Uskomuksilla ei paranneta sairauksia

Psykiatri1

Erityisesti mielen sairaudet vaativat auttajilta osaamista. Monenkirjavat uskomukset - joita maailmalla on pilvin pimein - vievät usein vain ongelmien pahenemiseen, kroonistumiseen tai itsemurhaan, eivätkä nämä sairaat tule enää kertomaan miksi Jeesus ei parantanutkaan.

Varottavaa sielunhoidon nimellä tapahtuvaa toimintaa tapahtuu myös kirkkomme sisällä tietyissä herätysliikkeissä joista voin mainita viidesläisten, lähinnä KRS:n Krito-ryhmät ja lestaadiolaisten ”hoitokokoukset”. Aslan ry. ei ole varsinaisesti kirkon omaa toimintaa mutta siihenkin osallistuu luterilaisen pappislupauksen tehneitä pappeja.

Vakavan uhan mielenterveydelle aiheuttaa sairauksien demonisoiminen riivaajien aiheuttamiksi. Tällainen ”diagnosointi” on edelleen nykypäivää mm. Vivamo-opiston ”Hoitava rukous” -kursseilla. Kun herkkää ihmismieltä demonisoidaan Jumalan nimissä, tulee näiden ”parantajien” oma patologinen mielenmaisema myös autettavien kannettavaksi, ja seuraukset voivat olla edellä kuvaamani.

152

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agnostikko4

      Tärkeää asiaa puhut kun vaan se saisi jotain vastakaikua näitten uskovien kohdalla.

      • Olen samaa mieltä. Psyykkiset sairaudet ja mielenterveyden ongelmat vaativat lääkärin hoita, eivät puoskarointia. Mielen sisäiset ongelmat eivät ole demonien aiheuttamia, nykyään tiedetään paljon enemmän ihmisen mielen psykologiasta kuin Raamatun maailman aikaan.

        Onneksi monia mielen sairauksia voidaan jopa parantaa tai lääkitä niin, että elämä on elämisen arvoista. Tässä ovat avainasemassa lääkärit ja psykoterapeutit. Suutari pysyköön lestissään, siis uskonnollisten yhteisöjen aluetta on hengellinen elämä. Toki ihminen on kokonaisuus ja uskonnollinen kriisi voi aiheuttaa psyyken puolella ongelmia.

        Tuikku-pappi


      • kerro kirkolle
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Psyykkiset sairaudet ja mielenterveyden ongelmat vaativat lääkärin hoita, eivät puoskarointia. Mielen sisäiset ongelmat eivät ole demonien aiheuttamia, nykyään tiedetään paljon enemmän ihmisen mielen psykologiasta kuin Raamatun maailman aikaan.

        Onneksi monia mielen sairauksia voidaan jopa parantaa tai lääkitä niin, että elämä on elämisen arvoista. Tässä ovat avainasemassa lääkärit ja psykoterapeutit. Suutari pysyköön lestissään, siis uskonnollisten yhteisöjen aluetta on hengellinen elämä. Toki ihminen on kokonaisuus ja uskonnollinen kriisi voi aiheuttaa psyyken puolella ongelmia.

        Tuikku-pappi

        hyvä että ajattelet näin. voitkin sitten sanoa tämän kirkolle joka hyväksyy jalovaaran touhut tiloissaan.


      • kerro kirkolle kirjoitti:

        hyvä että ajattelet näin. voitkin sitten sanoa tämän kirkolle joka hyväksyy jalovaaran touhut tiloissaan.

        Ei pidä yleistää, sillä omassa seurakunnassamme nimenomaan ei ole haluttu jalovaaroja. Kirkossa on siis kahdenlaista kantaa tähänkin asiaan.


        Tuikku-pappi


      • Thronos
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Psyykkiset sairaudet ja mielenterveyden ongelmat vaativat lääkärin hoita, eivät puoskarointia. Mielen sisäiset ongelmat eivät ole demonien aiheuttamia, nykyään tiedetään paljon enemmän ihmisen mielen psykologiasta kuin Raamatun maailman aikaan.

        Onneksi monia mielen sairauksia voidaan jopa parantaa tai lääkitä niin, että elämä on elämisen arvoista. Tässä ovat avainasemassa lääkärit ja psykoterapeutit. Suutari pysyköön lestissään, siis uskonnollisten yhteisöjen aluetta on hengellinen elämä. Toki ihminen on kokonaisuus ja uskonnollinen kriisi voi aiheuttaa psyyken puolella ongelmia.

        Tuikku-pappi

        Eikö Jumala tiennyt vielä "Raamatun maailman aikaan" että mielen sairaudet eivät johdu demoneista?

        Missä vaiheessa hänelle kerrottiin?


      • Jaha psykiatri: väität olevasi lääkäri. Joko olet tai et. Itse olen sis el, ja haluan aina tarkistaa, missä mennään, kun joku väittää olevansa lääkäri.
        Millaista konsultaatiota psykiatrilta sis klinikka voisi pyytää?


      • atrian psyko
        boxi kirjoitti:

        Jaha psykiatri: väität olevasi lääkäri. Joko olet tai et. Itse olen sis el, ja haluan aina tarkistaa, missä mennään, kun joku väittää olevansa lääkäri.
        Millaista konsultaatiota psykiatrilta sis klinikka voisi pyytää?

        boxi!

        Vastaus viestiisi! Työnnä sinä vaan letkua ahteriin! Siinä sulle konsultaatiota!


      • atrian psyko kirjoitti:

        boxi!

        Vastaus viestiisi! Työnnä sinä vaan letkua ahteriin! Siinä sulle konsultaatiota!

        Sitähän minkäkin vähän ajattelin aloituksen luettuani. Että tällainen psykiatri


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Psyykkiset sairaudet ja mielenterveyden ongelmat vaativat lääkärin hoita, eivät puoskarointia. Mielen sisäiset ongelmat eivät ole demonien aiheuttamia, nykyään tiedetään paljon enemmän ihmisen mielen psykologiasta kuin Raamatun maailman aikaan.

        Onneksi monia mielen sairauksia voidaan jopa parantaa tai lääkitä niin, että elämä on elämisen arvoista. Tässä ovat avainasemassa lääkärit ja psykoterapeutit. Suutari pysyköön lestissään, siis uskonnollisten yhteisöjen aluetta on hengellinen elämä. Toki ihminen on kokonaisuus ja uskonnollinen kriisi voi aiheuttaa psyyken puolella ongelmia.

        Tuikku-pappi

        Kyllä ainakin joissakin kirkoissa yhä kuunnellaan ihmisten hätää ja annetaaan heille sielunhoitoa.

        Jos joku tuikkunen ei halua kuulla ihmisten hätää, niin se on hänen ongelmansa. Mutta sitä, että myös kirkoissa kuullaan sitä lähimmäistä, niin tätä ei nämä tuikkuset voi mitenkään estää.


      • Thronos kirjoitti:

        Eikö Jumala tiennyt vielä "Raamatun maailman aikaan" että mielen sairaudet eivät johdu demoneista?

        Missä vaiheessa hänelle kerrottiin?

        Pahan voimat kyllä vaikuttaa ihmisen psyykkeeseen kuten monien riivattujen ihmisten käyttäytyminen sen joskus hyvinkin elävällä ja kuuluvalla tavalla tuo esiin.


      • atrian psyko
        boxi kirjoitti:

        Sitähän minkäkin vähän ajattelin aloituksen luettuani. Että tällainen psykiatri

        boxi!

        Mille valetohtorille voin lähettää viisauteni?. Jos toista epäilee, voi heittämällä olettaa tulevansa itsekin epäillyksi!
        "atrian psyko" ei ole aloittaja, vaan elähtänyt jätkä, kaivosalalta: Siis menneen kaivelija minäkin, mutta geologisen menneen.
        Jokainen psykiatri voisi olla aloituksesta ylpeä - feikki tai ihka!


      • paranemisia tapahtuu
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Ei pidä yleistää, sillä omassa seurakunnassamme nimenomaan ei ole haluttu jalovaaroja. Kirkossa on siis kahdenlaista kantaa tähänkin asiaan.


        Tuikku-pappi

        Tuikku-pappi,

        Tässä 30 vuotta psykiatrisissa sairaaloissa ja psykiatrisessa avohoidossa lääkärin työtä tehneen kokemuksia yliluonnollisista ilmiöistä potilastyössä. Hän on ollut vuodesta 1978 lähtien seurakuntien sielunhoitotyössä. Hänen mukaansa seurakuntien toiminnassa on puutteita koskien ihmisten fyysisiä, psykologisia ja hengellisiä tarpeita.

        http://christiantroopers.com/index.php?page=kokemuksia-parantumisista

        Kannattaa lukea kirjoitus skitsofreniasta. Eipä taideta ihan kaikilta osin tietää nykyaikana paremmin mielen ongelmista:

        http://christiantroopers.com/index.php?page=schizophrenia


      • atrian psyko kirjoitti:

        boxi!

        Mille valetohtorille voin lähettää viisauteni?. Jos toista epäilee, voi heittämällä olettaa tulevansa itsekin epäillyksi!
        "atrian psyko" ei ole aloittaja, vaan elähtänyt jätkä, kaivosalalta: Siis menneen kaivelija minäkin, mutta geologisen menneen.
        Jokainen psykiatri voisi olla aloituksesta ylpeä - feikki tai ihka!

        Saa epäillä rauhassa. Ei ole tapanani valehdella. Psykiatri ei kirjoita noin, vaan ammattimaisesti. Tuo on jonkun mielipide, sinänsä varmaan ihan oikein


      • turms kuoleva
        tt11 kirjoitti:

        Pahan voimat kyllä vaikuttaa ihmisen psyykkeeseen kuten monien riivattujen ihmisten käyttäytyminen sen joskus hyvinkin elävällä ja kuuluvalla tavalla tuo esiin.

        melua on, on!

        Pahin riivaaja on oikeassaolemisen pi-ru! Ja taas kerran muistutus! Lukekaas arvostetun Jumalanmiehen Paava Hiltusen ajatuksia asiasta. Hän kertoili ajaneensä milloin tipakkapi-rua., milloin mitäkin himoa ja näyttämö oli yleensä teatraalinen ja varmaan aito, Oli oksentelua, pyörtymistä, huutoa, kiemurtelua. Kuitenkin hän totesi, että turhaa. Nämä pikaparantumiset hävisivät sen siliän tien ja itseasiadssa tukkivat näyn todelliselta tarpeelta, parannuksen teolta. Hän lopetti homman riskaabelina leikkimisenä tulella ja Raamatun vastaisena!


      • tuiki,tuiki!
        tt11 kirjoitti:

        Kyllä ainakin joissakin kirkoissa yhä kuunnellaan ihmisten hätää ja annetaaan heille sielunhoitoa.

        Jos joku tuikkunen ei halua kuulla ihmisten hätää, niin se on hänen ongelmansa. Mutta sitä, että myös kirkoissa kuullaan sitä lähimmäistä, niin tätä ei nämä tuikkuset voi mitenkään estää.

        tt 11

        Kyllä! Hätää kuullaan! jokunen euro per hätä/ Onneksi tulee laki, joka puhaltaa sammuksiin tämän bisnestuikkusen, ainakin kirkoissa!


      • Nasse.
        boxi kirjoitti:

        Saa epäillä rauhassa. Ei ole tapanani valehdella. Psykiatri ei kirjoita noin, vaan ammattimaisesti. Tuo on jonkun mielipide, sinänsä varmaan ihan oikein

        " Saa epäillä rauhassa. Ei ole tapanani valehdella. Psykiatri ei kirjoita noin, vaan ammattimaisesti. Tuo on jonkun mielipide, sinänsä varmaan ihan oikein "


        Onneksi sinä kirjoitat ammattimaisesti, siivoojalle tyypillisesti :)))


      • Nasse. kirjoitti:

        " Saa epäillä rauhassa. Ei ole tapanani valehdella. Psykiatri ei kirjoita noin, vaan ammattimaisesti. Tuo on jonkun mielipide, sinänsä varmaan ihan oikein "


        Onneksi sinä kirjoitat ammattimaisesti, siivoojalle tyypillisesti :)))

        Eipä paljoa irronnut konsultaatiotietoa tältä puoskarilta,kuten arvasinkin.


      • Agnostikko4
        boxi kirjoitti:

        Eipä paljoa irronnut konsultaatiotietoa tältä puoskarilta,kuten arvasinkin.

        Oli aloittaja psykiatri tai ei niin asia oli oikea.Lapsellista väitellä sivuasioista.


      • Agnostikko4 kirjoitti:

        Oli aloittaja psykiatri tai ei niin asia oli oikea.Lapsellista väitellä sivuasioista.

        Ei sitä väitellä tarvitsekaan: ei ole erikoislääkäri, vaikka niin väittää.


      • boxi kirjoitti:

        Ei sitä väitellä tarvitsekaan: ei ole erikoislääkäri, vaikka niin väittää.

        Sivuasia: kirjoitaja valehtelee 12 vuoden yliopistokoulutuksen.


    • Avoimuutta kirkkoon

      On tärkeää että näistä puhutaan avoimesti niin kuin aloituksessa.

    • Maallikko

      Riippuu psyykkisestä sairaudesta.

      Tuskin tällä palstalla ihmiset minua uskovat kun sanon että parannuin keskivaikeasta masennuksesta kun tulin uskoon. Elämä oli minulle merkityksetöntä ja ajatus vain lopullisesta kuolemasta pitkän kylmän ja tarkoituksettoman taipaleen jälkeen maan päällä, aiheutti vain tuskaa ja turhuuden ja merkityksettömyyden tunnetta.

      Ymmärrän sairaudet kuten skitsofrenia tai bipolaarihäiriö joissa aivojen kemiat ovat oikeasti sekaisin, ne tarvitsevat hoitoa ja "maallista apua". Tyttöystäväni anoreksia on hyvä esimerkki siitä että uskomuksilla ei parannuta, mutta tämä tyttö on pysynyt hengissä useiden sairaalajaksojen jälkeen uskomalla Jumalaan ja sillä tavalla välttymällä itsemurhalta.

      Psykiatrina sinun pitäisi myös tietää että eräs tärkeä osa paranemista on elämän sisältö ja asiat joita elämä voi tarjota.

      • Agnostikko4

        Kyllähän lumehoitokin helpottaa määrättyihin vaivoihin niinkuin mielialakin mutta todellista parannusta puoskaroinnilla ei vakavampiin vaivoihin koskaan ole saatu.


      • kaiken kokenut

        Maallikko

        Onko tämä "keskivaikea masennus" sinun oma diagnoosisi? Kyllä mikä tahansa merkityksellisyyden kokemus piristää mielenterveyttä. Se on aivan itsestään selvä asia. Myös uskosta pois tuleminen on joillekin ollut hyvin merkityksellinen kokemus, koska elämä on otettu silloin omiin käsiin ja paraneminen on alkanut.


      • Maallikko
        kaiken kokenut kirjoitti:

        Maallikko

        Onko tämä "keskivaikea masennus" sinun oma diagnoosisi? Kyllä mikä tahansa merkityksellisyyden kokemus piristää mielenterveyttä. Se on aivan itsestään selvä asia. Myös uskosta pois tuleminen on joillekin ollut hyvin merkityksellinen kokemus, koska elämä on otettu silloin omiin käsiin ja paraneminen on alkanut.

        En osaa sanoa että oliko aivoissani joku aivan outo mekanismi, joka tarvitsi vain ärsykkeen (elämän tarkoituksen löytäminen) että oikeita hormoneita alkoi virrata ja olo parani. Itse uskon että se oli todistus Jumalasta henkilökohtaisella tasolla, koska se tapahtui äkillisesti muutaman päivän sisällä puolen vuoden "etsinnän" jälkeen. Masennus ei lakannut kun tulin uskoon, vaan masennus lakkasi ja tulin uskoon.

        Keskivaikea masennus oli lääkärin lausuma joka todettiin puolentoista vuoden terapian ja testejen jälkeen. Todellakaan minun päässäni ei kaikki ollut kohdallaan silloin. En todellakaan pystynyt nauttimaan elämästä.


      • drugsal

        ÖÖ!

        Oli sitten psykiatri, tai muu arkkiarkki, tai Meikä Maatiainen, olisi hyvä heti kättelyssä selvittää, mikäli potilas ottaa asian esille, tai on syytä epäillä uskonnon jotenkin liittyvät ongelmaan, miten potilas itse näkee suhteen sairauden, ja uskon mahdoillisen puutteen/ vajavuuden välillä. Maallikon ei silti missään tapauksessa pidä ruveta näitä asioita ronkkimaan , vaan on yritettävä ohjata lähimmäinen tunnetun sielunhoitajan hoteisiin, vaikka.
        Uskohan voi olla tosi iso asia parantavana ja eheyttävänä voimana - ja lähes kaikki psykiatrit suhtautuvat asiaan näin, henk. uskonkäsityksestään riippumatta .
        Mutta vääristyneenä, sressaavana, vaativana ja aina tuomitsevana se on kaiken parantumisen este.
        En usko minkäänlaisiin instant parantumisiin, mutta voi todella olla joku hetki, vaikka rukouksen aikana, jolloin kerä lähtee pikkuhiljaa purkautumaan.


      • Thronos
        Maallikko kirjoitti:

        En osaa sanoa että oliko aivoissani joku aivan outo mekanismi, joka tarvitsi vain ärsykkeen (elämän tarkoituksen löytäminen) että oikeita hormoneita alkoi virrata ja olo parani. Itse uskon että se oli todistus Jumalasta henkilökohtaisella tasolla, koska se tapahtui äkillisesti muutaman päivän sisällä puolen vuoden "etsinnän" jälkeen. Masennus ei lakannut kun tulin uskoon, vaan masennus lakkasi ja tulin uskoon.

        Keskivaikea masennus oli lääkärin lausuma joka todettiin puolentoista vuoden terapian ja testejen jälkeen. Todellakaan minun päässäni ei kaikki ollut kohdallaan silloin. En todellakaan pystynyt nauttimaan elämästä.

        Minun vaikea masennukseni parani kun aloin pelata uppopalloa.

        En siis ensin parantunut vaan ensin aloitin pelaamisen.

        Peli oli niin rankkaa, hauskaa ja fyysistä että mielialani vain jotenkin loksahti paikoilleen ja huomasin taas miten upeaa on olla elossa. Ja hengittää.

        Sitä hengittämistä alkaa arvostaa kummasti kun on muutaman metrin syvyydessä uima-altaan pohjalla kolmen raavaan miehen tiukasti ympäröimänä muttei millään tahtoisi luopua pallosta...

        Olikohan se todistus Jumalasta henkilökohtaisella tasolla - vai todistus siitä että joskus jokin asia vain saa masennuksen väistymään?


      • paranemisia tapahtuu
        Thronos kirjoitti:

        Minun vaikea masennukseni parani kun aloin pelata uppopalloa.

        En siis ensin parantunut vaan ensin aloitin pelaamisen.

        Peli oli niin rankkaa, hauskaa ja fyysistä että mielialani vain jotenkin loksahti paikoilleen ja huomasin taas miten upeaa on olla elossa. Ja hengittää.

        Sitä hengittämistä alkaa arvostaa kummasti kun on muutaman metrin syvyydessä uima-altaan pohjalla kolmen raavaan miehen tiukasti ympäröimänä muttei millään tahtoisi luopua pallosta...

        Olikohan se todistus Jumalasta henkilökohtaisella tasolla - vai todistus siitä että joskus jokin asia vain saa masennuksen väistymään?

        Eihän se, että masennus poistuu omilla valinnoilla, ole esteenä sille, että myös Jumala voi parantaa masennuksesta. Mistä sinäkään tiedät, jospa kaiken uppopallon pelaamisen löytyminen olikin Jumalan vaikutusta?


      • Maallikko
        Thronos kirjoitti:

        Minun vaikea masennukseni parani kun aloin pelata uppopalloa.

        En siis ensin parantunut vaan ensin aloitin pelaamisen.

        Peli oli niin rankkaa, hauskaa ja fyysistä että mielialani vain jotenkin loksahti paikoilleen ja huomasin taas miten upeaa on olla elossa. Ja hengittää.

        Sitä hengittämistä alkaa arvostaa kummasti kun on muutaman metrin syvyydessä uima-altaan pohjalla kolmen raavaan miehen tiukasti ympäröimänä muttei millään tahtoisi luopua pallosta...

        Olikohan se todistus Jumalasta henkilökohtaisella tasolla - vai todistus siitä että joskus jokin asia vain saa masennuksen väistymään?

        Sitä harva voi tietää Thornos.

        Mutta sinä teit jotain. Itsekkin aina kun minua ahdisti/ ahdistaa niin lähden lenkille tai teen jotain aivotyötä vaativaa (pelaan vaikka shakkia tai luen lääketieteen opasta) niin se helpottaa.

        En väitä että olisin 100% arma että Jumala oli asian takana, olen lukenut lääketiedettä sen verran että tiedän miten hormonit vaikuttavat ihmisen ruumiissa, mutta sen kokemuksen (paranemisen) vahvuus muutamissa tunneissa parin päivän aikana. Olen vakuuttunut ja pidän kiinni siitä että siinä takana oli jotain muutakin kuin vain yllättäinen seratoniini ja dopamiini kanavien aukeaminen.


      • Thronos
        paranemisia tapahtuu kirjoitti:

        Eihän se, että masennus poistuu omilla valinnoilla, ole esteenä sille, että myös Jumala voi parantaa masennuksesta. Mistä sinäkään tiedät, jospa kaiken uppopallon pelaamisen löytyminen olikin Jumalan vaikutusta?

        Eipä ole este ei - jos siis Jumala olisi olemassa. Tarkoitin vain että paraneminen ei välttämättä ole niinkään todiste Jumalasta kuin siitä että jokin asia saattaa saada ihmisessä aikaan niin voimakkaita myönteisiä elämyksiä että paraneminen alkaa.

        Se olisiko joku ehkä mahdollista ei minun mielestäni kuitenkaan ole todiste.
        Onhan mahdollista että joku ystäväni olisi keksinyt itse loitsuja ja lukenut niitä kolmen tien risteyksessä keskiyöllä toivoen parantumistani mutta ei parantumiseni kuitenkaan olisi ollut todiste niiden loitsujen toimivuudesta.

        Jos ateisti paranee niin miksi ihmeessä se olisi todiste Jumalasta yhtään enempää kuin peipposten ylikamista?


      • Thronos
        Maallikko kirjoitti:

        Sitä harva voi tietää Thornos.

        Mutta sinä teit jotain. Itsekkin aina kun minua ahdisti/ ahdistaa niin lähden lenkille tai teen jotain aivotyötä vaativaa (pelaan vaikka shakkia tai luen lääketieteen opasta) niin se helpottaa.

        En väitä että olisin 100% arma että Jumala oli asian takana, olen lukenut lääketiedettä sen verran että tiedän miten hormonit vaikuttavat ihmisen ruumiissa, mutta sen kokemuksen (paranemisen) vahvuus muutamissa tunneissa parin päivän aikana. Olen vakuuttunut ja pidän kiinni siitä että siinä takana oli jotain muutakin kuin vain yllättäinen seratoniini ja dopamiini kanavien aukeaminen.

        Ole vain vakuuttunut ja pääasiahan on että paranit - masennus on kauhea sairaus sitä sairastavalle ja hänen läheisilleen.

        Todiste Jumalasta se paranemisesi ei minun mielestäni kuitenkaan ole.

        Todiste siitä miten hyvältä sinusta tuntuu uskoa Jumalaan se on ehkä hyvinkin.

        Ajatusten voimaa ei kannata aliarvioida.


      • paranemisia tapahtuu
        Thronos kirjoitti:

        Eipä ole este ei - jos siis Jumala olisi olemassa. Tarkoitin vain että paraneminen ei välttämättä ole niinkään todiste Jumalasta kuin siitä että jokin asia saattaa saada ihmisessä aikaan niin voimakkaita myönteisiä elämyksiä että paraneminen alkaa.

        Se olisiko joku ehkä mahdollista ei minun mielestäni kuitenkaan ole todiste.
        Onhan mahdollista että joku ystäväni olisi keksinyt itse loitsuja ja lukenut niitä kolmen tien risteyksessä keskiyöllä toivoen parantumistani mutta ei parantumiseni kuitenkaan olisi ollut todiste niiden loitsujen toimivuudesta.

        Jos ateisti paranee niin miksi ihmeessä se olisi todiste Jumalasta yhtään enempää kuin peipposten ylikamista?

        Ihmisessä on paranemismekanismeja, toki, mutta kyllä ihminen itse tietää, jos Jumala on koskettanut ja parantanut. Jos ateisti paranee, yleensä siinä tapahtuu niin, että ateisti alkaa uskoa Jumalaan. Ja niin hän voi todistaa entisenä ateistina, miten Jumala on olemassa ja toimii. Mutta sitähän ei toiset ateistit usko vaan heittävät herjaa kuupan himmenemisestä ja ettei ateisti ollutkaan ateisti. :)


    • Aloitus on provo

      Suomi24:ssä valelääkäreitä riittää!

      • On provo


      • paranemisia tapahtuu
        boxi kirjoitti:

        On provo

        Tekstistä päätellen Lukija/Diakooni ym. multinikki. Niin on samat sanavalinnat ja huutonsa kohteet. :)


      • *Faith*
        paranemisia tapahtuu kirjoitti:

        Tekstistä päätellen Lukija/Diakooni ym. multinikki. Niin on samat sanavalinnat ja huutonsa kohteet. :)

        Veikkaan samaa tyyppiä.

        Vastustaa henkeen ja vereen sitä työtä, jota Jeesus kehotti seuraajiaan tekemään ja kannattaa vain maallisia auttamisen muotoja.


      • drugsal
        boxi kirjoitti:

        On provo

        boxi!

        Kai pitäisi nyt määritellä, mikä kirjoitukuksessa on provoa! Teksti on jokaisen nokan alla. Kirjoittajan identiteetti taas arvailujen varassa. Ja jos provoa, miksi siltä tuntuu?. Haistan väitteessä uskonnollista tarkoituksenmukaisuutta. Vaikka siis totta, mutta provon pääst'ä. niin mappi Ö:hön suoraan. Niinkö? Väärin sammutettu!


      • temestan
        *Faith* kirjoitti:

        Veikkaan samaa tyyppiä.

        Vastustaa henkeen ja vereen sitä työtä, jota Jeesus kehotti seuraajiaan tekemään ja kannattaa vain maallisia auttamisen muotoja.

        faith!

        Sinnehän ne joutuvat kaikki, teidän "maanantaikappaleet" joissa vaiva on käsissänne vain pahentunut ja alkaa käydä todella hengen päälle, tai on jo käynyt. Miksi se pitää olla niin skitsofreeninen, eli jakautunut tämä asenne hoitoon? Eikö tärkeintä ole, että saa avun, kuin mahdollinen "lääkityksen" oikeaoppisuus. Rukous voi auttaa vähintään subjektiivisesti, lääketiede enemmän tutkitun datan mukaan.
        Jeesus ei käskenyt ketään pakanaa rupeamaan lääkäriksi ja UT:ssä tämä homma on ohjattu erityisen armolahjan omaaville, seurakunnan silmälläpidon alaiseksi toiminnaksi. Myös vanhemmistölla on valtuutus voidella öljyllä sairaita, rukoilla ja suorittaa samalla sielunhoidollista rippitoimintaa. Vapaat ja villit toimijat ja varsinkin rahastajat ovat tuntemattomia Sanalle!


      • drugsal kirjoitti:

        boxi!

        Kai pitäisi nyt määritellä, mikä kirjoitukuksessa on provoa! Teksti on jokaisen nokan alla. Kirjoittajan identiteetti taas arvailujen varassa. Ja jos provoa, miksi siltä tuntuu?. Haistan väitteessä uskonnollista tarkoituksenmukaisuutta. Vaikka siis totta, mutta provon pääst'ä. niin mappi Ö:hön suoraan. Niinkö? Väärin sammutettu!

        Hyvä mielipide. Ei vaan ole ammattilääkärin tekstiä. Ei kannattaisi valehdella ammattiaan. Ei siinä muuta vikaa olekaan, kuin, että valehtelee olevasa erikoislääkäri, mutta ei ole. En vain pidä valelääkäreistä ollenkaan sattuneesta syystä.


      • boxi kirjoitti:

        Hyvä mielipide. Ei vaan ole ammattilääkärin tekstiä. Ei kannattaisi valehdella ammattiaan. Ei siinä muuta vikaa olekaan, kuin, että valehtelee olevasa erikoislääkäri, mutta ei ole. En vain pidä valelääkäreistä ollenkaan sattuneesta syystä.

        Tarkkaan ottaen valehtelee 12 vuoden koulutuksen yliopistossa.


    • Portinvartia

      vakavampiin vaivoihin

      Lume hoitoa on määritellä tai tietää että jokin sairaus on vakavampaa

      Kuka sanoo milloin HOITO on parantanut. Eikö elimistö tai mieli paranna tai pahene aivan omaehtoisesti, lääkkeillä ja hoitajilla tai niistä huolimatta. Tai hoitajan tai lääkärin tai potilaan elämän katsomuksesta huolimatta, tai niiden avulla

      Siis miksi joku parane ja toinen ei vaikka kaikki tilanteessa on samanlaisesti?

      On lääkärin uskomus että tuo lääke auttaa ja pappi siunaa lääkärin erehdyksen.

      • asioista selvää

        Vakavampi vaiva voi olla vaikka pitkälle edennyt syöpä. Siinä ei auta lumehoito eikä puoskarointi. Sytostaatit ja muut nykyhoidot siihen voivat auttaa.

        Lääketiede sanoo kokeitten perusteella että se on parantunut tai ei.

        Syöpä ei koskaan ole samanlainen kuin toinen syöpä.


      • uskomuksia

        Iltalehdessä oli juttua polvileikkauksista ja verrokkiryhmästä, jolle uskoteltiin, että leikkaus oli tehty. Vuoden päästä kummankin ryhmän tyytyväisyys leikkaukseen oli 90%. Usko siihen, että leikkaus oli parantanut oli vahva niidenkin keskuudessa, joita ei ollutkaan leikattu, tehty kai viilto tms. http://www.iltalehti.fi/terveys/2013122617872021_tr.shtml Väitän siis ja tuo juttu todistaa väitteeni, että mielellä on valtava voima paranemisprosessissa ja siis Usko/uskomus auttaa.


    • *Faith*

      Ilman uskoa mikään vaiva ei parane.

      • Agnostikko4

        Kyllä hinduillakin vaivat paranevat - ainakin joskus.


      • jotain tolkkua?

        Älä viitsi. Olen parantunut tähän saakka kaikista vaivoistani ilman uskoa Jumalaan.

        Tiedätkö miten idioottimaisilta tuollaiset lausahdukset kuulostavat kun kuka tahansa ateistinen nuhasta tai syövästä parantunut voi ne tyrmätä suoralta kädeltä?

        Samanlaisia järjettömyyksiä lauot tuon tuostakin. Ei tämä nyt poikkeus ollut. Ajatteletko lainkaan mitään ennen kuin painat enteriä?

        Jotain tolkkua noihin juttuihin pliis?


      • Hah, hah, haa!

        Kun lääkäri määrää tulehdukseesi antibioottia tai leikkaa umpisuolesi, et tarvitse siihen uskoa.


      • drugsal

        faith

        Ihmisellä on luultavasti elinaikanaan monia, jopa vakavia tauteja, esim. syöpää ja on onnellisen tietämätön niistä, ei tiedä uskoa, eikä epäillä, ja elää pitkään.
        On varmasti l'ääkkeitä,joilla on sellainen "jyty", että oma asenne on aivan sama, mikä se on.


      • Hah, hah, haa! kirjoitti:

        Kun lääkäri määrää tulehdukseesi antibioottia tai leikkaa umpisuolesi, et tarvitse siihen uskoa.

        leikkaa umpilisäkkeesi on se tavallisin leikkaus.


    • *Faith* pistelee taas parastaan. Minäkään en siis parantunut flunssasta pari päivää sitten, kuvittelen vain parantuneeni. Kuumemittarikin valehtelee. Kyllä sitä kuumetta edelleen on, ja se lähtee vain Jeesuksella pois.

    • heikko lähimmäinen

      Kyllä minulle usko ja Raamatun lukeminen auttoi, kun sairastuin vakavaan masennukseen. Ilman sitä en kirjoittelisi tässä enää. Olkoonpa ateistien mielestä se sitten mitä tahansa vale- tai lumeuskomusta, minulle se toi lohdun vaikeaan tilanteeseen.
      Toki olen sairastanut flunssia ja lääkkeitä vaativia sairauksia ja menen kyllä lääkäriin, kun fyysisesti sairastun.
      Uskoa ei silti pidä aliarvioida.

      • Eilenkin kuulin kuinka eräs yksinhuoltaja äiti vaipui vakavaan masennukseen ja siinä oli jo lapsetkin vaarassa. Sitten häntä rukouksessa lähestyi Jumalan voima, kun otti vastaan uskon Jeesukseen.

        Hän kertoi, että siinä paikassa Jumalan rakastava voima täytti hänen mielensä ja kaikki masennus poispyyhkiytyi hänen mielestään hetipaikalla. Tämän jälkeen tätä masennusta ei ole enää ollut ja kiitollisuus Jumalaa kohtaan on suuri ja näkyvä. Amen


      • ???
        tt11 kirjoitti:

        Eilenkin kuulin kuinka eräs yksinhuoltaja äiti vaipui vakavaan masennukseen ja siinä oli jo lapsetkin vaarassa. Sitten häntä rukouksessa lähestyi Jumalan voima, kun otti vastaan uskon Jeesukseen.

        Hän kertoi, että siinä paikassa Jumalan rakastava voima täytti hänen mielensä ja kaikki masennus poispyyhkiytyi hänen mielestään hetipaikalla. Tämän jälkeen tätä masennusta ei ole enää ollut ja kiitollisuus Jumalaa kohtaan on suuri ja näkyvä. Amen

        Oliko tämä ihminen hellareissa manipuloitavana? Mitähän sen jälkeen mahtoi tapahtua kun suggestio haihtui? Onko vielä hengissä?


      • triptyl
        tt11 kirjoitti:

        Eilenkin kuulin kuinka eräs yksinhuoltaja äiti vaipui vakavaan masennukseen ja siinä oli jo lapsetkin vaarassa. Sitten häntä rukouksessa lähestyi Jumalan voima, kun otti vastaan uskon Jeesukseen.

        Hän kertoi, että siinä paikassa Jumalan rakastava voima täytti hänen mielensä ja kaikki masennus poispyyhkiytyi hänen mielestään hetipaikalla. Tämän jälkeen tätä masennusta ei ole enää ollut ja kiitollisuus Jumalaa kohtaan on suuri ja näkyvä. Amen

        tt 11

        Kuulin, kuulin, luulin ja luulin ja lopulta kuulin kuolinuutisen. Mutta näistähän ollaan hys-hys.... ettei aamen väljähtyisi!


      • ??? kirjoitti:

        Oliko tämä ihminen hellareissa manipuloitavana? Mitähän sen jälkeen mahtoi tapahtua kun suggestio haihtui? Onko vielä hengissä?

        Hän ei maininnut mistään liikkeestä, vaan siitä, että otti vastaan uskon Jeesukseen ja samantien kaikki masennus häipyi eikä ole senkoommin palannut. Kyllä Jumala yhä parantaa ja auttaa pientä ihmistä. Amen


      • triptyl kirjoitti:

        tt 11

        Kuulin, kuulin, luulin ja luulin ja lopulta kuulin kuolinuutisen. Mutta näistähän ollaan hys-hys.... ettei aamen väljähtyisi!

        Tuossa olet oikeassa, että myös Jumalan parantamat ihmiset kuolee kaikkityyni ennenpitkää.

        Miksi Jumala sitten parantaa?

        Niin tähän emme saa vastausta, mutta voimme arvella, että esim. todisteeksi olemassaolostaan, silkasta rakkaudesta, toteuttaa lupauksiaan olla kanssamme joka päivä, …. Kyllähän näitä syitä vimme löytää omissa mielisssämme, mutta tyhjentävää vastausta emme saa.

        Toinen kipeä kysymys on että miksi Jumala ei paranna kaikkia?

        Itse uskon vakaasti, että JUMALA PARANTAA KAIKKI, mutta ei aina sillätavalla kuin uskomme sen toteutuvan. Jumala ei ole meidän määräysvallassamme.

        Kun ihminen paranee, niin se fyysinen oire voi vielä jäädä, mutta iJumala on poistanut ihmisen tuskan johtuen tästä sairaudesta ja antanut sielulle levon ja suuren ilon elämäänsä. Monet uskovat sänkypotilaat ovat kertoneet, että vasta nyt he voivat elää täyttä elämää, kun saavat seurustella Herransa kanssa kuin taivaassa ikään ja voivat ottaa vastaan vieraita ja rukoilla ihmisten puolesta. Tutkimattomia ovat Jumalan ja meidän uskovien tiet …. :))


    • joku järki peliin

      Kyllä minultakin parani päänsärky kun hierotin niskaani. Mutta kenenkään en ole kuullut parantuneen vaikkapa katkenneesta kädestä ilman kipsausta tai pahasta palovammasta ilman ihonsiirtoa.

      • Kyllä ne ovat parantuneet. Kipsausta ei ennen esim v 300 edes ollut samoin tuskin vuonna1200 ihonsiirtoa oli, ja aina joku on silti yllätyksellisesti parantunut. Näin tietty käy nykyäänkin. Tulee yllätyksiä kumpaankin suuntaan


      • joku järki peliin
        boxi kirjoitti:

        Kyllä ne ovat parantuneet. Kipsausta ei ennen esim v 300 edes ollut samoin tuskin vuonna1200 ihonsiirtoa oli, ja aina joku on silti yllätyksellisesti parantunut. Näin tietty käy nykyäänkin. Tulee yllätyksiä kumpaankin suuntaan

        Vanhoista tapauksista ei ole luotettavaa dokumenttia joten ne voi jättää omaan arvoonsa. Nykyisin tapahtuneista ihmeparannuksista vakavissa sairauksissa ei ole myöskään mitään tarkempaa tutkittua ja varmistettua tietoa.


      • *Faith*
        joku järki peliin kirjoitti:

        Vanhoista tapauksista ei ole luotettavaa dokumenttia joten ne voi jättää omaan arvoonsa. Nykyisin tapahtuneista ihmeparannuksista vakavissa sairauksissa ei ole myöskään mitään tarkempaa tutkittua ja varmistettua tietoa.

        ... Ja vaikka olisikin, se joka ei usko, ei usko vaikka omin silmin näkisi.

        Usko on kaiken paranemisen edellytys. Jos ihminen lakkaa uskomasta, hän kuolee vaikka häntä ei vaivaisi yhtään mikään, ja läheiset (jopa ateistit) käyvät tervehtimässä sairaita nimenomaan valaakseen heihin USKOA.

        Usko on kaiken a ja o. Nikkini ei ole ihan vain sattumalta *Faith*.


      • *Faith*
        joku järki peliin kirjoitti:

        Vanhoista tapauksista ei ole luotettavaa dokumenttia joten ne voi jättää omaan arvoonsa. Nykyisin tapahtuneista ihmeparannuksista vakavissa sairauksissa ei ole myöskään mitään tarkempaa tutkittua ja varmistettua tietoa.

        Lukekaapa vaikka Markuksen evankeliumin (= Uuden testamentin vanhin evankeliumi) kertomuksia Jeesuksen parannustöistä. Löydätte sieltä toistuvasti Jeesuksen sanoja tyyliin "USKOSI on sinut parantanut". Keskeistä Jeesuksen parannustöissä oli parannettavan oma usko. Ilman sitä Jeesuskaan (tai Jumalakaan) ei voi ketään auttaa, koska ihmisellä on vapaa tahto.


      • Thronos
        *Faith* kirjoitti:

        Lukekaapa vaikka Markuksen evankeliumin (= Uuden testamentin vanhin evankeliumi) kertomuksia Jeesuksen parannustöistä. Löydätte sieltä toistuvasti Jeesuksen sanoja tyyliin "USKOSI on sinut parantanut". Keskeistä Jeesuksen parannustöissä oli parannettavan oma usko. Ilman sitä Jeesuskaan (tai Jumalakaan) ei voi ketään auttaa, koska ihmisellä on vapaa tahto.

        Usko juuri voikin parantaa joissakin tapauksissa. Usko nimenomaan, ei siihen tarvita mitään jumalia.

        Mutta usko Jumalaan ja parantuminen ei ole todiste Jumalasta, se voi olla todiste ajattelun voimasta.


      • mopsi
        *Faith* kirjoitti:

        ... Ja vaikka olisikin, se joka ei usko, ei usko vaikka omin silmin näkisi.

        Usko on kaiken paranemisen edellytys. Jos ihminen lakkaa uskomasta, hän kuolee vaikka häntä ei vaivaisi yhtään mikään, ja läheiset (jopa ateistit) käyvät tervehtimässä sairaita nimenomaan valaakseen heihin USKOA.

        Usko on kaiken a ja o. Nikkini ei ole ihan vain sattumalta *Faith*.

        faith!

        Usko ja usko! Tietysti usko Jumalaan on vahvistava voima. Mutta nyt on kai kyse lähinnä elämänuskosta, jota pitää olla, vaikkei tietäisi tuo taivaallista Jumalasta,
        Kyllä- uskolla väittävä parantuneensä myös ne, jpilla jopa ateistinen asenne.


    • Tuikku-pappi kirjoittaa näin …

      "Olen samaa mieltä. Psyykkiset sairaudet ja mielenterveyden ongelmat vaativat lääkärin hoita, eivät puoskarointia. Mielen sisäiset ongelmat eivät ole demonien aiheuttamia, nykyään tiedetään paljon enemmän ihmisen mielen psykologiasta kuin Raamatun maailman aikaan. "


      Täällä jotkut naispapit ovat myös kertoilleet, että he ohjaavat nämä sairaat lääkärien puheille eivätkä suostu kuuntelemaan näiden ihmisten hätää ja elämäntarinoita.

      On surullista, että kirkko on hylkäämässä kärsivät ja tuskaiset ihmiset. He ovat usein käyneet kaikki maailman lääkärit ja terapeutit ja sitten kun nämä eivät ole osanneet heitä auttaa, niin kääntyvät ensin toisinaan kirkon pappien puheille ja sitten kun nämä papit hylkäävät heidät, niin he menevät vielä rukouskokouksiin.

      On tärkeää, että emme hylkää ketään. Meillä kristittyinä on velvollisuus rukoilla kaikkien puolesta ja kuunnella heidän tuskaansa ja hätäänsä. Ja kun olemme kuunnelleet heidän tarinaansa niin sitten rukoilemme heidän puolestaan. Tässä suhteessa Pirkko Jalovaara tekee korvaamatonta työtä, joka kyllä kuuluisi myös kirkon papeille ja sielunhoitajille. Pirkko ei voi kokoustilanteessa kuunnella näitä ihmisten pitkiä tarinoita, vaan hän vain rukoilee heidän puolestaan. Ja tästä syystä olisi niiin tärkeää, että kirkon papit ja diakonit ym. tulevat näihin tilaisuuksiin sankoin joukoin kuuntelemaan näitä ihmisiä. Pirkon porukoissa kyllä on paljon näitä sielunhoitajia ja jopa ammattiterapeutteja, mutta lisää vaan tarvittaisiin.

      Anon ja rukoilen tässä Tuikku-ym pappeja tulemaan mukaan tähän. Jos ette hyväksy Pirkko Jalovaaran rukouksia, niin teillä on hyvä tilaisuus sitten itse kuunnella näitä ihmisiä ja sitten ohjata heitä terapeuttien ym. auttajien pakeille vielä kerran. On vaan vaara, että nämä ihmiset ovat jo tuskaantuneet lääkäreistä ja heidän loputtomista pillerimääristään. Jos näin on niin sitten nämä voisivat tulla kirkon pappien puheille vielä kerran.

      Ei ole oikein, että näiden kaikkien hädänalaisten ihmisten hätä on vain yhden henkilön ja hänen tiiminsä kontolla ja vielä saa haukut niskaan. Tähän tärkeään työhön tarvitaan teitä kaikkia. Aivan liian moni hädänalainen ajautuu itsemurhaan ja itsetuhoisuuteen, kun ei saa apuaan, kun ei suostu ottamaan vastaan uskoa Jeesukseeen. Näitäkin kirkon papit voisi vielä auttaa.

      Tulkaa - ja näin toteutatte sen Jeesuksen tahdon mitä Hän on puhunut näistä kaikkein heikoimmista. Amen

      • niin kyllästynyt

        Lopeta asioiden vääristely edesa ja pysy siellä helluntailaisissa mutta älä vaadi toisia olemaan yhtä vinksallaan päästänsä tai syyllistämään niitä jotka ovat. On eri asia rukoilla ihmisen puolesta kuin suoranaisesti väittää että sairaus johtuu demoneista ja ainoastaan oikeanlaisella uskolla ja rukouksella siitä voi selvitä. Rukouksesta voi saada lohtua vaikeassa sairaudessa mutta se tee tyhjäksi oikeaa lääketieteellistä apua. Kirkon pitäisi ehdottomasti sanoutua irti noista Jalovaaran touhuista tuosta oli jossain vaiheessa joku ketjukin palstalla, ei voi kuin ihmetellä kuinka joku voi olla niin idiootti tänä päivänä että kuvittelee jonkin epilepsian tai kuukautisvaivojen johtuvan demoneista.


      • niin kyllästynyt kirjoitti:

        Lopeta asioiden vääristely edesa ja pysy siellä helluntailaisissa mutta älä vaadi toisia olemaan yhtä vinksallaan päästänsä tai syyllistämään niitä jotka ovat. On eri asia rukoilla ihmisen puolesta kuin suoranaisesti väittää että sairaus johtuu demoneista ja ainoastaan oikeanlaisella uskolla ja rukouksella siitä voi selvitä. Rukouksesta voi saada lohtua vaikeassa sairaudessa mutta se tee tyhjäksi oikeaa lääketieteellistä apua. Kirkon pitäisi ehdottomasti sanoutua irti noista Jalovaaran touhuista tuosta oli jossain vaiheessa joku ketjukin palstalla, ei voi kuin ihmetellä kuinka joku voi olla niin idiootti tänä päivänä että kuvittelee jonkin epilepsian tai kuukautisvaivojen johtuvan demoneista.

        "On eri asia rukoilla ihmisen puolesta kuin suoranaisesti väittää että sairaus johtuu demoneista ja ainoastaan oikeanlaisella uskolla ja rukouksella siitä voi selvitä. "

        Näinhän se on. On hyvä asia, että kaikki kynnelle kykenevät tulee mukaan tähän rukoustyöhön ja sitten kuuntelemaan ihmisten hätää. Varsinkin tähän sielunhoitoon tarvitaan lisää kirkon työntekijöitä ja siksi pyydänkin että kaikki tulee mukaan.

        Olisi nyt tosi tärkeää, että myös sinä lopetat noista demoneista puhumisen. On sopimatonta, että kytket nämä kärsivät demoneihin ja niistä alvariinsa puhut.

        Mutta apua nyt tarvitaan, koska ihmiset niin suurin määrin tulee Pirkko Jalovaaran tilaisuuksiin. Tulkaa vaan kaikki mukaan - kuulkaa ihmisten hätää !!


      • joku järki peliin

        Taitaa tuo työ olla samalla tasolla kuin Benny Hinnin työ. Rahat kerätään suggerointiin alttiilta ihmisiltä ja pian apua tarvitsevilla on entistä pahempi olo.

        Evl.kirkko on sentään realistisella pohjalla ja pyrkii todelliseen apuun.

        Faith , et taida itsekään uskoa kaikkea mitä sanot koska et juuri muiden mielipiteitä ota mihinkään kuuloon.


      • niin kyllästynyt
        tt11 kirjoitti:

        "On eri asia rukoilla ihmisen puolesta kuin suoranaisesti väittää että sairaus johtuu demoneista ja ainoastaan oikeanlaisella uskolla ja rukouksella siitä voi selvitä. "

        Näinhän se on. On hyvä asia, että kaikki kynnelle kykenevät tulee mukaan tähän rukoustyöhön ja sitten kuuntelemaan ihmisten hätää. Varsinkin tähän sielunhoitoon tarvitaan lisää kirkon työntekijöitä ja siksi pyydänkin että kaikki tulee mukaan.

        Olisi nyt tosi tärkeää, että myös sinä lopetat noista demoneista puhumisen. On sopimatonta, että kytket nämä kärsivät demoneihin ja niistä alvariinsa puhut.

        Mutta apua nyt tarvitaan, koska ihmiset niin suurin määrin tulee Pirkko Jalovaaran tilaisuuksiin. Tulkaa vaan kaikki mukaan - kuulkaa ihmisten hätää !!

        Minä en ole kytkenyt yhtään mitään demoneihin vaan sen on tehnyt sinun suuresti fanittamasi Jalovaara.

        Et taida olla aivan kunnossa oleva ihminen koska tuossa ensin myönnät minun olevan oikeassa mutta sitten kannustat tulemaan Jalovaaran tilaisuuksiin. Sen saman Jalovaaran joka todellakin uskoo erinäisten sairauksien tai terveysongelmien johtuvan demoneista. No sinä osaat näköjään tämän takinkäännön perusteellisesti ;)


      • niin kyllästynyt kirjoitti:

        Minä en ole kytkenyt yhtään mitään demoneihin vaan sen on tehnyt sinun suuresti fanittamasi Jalovaara.

        Et taida olla aivan kunnossa oleva ihminen koska tuossa ensin myönnät minun olevan oikeassa mutta sitten kannustat tulemaan Jalovaaran tilaisuuksiin. Sen saman Jalovaaran joka todellakin uskoo erinäisten sairauksien tai terveysongelmien johtuvan demoneista. No sinä osaat näköjään tämän takinkäännön perusteellisesti ;)

        "Minä en ole kytkenyt yhtään mitään demoneihin vaan sen on tehnyt sinun suuresti fanittamasi Jalovaara. "

        Siksi onkin niin tärkeää, että otat oppia Jalovaarasta etkä enää puhu näistä asioista yhtään mitään.


      • joku järki peliin kirjoitti:

        Taitaa tuo työ olla samalla tasolla kuin Benny Hinnin työ. Rahat kerätään suggerointiin alttiilta ihmisiltä ja pian apua tarvitsevilla on entistä pahempi olo.

        Evl.kirkko on sentään realistisella pohjalla ja pyrkii todelliseen apuun.

        Faith , et taida itsekään uskoa kaikkea mitä sanot koska et juuri muiden mielipiteitä ota mihinkään kuuloon.

        "Evl.kirkko on sentään realistisella pohjalla ja pyrkii todelliseen apuun."

        Tästä syystä onkin niin tärkeää, että myös kirkon työntekijät tulevat näihin Jalovaaran tilaisuuksiin omine agendoineen kuuntelemaan mitä asiaa näillä ihmisille sydämessään on.


      • niin kyllästynyt
        tt11 kirjoitti:

        "Minä en ole kytkenyt yhtään mitään demoneihin vaan sen on tehnyt sinun suuresti fanittamasi Jalovaara. "

        Siksi onkin niin tärkeää, että otat oppia Jalovaarasta etkä enää puhu näistä asioista yhtään mitään.

        Onneksi ei tarvitse koska järki vielä tallella. Oppia otetaan nimittäin niiltä jolita voi jotain oppia, no tietysti Jalovaara voisi muutaman veronkierto ym. talousneuvon antaa, niissä olen aika lapsenkengissä ja eikös ihan poliisikin ollut jossakin vaiheessa hänen kirjanpidostaan innostunut:O


      • niin kyllästynyt kirjoitti:

        Onneksi ei tarvitse koska järki vielä tallella. Oppia otetaan nimittäin niiltä jolita voi jotain oppia, no tietysti Jalovaara voisi muutaman veronkierto ym. talousneuvon antaa, niissä olen aika lapsenkengissä ja eikös ihan poliisikin ollut jossakin vaiheessa hänen kirjanpidostaan innostunut:O

        "Onneksi ei tarvitse koska järki vielä tallella."

        Kuule sinäkin vaan näiden ihmisten itku ja hätä !!

        Minä aloin muslimityön kun kerran luin lauseen "Kuuletko Ismaelin itkun?"

        Ja minä hengessäni kuulin Ismaelin itkun. Kuule sinäkin näiden hädänalaisten ja paljon kärsineitten ihmisten itkun.


      • niin kyllästynyt
        tt11 kirjoitti:

        "Onneksi ei tarvitse koska järki vielä tallella."

        Kuule sinäkin vaan näiden ihmisten itku ja hätä !!

        Minä aloin muslimityön kun kerran luin lauseen "Kuuletko Ismaelin itkun?"

        Ja minä hengessäni kuulin Ismaelin itkun. Kuule sinäkin näiden hädänalaisten ja paljon kärsineitten ihmisten itkun.

        Kyllä minä ihmisiä olen aina auttanut mutta en syyllistämällä ja pelottelemalla. Enkä liioin ole ottanut siitä maksua mutta ehkä se vanha sanonta "kun lantti kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa" pitänee paikkansa :O


      • niin kyllästynyt kirjoitti:

        Kyllä minä ihmisiä olen aina auttanut mutta en syyllistämällä ja pelottelemalla. Enkä liioin ole ottanut siitä maksua mutta ehkä se vanha sanonta "kun lantti kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa" pitänee paikkansa :O

        "Kyllä minä ihmisiä olen aina auttanut mutta en syyllistämällä ja pelottelemalla. "

        Ihanaa että olet näinkin kauniisti Pirkko Jalovaaran ja meidän uskovien kristityjen linjoilla. Toimi näin myös jatkossa ja tule sinäkin vaan mukaan kuuntelemaan ihmisiä, kun heillä niin suuri hätä ja huoli on.

        Kyllä voit turvallisesti ottaa myös rahalantin ihmisiltä, sillä näin tuot heille hyvää mieltä, kun he saavat antaa lähimmäiselleen. Työmies on palkkansa ansainnut - ihmiset kuuntelee tätä Jumalan antamaa ohjetta niin kauniilla tavalla. Amen


      • joku järki peliin
        tt11 kirjoitti:

        "Evl.kirkko on sentään realistisella pohjalla ja pyrkii todelliseen apuun."

        Tästä syystä onkin niin tärkeää, että myös kirkon työntekijät tulevat näihin Jalovaaran tilaisuuksiin omine agendoineen kuuntelemaan mitä asiaa näillä ihmisille sydämessään on.

        Parempi vaihtoehto olisi että Jalovaara lopettaisi rahastamisen ihmisten hädällä ja valheellisilla toiveilla ja keskityttäisiin oikeaan tieteeseen perustuvaan hoitoon ja sen resurssien turvaamiseen.


      • joku järki peliin kirjoitti:

        Parempi vaihtoehto olisi että Jalovaara lopettaisi rahastamisen ihmisten hädällä ja valheellisilla toiveilla ja keskityttäisiin oikeaan tieteeseen perustuvaan hoitoon ja sen resurssien turvaamiseen.

        Hyvä neuvo - mutta tulee vähän myöhään. Jalovaara ei ole koskaan rahastanut ihmisten hädällä eikä heidän toiveillaan.

        Jos hänellä on yhä tuloja, niin se johtuu siitä varallisuudesta mitä hän ehti kerätä ennen uskoontuloaan.


      • joku järki peliin
        tt11 kirjoitti:

        Hyvä neuvo - mutta tulee vähän myöhään. Jalovaara ei ole koskaan rahastanut ihmisten hädällä eikä heidän toiveillaan.

        Jos hänellä on yhä tuloja, niin se johtuu siitä varallisuudesta mitä hän ehti kerätä ennen uskoontuloaan.

        Kovimpa tarkkaan olet tietävinäsi tuonkin asian. Epäilyksen varjo kuitenkin selityksesi vierellä on.


      • Hah, hah, haa!
        tt11 kirjoitti:

        Hyvä neuvo - mutta tulee vähän myöhään. Jalovaara ei ole koskaan rahastanut ihmisten hädällä eikä heidän toiveillaan.

        Jos hänellä on yhä tuloja, niin se johtuu siitä varallisuudesta mitä hän ehti kerätä ennen uskoontuloaan.

        tt11

        Totuus on tietysti aivan päinvastainen, ja tiedät sen itsekin:)


      • Hah, hah, haa! kirjoitti:

        tt11

        Totuus on tietysti aivan päinvastainen, ja tiedät sen itsekin:)

        Ei kannata uskoa sitä propagandaa mitä Jalovaarasta on levitetty. Ja poliisi nyt tutkii asiaa - kyllä se totuus sieltä nyt esiin tulee.


      • paranemisia tapahtuu
        tt11 kirjoitti:

        Hyvä neuvo - mutta tulee vähän myöhään. Jalovaara ei ole koskaan rahastanut ihmisten hädällä eikä heidän toiveillaan.

        Jos hänellä on yhä tuloja, niin se johtuu siitä varallisuudesta mitä hän ehti kerätä ennen uskoontuloaan.

        "Jos hänellä on yhä tuloja, niin se johtuu siitä varallisuudesta mitä hän ehti kerätä ennen uskoontuloaan."

        Hän on nostanut viime vuonna yli kymppitonnin kuukausitulot itselleen lahjoitusvaroista. Älä sentään itsestäsi täyspelleä tee ja sitä myöten meistä muista uskovista!


      • paranemisia tapahtuu kirjoitti:

        "Jos hänellä on yhä tuloja, niin se johtuu siitä varallisuudesta mitä hän ehti kerätä ennen uskoontuloaan."

        Hän on nostanut viime vuonna yli kymppitonnin kuukausitulot itselleen lahjoitusvaroista. Älä sentään itsestäsi täyspelleä tee ja sitä myöten meistä muista uskovista!

        Hyvä huomio - tuloja on ! Ei tarvitse siis ihmisen rahoja.


      • paranemisia tapahtuu
        tt11 kirjoitti:

        Hyvä huomio - tuloja on ! Ei tarvitse siis ihmisen rahoja.

        Höperökö olet? Juuri IHMISTEN LAHJOITTAMISTA RAHOISTA on nostanut palkkaa itselleen! Jos ihmiset eivät lahjoittaisi rahaa, ei hän mistään voisi tuollaisia summia itselleen maksaa palkkaa.


      • paranemisia tapahtuu kirjoitti:

        Höperökö olet? Juuri IHMISTEN LAHJOITTAMISTA RAHOISTA on nostanut palkkaa itselleen! Jos ihmiset eivät lahjoittaisi rahaa, ei hän mistään voisi tuollaisia summia itselleen maksaa palkkaa.

        Odotas nyt vaan kärsivällisesti. Poliisi tutkii nyt tarkoin mistä Jalovaaran tulot ovat peräisin. Luotetaan nyt vaan poliisiin että selvittävät asian :))


      • paranemisia tapahtuu
        niin kyllästynyt kirjoitti:

        Lopeta asioiden vääristely edesa ja pysy siellä helluntailaisissa mutta älä vaadi toisia olemaan yhtä vinksallaan päästänsä tai syyllistämään niitä jotka ovat. On eri asia rukoilla ihmisen puolesta kuin suoranaisesti väittää että sairaus johtuu demoneista ja ainoastaan oikeanlaisella uskolla ja rukouksella siitä voi selvitä. Rukouksesta voi saada lohtua vaikeassa sairaudessa mutta se tee tyhjäksi oikeaa lääketieteellistä apua. Kirkon pitäisi ehdottomasti sanoutua irti noista Jalovaaran touhuista tuosta oli jossain vaiheessa joku ketjukin palstalla, ei voi kuin ihmetellä kuinka joku voi olla niin idiootti tänä päivänä että kuvittelee jonkin epilepsian tai kuukautisvaivojen johtuvan demoneista.

        niin kyllästynyt,

        "Lopeta asioiden vääristely edesa ja pysy siellä helluntailaisissa "

        Lopettaisitko sinäkin asioiden vääristelyn ja tuon tt11:n nimittelyn edesaksi. Lue tuosta viestistä eteenpäin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11932253#comment-65191810

        Kirjoitustyylinsä ovat kuin yö ja päivä. Toinen ei hyväksy Jalovaaraa, toinen on kuin iilimato kiinni Jalovaarassa. Vain typerys voi väittää heitä samaksi. En ymmärrä miksei tt11 kerro ettei ole edesa.


      • tämä toimii
        tt11 kirjoitti:

        Odotas nyt vaan kärsivällisesti. Poliisi tutkii nyt tarkoin mistä Jalovaaran tulot ovat peräisin. Luotetaan nyt vaan poliisiin että selvittävät asian :))

        tt11

        Jalovaaran rahat on peräisin jumalalta. Ihmiset ovat tosin ne ensin antaneet jalovaaralle mutta sitten jalovaara heittää kaikki rahat ylös ilmaan jumalalle. Kaikki mitkä putoavat maahan hän saa panna omiin taskuihinsa.


      • drugsal

        quagery!

        Kirkolla on niin pitkä perinne ja kokemus puoskareista, että se on viisaasti irtisanoutunut niistä, Ja kunhan tämäkin nykyinen hössötys kantaa karvaan hedelmänsä, toimintaa harjoittaneet ovat varsin vaitelijaita,
        Mihin hävisi Yli-Vainio boomi? Rintaan lyöden vannottiin, että nyt on täydellä valoilla ajavilla todistus siitä, että oppi on oikea, koska Herrakin siunaa näin! (Tätä oikeaoppisuuttahan nyt täällä julistetaan! Hyh, hyh ev,lutit- te luopiot!)
        No sitten tuli eräs lääkäri, joka teki tutkimuksen "parantuneista" En viitsi toistaa tuloksia täällä. Ne on varmasti kaikkien tiedossa ja löytyy netistä. Näin kävi myös Kuhlmannin kohdalla ja monien muiden. Mutta niin vaan näkyy sukupolvi toisensa perään keksivän "pyörän" ja väittävän,m että "nyt se reppee!"
        Millä en tahdo sanoa, etteikö Jumala paranne, Se vaan tapahtuu toisessa yhteydessä ja toisen mielenlaadun keralla.
        Kerron nyt tässä, vaikka vähän arkailen seuraavaa; Poikani sairasti astman alkamista, jatkuvaa köhää ja antibioottikuureja. OIimme aikaisemmin ottaneet koiranpennut ja se oli lasten silmäterä. Nyt olisi siis edessä pojan sairastuminen ja luopuminen rakkaasta eläimestä. Olin silloin vuorotyössä ja päätin hiljaa yksin rukoilla asian puolesta. Töitä tehdessäni kävin jatkuvaa rukoustaistelua. Kuuntelin aina aamulla, kun kotiin menin, kuuluuko pojan yskiminen. Parin aamun jälkeen se lakkasi kokonaan, kurkun kähinä loppui, samoin nuha. Rukoilin ehkä kolme,neljä yötä. Senjälkeen pojassa ei ole ollut jälkeäkään astmasta. koiran saimme pitää, itse asiassa niitä otettiin useampia, oikeastaan yskää ja tavallista nuhaa ei ollut vuosiin, eikä flunssia. Tein sen johtopäätöksen, että Jumala paransi.


      • drugsal
        drugsal kirjoitti:

        quagery!

        Kirkolla on niin pitkä perinne ja kokemus puoskareista, että se on viisaasti irtisanoutunut niistä, Ja kunhan tämäkin nykyinen hössötys kantaa karvaan hedelmänsä, toimintaa harjoittaneet ovat varsin vaitelijaita,
        Mihin hävisi Yli-Vainio boomi? Rintaan lyöden vannottiin, että nyt on täydellä valoilla ajavilla todistus siitä, että oppi on oikea, koska Herrakin siunaa näin! (Tätä oikeaoppisuuttahan nyt täällä julistetaan! Hyh, hyh ev,lutit- te luopiot!)
        No sitten tuli eräs lääkäri, joka teki tutkimuksen "parantuneista" En viitsi toistaa tuloksia täällä. Ne on varmasti kaikkien tiedossa ja löytyy netistä. Näin kävi myös Kuhlmannin kohdalla ja monien muiden. Mutta niin vaan näkyy sukupolvi toisensa perään keksivän "pyörän" ja väittävän,m että "nyt se reppee!"
        Millä en tahdo sanoa, etteikö Jumala paranne, Se vaan tapahtuu toisessa yhteydessä ja toisen mielenlaadun keralla.
        Kerron nyt tässä, vaikka vähän arkailen seuraavaa; Poikani sairasti astman alkamista, jatkuvaa köhää ja antibioottikuureja. OIimme aikaisemmin ottaneet koiranpennut ja se oli lasten silmäterä. Nyt olisi siis edessä pojan sairastuminen ja luopuminen rakkaasta eläimestä. Olin silloin vuorotyössä ja päätin hiljaa yksin rukoilla asian puolesta. Töitä tehdessäni kävin jatkuvaa rukoustaistelua. Kuuntelin aina aamulla, kun kotiin menin, kuuluuko pojan yskiminen. Parin aamun jälkeen se lakkasi kokonaan, kurkun kähinä loppui, samoin nuha. Rukoilin ehkä kolme,neljä yötä. Senjälkeen pojassa ei ole ollut jälkeäkään astmasta. koiran saimme pitää, itse asiassa niitä otettiin useampia, oikeastaan yskää ja tavallista nuhaa ei ollut vuosiin, eikä flunssia. Tein sen johtopäätöksen, että Jumala paransi.

        drugsal jatkaa!

        Meillä oli lääkärin arvio pojalle kehittyvästä astmasta, Sitä jo siis oli, Samoni ehdoton vaatimus luopua koirasta. Oli allergiatestit, joihin diagnoosi perustui. Tämä ei ollut mikään keksitty nuhakuume!


      • drugsal kirjoitti:

        drugsal jatkaa!

        Meillä oli lääkärin arvio pojalle kehittyvästä astmasta, Sitä jo siis oli, Samoni ehdoton vaatimus luopua koirasta. Oli allergiatestit, joihin diagnoosi perustui. Tämä ei ollut mikään keksitty nuhakuume!

        Kyse ei ole ihmeestä, rukoilun voimasta, Jumalallisesta väliintulosta eikä mistään muustakaan yliluonnollisesta vaan siedätyksestä. Immuunipuolustus tottuu usein (ei aina) allergisoivaan asiaan siedätyksellä, jolloin allerginen reaktio ensin vähenee ja sitten mahdollisesti poistuu kokonaan. Tuolla useampikin esimerkki, jossa jumalasta ja rukouksesta ei puhuta mitään:

        http://www.allergia.fi/keskustelut/allergia-ja-astma/elaimet/?x59127=1398741

        ja täällä lisää:

        http://www.koirat.com/keskustelu/aikuisten palsta/siedatyshoito_koiraallergiaan_329633

        Edelleenkään ei mitään mainintaa rukouksista tai jumalista.

        Minä itse olin lapsena koirille allerginen, koira aiheutti taiveihottumaa ja muutaman kerran astmakohtauksenkin. Kuuluin silloin kirkkoon. Myöhemmin uskonnottomana elellessä olin pitkään ilman koiraa, mutta nyt viimeisen reilun vuoden ajan on ollut. Allergiasta ja astmasta ei ole mitään havaintoa, koira ei auheuta mitään oireita (paitsi tietysti valtavasti iloa joka päivä).

        Ja kas kummaa, en silti ole täällä aamenta huutelemassa että uskonnottomuuteni toimi koira-allergiani poistajana. Se oli siedätys, täysin luonnollinen tapahtuma joka toimii ihan yhtä hyvin tai huonosti ateistille siinä kuin uskovaisellekin. Koira-allergioihin parhaan siedätyksen on havaittu olevan useamman koiran yhteisvaikutus, altistumisen eläinten hilseelle on jopa havaittu vahvistavan immuunipuolustusta. Aivan niin kuin sinäkin drugsal kerroit:

        "Sen jälkeen pojassa ei ole ollut jälkeäkään astmasta. koiran saimme pitää, itse asiassa niitä otettiin useampia, oikeastaan yskää ja tavallista nuhaa ei ollut vuosiin, eikä flunssia."

        Kyse on tutkimuksin havaitusta, todellisesta ilmiöstä. Ei yliluonnollisesta tapahtumasta. Minä biologina ymmärrän täysin mistä on kyse, kun urbaaneilla ihmisillä eläinallergiat ovat yleisempiä kuin maalla asuvilla, joilla on kotieläimiä ja "likaisempi" ympäristö. Ei se jumalusko allergioihin vaikuta millään tavalla.


      • drugsal
        bg-ope kirjoitti:

        Kyse ei ole ihmeestä, rukoilun voimasta, Jumalallisesta väliintulosta eikä mistään muustakaan yliluonnollisesta vaan siedätyksestä. Immuunipuolustus tottuu usein (ei aina) allergisoivaan asiaan siedätyksellä, jolloin allerginen reaktio ensin vähenee ja sitten mahdollisesti poistuu kokonaan. Tuolla useampikin esimerkki, jossa jumalasta ja rukouksesta ei puhuta mitään:

        http://www.allergia.fi/keskustelut/allergia-ja-astma/elaimet/?x59127=1398741

        ja täällä lisää:

        http://www.koirat.com/keskustelu/aikuisten palsta/siedatyshoito_koiraallergiaan_329633

        Edelleenkään ei mitään mainintaa rukouksista tai jumalista.

        Minä itse olin lapsena koirille allerginen, koira aiheutti taiveihottumaa ja muutaman kerran astmakohtauksenkin. Kuuluin silloin kirkkoon. Myöhemmin uskonnottomana elellessä olin pitkään ilman koiraa, mutta nyt viimeisen reilun vuoden ajan on ollut. Allergiasta ja astmasta ei ole mitään havaintoa, koira ei auheuta mitään oireita (paitsi tietysti valtavasti iloa joka päivä).

        Ja kas kummaa, en silti ole täällä aamenta huutelemassa että uskonnottomuuteni toimi koira-allergiani poistajana. Se oli siedätys, täysin luonnollinen tapahtuma joka toimii ihan yhtä hyvin tai huonosti ateistille siinä kuin uskovaisellekin. Koira-allergioihin parhaan siedätyksen on havaittu olevan useamman koiran yhteisvaikutus, altistumisen eläinten hilseelle on jopa havaittu vahvistavan immuunipuolustusta. Aivan niin kuin sinäkin drugsal kerroit:

        "Sen jälkeen pojassa ei ole ollut jälkeäkään astmasta. koiran saimme pitää, itse asiassa niitä otettiin useampia, oikeastaan yskää ja tavallista nuhaa ei ollut vuosiin, eikä flunssia."

        Kyse on tutkimuksin havaitusta, todellisesta ilmiöstä. Ei yliluonnollisesta tapahtumasta. Minä biologina ymmärrän täysin mistä on kyse, kun urbaaneilla ihmisillä eläinallergiat ovat yleisempiä kuin maalla asuvilla, joilla on kotieläimiä ja "likaisempi" ympäristö. Ei se jumalusko allergioihin vaikuta millään tavalla.

        hyvä ope!

        Minäkin tiedän, mitä siedätyshoito on. Pojalla oli jo pitkään ollut oireita ennen koiran ottoa - joka ikävä sanoa oli sinänsä vikatikki ja tietämättömyyttä!
        Allergiatestit eivät kertoneet mitään eläinten karvojen suhteen. Päinvastoin, poika oli ollut anoppilassa, missä oli eläimiä ja aikaisemmin ei oireita ollut. Koira on tässä jutussa kokonaan sivuasia. Oli sitä tai ei, pojalle oli JO kehittynyt astma ja oli vahvoilla astmalääkkeillä. Lääkäri epäili jotain rakenteellista juttua pojan hengityselimissä--jotenkin karvat eivät saaneet limaa ulos ja se tukki putkia.
        Kun tauti katkesi kuin kananlento, ei mistään siedätyksestä voi olla kysymys.
        Teidän kyllä ihan yhtä hyvin kuin ope, että sattuu tilastollisesti joku määrä parantumisia, joita ei pitäisi tietämyksen valossa tapahtua, Ne kärrätään häveliäästi "Sattuman" kontolle, sillä vaikka ei varmasti tiedetä, mikä tervehtymisen aiheutti, se ny ainakin näkyy olevan varmasti tiedetty, ettei Jumala - E IMISSÄÄN TAPAUKSESSA!! Uskokoon kuka mitä tahtoo, Minä uskon, että Herra puuttui peliin.


      • paranemisia tapahtuu
        bg-ope kirjoitti:

        Kyse ei ole ihmeestä, rukoilun voimasta, Jumalallisesta väliintulosta eikä mistään muustakaan yliluonnollisesta vaan siedätyksestä. Immuunipuolustus tottuu usein (ei aina) allergisoivaan asiaan siedätyksellä, jolloin allerginen reaktio ensin vähenee ja sitten mahdollisesti poistuu kokonaan. Tuolla useampikin esimerkki, jossa jumalasta ja rukouksesta ei puhuta mitään:

        http://www.allergia.fi/keskustelut/allergia-ja-astma/elaimet/?x59127=1398741

        ja täällä lisää:

        http://www.koirat.com/keskustelu/aikuisten palsta/siedatyshoito_koiraallergiaan_329633

        Edelleenkään ei mitään mainintaa rukouksista tai jumalista.

        Minä itse olin lapsena koirille allerginen, koira aiheutti taiveihottumaa ja muutaman kerran astmakohtauksenkin. Kuuluin silloin kirkkoon. Myöhemmin uskonnottomana elellessä olin pitkään ilman koiraa, mutta nyt viimeisen reilun vuoden ajan on ollut. Allergiasta ja astmasta ei ole mitään havaintoa, koira ei auheuta mitään oireita (paitsi tietysti valtavasti iloa joka päivä).

        Ja kas kummaa, en silti ole täällä aamenta huutelemassa että uskonnottomuuteni toimi koira-allergiani poistajana. Se oli siedätys, täysin luonnollinen tapahtuma joka toimii ihan yhtä hyvin tai huonosti ateistille siinä kuin uskovaisellekin. Koira-allergioihin parhaan siedätyksen on havaittu olevan useamman koiran yhteisvaikutus, altistumisen eläinten hilseelle on jopa havaittu vahvistavan immuunipuolustusta. Aivan niin kuin sinäkin drugsal kerroit:

        "Sen jälkeen pojassa ei ole ollut jälkeäkään astmasta. koiran saimme pitää, itse asiassa niitä otettiin useampia, oikeastaan yskää ja tavallista nuhaa ei ollut vuosiin, eikä flunssia."

        Kyse on tutkimuksin havaitusta, todellisesta ilmiöstä. Ei yliluonnollisesta tapahtumasta. Minä biologina ymmärrän täysin mistä on kyse, kun urbaaneilla ihmisillä eläinallergiat ovat yleisempiä kuin maalla asuvilla, joilla on kotieläimiä ja "likaisempi" ympäristö. Ei se jumalusko allergioihin vaikuta millään tavalla.

        Siedätyshoito kestää useita vuosia, linkissäsi puhuttiin kolmesta vuodesta. Rukousesimerkissä oireet loppuvat parin vuorokauden jälkeen. Jos noin nopeasti 'siedättyy' niin eihän meillä olisi lainkaan astmaatikkoja!

        Se mitä te epäilijät ette ymmärrä, että ihminen voi parantua tietenkin ihan lääketieteen keinoin, mutta ei se ole estämässä sitä tosiasiaa, että myös Jumala parantaa. Sinä et voi sanoa ylikävellen toisen henkilön kokemuksen, että se ei ole mikään yliluonnollinen paraneminen.


      • monetary
        tt11 kirjoitti:

        Hyvä neuvo - mutta tulee vähän myöhään. Jalovaara ei ole koskaan rahastanut ihmisten hädällä eikä heidän toiveillaan.

        Jos hänellä on yhä tuloja, niin se johtuu siitä varallisuudesta mitä hän ehti kerätä ennen uskoontuloaan.

        tt 11
        ¨Onko Jalovaara tehnyt oikeaa työtä kymmeniin vuosiin? Bisneshän alkoi Juntusen kanssa muistaakseni joskus 80-90-luvulla!


      • Kristitty45
        paranemisia tapahtuu kirjoitti:

        Siedätyshoito kestää useita vuosia, linkissäsi puhuttiin kolmesta vuodesta. Rukousesimerkissä oireet loppuvat parin vuorokauden jälkeen. Jos noin nopeasti 'siedättyy' niin eihän meillä olisi lainkaan astmaatikkoja!

        Se mitä te epäilijät ette ymmärrä, että ihminen voi parantua tietenkin ihan lääketieteen keinoin, mutta ei se ole estämässä sitä tosiasiaa, että myös Jumala parantaa. Sinä et voi sanoa ylikävellen toisen henkilön kokemuksen, että se ei ole mikään yliluonnollinen paraneminen.

        Jumala parantaa tänään lääketieteen avulla, ei maagisilla vippaskonsteilla. Eräs tuttavani parani astmasta kun hänen elämäntilanteensa muuttui. Psyykkisillä tekijöillä on astmamassa suuri merkitys.


      • Kysymyksen kysymys
        paranemisia tapahtuu kirjoitti:

        Siedätyshoito kestää useita vuosia, linkissäsi puhuttiin kolmesta vuodesta. Rukousesimerkissä oireet loppuvat parin vuorokauden jälkeen. Jos noin nopeasti 'siedättyy' niin eihän meillä olisi lainkaan astmaatikkoja!

        Se mitä te epäilijät ette ymmärrä, että ihminen voi parantua tietenkin ihan lääketieteen keinoin, mutta ei se ole estämässä sitä tosiasiaa, että myös Jumala parantaa. Sinä et voi sanoa ylikävellen toisen henkilön kokemuksen, että se ei ole mikään yliluonnollinen paraneminen.

        Miksi Jumala ei sitten paranna oikeita sairauksia kuten vaikkapa pitkälle edennyttä nivelrikkoa tai vaikeaksi edennyttä dementiaa tai vaikeaa skitsofreniaa? Masennus ja allergia ja muut senkaltaiset taudit ovat helpompia tapauksia joista voi parantua kuten jo on ilmennyt kotikonsteinkin.


      • keräysvaroista
        tt11 kirjoitti:

        Odotas nyt vaan kärsivällisesti. Poliisi tutkii nyt tarkoin mistä Jalovaaran tulot ovat peräisin. Luotetaan nyt vaan poliisiin että selvittävät asian :))

        Keräysvaroista ja vastoin viranomaisten keräyslupaehtoja. Tämähän on jo selvää. Lehdet ovat väittäneet hallussaan olevan asiakirjan joka tämän osoittaa.


      • paranemisia tapahtuu
        tt11 kirjoitti:

        Odotas nyt vaan kärsivällisesti. Poliisi tutkii nyt tarkoin mistä Jalovaaran tulot ovat peräisin. Luotetaan nyt vaan poliisiin että selvittävät asian :))

        tt11,

        Ei kun sinun pitäisi odottaa kärsivällisesti tutkimusten tuloksia eikä olla puolustamassa ja 'tietämässä' toisen henk.kohtaisista raha-asioista.

        Näihin tietoihin nyt kuitenkin tällä hetkellä voi tukeutua:

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288618569218.html


      • drugsal
        paranemisia tapahtuu kirjoitti:

        Siedätyshoito kestää useita vuosia, linkissäsi puhuttiin kolmesta vuodesta. Rukousesimerkissä oireet loppuvat parin vuorokauden jälkeen. Jos noin nopeasti 'siedättyy' niin eihän meillä olisi lainkaan astmaatikkoja!

        Se mitä te epäilijät ette ymmärrä, että ihminen voi parantua tietenkin ihan lääketieteen keinoin, mutta ei se ole estämässä sitä tosiasiaa, että myös Jumala parantaa. Sinä et voi sanoa ylikävellen toisen henkilön kokemuksen, että se ei ole mikään yliluonnollinen paraneminen.

        puheripulia lykkää!
        Olen joskus miettinyt, mitä tapahtui niille ihmisille, joista kyllä riivaava saattoi lähteä, mutta Jeesus ei tuntenut "parantajia" Jeesus-nimi pakotti kyllä riivaajat ulos, mutta olivatko nämä niitä tapauksia, että myöhemmin ottivat mukaansa muutaman kaverin, palasivat ja sitten oli oltavat. Jeesushan passitti henget johonkin paikkaan, ehkä feikit eivät tähän pystyneet.
        Kerron asiaan liityvän kokemuksen. Kun tulimme vaimoni kanssa uskoon, kiersimme kaikki mahdolliset karismaidolit ja parantajat monen läänin alueella. Olemme seisoneet Jalovaara-Juntusenkin jonossa. Sitten kävi näin- Savonlinnassa. Taas oli mainostettu suureen ääneen ihmeidentekijää. Tietysti menimme ja ennenpitkää seisoimme jonossa.
        Minulla oli koko ajan ollut nalkuttava tunne, ettei kaikki ollut sutkassa. Tulin sitten vuorollani tuon henkilön eteen, ja tunsin vahvan halun toimia näin: tapitin parantajaa silmiin, ja ikäänkuin mielessäni sysäsin hänen päälleen sanat : Jeesusksen Kristuksen nimessä - lähde hänestä! Rukoilijan silmissä ikäänkuin sammui joku tuike, ryhti valahti ja ääni muuttui käheäksi. Minulta hän ei mitään kysynyt. Pyysi kohta pitää tauon ja palasi vähän kulahtaneena ja esitystapakin muuttui. Ennen hän oli varsin kovaäänisesti esittänyt kommentteja rukoiltavasta ja tekemänsä "diagnoosin" Nyt ääni oli käheä ja tuskin kuultava, edes rukoiltavalle.
        Raamatussa varoitetaan, että "älä ole kerkeä laittamaan käsiäsi toisten päälle, ettet osallistuisi toisten synteihin"!
        Myös toisinpäin; älä ole nopea menemään kenen tahansa rukoiltavaksi, sillä et tiedä kenen palvelija hän on! Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

        P:S: Ja kaikille hiljattain uskoon tulleille! Älkää höyrähtäkö kaikkiin humputuksiin, hyvältä näyttäviinkin, sillä itse Pa-holainen matkii kaikkia Herran tekoja ja ihmeitä pukeutuen valkoenkeliksi. Todelliset Herran teot kestävät tarkastelun ja niillä on takuusuoja!


      • drugsal
        Kristitty45 kirjoitti:

        Jumala parantaa tänään lääketieteen avulla, ei maagisilla vippaskonsteilla. Eräs tuttavani parani astmasta kun hänen elämäntilanteensa muuttui. Psyykkisillä tekijöillä on astmamassa suuri merkitys.

        kristitty!

        Psyykkinen tilanne ei parane parissa yössä. Eikä elämäntilanteen muutos koskaan estä, etteikö muistoja sairaudesta ilmestyisi, varsinkin altistumistilanteissa.


      • drugsal
        Kristitty45 kirjoitti:

        Jumala parantaa tänään lääketieteen avulla, ei maagisilla vippaskonsteilla. Eräs tuttavani parani astmasta kun hänen elämäntilanteensa muuttui. Psyykkisillä tekijöillä on astmamassa suuri merkitys.

        kristitty 45!

        Psyykkiset tekijät -eli vinkuva kiilahihna korvien välissä ? sitäkö yrität sanoa? Ja miksi Jumala ei vaikuttaisi niihinpsyykkisiinn tekijöihin myös!
        Kysyn nyt mielenkiinnon vuoksi "kristityltä"! Kun tuo "tänään" vaikutta Jumalan toimintaan, niin onks´tiatoo, miten pelastuminen on NYKYÄÄN järkätty?


      • drugsal
        Kysymyksen kysymys kirjoitti:

        Miksi Jumala ei sitten paranna oikeita sairauksia kuten vaikkapa pitkälle edennyttä nivelrikkoa tai vaikeaksi edennyttä dementiaa tai vaikeaa skitsofreniaa? Masennus ja allergia ja muut senkaltaiset taudit ovat helpompia tapauksia joista voi parantua kuten jo on ilmennyt kotikonsteinkin.

        kysymys kysymys!

        Taisi mennä vastaukseni taivaan tuuliin. koska en löydä sitä. Siispä, mistä sinä tiedät, että selittämättömät parantumiset, joista jokainen lääkärikin tietää, ovat Sattuman sanelemaa, vai jonkun tekemää? Ja mitä virkaa on sairauksilla- jos niillä nyt sitä yleensä on! - jos kaikki kuitenkin parannetaan asianomaiselta edes kysymättä!


      • hip-hurraa!
        tämä toimii kirjoitti:

        tt11

        Jalovaaran rahat on peräisin jumalalta. Ihmiset ovat tosin ne ensin antaneet jalovaaralle mutta sitten jalovaara heittää kaikki rahat ylös ilmaan jumalalle. Kaikki mitkä putoavat maahan hän saa panna omiin taskuihinsa.

        toimi tämänen!

        Mainio kielikuva! Jalovaara heittää "potilaansa " ilmaan, ja sieltä saa ne saa kömpiä, mihin kykynevät. Ilmaanjääneitä Jalovaara pitää mainostavaranaan.


      • Kysymyksen kysymys
        drugsal kirjoitti:

        kysymys kysymys!

        Taisi mennä vastaukseni taivaan tuuliin. koska en löydä sitä. Siispä, mistä sinä tiedät, että selittämättömät parantumiset, joista jokainen lääkärikin tietää, ovat Sattuman sanelemaa, vai jonkun tekemää? Ja mitä virkaa on sairauksilla- jos niillä nyt sitä yleensä on! - jos kaikki kuitenkin parannetaan asianomaiselta edes kysymättä!

        Lähipiirissäni oleva lääkäri jolla on pitkä kokemus on kertonut, ettei hän tiedä yhtään tapausta, jossa vaikea sairaus olisi jotenkin ihmeellisesti parantunut. Sensijaan hän uskoo, että lumehoito ja potilaan mielialan kohentuminen auttaa joihinkin vaivoihin ja jopa sairauksiin uskomattoman paljon.

        Tuohon onko nuo sairauksien parantumiset JONKUN tekemiä en sano juuta en jaata sillä sehän on jokaisen uskon tai epäuskon asia.


      • paranemisia tapahtuu kirjoitti:

        Siedätyshoito kestää useita vuosia, linkissäsi puhuttiin kolmesta vuodesta. Rukousesimerkissä oireet loppuvat parin vuorokauden jälkeen. Jos noin nopeasti 'siedättyy' niin eihän meillä olisi lainkaan astmaatikkoja!

        Se mitä te epäilijät ette ymmärrä, että ihminen voi parantua tietenkin ihan lääketieteen keinoin, mutta ei se ole estämässä sitä tosiasiaa, että myös Jumala parantaa. Sinä et voi sanoa ylikävellen toisen henkilön kokemuksen, että se ei ole mikään yliluonnollinen paraneminen.

        Minulla ei mennyt koira-allergian häviämiseen kolmea vuotta, eikä ole mennyt monella muullakaan. Lue linkeissä kerrottuja tarinoita. Kennelissä käynnin jälkeen minulle tuli astmaattisia oireita, mutta kun koira saatiin kotiin: ei mitään. En rukoile, enkä ole jumaliin uskonut pariinkymmeneen vuoteen. Joku henkiolentoko minut paransi? Ei todellakaan.

        Päätin, etten ole allerginen sille koiralle joka meille tulee. Tuosta itseluottamuksesta oli varmasti apua (allergiasta suuri osa on psykosomaattista), loput oli immuunipuolustuksen koulimista olemaan hyökkäämättä koiran hilsettä vastaan.


      • drugsal
        bg-ope kirjoitti:

        Minulla ei mennyt koira-allergian häviämiseen kolmea vuotta, eikä ole mennyt monella muullakaan. Lue linkeissä kerrottuja tarinoita. Kennelissä käynnin jälkeen minulle tuli astmaattisia oireita, mutta kun koira saatiin kotiin: ei mitään. En rukoile, enkä ole jumaliin uskonut pariinkymmeneen vuoteen. Joku henkiolentoko minut paransi? Ei todellakaan.

        Päätin, etten ole allerginen sille koiralle joka meille tulee. Tuosta itseluottamuksesta oli varmasti apua (allergiasta suuri osa on psykosomaattista), loput oli immuunipuolustuksen koulimista olemaan hyökkäämättä koiran hilsettä vastaan.

        bg-ope!

        Muistutan vielä,ettei koiralla oikeastaan ole muuta tekemistä asian kanssa kuin että se otettiin vahingossa. Astma oli kehittynyt jo pitkälle ennen koiraa. Odoteltiin konsultaatiota lääkärille, miten lisätä lääkitystä ja mahdollista osastolla oloa, Koko ajan sairaus eskaloitui kuin Suomen valtion velka ylöspäin. Varsinkin aamut olivat vaikeita.
        Ja sitten agaist any hope, kierre katkesi kuin leikaten. Se. että kyseessä oli astma todistui silläkin, että astmalääkkeet, suihkeet ja neste, tehosivat, joskin niiden annosta piti lisätä.
        Olen täysin tietoinen allergiaan ja astamman liityvistä jutuista, astman somaattisfysiologisesta luonteesta, siedätyshoidoista- myös paranemisen , tai oireiden vähentämisen aikataulusta ja kaikkea tätä vastaan puhui poikani toipuminen.
        Mielenkiintoinen lisäpiirre jutussa oli, että poika ei ole sairastellut tavallsia flunssiakaan, liekö ollut kunnon yskääkään. Tätä on jatkunut kohta 20-vuotta.
        Niin, mitä sitten on usko ja miten se on ihmiseen siunaantunut! Onko eläimillä samanlainen usko?


      • drugsal
        Kysymyksen kysymys kirjoitti:

        Lähipiirissäni oleva lääkäri jolla on pitkä kokemus on kertonut, ettei hän tiedä yhtään tapausta, jossa vaikea sairaus olisi jotenkin ihmeellisesti parantunut. Sensijaan hän uskoo, että lumehoito ja potilaan mielialan kohentuminen auttaa joihinkin vaivoihin ja jopa sairauksiin uskomattoman paljon.

        Tuohon onko nuo sairauksien parantumiset JONKUN tekemiä en sano juuta en jaata sillä sehän on jokaisen uskon tai epäuskon asia.

        kysymys1

        Eihän tavan lääkäri sitä tunnusta, Korkeintaan sanoo, ettei vielä tiedetä tarpeeksi, mutta varmasti jonain päivänä tämäkin tapaus selviää. Mutta kyllä niitä "tunnustuksia" löytyy. Tosin ne ovat juuri tätä muotoa, että tilastollisestihan näitä sattuu, siis selittämättömiä parantumisia.
        Minusta tässä on kysymys niin yksinkertaisesta asiasta, kuin rehellisyydestä. Jos ei tiedö, niin ei tiedä, ei silloin myöskään sitä etteikö jokin voima -hänelle tuntematon - olisi voinut olla asialla, Siis vain TÄMÄN tunnustaminen, ei mitään puhetta, onko Jumala, vai ei!


      • haagar
        tt11 kirjoitti:

        "Onneksi ei tarvitse koska järki vielä tallella."

        Kuule sinäkin vaan näiden ihmisten itku ja hätä !!

        Minä aloin muslimityön kun kerran luin lauseen "Kuuletko Ismaelin itkun?"

        Ja minä hengessäni kuulin Ismaelin itkun. Kuule sinäkin näiden hädänalaisten ja paljon kärsineitten ihmisten itkun.

        tt 11

        Kai ismaelilaiset aavistelivat, että tuoko hottentatti tulee apuu tarjoon! Ei voi olla totta - parku!.parku! -nyyh - nyyh!!


      • drugsal kirjoitti:

        bg-ope!

        Muistutan vielä,ettei koiralla oikeastaan ole muuta tekemistä asian kanssa kuin että se otettiin vahingossa. Astma oli kehittynyt jo pitkälle ennen koiraa. Odoteltiin konsultaatiota lääkärille, miten lisätä lääkitystä ja mahdollista osastolla oloa, Koko ajan sairaus eskaloitui kuin Suomen valtion velka ylöspäin. Varsinkin aamut olivat vaikeita.
        Ja sitten agaist any hope, kierre katkesi kuin leikaten. Se. että kyseessä oli astma todistui silläkin, että astmalääkkeet, suihkeet ja neste, tehosivat, joskin niiden annosta piti lisätä.
        Olen täysin tietoinen allergiaan ja astamman liityvistä jutuista, astman somaattisfysiologisesta luonteesta, siedätyshoidoista- myös paranemisen , tai oireiden vähentämisen aikataulusta ja kaikkea tätä vastaan puhui poikani toipuminen.
        Mielenkiintoinen lisäpiirre jutussa oli, että poika ei ole sairastellut tavallsia flunssiakaan, liekö ollut kunnon yskääkään. Tätä on jatkunut kohta 20-vuotta.
        Niin, mitä sitten on usko ja miten se on ihmiseen siunaantunut! Onko eläimillä samanlainen usko?

        Katoliset eivät huoli ihmeeksi kuin selkeän ihmeen. Heillä on omiensa joukossa ns. Paholaisen asianajaja ( joku protector fidei oikeastaan), joka yrittää kertoa, miksi kyseessä EI olisi ihme.
        Astma ja allergiat voivat parantua itsestäänkin. Nivelrikko tai syöpä ovat erilaisia. Astman ja allergian kohdalla en puhuisi ihmeestä. Voivat parantua itselläänkin. Eivät menisi katolisessa kirkossa ihmeestå.Hienoa, jos paranee. Tavallaan jokainen paraneminen on suuri ihme.


      • drugsal kirjoitti:

        kysymys1

        Eihän tavan lääkäri sitä tunnusta, Korkeintaan sanoo, ettei vielä tiedetä tarpeeksi, mutta varmasti jonain päivänä tämäkin tapaus selviää. Mutta kyllä niitä "tunnustuksia" löytyy. Tosin ne ovat juuri tätä muotoa, että tilastollisestihan näitä sattuu, siis selittämättömiä parantumisia.
        Minusta tässä on kysymys niin yksinkertaisesta asiasta, kuin rehellisyydestä. Jos ei tiedö, niin ei tiedä, ei silloin myöskään sitä etteikö jokin voima -hänelle tuntematon - olisi voinut olla asialla, Siis vain TÄMÄN tunnustaminen, ei mitään puhetta, onko Jumala, vai ei!

        Ihmeparanemiset ovat vähissä. En muista ainoatakaan, jota ei voisi selittää muutenkin.. Moni on kyllä yllättävän hyvin parantunut.
        Sen sijaan olen itse kokenut sairaalassa suuressa joukossa muutaman paranormaalin tapahtuman liittyen kuoleman hetken lähestymiseen tai kuolemaan, joita en pysty selittämään millään. En kerro yhtään tarkemmin. Täällä ei pystytä kunnioittamaan mitään, joten pidän itselläni ja niillä, jotka samoissa tilanteissa olivat. Jäävät meidän salaisuudeksemme.


      • boxi kirjoitti:

        Katoliset eivät huoli ihmeeksi kuin selkeän ihmeen. Heillä on omiensa joukossa ns. Paholaisen asianajaja ( joku protector fidei oikeastaan), joka yrittää kertoa, miksi kyseessä EI olisi ihme.
        Astma ja allergiat voivat parantua itsestäänkin. Nivelrikko tai syöpä ovat erilaisia. Astman ja allergian kohdalla en puhuisi ihmeestä. Voivat parantua itselläänkin. Eivät menisi katolisessa kirkossa ihmeestå.Hienoa, jos paranee. Tavallaan jokainen paraneminen on suuri ihme.

        Ja tästä nyysimisestä huolimatta katoliset ovat keränneet ihmeistä tietoa.


      • Potilas lääkärittä

      • drugsal
        boxi kirjoitti:

        Ihmeparanemiset ovat vähissä. En muista ainoatakaan, jota ei voisi selittää muutenkin.. Moni on kyllä yllättävän hyvin parantunut.
        Sen sijaan olen itse kokenut sairaalassa suuressa joukossa muutaman paranormaalin tapahtuman liittyen kuoleman hetken lähestymiseen tai kuolemaan, joita en pysty selittämään millään. En kerro yhtään tarkemmin. Täällä ei pystytä kunnioittamaan mitään, joten pidän itselläni ja niillä, jotka samoissa tilanteissa olivat. Jäävät meidän salaisuudeksemme.

        boxi!

        Aivan! Ranskassakin "Ihmeparantoloissa" vain joku promillen osa, Suomessa ei tutkitusti varmaan yhtään!
        Siksipä onkin kornia, että joku liikkuu tehtailemassa näitä kummajaisia.
        Mutta lääkärien suhtautumisesta olen vähän eri mieltä. Jos lääkäri ei pysty selittäämään yli hilseen menevää tapahtumaa, miksi hän -yleensä- rientää kertomaan, ettei kyseessä ole mitään yliluonnollista? Jos ei tiedä, niin ei tiedä! Piste!
        Ketä ja mitä tässä yritetään liehakoida? Tiettyä maailmankatsomusta, vai?


      • outo kuvio...
        tt11 kirjoitti:

        Hyvä neuvo - mutta tulee vähän myöhään. Jalovaara ei ole koskaan rahastanut ihmisten hädällä eikä heidän toiveillaan.

        Jos hänellä on yhä tuloja, niin se johtuu siitä varallisuudesta mitä hän ehti kerätä ennen uskoontuloaan.

        Kuinka siitä varallisuudesta muodostuu ansiotuloja 127000 euroa vuodessa? Pääomatulon voisi selittää mutta ansiotulo on hankalampi tapaus, jossakin kun pitää olla joku palkan maksajakin. Kuka Jalovaaran palkan maksaa? Osaatko selittää?


    • Realismia

      Äitini parani astmasta kun hänen päänsä päälle pantiin kädet ja hänen puolestaan rukoiltiin. Näin voi tapahtua jos henkilö uskoo parantuvansa. Psykosomaattisiin sairauksiin voi muutkin uskomushoidot tehota, mutta esimerkiksi syöpää ei voi sillä tavalla parantaa. Rammat eivät siis lähde kävelemään eivätkä kuurot tule kuuleviksi pelkän uskon avulla.

      • M.T

        Kyllä Jumala voi tehdä niin kuin parhaaksi näkee, Hänen on kaikki valta ja voima. Kyllä toisen uskokin voi toista auttaa, Jumala voi auttaa epäuskoistakin ihmistä. Ei taida olla meillä valtaa Häneen. Raamattu on pullollaan todistuksia miten uskova sai avun, kuolleitakin herätettiin, Se että hengellisesti kuollut voi virota eloon on todella iso ihme, eli kun epäuskoisesta tulee uskova. Ihminen on sokea rampa kuuro suhteessa Kaikkivaltiaaseen. Usko on kokonansa Jumalan tekoa. Se ei ole miltäänosin ihmisen ja Jumalan yhteistyötä, ihminen kun luontonsa puolesta juoksee koko ajan Jumalasta poispäin, jos Herramme ei pitäisi meistä niin tarkkaa kirjaa niin hukassa olisimme. Jokainen ihmisen ajatuskin on Hänellä tiedossa, juuri tälläkin hetkellä.


      • Kysyn totuudesta
        M.T kirjoitti:

        Kyllä Jumala voi tehdä niin kuin parhaaksi näkee, Hänen on kaikki valta ja voima. Kyllä toisen uskokin voi toista auttaa, Jumala voi auttaa epäuskoistakin ihmistä. Ei taida olla meillä valtaa Häneen. Raamattu on pullollaan todistuksia miten uskova sai avun, kuolleitakin herätettiin, Se että hengellisesti kuollut voi virota eloon on todella iso ihme, eli kun epäuskoisesta tulee uskova. Ihminen on sokea rampa kuuro suhteessa Kaikkivaltiaaseen. Usko on kokonansa Jumalan tekoa. Se ei ole miltäänosin ihmisen ja Jumalan yhteistyötä, ihminen kun luontonsa puolesta juoksee koko ajan Jumalasta poispäin, jos Herramme ei pitäisi meistä niin tarkkaa kirjaa niin hukassa olisimme. Jokainen ihmisen ajatuskin on Hänellä tiedossa, juuri tälläkin hetkellä.

        Onkin puhe tästä ajasta. Jokainen voi väittää että 1200 vuotta sitten on tapahtunut sitä tai tätä mutta missä on luotettava todiste. Ei missään.

        Esimerkiksi pitkälle kehittyneestä nivelrikosta ei ole todistetta että se olisi parantunut. Tekoniveltä lykkää.

        Älkää valehdelko oikeista parantumisista . Jos Jumala on , tuskin hänkään siitä tykkää. Enempää kuin hänen mielistely-yrityksistä valhetta käyttäen.


      • Kysyn totuudesta kirjoitti:

        Onkin puhe tästä ajasta. Jokainen voi väittää että 1200 vuotta sitten on tapahtunut sitä tai tätä mutta missä on luotettava todiste. Ei missään.

        Esimerkiksi pitkälle kehittyneestä nivelrikosta ei ole todistetta että se olisi parantunut. Tekoniveltä lykkää.

        Älkää valehdelko oikeista parantumisista . Jos Jumala on , tuskin hänkään siitä tykkää. Enempää kuin hänen mielistely-yrityksistä valhetta käyttäen.

        Olet oikeassa. Jumala ei tarvitse valheita tai makeiluita. Totuus on totuus ja kristinuskon keskeinen tekijä.


      • boxi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Jumala ei tarvitse valheita tai makeiluita. Totuus on totuus ja kristinuskon keskeinen tekijä.

        Jeesuksen hautaa ei ole, eikä edes koskaan väitetty olevan missään. Tämä on se suurin ja pysyvin ihme maailmassa.


      • Teol. yo
        boxi kirjoitti:

        Jeesuksen hautaa ei ole, eikä edes koskaan väitetty olevan missään. Tämä on se suurin ja pysyvin ihme maailmassa.

        boxi

        Jeesus haudattiin todennäköisesti joukkohautaan, joihin yleensä kuolemaan tuomitut rikolliset pantiin. Näin ainakin dosentti Matti Myllykosken mukaan kirjassa "Jeesuksen viimeiset päivät".


      • kalliohauta
        boxi kirjoitti:

        Jeesuksen hautaa ei ole, eikä edes koskaan väitetty olevan missään. Tämä on se suurin ja pysyvin ihme maailmassa.

        boxi!

        Kymmenissä paikoissa! Ja missä sen väitetään nykyään olevan on vahvasti kiistanalainen asia.


      • ad hoc
        boxi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Jumala ei tarvitse valheita tai makeiluita. Totuus on totuus ja kristinuskon keskeinen tekijä.

        boxi!

        ' Kun Jumalamme loi.hän loi itsensä lääkärin kuvaksi. Eli kun ongelmia,tulee, miten on kokenut Jumalan, tämä kehoittaa kysymään lääkäriltä, ettei mene makeilun puolelle!
        Entäpä jos lääkärin totuus onkin Jumalan mielestä valhe. No silloin, voi Jahve parkaa!


    • M.T

      Eläimet ei ole samanlaisia kuin ihmiset, usko syntyy kuulemisesta, ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Kun kuuntelet Jumalan sanan saarnaa, niin Jumala alkaa tehdä sinussa työtänsä. Jos et ole Jumalan sanan vaikutuspiirissä ei uskoa voi syntyä, eikä usko voi säilyä jos et kuuntele sanaa säännöllisesti. Kun luet Raamattua tai kuuntelet sanan opetusta niin silloin sinä seurustelet Jumalan kanssa. Eikö ole aika valtava asia että syntinen ihminen voi olla yhteydessä Luojaansa niin yksinkertaisella tavalla.

      • ad hoc

        jotain hilpeää lopuksi!

        Tääll'ä on mollattu nimimerkki tt 11:sta. Mutta annetaan nyt tunnustus - hän on tehnyt urotyön- Hän on osoittanut minkälaiselle graniittiselle ja loogiselle arvopohjalle rakentuu kultti, tai lahko jalovaaralaisuus!
        Nythän tällaisen on tosiaan annettu syntyä, kiitos kirkkoherrojen ja piispojen lepsuilun. Heresiaa opettan naishenkilön ja dollarivetoisten lakeijoiden on annettu mellastaa kirkoissa kuin sika vatukossa,
        Jalavaaralaisuudessa ovat kaikki kulttilahkon piirteet. Kritiikitön, suorastaan idolimainen suhtautuminen keskushenkilöön (" kuin Jeesus") Millekään viralliselle taholle tai hengelliselle johdolle vastuunkantamisen puute, varainkeräys, joka johtaa vauhtisokeuteen ja lopulta napit vastakkain virkavallan kanssa, kirkkoa hajoittava, ja lähes pakanallinen julistus demonikorostuksin j.n.e.

        Onko tämä uutta? Ei suinkaan, Meillähän ovat olleet Oulun profeetat, kartanolaiset, korpelalaiset ja viimeksi jossain orjatyössä - oliko nyt joku koivuniemeläiset ja useat muut.
        Kyseessä on vahva johtaja, joka ohjaa kellokkaitaan kuin lampaita. Yksikään näistä kulteista ei ole selvinnyt kuiville. Kaikki ovat joutuneet tekemisiin virkavallan kanssa.
        Ja nyt. kiitos herralle ja aamen, aamen tt 11 on paljastanut liikkeen moraalisen ja hurmahenkisen pohjan, ehkä paremmin, kuin mikään todistajalausunto. Miten on mahdollista, että näin sairaat ja epäkypsät ihmiset pääsevä vapaasti sorkkimaan ihmisten sisimpiä tunteita ja syvimpijä kipuja?
        tt 11 on tehnyt sen hyvän työn, että ehkä nyt useampien silmät avautuvat tämän sinänsä uskomattoman ilmiön edessä ja terve järki pääsee taas voitolle tässä jalossa rukoustraditiossa.


      • Totuus voittakoon
        ad hoc kirjoitti:

        jotain hilpeää lopuksi!

        Tääll'ä on mollattu nimimerkki tt 11:sta. Mutta annetaan nyt tunnustus - hän on tehnyt urotyön- Hän on osoittanut minkälaiselle graniittiselle ja loogiselle arvopohjalle rakentuu kultti, tai lahko jalovaaralaisuus!
        Nythän tällaisen on tosiaan annettu syntyä, kiitos kirkkoherrojen ja piispojen lepsuilun. Heresiaa opettan naishenkilön ja dollarivetoisten lakeijoiden on annettu mellastaa kirkoissa kuin sika vatukossa,
        Jalavaaralaisuudessa ovat kaikki kulttilahkon piirteet. Kritiikitön, suorastaan idolimainen suhtautuminen keskushenkilöön (" kuin Jeesus") Millekään viralliselle taholle tai hengelliselle johdolle vastuunkantamisen puute, varainkeräys, joka johtaa vauhtisokeuteen ja lopulta napit vastakkain virkavallan kanssa, kirkkoa hajoittava, ja lähes pakanallinen julistus demonikorostuksin j.n.e.

        Onko tämä uutta? Ei suinkaan, Meillähän ovat olleet Oulun profeetat, kartanolaiset, korpelalaiset ja viimeksi jossain orjatyössä - oliko nyt joku koivuniemeläiset ja useat muut.
        Kyseessä on vahva johtaja, joka ohjaa kellokkaitaan kuin lampaita. Yksikään näistä kulteista ei ole selvinnyt kuiville. Kaikki ovat joutuneet tekemisiin virkavallan kanssa.
        Ja nyt. kiitos herralle ja aamen, aamen tt 11 on paljastanut liikkeen moraalisen ja hurmahenkisen pohjan, ehkä paremmin, kuin mikään todistajalausunto. Miten on mahdollista, että näin sairaat ja epäkypsät ihmiset pääsevä vapaasti sorkkimaan ihmisten sisimpiä tunteita ja syvimpijä kipuja?
        tt 11 on tehnyt sen hyvän työn, että ehkä nyt useampien silmät avautuvat tämän sinänsä uskomattoman ilmiön edessä ja terve järki pääsee taas voitolle tässä jalossa rukoustraditiossa.

        Oikein hyvä ! Näin juuri!


      • Totuus voittakoon kirjoitti:

        Oikein hyvä ! Näin juuri!

        Voi hyvät hyssykät!
        Saako ihminen nyt itse sentään vielä kulttinsa valita? Itse inhoan kultteja, mutta saa niitä minun puolestani olla siinä kuin Vapaa-ajattelijoitakin, joille vapaa ajattelu on aika tuntematon käsite.


      • Totuus voittakoon
        boxi kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät!
        Saako ihminen nyt itse sentään vielä kulttinsa valita? Itse inhoan kultteja, mutta saa niitä minun puolestani olla siinä kuin Vapaa-ajattelijoitakin, joille vapaa ajattelu on aika tuntematon käsite.

        Typerää puhetta. Jokainen saa tietysti olla missä porukassa haluaa. Sinä tässä olet nyt sekoilemassa.


      • Totuus voittakoon kirjoitti:

        Typerää puhetta. Jokainen saa tietysti olla missä porukassa haluaa. Sinä tässä olet nyt sekoilemassa.

        Siellä oli tekstissä sairaita ja epäkypsiä ihmisiä...Kova ja tarkka on analyysi kaikista näissä piireissä olleista.


      • boxi kirjoitti:

        Siellä oli tekstissä sairaita ja epäkypsiä ihmisiä...Kova ja tarkka on analyysi kaikista näissä piireissä olleista.

        Eli tarkoitit siis sanoa, että jokainen saa olla missä porukassa haluaa. Niinhän minä ehdotinkin. Eli näin on.


      • ad hoc
        boxi kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät!
        Saako ihminen nyt itse sentään vielä kulttinsa valita? Itse inhoan kultteja, mutta saa niitä minun puolestani olla siinä kuin Vapaa-ajattelijoitakin, joille vapaa ajattelu on aika tuntematon käsite.

        pyssykät!

        Onko todella sairailla ja vähän toivoa olevilla kansalaisoikeus joutua puoskareiden saalstuksen kohteeksi?.
        Hyssykätpä hyvinkin! Eikö nyt ihminen saisi sen vertaa valita, että halvemman valelääkärin, jo nyt kai jotain tietää! Ja kun sillä 80-100;lla eurollakaan ei aina tiedä kuin hymyillä viehättävästi ja kysyä : "saisko olla muuta!"


      • ad hoc
        boxi kirjoitti:

        Siellä oli tekstissä sairaita ja epäkypsiä ihmisiä...Kova ja tarkka on analyysi kaikista näissä piireissä olleista.

        poksi!

        Tarkoitin lähinnä auttajia! Jos moraali antaa rahastaa rukoilemisella ja asenteet ovat kuin tt11:sta ja kaikelle toiminnalle sanotaan aamen,aamen, niin tasapainoisuuden ja rehelllisyyden konklaavi ei liene kyseessä. Eiks´lääkäri erota monikon nominatiivia ja partitiivia / kaikki/ eräitä/?


    • 13 + 13

      Kun täällä on niin paljon psykiatrian kannattajia, niin sanokaapa, mikä voima psykiatriassa oikein parantaa?

      Jumalan voima vaiko demoninen saatanan voima?

      • tulipa mieleeni

        Käytän tässä vapaasti epileptikko ketjussa (jossa kyseltiin miksi kirkot rahoittavat Jalovaaran touhuja) ollutta *Faithin * kommenttia "mitä väliä on mistä sairautesi johtuu jos paranet siitä"


      • *Faith*
        tulipa mieleeni kirjoitti:

        Käytän tässä vapaasti epileptikko ketjussa (jossa kyseltiin miksi kirkot rahoittavat Jalovaaran touhuja) ollutta *Faithin * kommenttia "mitä väliä on mistä sairautesi johtuu jos paranet siitä"

        Kiitos lainauksesta. Sairauden syyllä ei todellakaan ole väliä, jos siitä vaan paranee, mutta tässä kysytään nyt sitä, mikä on se voima joka sairaan parantaa?

        Oma vastaukseni kysymykseen on, että kaikki paraneminen tulee Jumalalta. Se on sitten eri asia, onko psykiatrialla sitä tarjota. Toisaalta s*atana matkii kaikessa Jumalaa, joten voi psykiatriassa jotain siltäkin suunnalta tulla.


      • Psykiatri1

        Usko ei ole parantava tekijä psykiatriassa, ei usko Jumalaan eikä usko Saatanaan.

        Psykiatriassa pyritään etsimään ongelmien syy ja siihen vastaus. Empatialla on myös suuri merkitys paranemisprosessissa, ja usein myös lääkehoidolla.


      • drugsal

        13 13!

        Kun itsemurhaa yrittänyt masennuspotilas nousee sängystä ja alkaa opetella elämään ja tuntee jopa häivähdyksen elämänhalua, vaikka SSRI lääkityksen jälkeen, niin Pi-ruhan se se siellä jyllää - eiks´niin!?
        Sama taho, kuin saadessasi Cerdacea verenpaineeseen.. Kärsi, kärsi - kirkkaamman kruunun saat - että ole ainakaan horjahtanut ihmisapuun, kun olet myrkyt jättänyt silleen.
        Toivottavasti vastaus tyydyttää!


      • ad hoc
        *Faith* kirjoitti:

        Kiitos lainauksesta. Sairauden syyllä ei todellakaan ole väliä, jos siitä vaan paranee, mutta tässä kysytään nyt sitä, mikä on se voima joka sairaan parantaa?

        Oma vastaukseni kysymykseen on, että kaikki paraneminen tulee Jumalalta. Se on sitten eri asia, onko psykiatrialla sitä tarjota. Toisaalta s*atana matkii kaikessa Jumalaa, joten voi psykiatriassa jotain siltäkin suunnalta tulla.

        faith!

        Luuletko tosiaan, että kaikki voimat tekevät ilmaiseksi laupeudentyötä? Woodoo kuulemma parantaa . liekö noin? mutta parannetut kuulemma tuntevat se myös nahoissaan. Tai itämainen mietiskely ja kunttilänpoltto? Liekö nyt niin vaarallisakaan, vaikka meditaatio voi kyll'ä viedä mukanaan huutamaan, tai kuulemaan OMAN sisiimmän tyhjyyttä.


      • drugsal
        *Faith* kirjoitti:

        Kiitos lainauksesta. Sairauden syyllä ei todellakaan ole väliä, jos siitä vaan paranee, mutta tässä kysytään nyt sitä, mikä on se voima joka sairaan parantaa?

        Oma vastaukseni kysymykseen on, että kaikki paraneminen tulee Jumalalta. Se on sitten eri asia, onko psykiatrialla sitä tarjota. Toisaalta s*atana matkii kaikessa Jumalaa, joten voi psykiatriassa jotain siltäkin suunnalta tulla.

        faithMiksei opettajia kohtaan esitetä samoja epäilyjä, tai eskariohjaajien. Hehän pääsevät ihmistaimen puhkeavaan mielen tarhaan aivan kylvövaiheessa, Tekivätpä, toimivatpa, tai sanoivat mitä tahansa, se tarttuu nuoreen mieleen kuin sinitarra.
        On totta, että psykiatrian eräässä haarassa, psykoanalyysissa on raja indoktrinaation ja vapaan paranemisen välillä kyseenalainenkin, ja kaikki riippuu terapeutin asenteista ja taidosta. Tällainen hoito on kyllä niin kallista huvia, että vain öky-elintasodepressikot sun muut voivat sen suoda itselleen. Tavalliselle nyhverölle jo ovimaksu on ylittämätön!


      • drugsal
        drugsal kirjoitti:

        13 13!

        Kun itsemurhaa yrittänyt masennuspotilas nousee sängystä ja alkaa opetella elämään ja tuntee jopa häivähdyksen elämänhalua, vaikka SSRI lääkityksen jälkeen, niin Pi-ruhan se se siellä jyllää - eiks´niin!?
        Sama taho, kuin saadessasi Cerdacea verenpaineeseen.. Kärsi, kärsi - kirkkaamman kruunun saat - että ole ainakaan horjahtanut ihmisapuun, kun olet myrkyt jättänyt silleen.
        Toivottavasti vastaus tyydyttää!

        loppukommentti!

        Olisinhan minä toki voinut toimia toisinkin! Hävittänyt koiran, aloitettu monivuotinen seidätyshoito (mihin, oli epäselvää!) Olisi jatkettu lääkkeiden syöntiä, eletty puolilla valoilla, jos niilläkään, nimittäin poika, olisi pitänyt luopua kaikista vauhdikkaista harrastuksista ja odotella eläkettä - ainakin siihen asti, kun tauti olisi aikojaan vuosien päästä hellittänyt. Astmalääkkeiden lisäksi kaikenlaista mömmöä kuumeisiin ja hakkaavaan yskään. Ja - sitten, parissa päivässä lähtökohta meni uusiksi, Köhinä loppui kuin seinään.
        "Ihmeellä" on tällainenkin ulottuvuus! Itsestään mahdollisesti paranevan sairauden pikahoito.


      • drugsal kirjoitti:

        loppukommentti!

        Olisinhan minä toki voinut toimia toisinkin! Hävittänyt koiran, aloitettu monivuotinen seidätyshoito (mihin, oli epäselvää!) Olisi jatkettu lääkkeiden syöntiä, eletty puolilla valoilla, jos niilläkään, nimittäin poika, olisi pitänyt luopua kaikista vauhdikkaista harrastuksista ja odotella eläkettä - ainakin siihen asti, kun tauti olisi aikojaan vuosien päästä hellittänyt. Astmalääkkeiden lisäksi kaikenlaista mömmöä kuumeisiin ja hakkaavaan yskään. Ja - sitten, parissa päivässä lähtökohta meni uusiksi, Köhinä loppui kuin seinään.
        "Ihmeellä" on tällainenkin ulottuvuus! Itsestään mahdollisesti paranevan sairauden pikahoito.

        Et sitten ymmärtänyt, mitä yritin (ja boxi myös) sinulle sanoa. Astma voi loppua kuin seinään, eikä siihen mitää jumalia tarvita. Monivuotista siedätyshoitoa ei myöskään tarvita, vaan vaikkapa koira voi olla se ratkaiseva tekijä. Minulle se ainakin tuntui olevan. Ei ole kyllä ihokaan ollut atooppin enää vuosiin, vaikka papereissa niin lukee.

        Jumalako se noin mukavasti jumalankieltäjää tässä palkitsee vai mitä?


      • drudsal
        bg-ope kirjoitti:

        Et sitten ymmärtänyt, mitä yritin (ja boxi myös) sinulle sanoa. Astma voi loppua kuin seinään, eikä siihen mitää jumalia tarvita. Monivuotista siedätyshoitoa ei myöskään tarvita, vaan vaikkapa koira voi olla se ratkaiseva tekijä. Minulle se ainakin tuntui olevan. Ei ole kyllä ihokaan ollut atooppin enää vuosiin, vaikka papereissa niin lukee.

        Jumalako se noin mukavasti jumalankieltäjää tässä palkitsee vai mitä?

        bg-ope!

        Se nyt on täyttä puppua, että keuhkojen limakalvontulehdus voi loppua kuin seinään.
        Mistähän sinä puhut. vähillä koirasta, välillä tahdosta parantua koirasta huolimatta, välillä allergiasta, Samoin se runsas lima, jota kertyy keuhkoihin, ei lähde noin vain.
        Jos yleensä puhutaan samasta asiasta lainkaan, sairauden tasoissa on eroja.
        Jos sinulla oli todettu astma, ja kuitenkin otit koiran, voi puhua ihmeestä kohdallasi.
        Ja sinun lääkkeesi astamaan on siis - hankkikaa koira, mieluummin koko kennel, niin paranette!
        Jospa se olisi minisika, joka parantaisi päättelykykyäsi!

        Miten sinä näin hätäännyt ja puhut ristiin? Kalvaako ateismin epäilys sisällä?
        Kuule, se kalvaa, niin kauan kuin elät! Aina joudut hätkähtämään, kun Jumalan teoista mainitaan ja olet pakotettu rientämään ensimmäisenä kieltämään : ei, ei! ei voi olla totta!


      • valelääkärille
        Psykiatri1 kirjoitti:

        Usko ei ole parantava tekijä psykiatriassa, ei usko Jumalaan eikä usko Saatanaan.

        Psykiatriassa pyritään etsimään ongelmien syy ja siihen vastaus. Empatialla on myös suuri merkitys paranemisprosessissa, ja usein myös lääkehoidolla.

        Voi sinua! Eikö riittänyt intoa edes vähän parempaan esitykseen?


      • drudsal kirjoitti:

        bg-ope!

        Se nyt on täyttä puppua, että keuhkojen limakalvontulehdus voi loppua kuin seinään.
        Mistähän sinä puhut. vähillä koirasta, välillä tahdosta parantua koirasta huolimatta, välillä allergiasta, Samoin se runsas lima, jota kertyy keuhkoihin, ei lähde noin vain.
        Jos yleensä puhutaan samasta asiasta lainkaan, sairauden tasoissa on eroja.
        Jos sinulla oli todettu astma, ja kuitenkin otit koiran, voi puhua ihmeestä kohdallasi.
        Ja sinun lääkkeesi astamaan on siis - hankkikaa koira, mieluummin koko kennel, niin paranette!
        Jospa se olisi minisika, joka parantaisi päättelykykyäsi!

        Miten sinä näin hätäännyt ja puhut ristiin? Kalvaako ateismin epäilys sisällä?
        Kuule, se kalvaa, niin kauan kuin elät! Aina joudut hätkähtämään, kun Jumalan teoista mainitaan ja olet pakotettu rientämään ensimmäisenä kieltämään : ei, ei! ei voi olla totta!

        En ole puhunut ristiin, eikä minua kalva epäilys jumalasta lainkaan. Riittää kun katsoo maailmaa ympärillään, niin epäilykset hyvästä jumalasta hälvenevät sen siliän tien.

        Jos se on todella jumala joka sairauksia aiheuttaa ja parantaa, törmätään valtavaan määrään kysymyksiä. Miksi myös hartaat uskovaiset / hyvät ihmiset sairastuvat? Miksi se naapurin ateisti ei sairastunut, ja jos sairastuikin, miksi parantui? Esim. minulta lähti atsma ja allergiat, naapurin uskovaisella on niin paha astma ja allergia, että tavallinen pölykin on vaarallinen asia. Mikä ja kuka parantaa muslimit, hindut ja kaikki muut ei-kristityt joita Jeesus ei paranna? Miksi jumala ei paranna vaikkapa epämuodostumia ja muita vakavia sairauksia, tee sokeista näkeviä, kuuroista kuulevia, yms?

        Ihan varmasti tapahtuu mystisiä parantumisia (esim. parantuminen pitkälke edenneestä syövästä, mutta niitä tapahtuu kaikkien uskontokuntien ihmisille, myös uskonnottomille. Kovin kummallisesti, suorastaan sadistisen umpimähkäisesti toimisi jumala parantajana jos sellainen olisi.


    • tr44

      Jumala parantaa kyllä kysymättä keneltäkään lupaa tai neuvoa.

      • näinpäs

        tr 44

        Kyllä kysyy! Jeesus kysyi usein:"Haluatko parantua, tai uskotko parantumiseen!"
        Mikä on miltei sama asia.


      • Totuus voittakoon
        näinpäs kirjoitti:

        tr 44

        Kyllä kysyy! Jeesus kysyi usein:"Haluatko parantua, tai uskotko parantumiseen!"
        Mikä on miltei sama asia.

        Aloituksen parempi otsikko olisi ehkä ollut: Uskomuksilla ei paranneta vakavia sairauksia.

        Totuus on kristinuskon tärkein elementti eikä siitä voi lipsua niinkuin Boxi ja palstan papit ja monet muutkin ovat sanoneet.


      • drugsal
        Totuus voittakoon kirjoitti:

        Aloituksen parempi otsikko olisi ehkä ollut: Uskomuksilla ei paranneta vakavia sairauksia.

        Totuus on kristinuskon tärkein elementti eikä siitä voi lipsua niinkuin Boxi ja palstan papit ja monet muutkin ovat sanoneet.

        totuus voittakoon!
        Kun nykytiedolla karsitaan Raamattua, niin eihän siitä jää kuin kannet, jos nekään, sillä sana "Holy" häiritsee harhaanjohtavana.
        Kun polvivammat paranevat lumeleikkauksella ja placebohoidolla on paremmat tulokset monissa tapauksissa, kuin kemiallisilla lääkkeillä, luulisi vähän pistävän miettimään, mitä elinikäinen usko Jumalaan voisi saada aikaan.
        Lume-, ja placehoito herättää potilaassa toivon, ehkä hänen tietämättäänkin. Ainakin hänen kehonsa reagoi näin!
        Organisoitua placebopilleri tuotantoa ei kuulemma eettisistä syistä sallita. Mutta lääketehtaat tekevät asian hyväksi työtä joka tapauksessa mainonnalla ja valkotakkiefekti lisää suggestiota.


      • Totuus voittakoon
        drugsal kirjoitti:

        totuus voittakoon!
        Kun nykytiedolla karsitaan Raamattua, niin eihän siitä jää kuin kannet, jos nekään, sillä sana "Holy" häiritsee harhaanjohtavana.
        Kun polvivammat paranevat lumeleikkauksella ja placebohoidolla on paremmat tulokset monissa tapauksissa, kuin kemiallisilla lääkkeillä, luulisi vähän pistävän miettimään, mitä elinikäinen usko Jumalaan voisi saada aikaan.
        Lume-, ja placehoito herättää potilaassa toivon, ehkä hänen tietämättäänkin. Ainakin hänen kehonsa reagoi näin!
        Organisoitua placebopilleri tuotantoa ei kuulemma eettisistä syistä sallita. Mutta lääketehtaat tekevät asian hyväksi työtä joka tapauksessa mainonnalla ja valkotakkiefekti lisää suggestiota.

        Höpö höpö. Saat pitää minun puolesta uskosi Jumalaan mutta älä yritä sitä valheilla tai nätimmin sanottuna tietämättömyydellä verhota.


      • drugsal kirjoitti:

        totuus voittakoon!
        Kun nykytiedolla karsitaan Raamattua, niin eihän siitä jää kuin kannet, jos nekään, sillä sana "Holy" häiritsee harhaanjohtavana.
        Kun polvivammat paranevat lumeleikkauksella ja placebohoidolla on paremmat tulokset monissa tapauksissa, kuin kemiallisilla lääkkeillä, luulisi vähän pistävän miettimään, mitä elinikäinen usko Jumalaan voisi saada aikaan.
        Lume-, ja placehoito herättää potilaassa toivon, ehkä hänen tietämättäänkin. Ainakin hänen kehonsa reagoi näin!
        Organisoitua placebopilleri tuotantoa ei kuulemma eettisistä syistä sallita. Mutta lääketehtaat tekevät asian hyväksi työtä joka tapauksessa mainonnalla ja valkotakkiefekti lisää suggestiota.

        Hienoa. Siinä juuri kerroit mihin jumaluskon parantava vaikutus perustuu: placeboon. Kyseessä on ihmisen oma henkinen voimavara, joka on jokaisella käytettävissä ja vaikuttaa merkittävästi parantumiseen. Jos uskoo parantuvansa, parantuu todennäköisemmin kuin jos ei uskoisi. Ei sillä uskolla kuitenkaan ihmeitä tehdä, koska se ihmeidentekijä, jumala puuttuu. Sama koskee etänä annettua rukousapua; placebo syntyy vain silloin kun ihminen saa tietää että hänen puolestaan on rukoiltu.


      • drugsal
        bg-ope kirjoitti:

        Hienoa. Siinä juuri kerroit mihin jumaluskon parantava vaikutus perustuu: placeboon. Kyseessä on ihmisen oma henkinen voimavara, joka on jokaisella käytettävissä ja vaikuttaa merkittävästi parantumiseen. Jos uskoo parantuvansa, parantuu todennäköisemmin kuin jos ei uskoisi. Ei sillä uskolla kuitenkaan ihmeitä tehdä, koska se ihmeidentekijä, jumala puuttuu. Sama koskee etänä annettua rukousapua; placebo syntyy vain silloin kun ihminen saa tietää että hänen puolestaan on rukoiltu.

        bg-ope!

        Minä en nyt lähtisi henkseleitä paukuttelemaan, sillä kai nyt placebo vaikuttaa, siihen henkilöön, joka siihen uskoo. Pojallani ei ollut minkäänlaista uskoa. Eikä hänellä,kuten ei kellään muullakaan ollut tietoa, että rukoilen
        Toisekseen- eikös se nyt ole ate-materialisti suuta halkaiseva toteamus, että minä PÄÄTIN, etten sairastu? Voiko mitään imaginäärisempää asiaa kuvitella, ja tulkinnanvaraista? Miten sinun päätös vaikuttaa basillien "tahtoon" tunkeutua ruumiiseesi. OIetko sinä se jumala, joka ohjaa sairauksiakin.
        En ole lainkaan väittänyt, etteikö esim, astamasta voisi parantua omia aikojaan. Se mitä pojalleni tapahtui, on kuitenkin luvalla sanoen "ihmeellistä" ja täysin kaavasta poikkeavaa.
        Niin- miksi ja miksi! Pohtisit nyt ensin, miksi sadistinen ihminen tappaa, kiduttaa ja pahoinpitelee toistaan. Miksi Jumala ei parantaisi ateistiakin, tai hindua? On sulla lapsellinen käsitys Jumalasta ja kristinuskosta!.
        Kyllä nyt Jumalaa huudetaan apuun! Käytetään ponneaineita ja raikastetaan kainaloita, ilmastonmuutos uhkaa, ja sanotaa, miksi Jumala ei tee mitään. Ahneuksissa hakataan ikimetsät ja sademetsät ja taas heristellään Jumalalle sormea. Käytetään eläimiin ja ympäristöön myrkkyjä. ja taas sama farisealainen huuto


      • drugsal
        Totuus voittakoon kirjoitti:

        Höpö höpö. Saat pitää minun puolesta uskosi Jumalaan mutta älä yritä sitä valheilla tai nätimmin sanottuna tietämättömyydellä verhota.

        mikä totuus!

        Mitä pi-rua sinä täällä huutelet ja jaat lupia uskoa! Painu takaisin pusikkoon, mistä ilmestyit. En ole pyytänyt ketään uskomaan mihinkään! Ja jotta tämä nyt ei jäisi epäselväksi, kehoitan sinua pysymään vähintäin sen pitkän kepin päässä Raamatusta, uskovista ja uskonnollisista tilaisuuksista ja materiaalista. Jotta näin!


      • Totuus voittakoon
        drugsal kirjoitti:

        mikä totuus!

        Mitä pi-rua sinä täällä huutelet ja jaat lupia uskoa! Painu takaisin pusikkoon, mistä ilmestyit. En ole pyytänyt ketään uskomaan mihinkään! Ja jotta tämä nyt ei jäisi epäselväksi, kehoitan sinua pysymään vähintäin sen pitkän kepin päässä Raamatusta, uskovista ja uskonnollisista tilaisuuksista ja materiaalista. Jotta näin!

        Ja sinä saisit pysyä asiassa. Ei polvia ole parannettu lasebolla niinkuin väitit vaan niiden annettiin parantua itsestään ja tulos oli vuoden seurannan jälkeen sama kun oli niillä jotka oli 2000 euron leikkauksella hoidettu.Kyseessähän oli joku polvikierukan vamma joka paranee enimmäkseen itsestään. Ei siihen mitään korpifilosofiaa ja Jumalaa tarvitse sotkea niinkuin teit.


      • drugsal kirjoitti:

        bg-ope!

        Minä en nyt lähtisi henkseleitä paukuttelemaan, sillä kai nyt placebo vaikuttaa, siihen henkilöön, joka siihen uskoo. Pojallani ei ollut minkäänlaista uskoa. Eikä hänellä,kuten ei kellään muullakaan ollut tietoa, että rukoilen
        Toisekseen- eikös se nyt ole ate-materialisti suuta halkaiseva toteamus, että minä PÄÄTIN, etten sairastu? Voiko mitään imaginäärisempää asiaa kuvitella, ja tulkinnanvaraista? Miten sinun päätös vaikuttaa basillien "tahtoon" tunkeutua ruumiiseesi. OIetko sinä se jumala, joka ohjaa sairauksiakin.
        En ole lainkaan väittänyt, etteikö esim, astamasta voisi parantua omia aikojaan. Se mitä pojalleni tapahtui, on kuitenkin luvalla sanoen "ihmeellistä" ja täysin kaavasta poikkeavaa.
        Niin- miksi ja miksi! Pohtisit nyt ensin, miksi sadistinen ihminen tappaa, kiduttaa ja pahoinpitelee toistaan. Miksi Jumala ei parantaisi ateistiakin, tai hindua? On sulla lapsellinen käsitys Jumalasta ja kristinuskosta!.
        Kyllä nyt Jumalaa huudetaan apuun! Käytetään ponneaineita ja raikastetaan kainaloita, ilmastonmuutos uhkaa, ja sanotaa, miksi Jumala ei tee mitään. Ahneuksissa hakataan ikimetsät ja sademetsät ja taas heristellään Jumalalle sormea. Käytetään eläimiin ja ympäristöön myrkkyjä. ja taas sama farisealainen huuto

        Sairastamisessa on sekä henkinen että fyysinen puoli. Molemmat vaikuttavat toisiinsa, eikä asiaan liity mitään yliluonnollista. Henkisesti voimakas ihminen voi taistella vaikeatakin sairautta vastaan paremmin kuin luovuttaja, tahdonvoimaltaan heikko ihminen. Kyse on sisäisestä voimasta, ei yliluonnollisesta ulkopuolisesta avusta. Ulkopuolinen tuki (muilta ihmisiltä) on toki tärkeä sairaalle, koska se toimii henkisen puolen vahvistajana varsinkin siinä vaiheessa kun ihmisen omat henkiset voimat ovat heikot.

        Ja kyllä, henkisellä puolella on vaikutusta myös sairastumiseen: stressaantunut ihminen sairastuu helpommin kuin stressitön.

        Jumalaa ei onneksi ole, koska kaikkivaltiaana hän olisi vääjäämättä sadisti, aiheuttamassa mittaamattoman määrän kärsimystä ihmisille, myös häntä palvoville. Kärsimys ei rukoilemalla, anomalla ja pyytämällä lopu, vaan sairaudet ja onnettomuudet koettelevat uskovaisia siinä kuin uskonnottomiakin.

        Ja mitä ihmettä sinä alat agnostiselle ja realistiselle biologille huutelemaan jumalan avun pyytämisestä tai jumalan syyttämisestä ihmisen aiheuttamista raakuuksista tai ympäristöongelmista? Minä olen tässä nimenomaan se, joka ei huutele tyhjyyteen kun reaalimaailman ongelmia ratkaistaan. Vai ajattelitko ihan tosissasi, että kun minä en usko jumalaan, sademetsien hakkaaminen on silti mielestäni jumalan vika - siis sen jota mielestäni ei ole olemassa - ja siksi syytän häntä, olemassaolematonta ihmisten teoista? Nuorisokielellä ilmaistuna wtf? Ei mitään tolkkua noissa syytöksissä.


    • Tutuus esiin

      Psykiatri1,

      Saatanalta olet diplomisi saanut ja jonka leipää syöt, sen lauluja laulat!

      • Kas, uskovainen syyllistäjähän se siinä. Tuliko nyt hyvä olo kun sait tuon kirjoitettua?

        Onko sinulla paha mieli, kun kaikki eivät annakaan uskomusten vaikuttaa elämäänsä, vaikka itse annat?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2309
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      165
      1489
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1335
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      214
      955
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      689
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe