Perehtyessä vanhoihin juttuihin kuluu koko ilta ja mielipiteet ovat erilaisia. Tätä asiaa on käsitelty usein, mutta ei juuri näin kuin itse kysyn.
Lakatun tummuneen mäntypaneelikaton päälle haluaisin laittaa vaalean levyn. Millä kiinnitän levyn suoraan vanhaan kattoon laittamatta koolausta? Ruuvitko? Suoraan siksi, että asunto ei ole muutenkaan kovin korkea ja levy on 1-2 cm. Koolaus mataloittaisi tilaa lisää.
Maalausohjeet ovat kovin työläät suojauksineen ja esikäsittelyineen, ja siisti tulos epävarma, siihen en rupea.
katto katon päälle
4
274
Vastaukset
- Zjsjxksbbssdc
Minkähänlaista levyä aattelit käyttää? Miten pintakäsittely ja saumaukset oli tarkoitus tehdä?
Helpointa ja varminta olisi todennäköisesti maalata se vanha paneelikatto.... - Vaaleutta pimeään
En tiedä levystä vielä, jotain mahdollisimman ohutta. Mitä enemmän luen aiheesta, sitä enemmän menen sekaisin. Teoriassa ajattelen jotain mahdollisimman ohutta ja kevyttä levyä. Mutta ilmeisesti mitään ruuveja ei voi käyttää, joku tuttava jo kertoi ettei katossa saa naulan jälkiä näkyä. Jotenkin toivotonta.
- minä
Niin ja miks katosaa ei saisi naulan jälkiä näkyä? Sehän on sinun kattosi?
Jos ei haittaa että kattoon jää runsaasti levysaumoja niin kannattaa harkita akustiikkalevyä, joka liimataan kattoon.
- mites näin?
Laittaisin ja joskus laitoinkin mdf-paneelit vanhojen kellastuneiden paneelien päälle. En ihan suoraan, vaan alle tuli 15 mm paksut "koolaukset". Tuolla konstilla katto laskee vain n. 30 mm ja paineilmanaulaimen kanssa homma etenee joutuisasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446