Olen naimisissa, perheen äiti, kaksi pientä lasta, kunnollinen mies, elämä kaikin puolin kunnossa... 100% hetero..ja nyt salama kirkkaalta taivaalta tapahtui kauheaa, yllättävää...ihastuin naiseen. Tuntuu häpeälliseltä. Miten tästä eteenpäin... Nainen ei tiedä, ei tule tietämään. Hänellä on mies ja perhe en halua loukata häntä. Perheelleni en kerro en halua särkeä mitään. Miten pääsen eroon tästä repivästä pelottavasta tunteesta kun haluan jatkaa elämääni niin kuin se oli?! Tämä tuntuu kiroukselta, en voi muuta kuin koettaa unohtaa. Miten suhtautua naiseen luontevasti, ettei hän huomaa.
Miten tässä kävi näin
43
3463
Vastaukset
- Barbi
Hei Kulissi, älä vaivu epätoivoon. Itselläni oli myös keväällä vaikea tilanne. Kuuntele sydämesi ääntä, kukaan ei voi elää kulisseissa koko elämäänsä. Hakeudu toisten seuraan. Mistäpäin olet .
- Olet aina ollut bi
Ja epätoivoinen ihastuminen menee ajan kanssa ohi.
- Piia
Ole rehellinen, kerro perheellesi että olet lesbo, se kannattaa, vai haluatko vielä kituuttaa kulissi liitossa? Ja sitten kerrot tälle toiselle naiselle mitä tunnet häntä kohtaan. Mikä on pahinta mitä voi sattua? Se että hän torjuu sinut. Tai voi käydä niin että elätte yhdessä onnellisina lopunelämäänne =)
Mutta, ensiksi sinun on kerrottava miehellesi ja lapsillesi homoseksuaalisuudestasi, muuten tulet vain kärsimään. Se ei tule olemaan helppoa, mutta kannattaa.- Lumikki
nopeita johtopäätöksiä sanoa että joku on lesbo. Ehkä ketjun aloittaja on biseksuaali lopulta. Tällainen herääminen on varmasti kriisin paikka ja tuskallista, mutta prosessin läpikäyminen voi viedä vuosia, vaikka olisikin rehellinen itselleen ja muillekin. Tsemppiä vaan sinulle tilanteessasi. Tutkiskele asiaa ensin omassa rauhassasi ja käy täällä ja vaikka chatissa keskustelemassa ihmisten kanssa asiasta. Käy läpi seksuaalista historiaasi mielessäsi, muistele millainen oli sinun ja miehesi alkuaika seksuaalisesti ja oma nuoruutesi. Ehkä olet vain löytänyt bi-puolen itsestäsi, mikä on hyvin tavallista eikä yhtään häpeällistä. Jos taas koet olevasi täysin lesbo eli et ollenkaan kiihotu miehistä seksuaalisesti, etkä edes ihastu ja rakastu heihin, niin sekin on ihan ok, tosin sinun tilanteessasi vähän vaikea asia juuri nyt.
- Kirsikka
No hätä. No häpeä. Niin vaan voi käydä!
Itse olen elänyt pitempään samanlaisessa tilanteessa ja elän edelleen. Täytyy sanoa että tämä salainen(?), yksipuolinen (?) ihastuminen on jopa auttanut minua elämäni vaikeina aikoina. Ehkä minun kohdallani asiaa on auttanut se, etten ole koskaan tuntenut olevani 100% hetero enkä myöskään 100% nainen, mutta eipä sillä niin suurta merkitystä ole ollut ja päältä päin asiaa ei huomaa. Puolisolleni olen kyllä aikojen alussa maininnut asiasta.
Itselläni kului jonkun aikaa, ennen kuin ymmärsin, mistä oli kyse. Ehkä siksi, että tunsin ihastukseni joten kuten jo entuudestaan. Jotenkin minusta oli aika luontevaa huomata, että naiseen ihastuminen kävi niin helposti, itsestäni tuntuu, ettei sukupuolella ole niin suurta merkitystä, ihmisellä itsellään on. Jos välttämättä halutaan luokitella, olen se paljon tälläkin palstalla haukuttu "bi". Tosin en oikein osaa enää kuvitella ihastuvani kehenkään mieheen, jos nykyinen suhteeni päättyisi. Lisäksi minulla on syytä olettaa, että ihastukseni kohde ei ole 100% hetero ja saattaapa olla niinkin, että hän on lesbo, jolle bi on kaiken epämiellyttävän ja epäilyttävän ruumiillistuma. Toivottavasti ei.
Ole onnellinen, että pystyt ihastumaan ja rakastumaan, myös toiseen naiseen. Ja ehkä tuskasi olisi vielä suurempi jos kohteena olisi toinen mies! Anna ajan kulua, kyllä ne asiat sitten aikanaan selviävät. Ehkä pystyt myös myöhemmin ymmärtämään lapsiasi ja läheisiäsi paremmin, kun nyt joudut itse miettimään vaikeaksi kokemiasi asioita ja oma identiteettikään ei ole enää itsestään selvä. Ja lohdutukseksi: todennäköisesti ihastuksesi kohde ei huomaa mitään jos hän on 100% hetero. Jos ei ole, niin aika näyttää, miten käy.
Hyvää syksyä sinulle!
PS Älä lue Bi-palstaa, sieltä saat vain pahan mielen!- Pir
...Kirsikka, määrittelen itseni omavaltaisesti lesboksi, mutta ei kuuna päivänä tulisi mieleeni halveksia bi-naisia (ei bi-miehiäkään tietysti). Vaikea uskoa, että muutkaan lesbot yleisemmin. Se, että parinvalintakysymyksissä jokainen kaipaa epätoivoisesti/toiveikkaasti "varmuutta" (josta kukaan ei kuitenkaan voi etukäteen mennä takuuseen) on eri juttu: bi-alttius lisää aloitettavan suhteen "laskennallista" riskipotentiaalia (tilastollisesti arvioiden), muut ominaisuudet voivat puolestaan toimia toiseen suuntaan ja vähentää riskiä. Yksilölliset ominaisuudet, keskinäiset kemiat ja ympäristötekijät vaikuttavat eniten. Luotettaviin luotetaan, hyväksikäyttäjiin ei, onpa suuntaus mikä tahansa.
Bi-sodat palstalla eivät ole johtuneet siitä, että bit ovat epäilyttäviä, vaan siitä, että jotkut harvat tänne kirjoittaneet bit ovat olleet erittäin epäkorrekteja (ovat haukkuneet lesbot lyttyyn). No eihän siitä hyvää seuraa. Kaikkia aitoon keskusteluun pyrkiviä kommentteja luetaan kiinnostuneina. - Ninni-Liini
Kyllä on taas pelkkää kärjistystä sanoa, että tälläkin palstalla biit haukutaan. Ei muuten haukuta! Mutta kai ihmiset vastaavat jotain nasevaa, jos biit tulevat haukkumaan lesboja rumiksi ja muuksi. Et ottaisi sinäkään haukkuja vastaan pään nyökyttelyllä, heh:)
- Kirsikka
Pir kirjoitti:
...Kirsikka, määrittelen itseni omavaltaisesti lesboksi, mutta ei kuuna päivänä tulisi mieleeni halveksia bi-naisia (ei bi-miehiäkään tietysti). Vaikea uskoa, että muutkaan lesbot yleisemmin. Se, että parinvalintakysymyksissä jokainen kaipaa epätoivoisesti/toiveikkaasti "varmuutta" (josta kukaan ei kuitenkaan voi etukäteen mennä takuuseen) on eri juttu: bi-alttius lisää aloitettavan suhteen "laskennallista" riskipotentiaalia (tilastollisesti arvioiden), muut ominaisuudet voivat puolestaan toimia toiseen suuntaan ja vähentää riskiä. Yksilölliset ominaisuudet, keskinäiset kemiat ja ympäristötekijät vaikuttavat eniten. Luotettaviin luotetaan, hyväksikäyttäjiin ei, onpa suuntaus mikä tahansa.
Bi-sodat palstalla eivät ole johtuneet siitä, että bit ovat epäilyttäviä, vaan siitä, että jotkut harvat tänne kirjoittaneet bit ovat olleet erittäin epäkorrekteja (ovat haukkuneet lesbot lyttyyn). No eihän siitä hyvää seuraa. Kaikkia aitoon keskusteluun pyrkiviä kommentteja luetaan kiinnostuneina.Tuli ehkä ilmaistua asia vähän kärjistäen: eivät täällä toki kaikki bissejä hauku! Mutta kuten tämän topicin alla olevasta keskustelusta huomaa, asia näyttää herättävän aika ajoin varsin kiihkeitä tunteita. Olen itsekin lukenut niitä bissejen kirjoituksia, joihin ilmeisesti viittaat, ja ainakaan minä en löydä itseäni siitä porukasta.
Joskus minulle kieltämättä tulee tunne, että kirjoitan väärälle palstalle (viittaan tässä omiin valintoihini, joihin vaikuttavat erittäin paljon sellaiset asiat, joista ei tässä ole korrektia kertoa - ei oman itseni vaan läheisteni vuoksi) ja yritän päästä ryhmään, jonka "valintakriteerejä" en täytä. ÄLKÄÄ NYT OTTAKO LIIAN TOSISSANNE TÄTÄ, tämä oli vain yksi mieleen tullut ajatus!
Tällä palstalla käytävä keskustelu on mielenkiintoista ja täällä on erittäin fiksuja ja kypsiä kirjoittajia, ilmeisesti myös iästä riippumatta.
Terveiset ja kiitokset kaikille! - Jennifer
Kirsikka kirjoitti:
Tuli ehkä ilmaistua asia vähän kärjistäen: eivät täällä toki kaikki bissejä hauku! Mutta kuten tämän topicin alla olevasta keskustelusta huomaa, asia näyttää herättävän aika ajoin varsin kiihkeitä tunteita. Olen itsekin lukenut niitä bissejen kirjoituksia, joihin ilmeisesti viittaat, ja ainakaan minä en löydä itseäni siitä porukasta.
Joskus minulle kieltämättä tulee tunne, että kirjoitan väärälle palstalle (viittaan tässä omiin valintoihini, joihin vaikuttavat erittäin paljon sellaiset asiat, joista ei tässä ole korrektia kertoa - ei oman itseni vaan läheisteni vuoksi) ja yritän päästä ryhmään, jonka "valintakriteerejä" en täytä. ÄLKÄÄ NYT OTTAKO LIIAN TOSISSANNE TÄTÄ, tämä oli vain yksi mieleen tullut ajatus!
Tällä palstalla käytävä keskustelu on mielenkiintoista ja täällä on erittäin fiksuja ja kypsiä kirjoittajia, ilmeisesti myös iästä riippumatta.
Terveiset ja kiitokset kaikille!..sanoisin, että kyllä se bissestä itsestä on kiinni, minkä KOHTELUN täällä saa.
Minä esim. en seurusteli bissen kanssa, mutta en ollenkaan sano, etteikö bissestä voisi tulla vaikkapa paras ja läheisin ystäväni.
Joskus tulee mieleen, että eikö bisset kunnioita muita ihmissuhteita kuin vain niitä, joissa heidät hyväksytään sänkyyn asti??
Sori, jos kuulostaa töykeältä, mutta toivoisin, että vastaat, miten juuri sinä asian koet.
Kun ajattelen vaikkapa heteronaista, tiedän ettei hän hyväksyisi minua sänkyynsä, mutta siitä huolimatta en koe tulevani TORJUTUKSI hänen puoleltaan. Eivätkä kaikki lesbotkaan kelpuuttaisi minua kanssaan sänkypuuhiin, mutta en koe torjuntaa heidän taholtaan. Mutta aivan kuin bisset kokisivat henkilökohtaisena torjuntana/loukkauksena sen, jos jotkut lesbot eivät halua heidän kanssaan suhdetta/jakaa sänkykokemuksia.
Tämä on aikamoinen mysteerio minulle. - Kirsikka
Jennifer kirjoitti:
..sanoisin, että kyllä se bissestä itsestä on kiinni, minkä KOHTELUN täällä saa.
Minä esim. en seurusteli bissen kanssa, mutta en ollenkaan sano, etteikö bissestä voisi tulla vaikkapa paras ja läheisin ystäväni.
Joskus tulee mieleen, että eikö bisset kunnioita muita ihmissuhteita kuin vain niitä, joissa heidät hyväksytään sänkyyn asti??
Sori, jos kuulostaa töykeältä, mutta toivoisin, että vastaat, miten juuri sinä asian koet.
Kun ajattelen vaikkapa heteronaista, tiedän ettei hän hyväksyisi minua sänkyynsä, mutta siitä huolimatta en koe tulevani TORJUTUKSI hänen puoleltaan. Eivätkä kaikki lesbotkaan kelpuuttaisi minua kanssaan sänkypuuhiin, mutta en koe torjuntaa heidän taholtaan. Mutta aivan kuin bisset kokisivat henkilökohtaisena torjuntana/loukkauksena sen, jos jotkut lesbot eivät halua heidän kanssaan suhdetta/jakaa sänkykokemuksia.
Tämä on aikamoinen mysteerio minulle.No joo, nyt saat vapaasti nauraa! Minä olen elämässäni "mennyt sänkyyn" niin harvojen ihmisten kanssa että karkeasti jakamalla tulokseksi tulee 1 partneri/9,4 vuotta!!! Ja niistä kahden kanssa olen /olen ollut naimisissa. Ja olen aika vanha!!! Minua pitäisi varmasti sääliä? Heh!
Eli minulle tuo sänkyyn meneminen ei todellakaan ole se ensimmäinen asia, ei edes ihastuessani/rakastuessani. ENSIN minä rakastun ja sitten ehkä... Eikä jokaisen ihastuksen tarvitse johtaa sukupuolisuhteeseen, ei edes silloin, kun se on molemminpuolista.
EN ole kylmä. ENKÄ kyvytön. VALIKOIVA olen, ainakin näissä asioissa. Myös varovainen.
Voi Jennifer, mitäs tähän sanot!
Nämä bissejen jutut tuntuvat henkilökohtaisella tasolla minusta niin oudoilta, etten oikein edes osaa ottaa kantaa. Jos joskus elämässäni olen yhdessä rakastamani naisen kanssa, toimin todennäköisesti yhtä tysästi kuin tähänkin asti! - Jennifer
Kirsikka kirjoitti:
No joo, nyt saat vapaasti nauraa! Minä olen elämässäni "mennyt sänkyyn" niin harvojen ihmisten kanssa että karkeasti jakamalla tulokseksi tulee 1 partneri/9,4 vuotta!!! Ja niistä kahden kanssa olen /olen ollut naimisissa. Ja olen aika vanha!!! Minua pitäisi varmasti sääliä? Heh!
Eli minulle tuo sänkyyn meneminen ei todellakaan ole se ensimmäinen asia, ei edes ihastuessani/rakastuessani. ENSIN minä rakastun ja sitten ehkä... Eikä jokaisen ihastuksen tarvitse johtaa sukupuolisuhteeseen, ei edes silloin, kun se on molemminpuolista.
EN ole kylmä. ENKÄ kyvytön. VALIKOIVA olen, ainakin näissä asioissa. Myös varovainen.
Voi Jennifer, mitäs tähän sanot!
Nämä bissejen jutut tuntuvat henkilökohtaisella tasolla minusta niin oudoilta, etten oikein edes osaa ottaa kantaa. Jos joskus elämässäni olen yhdessä rakastamani naisen kanssa, toimin todennäköisesti yhtä tysästi kuin tähänkin asti!..eihän tuohon henkilöhistoriaasi voi muuta sanoa.
Tuo viestini, johon vastasit, johtui nimenomaan siitä, että kirjoitit kokeneesi palstalla lesbojen taholta bi-naisten haukkumista.
Koska itse en koe tätä haukkumista, vaan sitä, että monet lesbot kirjoittavat, etteivät halua seurustella bissejen kanssa, niin siitä johtui johtopäätökseni, että bisse kokee haukkumiseksi torjunnan lesboilta.
Näin se meni. - on juniori
Jennifer kirjoitti:
..eihän tuohon henkilöhistoriaasi voi muuta sanoa.
Tuo viestini, johon vastasit, johtui nimenomaan siitä, että kirjoitit kokeneesi palstalla lesbojen taholta bi-naisten haukkumista.
Koska itse en koe tätä haukkumista, vaan sitä, että monet lesbot kirjoittavat, etteivät halua seurustella bissejen kanssa, niin siitä johtui johtopäätökseni, että bisse kokee haukkumiseksi torjunnan lesboilta.
Näin se meni.yleinen elämänkokemus puuttuu eikä yksinkertainen mielikään ole avuksi.
- Kirsikka
Jennifer kirjoitti:
..eihän tuohon henkilöhistoriaasi voi muuta sanoa.
Näin se meni.Pitää vielä täsmentää, että en henkilökohtaisesti koe saaneeni haukkumista, lähinnä ehkä tietyn ryhmän jäsenenä. Jäsenenä? huh!
Koska satun itsekin olemaan "hieman valikoiva" seurustelu- ja seksikumppaneitteni suhteen, ei minulla ole mitään muita valikoivia ihmisiä vastaan. Muuten olen kyllä aika sosiaalinen. Ja esim. minussa on varmasti monia piirteitä, jotka estävät seksuaalisen kiinnostuksen heräämisen enkä tällä todellakaan tarkoita lesbojen tuntemaa kiinnostusta;)!
Joissakin asioissa hyvää kannattaa odottaa ja vain paras on kyllin hyvä (mikä se paras sitten kullekin on)! - Jennifer
on juniori kirjoitti:
yleinen elämänkokemus puuttuu eikä yksinkertainen mielikään ole avuksi.
..että tämä juniori on vuoden 2004 loppuessa täytänyt neljäkymmentä vuotta.
Mutta ymmärsin kyllä, juniorilla tarkoitit itseäsi, mutta kunhan huvikseni kuittasin..:D
- Pir
Älä kauhistu. Tällaiseen voi havahtua ja sitä on niin yksin tunteensa kanssa. Luultavasti sinullakaan ei ole ketään, jonka kanssa puida asiaa yhdessä? Minulla ei ainakaan ollut aikoinani, rakastuin kolmekymppisenä naiseen, sitä ennen luulin olevani hetero, jokseenkin frigidi tosin. Vm. syystä en ollut avioitunutkaan, en halunnut huiputtaa ketään mukavaa tyrkyllä olevaa miestä. No, minä olen lesbo, sinä saatat olla bi, mutta ei näihin määrittelyihin pidä suhtautua leimoina, ei sisällyttää mitään arvovarauksia tms, ne ovat ominaisuuksia, alttiuksia, mahdollisuuksia.
Pohdiskele ja koeta pärjätä tunteiden myllerryksessä. Itse en heti menisi tekemään tunnustuksia noin vaan, mutta minun tapani toimia onkin tosi nössö. Pohtiminen ei kai missään vaiheessa kuitenkaan voi olla pahasta.- määritellään vaan
Olet aina ja ikuisesti bi, jos olet ollut vapaaehtoisesti yhdynnässä miehen/miesten kanssa. Et ole lesbo.
- Pir
määritellään vaan kirjoitti:
Olet aina ja ikuisesti bi, jos olet ollut vapaaehtoisesti yhdynnässä miehen/miesten kanssa. Et ole lesbo.
...lukenut tämän saman väitteen aiemminkin tällä palstalla, en vain ole kommentoinut. No, saahan jokaisella olla omat määritelmänsä, mikäs siinä. Onko sinulla nimitystä naispuoliselle bille, joka ei "tilanteen valjettua" halua sukupuolista kanssakäymistä kenenkään miehen kanssa eikä sitä myöskään harrasta? On mieluummin yksin. Älä toki jätä määrittelyjä kesken, kun olet alkuun päässyt, se on kivaa.
- tradefox69
En ole kanssasi samaa mieltä, VAIKKA itse pidän itseäni 100% lesbona ENKÄ ole koskaan ollut miehen kanssa.
Ihan noin yksioikoisesti lesboutta ei voi määritellä. - määritellään vaan
tradefox69 kirjoitti:
En ole kanssasi samaa mieltä, VAIKKA itse pidän itseäni 100% lesbona ENKÄ ole koskaan ollut miehen kanssa.
Ihan noin yksioikoisesti lesboutta ei voi määritellä.Ihan hyvin voi vetää rajan yhdyntään miehen kanssa. Täys lesbo ei yksinkertaisesti pysty siihen vapaaehtoisesti ja suomalainen nykypäivän yhteiskuntakaan ei ole niin painostava, että kenenkään lesbon pitäisi ryhtyä seksisuhteeseen, jopa avioliittoon asti, miehen kanssa pysyäkseen "normaalin" kirjoissa.
Yksin elävä, kaappihomo tai edes julkihomo ei joudu vihaisen kylänväen tappamaksi nykyaikana, joten ei ole mitään järjellistä syytä heterosuhteeseen muilla kuin heteroilla (tai bisseillä). - määritellään vaan
Pir kirjoitti:
...lukenut tämän saman väitteen aiemminkin tällä palstalla, en vain ole kommentoinut. No, saahan jokaisella olla omat määritelmänsä, mikäs siinä. Onko sinulla nimitystä naispuoliselle bille, joka ei "tilanteen valjettua" halua sukupuolista kanssakäymistä kenenkään miehen kanssa eikä sitä myöskään harrasta? On mieluummin yksin. Älä toki jätä määrittelyjä kesken, kun olet alkuun päässyt, se on kivaa.
Onko siis ollut seksiä miehen/naisen/ei kenekään kanssa aiemmin? Onko ko. hlö mieltänyt itsensä aiemmin heteroksi vai lesboksi?
Miten on "valjennut"? Miksi ei sitten bisseyttään toteuta? Vai onko kyseessä bisse, jolle on "valjennut" lesbous itsessään?
Nainen jolla on / on ollut seksiä sekä miehen, että naisen kanssa on bi. Pelkän naisen kanssa seksiä on lesbo. Pelkän miehen kanssa seksiä on hetero. Yksinkertaistahan tämä on.
Jos ei harrasta seksiä kenenkään kanssa, koska pelkää tunteitaan ja halujaan niin on lähinnä säälittävä, tunti sitten hän itsensä seksuaaliselta suuntaukseltaan miksi tahansa.
Miksi te suututte määrittelystä? Mitä helvetin väliä sillä on miten minä, sinä tai joku muu määrittelee teidät? Pääasia kait on kuitenkin, että jokainen harrastaa (tai on harrastamatta) semmoista seksiä kuin itse todella haluaa.
Minä pidän kuitenkin kiinni oikeudestani pitää bisseinä ns. myöhäis heränneitä lesboja. - Jennifer
Ihan hyvin voi vetää rajan yhdyntään miehen kanssa. Täys lesbo ei yksinkertaisesti pysty siihen vapaaehtoisesti ja suomalainen nykypäivän yhteiskuntakaan ei ole niin painostava, että kenenkään lesbon pitäisi ryhtyä seksisuhteeseen, jopa avioliittoon asti, miehen kanssa pysyäkseen "normaalin" kirjoissa.
Yksin elävä, kaappihomo tai edes julkihomo ei joudu vihaisen kylänväen tappamaksi nykyaikana, joten ei ole mitään järjellistä syytä heterosuhteeseen muilla kuin heteroilla (tai bisseillä)...tänäänkin olla yhtä mustavalko-ajatuksinen kuin eilen ja jo muutama viikko sitten..;)
Kerrohan, miksi sinulle on niin tärkeää määritellä toisia ihmisiä ei-lesboiksi?
Onko sinulla joitain omia intressejä? Sinua ehkä määritellään joksikin, joksi et itse itseäsi koe ja nyt laitat pallon kiertämään.(?)
Tai sitten et ole tosissasi..:)
No, itsepähän tiedät, mutta luulenpa, että kannatusta et täältä väitteellesi saa!!!!
Kattellaan..sano mummo ja pani silimäsä kii..;) - Jennifer
Onko siis ollut seksiä miehen/naisen/ei kenekään kanssa aiemmin? Onko ko. hlö mieltänyt itsensä aiemmin heteroksi vai lesboksi?
Miten on "valjennut"? Miksi ei sitten bisseyttään toteuta? Vai onko kyseessä bisse, jolle on "valjennut" lesbous itsessään?
Nainen jolla on / on ollut seksiä sekä miehen, että naisen kanssa on bi. Pelkän naisen kanssa seksiä on lesbo. Pelkän miehen kanssa seksiä on hetero. Yksinkertaistahan tämä on.
Jos ei harrasta seksiä kenenkään kanssa, koska pelkää tunteitaan ja halujaan niin on lähinnä säälittävä, tunti sitten hän itsensä seksuaaliselta suuntaukseltaan miksi tahansa.
Miksi te suututte määrittelystä? Mitä helvetin väliä sillä on miten minä, sinä tai joku muu määrittelee teidät? Pääasia kait on kuitenkin, että jokainen harrastaa (tai on harrastamatta) semmoista seksiä kuin itse todella haluaa.
Minä pidän kuitenkin kiinni oikeudestani pitää bisseinä ns. myöhäis heränneitä lesboja...tuohon Pir'n esittämään kysymykseen.
Miten määrittelet naisen, joka on tiedostanut oman seksuaalisuutensa, eikä enää halua koko loppuelämänään seksiä MIEHEN kanssa, vaikka sitä on esim. joskus nuorena alle 2-kymppisenä harrastanut ja todennut sen itselleen epätyydyttäväksi?
Ps. Ei mielipiteelläsi ole meille väliä pätkääkään, mutta yritämme keskustella kanssasi aiheesta/jyrkästä väittämästäsi, koska olemme yleisellä keskustelufoorumilla....jos nyt olen oikein ymmärtänyt..;D - määritellään vaan
Jennifer kirjoitti:
..tänäänkin olla yhtä mustavalko-ajatuksinen kuin eilen ja jo muutama viikko sitten..;)
Kerrohan, miksi sinulle on niin tärkeää määritellä toisia ihmisiä ei-lesboiksi?
Onko sinulla joitain omia intressejä? Sinua ehkä määritellään joksikin, joksi et itse itseäsi koe ja nyt laitat pallon kiertämään.(?)
Tai sitten et ole tosissasi..:)
No, itsepähän tiedät, mutta luulenpa, että kannatusta et täältä väitteellesi saa!!!!
Kattellaan..sano mummo ja pani silimäsä kii..;)Minua varmaan määritellään vaikka miksi, vaikka keiden toimesta, mutta minulle se on saman tekevää. Tässä seksuaalisuus asiassa on oma "leirini" täysin selvä varmaan jopa sinulle. Olen lesbo, koska olen harrastanut seksiä vain naisten kanssa ja miehet eivät kiinnosta siinä mielessä tippaakaan. Ainoastaan uskovais hihhuli voi tulla minulle tarjoamaan "eheytymistä" heteroksi ja uskoa pyhästi siihen, että minussakin piilee oikeasti hetero. Mutta määrittäkää miksi vaan, ihan sama mulle kumminkin.
Miksi sinua ja muita niin paljon häiritsee se, että minä määrittelen homoseksualismin, bi-seksualismin ja heteroseksualismin teitä tiukemmilla rajoilla? Miten se teidän elämäänne loppujen lopuksi haittaa?
Miksi bisseksi nimittäminen niin teitä haittaa? Eihän siinä ole mitään pahaa, vai onko teidän (ah niin avara katseisten) mielestä sittenkin siinä jotain vikaa? Minun mielestäni siinä ei ole mitään vikaa... - määritellään vaan
Jennifer kirjoitti:
..tuohon Pir'n esittämään kysymykseen.
Miten määrittelet naisen, joka on tiedostanut oman seksuaalisuutensa, eikä enää halua koko loppuelämänään seksiä MIEHEN kanssa, vaikka sitä on esim. joskus nuorena alle 2-kymppisenä harrastanut ja todennut sen itselleen epätyydyttäväksi?
Ps. Ei mielipiteelläsi ole meille väliä pätkääkään, mutta yritämme keskustella kanssasi aiheesta/jyrkästä väittämästäsi, koska olemme yleisellä keskustelufoorumilla....jos nyt olen oikein ymmärtänyt..;DMutta eiköhän tämä jo riitä, väännetään rautalangasta...
Vapaaehtoista seksiä ollut joskus tai on tällä hetkellä sekä miehen/miesten ja naisen/naisten kanssa = BI (sillä ei mitään merkitystä, että mies suhteet ovat ollet alle 20 vuotiaana ja nykyään on vain naissuhteita)
Vapaaehtoista seksiä ollut aina vain naisten kanssa = LESBO
Vapaaehtoista seksiä ollut aina vain miesten kanssa = HETERO
Näin yksinkertaista tämä todellakin on. Loppujen lopuksi mulle on sama, vaikka bi-naiset nimittävät itseään lesboiksi, saatte niin tehdä, jos se jotenkin teidän oloanne helpottaa... - Jennifer
Mutta eiköhän tämä jo riitä, väännetään rautalangasta...
Vapaaehtoista seksiä ollut joskus tai on tällä hetkellä sekä miehen/miesten ja naisen/naisten kanssa = BI (sillä ei mitään merkitystä, että mies suhteet ovat ollet alle 20 vuotiaana ja nykyään on vain naissuhteita)
Vapaaehtoista seksiä ollut aina vain naisten kanssa = LESBO
Vapaaehtoista seksiä ollut aina vain miesten kanssa = HETERO
Näin yksinkertaista tämä todellakin on. Loppujen lopuksi mulle on sama, vaikka bi-naiset nimittävät itseään lesboiksi, saatte niin tehdä, jos se jotenkin teidän oloanne helpottaa.....säännöt kuin meidän oikeuslaitoksella!
Eli kerran vanki, rangaistuksensa kärsinyt, aina vaan vanki, elämänsä loppuun saakka.
Näinkö se menee? - Lumikki
Minua varmaan määritellään vaikka miksi, vaikka keiden toimesta, mutta minulle se on saman tekevää. Tässä seksuaalisuus asiassa on oma "leirini" täysin selvä varmaan jopa sinulle. Olen lesbo, koska olen harrastanut seksiä vain naisten kanssa ja miehet eivät kiinnosta siinä mielessä tippaakaan. Ainoastaan uskovais hihhuli voi tulla minulle tarjoamaan "eheytymistä" heteroksi ja uskoa pyhästi siihen, että minussakin piilee oikeasti hetero. Mutta määrittäkää miksi vaan, ihan sama mulle kumminkin.
Miksi sinua ja muita niin paljon häiritsee se, että minä määrittelen homoseksualismin, bi-seksualismin ja heteroseksualismin teitä tiukemmilla rajoilla? Miten se teidän elämäänne loppujen lopuksi haittaa?
Miksi bisseksi nimittäminen niin teitä haittaa? Eihän siinä ole mitään pahaa, vai onko teidän (ah niin avara katseisten) mielestä sittenkin siinä jotain vikaa? Minun mielestäni siinä ei ole mitään vikaa...sitten selität sen että joskus jotkut lesbot "hairahtuvat" sänkyyn miesten kanssa? Olen itsekin kieltämättä ollut ymmälläni kuullessani moisesta, mutta mm. kerran eräs ystäväni sanoi että tuossa meni mies jonka kanssa olin kerran huvikseni sängyssä. Vähän vaikea näitä jakoja on tehdä...ehkä palava halusi lokeroida noin tiukasti johtuukin omasta pelostasi antaa itsellesi mahdollisuus olla mitä vain, tehdä mitä vain, toteuttaa seksuaalisuuttasi ihan miten vain, ilman rajoja, vaikka oletkin lesbo. Eihän kukaan itseään kuitenkaan tunne 100% joten who knows...
- Jennifer
Minua varmaan määritellään vaikka miksi, vaikka keiden toimesta, mutta minulle se on saman tekevää. Tässä seksuaalisuus asiassa on oma "leirini" täysin selvä varmaan jopa sinulle. Olen lesbo, koska olen harrastanut seksiä vain naisten kanssa ja miehet eivät kiinnosta siinä mielessä tippaakaan. Ainoastaan uskovais hihhuli voi tulla minulle tarjoamaan "eheytymistä" heteroksi ja uskoa pyhästi siihen, että minussakin piilee oikeasti hetero. Mutta määrittäkää miksi vaan, ihan sama mulle kumminkin.
Miksi bisseksi nimittäminen niin teitä haittaa? Eihän siinä ole mitään pahaa, vai onko teidän (ah niin avara katseisten) mielestä sittenkin siinä jotain vikaa? Minun mielestäni siinä ei ole mitään vikaa.....ainahan sitä kaikkea voi väittää, mutta minä EN usko.
Mutta varsinaiseen asiaan palatakseni, mielenkiintoni aina herää väitteistä, joita ei kunnolla perustella. - Lumikki
Jennifer kirjoitti:
..ainahan sitä kaikkea voi väittää, mutta minä EN usko.
Mutta varsinaiseen asiaan palatakseni, mielenkiintoni aina herää väitteistä, joita ei kunnolla perustella.tuo minulle vai edelliselle kirjoittajalle?
- tradefox69
Ihan hyvin voi vetää rajan yhdyntään miehen kanssa. Täys lesbo ei yksinkertaisesti pysty siihen vapaaehtoisesti ja suomalainen nykypäivän yhteiskuntakaan ei ole niin painostava, että kenenkään lesbon pitäisi ryhtyä seksisuhteeseen, jopa avioliittoon asti, miehen kanssa pysyäkseen "normaalin" kirjoissa.
Yksin elävä, kaappihomo tai edes julkihomo ei joudu vihaisen kylänväen tappamaksi nykyaikana, joten ei ole mitään järjellistä syytä heterosuhteeseen muilla kuin heteroilla (tai bisseillä).Kun tätä ajattelin tarkemmin, niin mielestäni on kyllä ainakin lesbo, jos tuntee tällä hetkellä olevansa lesbo, vaikka olisi aiemmin harrastanutkin seksiä miehen kanssa, JOS sen jälkeen kun on kokenut olevansa lesbo ja harrastanut seksiä naisen kanssa ei ENÄÄ harrasta sitä vapaasta halusta miehen kanssa.
Jos vielä (varsinkin aikuis-iällä) harrastaa, on henkilö silloin mielestäni bi-seksuaali.
Mutta ajatteles nyt vaikka jotain nykypäivän 3-kymppistä joka on ollut kerran, pari "sängyssä" pojan kanssa vaikka 15-vuotiaana (vaikka on epäillytkin olevansa lesbo) ja sen jälkeen ollut vain naisten kanssa, niin eikö hänkään mielestäsi ole lesbo?
Nimittäin tällaisia naisia tunnen useita...
Harvemmassa on kaltaisiani "luupäitä" jotka yksinäisyydestä huolimatta eivät teininä harrastaneet pojan kanssa seksiä... - oikeassa
Tutkimusten mukaan henkilö joka EI pysty olemaan seksisuhteessa vastakkaisen sukupuolen kanssa on homoseksuaali.
Henkilö joka EI pysty olemaan samansukupuolen kanssa seksisuhteessa on hetero.
Henkilö joka PYSTYY olemaan molempien kanssa on bi.
Miksi on niin vaikeaa hyväksyä tämä? Täysin homoseksuaalin on mahdotonta olla vastakkaisen sukupuolen kanssa kuten täysin heteron on mahdotonta olla samaasukupuolta olevan kanssa.
Tutkimusten mukaan 70% väestöstä on bi-seksuaaleja, loput on homoja ja heteroita.
Tämä on se mikä aiheuttaa ainaisia konfliktiota tuon määrittelyn kanssa.
Bi-seksuaali voi olla enemmän naisiin menevä, joten katsoo olevansa lesbo, vaikka todellisuudessa kyseinen henkilö teki valinnan.
Heterot ja homot eivät voi/pysty valitsemaan ollakko vai ei. - June
Yksin elävä, kaappihomo tai edes julkihomo ei joudu vihaisen kylänväen tappamaksi nykyaikana, joten ei ole mitään järjellistä syytä heterosuhteeseen muilla kuin heteroilla (tai bisseillä).Mitä tarkoittaa tuo vapaaehtoinen seksi? Kaikki muu paitsi fyysisellä väkivallalla toteutettu?
Yksi exäni, tunnettu lesbo, kertoi myyneensä itseään ammoin nuorena. Bi? Entä lapsena hyväksikäytön uhriksi joutuneet, masentuneet, myöhemmin hyväksikäytetyt? Kaikille riittää ottajia ja käyttäjiä. Sinun kriteerisi tekevät väkivaltaa ankaruudellaan kovin (yllättävän) monelle kärsineelle, kylläkin väkivaltaan tottuneelle.
Mutta Sinä pidät huolen, ettet satuta ketään tällaista, eikö niin? Suu suppuun siis. - June
oikeassa kirjoitti:
Tutkimusten mukaan henkilö joka EI pysty olemaan seksisuhteessa vastakkaisen sukupuolen kanssa on homoseksuaali.
Miksi on niin vaikeaa hyväksyä tämä? Täysin homoseksuaalin on mahdotonta olla vastakkaisen sukupuolen kanssa kuten täysin heteron on mahdotonta olla samaasukupuolta olevan kanssa.
Tutkimusten mukaan 70% väestöstä on bi-seksuaaleja, loput on homoja ja heteroita.
Bi-seksuaali voi olla enemmän naisiin menevä, joten katsoo olevansa lesbo, vaikka todellisuudessa kyseinen henkilö teki valinnan.
Heterot ja homot eivät voi/pysty valitsemaan ollakko vai ei.huomautan, että "pystyy seksiin" on suhteellinen käsite. Prosenttilukua ei kukaan pysty sanomaan, mutta lapsena raiskattujen, hyväksikäytettyjen, vajaavaltaisten, vähälahjaisten, psyykkisesti tasapainottomien (lue: turvattomien) määrä "väestöstä" on enemmän kuin tuo 30%. Ja lopuistakin suuri osa on kokenut seksuaali-identiteetin muodostumista haittavia kolauksia.
Tarve määritellä joku joksikin muuksi, kuin mitä on itse, on myös jonkinasteinen vamma. - Zorro
oikeassa kirjoitti:
Heterot ja homot eivät voi/pysty valitsemaan ollakko vai ei.Tutkimus ei ole aina totuus.
Mites sitten syvä yksinäisyys, ahdistus, ympäristön paine? Luulo ettei koskaan uskalla olla naisen kanssa vaikka kuinka tietää olevansa lesbo? Haluaa olla niinkuin muutkin. Ehkä sitten seurustelee miesten kanssa, ajatellen ettei muuta ole eikä tule olemaankaan. Toinen vaihtoehto on elää yksin ilman suhdetta. Kaikki eivät halua elää aina yksin.
Eikö sellainen ole lesbo joka on joskus harrastanut seksiä miehen kanssa? Naurettavaa. Jos siitä ei ole nauttinut niin onko sitten varmemmin lesbo? Onko se lieventävä asianhaara?
Lesbous on paljon enemmän. Identiteetti. Kyllä sen jokainen sisimmässään tuntee mikä on, ainakin useimmat.
Jos taas lesboelämän aloitettuaan yhä harrastaa seksiä miehen kanssa niin se on jo minustakin aika kummallista ja viittaa biseksuaalisuuteen.
Lesbous on niin syvällä ihmisessä, ja niin PALJON enemmän kuin seksi. - Jennifer
Lumikki kirjoitti:
tuo minulle vai edelliselle kirjoittajalle?
..tietenkin.
Noita viivoja, kun seuraa, niin tietää kenelle viesti on tarkoitettu, jos ei sitten satu vahingossa kirjoittamaan väärään kohtaan..:) - Jennifer
Jennifer kirjoitti:
..tietenkin.
Noita viivoja, kun seuraa, niin tietää kenelle viesti on tarkoitettu, jos ei sitten satu vahingossa kirjoittamaan väärään kohtaan..:)..viivoja ja sen päässä törröttäviä pallukoita..;)
- Pir
Minä pidän kuitenkin kiinni oikeudestani pitää bisseinä ns. myöhäis heränneitä lesboja.Ainoa kiroileva ja suuttuneelta vaikuttava olet sinä. Ota iisisti. Kuka tahansa saa määritellä ja luokitella vaikka koko maailman omalla tavallaan. Kunhan he, myös sinä, nielevät sen tosiasian, että ikiomat teesit eivät ole yleisiä. Älä harmistu, jos me muut pitäydymme yleisiin määrittelyihin.
Lesboutta ei missään yleisesti tunnetussa käsitteistössä määritellä sinun tavallasi. Seksuaalisuutta käsittelevissä tutkimuksissa ei päästäisi edes niihin usein mainittuihin 4-5% lesbo-osuuksiin naispuolisesta väestöstä, jos sinun kriteereitäsi olisi käytetty. Sapfo-raasulla ei olisi mitään mahdollisuuksia esiintyä sinun kirjanpidossasi lesbona, vaikka hänen taideyhteisönsä Lesboksella antoikin nimen naisrakkaudelle. - Poison
Minä pidän kuitenkin kiinni oikeudestani pitää bisseinä ns. myöhäis heränneitä lesboja."Jos ei harrasta seksiä kenenkään kanssa, koska pelkää tunteitaan ja halujaan niin on lähinnä säälittävä, tunti sitten hän itsensä seksuaaliselta suuntaukseltaan miksi tahansa."
Ja mikäköhän heistä tekee säälittäviä? Koska heitä ei huvita naida? Tai eivät syystä tai toisesta pysty siihen? Henkilöt joita on jollain tavalla satutettu syvästi eivät välttämättä ihan ensimmäisenä halua naida toista ihmistä. - Ninni-Liini
Miksi bisseksi nimittäminen niin teitä haittaa? Eihän siinä ole mitään pahaa, vai onko teidän (ah niin avara katseisten) mielestä sittenkin siinä jotain vikaa? Minun mielestäni siinä ei ole mitään vikaa...Määrittelyn pitäisi olla positiivista ilmiöiden selkiinnyttämistä. Ei karsinointia, joka rajoittaa, osoittelee ja typistää.
- Alannahi
Zorro kirjoitti:
Tutkimus ei ole aina totuus.
Mites sitten syvä yksinäisyys, ahdistus, ympäristön paine? Luulo ettei koskaan uskalla olla naisen kanssa vaikka kuinka tietää olevansa lesbo? Haluaa olla niinkuin muutkin. Ehkä sitten seurustelee miesten kanssa, ajatellen ettei muuta ole eikä tule olemaankaan. Toinen vaihtoehto on elää yksin ilman suhdetta. Kaikki eivät halua elää aina yksin.
Eikö sellainen ole lesbo joka on joskus harrastanut seksiä miehen kanssa? Naurettavaa. Jos siitä ei ole nauttinut niin onko sitten varmemmin lesbo? Onko se lieventävä asianhaara?
Lesbous on paljon enemmän. Identiteetti. Kyllä sen jokainen sisimmässään tuntee mikä on, ainakin useimmat.
Jos taas lesboelämän aloitettuaan yhä harrastaa seksiä miehen kanssa niin se on jo minustakin aika kummallista ja viittaa biseksuaalisuuteen.
Lesbous on niin syvällä ihmisessä, ja niin PALJON enemmän kuin seksi.Jos paikkansa pitää se määritlmä, että lesbous/bisseys/heterous perustuu pelkästään seksin harrastamiseen, mihin niitä tunteita tarvitaan?
Miten sitten kukaan voi määritellä itseään miksikään, jollei ole VIELÄ harrastanut seksiä KENENKÄÄN kanssa? Tällä tarkoitan niitä monia, monia ihmisiä, jotka ovat tiedostaneet seksuaalisuutensa jo hyvin nuorena.
Toisaalta. Seksuaaliseen kehitykseen ja identiteetin etsimiseen kuuluu usein kokeiluja. Parhaan tyttökaverin kanssa. Poikien kesken saunan takana.
Aikuisempana silkasta uteliaisuudesta tai kokeilunhalusta.
Mielestäni lesbous yms. on muutakin, kuin kyky seksiin. Hellä kosketus tuntuu hellältä kosketukselta, mutta ratkaisevinta lienee se kehen esim. rakastuu.
Vai olisiko kyse eri asteisista taipumuksista?
Vai onko niin, että olen määritellyt itseni päin seiniä koko elämäni, koska syvällisempään identiteetin rakentamiseen tai omaksumiseen koin tarvitsevani ensin syvälliset tunteet?
Kuinka tarpeellista on loppujen lopuksi määritellä ja lokeroida itsensä tarkalleen? Eikö se riitä, että jokainen tykönään uskaltaa tehdä ratkaisut, jotka itsestä tuntuvat hyvältä?
Onko se pakko tulikirjaimin kirjoittaa julkisesti?
Puhumattakaan rakentaa komea kiista siitä, kuka mitäkin kenenkin ielestä on. Tärkeintä, että jokainen tuntee itse ja hyväksyy itse itsensä.
Uskon vakaasti (voin olla ihan mettässä, mutta älkää ampuko sen vuoksi) että täysin lesboidentiteettinen ihminen voi pystyä (siis ei välttämättä pysty) seksiin miehen kanssa. Voi jopa pitää siitä, mutta varsinaisen suuntautumisen määrää kyvyttömyys romanttiseen rakkauteen miestä kohtaan.
Tällä kaavalla minä määrittelin itseni heteroksi aiemmin. Olin kokenut naisen kosketuksen, pitänyt siitä, jopa nauttinut, mutta identiteettini määrittelin heteroksi, koska en ollut tuntenut romanttisia tunteita naista kohtaan (Jep, Siinä olin pahasti väärässä)
Ehkä kyse olikin vain siitä, ettei sitä "oikeanlaista" naista ollut vielä vastaan kävellyt. Kuka tietää, ja onko sillä merkitystä? - essi
Miksi bisseksi nimittäminen niin teitä haittaa? Eihän siinä ole mitään pahaa, vai onko teidän (ah niin avara katseisten) mielestä sittenkin siinä jotain vikaa? Minun mielestäni siinä ei ole mitään vikaa...tuskin tuo bisseksi nimittäminen ketään haittaa, saat aivan vapaasti nimittää minua bisseksi, lesboksi tai vaikkapa heteroksi, jos niin haluat. :) mutta olen kyllä muiden tapaan vähän hämmästynyt tuosta tavastasi määritellä ihmisiä.
- määritellään vaan
Poison kirjoitti:
"Jos ei harrasta seksiä kenenkään kanssa, koska pelkää tunteitaan ja halujaan niin on lähinnä säälittävä, tunti sitten hän itsensä seksuaaliselta suuntaukseltaan miksi tahansa."
Ja mikäköhän heistä tekee säälittäviä? Koska heitä ei huvita naida? Tai eivät syystä tai toisesta pysty siihen? Henkilöt joita on jollain tavalla satutettu syvästi eivät välttämättä ihan ensimmäisenä halua naida toista ihmistä.Rakastelen, jos rakastelen, koskaan en nai. Jos en rakastele, niin se ei johdu siitä, että ei olisi uskallusta kohdata omaa seksuaalisuuttaan, vaan pelkästään siitä, että kohdalle ei satu tarpeeksi innostavaa naista. Minulle ei seksi ole mikään elämän pääasia. Selibaatissa ei ole mitään pahaa, kunhan syynä ei ole pelko ja itsensä hyväksymättömyys seksuaalisena olentona...
- määritellään vaan
June kirjoitti:
Mitä tarkoittaa tuo vapaaehtoinen seksi? Kaikki muu paitsi fyysisellä väkivallalla toteutettu?
Yksi exäni, tunnettu lesbo, kertoi myyneensä itseään ammoin nuorena. Bi? Entä lapsena hyväksikäytön uhriksi joutuneet, masentuneet, myöhemmin hyväksikäytetyt? Kaikille riittää ottajia ja käyttäjiä. Sinun kriteerisi tekevät väkivaltaa ankaruudellaan kovin (yllättävän) monelle kärsineelle, kylläkin väkivaltaan tottuneelle.
Mutta Sinä pidät huolen, ettet satuta ketään tällaista, eikö niin? Suu suppuun siis.Vapaaehtoinen on nimenomaan ilman pakkoa (ilman väkivaltaa tai väkivallan pelkoa) ja normaalissa psyykkisessä tilassa suoritettu toiminta.
Esim. lapsena miehen hyväksikäyttämä, siis raiskattu, tai myöhemmällä iällä raiskattu nainen, joka on VAPAAEHTOISESTI ELI OMASTA TAHDOSTAA ollut vain naisten kanssa seksisuhteessa on määritelmäni mukaan lesbo (eikä raiskaus edes ole seksiä, vaan väkivaltaa).
Miksi ex:si sitten myi itseään? Oliko huumehuuru tai mielisairas ja siksi edesvastuuton teoistaan? Jos myi itseään saadakseen nopeasti paljon rahaa ihan muuten vaan, eli pystyi sukupuoliseen kanssakäymiseen miehen kanssa rahan himossaan, niin on kyllä sitten bi minun silmissäni.
Jos olisi nälkäkuoleman partaalla, niin silloin ehkä lesbokin voisi leipäpalasta itseään myydä, mutta muuten ei kyllä...
- AnonyymiUUSI
Kerro hänelle tunteistas, voi olla että hän tuntee
Samalla tavalla
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086