Maaseudulta omakotitaloa?

muuttomies33

Tässä nyt jonkinaikaa koittanut netistä löytää omakotitaloa maaseudulta, mutta ei tunnu noilla nettisivuilla niitä oikein olevan myynnissä. Oikotien sivukin tarjoaa taloja lähinnä kaupunkien keskustoista tai reunoilta, mutta minä haluan omakotitalon maaseudun rauhasta. Osaako kukaan täällä sanoa mistä löytyisi parhaiten myynnistä maaseudulta omakotitaloja. Ei tarvitse isokaan talo olla kunhan sinne mahtuu isäntä emännän, lapsen, kahden kissan ja koiran kanssa. Lähinnä pihan vaan pitäs olla iso ja aika mielellään joen tai järven läheisyydessä.

9

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmet500qwerty

      Laita siihen hakukenttään alkaen 400 000euroa, niin sitten alkaa löytyä taloja veden ääreltä, maaseudulta ja isolla tontilla. Jos jossain kylässä vaikka Ylivieskan seudulla on okt talo joen tai puron rannalla myytävänä, niin ottajia on vaikka kuinka monta. Myydään sille kuka parhaiten maksaa. Ei tarvitse välittäjiä vaivata. Siksi ei ole netissä eikä lehdissä. Pienellä tontilla, naapuri kolmella puolella, alava tasatontti ja vedet 10km...näitähän on sitten joka paikassa myytävänä.

      Itsekin olen samoilla määreillä etsimässä....! :)

    • mikäs siinä...

      No kyllä minä löysin oikotieltä tuhansia ok-taloja ja kaukana palveluista. Mutta maksa siitä talosta sitten todella alhaisen hinnan koska joskus kun haluatte sen myydä niin tulee ongelmia ja hintaakaan ei saa kuin yksiön verran kun lähemmäksi palveluja haluaa. Vaimoni veli osti yli 10 vuotta sitten haaveilemansa maaseutu talon. Remppasivat kovalla rahalla. Ajan myötä ilmeni etteivät sitten lapsia saa ja 15- 20,000 euron autoilukulut/vuosi rupesi risoamaan ja nyt yrittävät myydä siinä toivossa että saavat pienen kerrostalokaksion kaupungista läheltä työpaikkoja. Huonolta näyttää kun pienessä kunnassa 70 taloa myynnissä eivätkä ole mennyt kaupaksi ja hinnat tippuu jatkuvasti...

      • muuttomies33

        Tää on vähän näitä järjestely ja mieltymyskysymyksiä. Meidän perhe viihtyy enempi omassa rauhassa ilman ulkopuolisten mekkalointia mitä täällä kaupungissa saa kestää. Palvelut on toki lähellä, mutta me kuljetaankin julkisilla tai pyörällä. Autoa ei omisteta, mutta ajateltiin hommata vanha farmariauto tai minibussi sitten kun se koti maalta löytys. Emäntä haaveilee hevosista joten tallia varten tarvittaisiin iso piha ja minä itse ajattelin pykätä rantasaunan, grillikatoksen ja mahollisesti työkaluvajankin ja liiterin koiratarhan ja hevosaitauksen lisäksi. Vaimo on myös innokas puutarhuri niin aiotaan istuttaa kanssa marjapensaita ja pari omenapuuta vihannesmaan lisäksi. Pientä kanatarhaakin ollaan suunniteltu.


      • huomattu on
        muuttomies33 kirjoitti:

        Tää on vähän näitä järjestely ja mieltymyskysymyksiä. Meidän perhe viihtyy enempi omassa rauhassa ilman ulkopuolisten mekkalointia mitä täällä kaupungissa saa kestää. Palvelut on toki lähellä, mutta me kuljetaankin julkisilla tai pyörällä. Autoa ei omisteta, mutta ajateltiin hommata vanha farmariauto tai minibussi sitten kun se koti maalta löytys. Emäntä haaveilee hevosista joten tallia varten tarvittaisiin iso piha ja minä itse ajattelin pykätä rantasaunan, grillikatoksen ja mahollisesti työkaluvajankin ja liiterin koiratarhan ja hevosaitauksen lisäksi. Vaimo on myös innokas puutarhuri niin aiotaan istuttaa kanssa marjapensaita ja pari omenapuuta vihannesmaan lisäksi. Pientä kanatarhaakin ollaan suunniteltu.

        Jos myynti-ilmoitukseen saa vängättyä hevosen mukaan, niin se on heti satatonnia lisää hintaan...


      • muuttomies33
        huomattu on kirjoitti:

        Jos myynti-ilmoitukseen saa vängättyä hevosen mukaan, niin se on heti satatonnia lisää hintaan...

        Tavallisesti joo, mutta me saamme kaksi varsaa yhdeltä tutultamme joka omistaa ja kasvattaa suomenhevosia ilmaiseksi kun emäntä on ollut kyseisellä tallilla avustajana semmoset 10 vuotta.


      • muuttomies33

        Talot on kyllä hienoja. Vähän tuon tapaista torppaa oltiin ajateltu mitä noissa linkeissä, mutta se vesistö on vähän sellanen must juttu sillä olen hyvin innokas kalamies ja muutenkin se on mukava omasta rantasaunasta pulahtaa jokeen tai järveen kuumalla kesällä ja ottaa aurinkoa laiturilla. Tuo meidän 7v poikakin tykkää uida niin täyttys siinä talon isäntien tarpeet.


    • jos kiinnostaa?

      Mulla vois olla yks 10 vuotta vanha isohko omakotitalo tiedossa edukkaasti.. Kyselin niin 100 000e tonnilla sais.. voin antaa lisätietoja jos kiinnostaa.. tosin ei vesistön vieressä.. mutta rauhallisella tontilla metsän siimeksessä..

      • muuttomies33

        Onko paljonko neliöitä talossa ja entäs tontin koko? Pikkuveikalla on kanssa hakusessa omakotitalo ja häntä kiinnostaa nuo talot mitkä ei ole vesistöjen äärellä. Samoin hänkin aikoo kuulemma kasvattaa hevosia eli pihan pitää olla tarpeeksi iso tallille ja hevosaitaukselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe