valmistakan tulipesä ongelma

vuoleri

6 vuotta vanha takka ja ongelma tulipesässä. Tulipesän tiilien saumoista on tippunut laastit kokonaan irti pysty saumoista . Mitä köhän sille voisi tehdä . Jotkut Tiilet liikkuvat käsin ja saumat pahimmillaan sentin kokoiset . On kokeiltu täyttää korjaus laastilla mut ei pysy kauaa ja lopputulos kehno . Voiko tulipesän tiilet irroittaa ja muurata uudestaan vai romahtaako koko takka jos tulipesän tiilet poistaa . Uuni on vuolerin kaakel takkai. Ja itse tulipesän tiilet ovat hyvässä kunnossa.

9

1363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä näin

      Minä teettäisin tulipesään 3mm teräksestä tehdyn sisäkuoren, elikkä tulitiiliin kiinni niin sivulla kun takaosasta, ja niin ylös kun pystyy laittamaan. Tiilien raot kuitenki ensin taas laastilla umpeen.
      Vuolerin takasta en tiedä, mutta ainakin meidän takasta koko keskus romahtaisi jos tulipesän tiiliä poistaa.

    • n.erkki

      Kuka on muurannut takan. Takan sisus muurataan tulitiilistä savilaastilla ilman saumoja.

      Kannattaa pyytää oikea muurari korjaamaan takka.

      • Muurari Raape

        Takan sisus muurataan tulitiilillä,mutta EI savilaastilla,vaan tulilaastilla ja noin 2-3 mm saumoilla.


    • ei saumaa....

      ilman saumoja.

      Mitä tuo tarkoittaa?

      • N.Erkki

        Tarkoittaa, että kivet käytännössä liimataan laastilla hyvin ohuilla saumoilla.


    • Tyytyväinen muurarii

      Nimenomaa oikea muurari korjaaman.
      Voisin suositella erästä, joka on meillä ollut.

      Liedon Tulisija-Asennus
      Jari Ojala puh. 0400979105 tai [email protected]

      Toimii Varsinais-Suomen alueella, mutta myös pk-seudulla.
      Itse asumme Helsingissä, otimme häneltä takan.

    • ei saumaa........

      " Tarkoittaa, että kivet käytännössä liimataan laastilla hyvin ohuilla saumoilla. "

      Joo, mä kun jo ehdin ihmetellä että miten ne saa yhteen ilman että tulee mitään saumaa. Kivihitsausta ei vissiin ole vielä kehitetty niin pitkälle.
      Mutta sauma se on ohutkin sauma.

    • vuoleri

      Kiitos kommenteista.! Täytynee käyttää muuraria paikalla .

    • omaa kokemusta

      Omia takkaa ja leivinuunia olen joskus korjaillut tällaisella massalla ja ihan hyvällä menestyksellä. Saattoi olla muuta merkkiä, mutta vastaavaa kuitenkin.. Saumat on syytä puhdistaa todella huolellisesti..
      http://www.finselena.com/cms/?__page_id=4030

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      145
      2465
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      412
      2129
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      35
      1953
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1310
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      111
      1269
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1159
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1103
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1087
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1054
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      978
    Aihe