km tulee ens viikolla mittariin ja olen kyllä ollut autoon todella tyytyväinen! Tehokas pikkupakkaus ja ilo silmälle
miten Renault clio energy tce 90 navi style toimii talvella? itse ostin sellaisen eilen.. joskus aikoinaan oli grande punto josta ei saanut ikkunoita sulaksi millään, tosin siinä ei toiminut mikään muukaan
- Lemmy123
Ainakin automaatti-ilmastoinnilla varustettu malli kärsii ajoittain ikkunoiden huurtumisesta sisäpuolelta. Muuten toiminut oikein mainiosti talvella.
- Rellusti
No niin sport turnerilla puoli vuotta ja 15500 km takana, hyvin on pelittänyt tähän asti niinku tietty pitääkin ja kulutuskin tietokoneen mukaan todella kohtuullinen eli 4,7 .
- tina_turner_
Se on kyllä Tina Turner, eikä sport turner.
- Reyo
2013 vm clio tce 90 ,ml 42000km ,ainut vika koko aikana ,pakkasella hidastustöyssisä narahtelee jokin kumi,vuoden vanhana narahti kerran ajossa ,parin vuoden vanhana pari kolme narahdosta jne,sitten ei enää kuulu ajon aikana,Muuta ei ole ollut ja malli on se 2013 kallein,avaimeton käynnistys,start/stop ym
- oveliakinkit
Taitaa olla saanut nissanin tekniikka sisuksiinsa, rellukka?
- rellusti
Juu edelliseen korjaus sport tourer olikin , eikä mikään turner..
- Clioist
Ajossa ensimmäinen Suomessa yksityiselle myyty Clio IV 0.9Tce Dynamic reilusti ruksatulla varustuksella jo runsaan Dynamic varustuksen lisäksi.
2013 malli, 22tkm ajettu nyt.
Mukava ajella 17" pyörillä, mutta 16" 205/55-16 kitkat vie vielä nätimmin.
Kulutus 6-7litran luokassa 70-30 kaupunki-maantie.
Vikoja ei ole ollut, oven saranat voideltiin huollossa niin loppui narina.
Apukuskin jakkara todellakin liian korkealla ilman korkeudensäätöä.
Nyt viimeiset 2000km ajettu moottorinohjainlaite päivityksen jälkeen 115hv tehoilla ja 160nm....liikkuu aivan eri tahtiin ja kulutuskin näytti putoavan 0,5-0,7l / 100km.- cliostan
Minkä pajan softa moottorin ohjauksessa on?
- Anonyymi
”Laatu” alkaa näkyä Cliossa siinä muutaman vuoden ja 30-40tkm jälkeen.
Avainkortti, alustan niveliä ja puslia, 0.9tce koneen tyyppivikana jäähdytysnesteen vuoto. - Anonyymi
Renaultilla 0.9 TCe koneen vesivuoto on kirjattu termostaatiksi, joten siinä ei tarvi maahantuojan vastaan tulla.
En kyllä ymmärrä, mitä yhteistä on tässä tapauksessa termostaatilla ja sillä, että jäähdytysneste vuotaa järjestelmästä ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882