Suggestioherkkyys (herkkäuskoisuus)
-N. 10 % väestöstä saadaan helposti uskomaan melkein mitä tahansa.
Tietämättömyys (tyhmyys)
-Useimmilla vain peruskoulu.
Auktoriteettiriippuvuus
-Itsenäistyminen on jäänyt kesken. Henkilö turvautuu auktoriteettiensa mielipiteisiin sellaisenaan asettamatta niitä lainkaan oman arviointinsa kohteeksi. Auktoriteetin sana on jumalan sanaa.
Tosiasioiden kieltäminen
-Esim. evoluutio.
Maaginen ajattelutapa (raamattumagia, sanamagia)
-Raamatun käyttäminen kristallipallona ja historiallisen raamatuntutkimuksen demonisoiminen.
Mielisairaus
-Mielisaaraaloissa on paljon uskovia. Monet tämän palstan uskovat eivät ole psyykkisesti terveitä, ja sen huomaa.
Erilaisuuden pelko (suvaitsemattomuus)
-Mm. homofobia
Itsetunto-ongelmat (itsensä jumalallistaminen)
-Fundamentalistien tapa jumalallistaa omat ideansa ja itsensä Raamatun maagisella tulkinnalla.
Oikeassaolemisen pakko (muut ovat väärässä)
-Uskova ei voi koskaan myöntää olevansa väärässä, koska se rikkoisi hänen itse luomansa jumalakuvan.
Epävarmuuden sietämättömyys (uskonvarmuus)
-Uskonvarmuuteen pyrkiminen keinolla millä hyvänsä.
Uskovan rakennuspalikat
7
134
Vastaukset
- FUCKIFUU
Unohdit alhaisen ÄO (joka on eri asia kuin tietämättömyys vaikka korreloivatkin)
- ei mitään uutta
" Uskovan rakennuspalikat "
Eli tarkoitit siis ATEISTI USKOVAN. Ja fucif.. aö :n on nähty,surullista, että toistatte tuota kulunutta levyä aina vaan.
- Opetusministeri
Taitaapi suurimmalla osalla tosi uskovaisista olla vain kansakoulu käytynä.
- ad hoc
opetusnimisteri!
' No ei oo! Mulla sentäs neljä päivää kiertokoulua!!
- Dupplothan ne
Uskovan rakennuspalikat? Dupplo-legot?
- istinna
huom!
' Pistäpä sepalus kiinni ja häpeä! Kaikki ei trartu Goebbelsin ohjeeseen.: vain kaiken kohtuuden ylittävä valhe uskotaan!- Höh!
Olet väärällä palstalla. Tämä ei ole seksi -palsta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824787- 1862103
- 1321782
- 1751415
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161291- 351106
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj171103- 78993
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh302989- 52976