jännitysperäistä tinnitusta

tietämättömyystuskaa

Terve! En ole varma onko kategoria oikea, mutta pistän tämän tännekkin. Olen parikymppinen mies, joka viettää paljon aikaa tietokoneella, mutta peruskuntoni on hyvä. Tänä vuonna syksyllä aloin kärsimään siitä, että koneella ollessa alkoi aina jomottaa takaraivoa ja tuli ihan pönttö olo. Myös huimausta ja lievää pahoinvointia alkoi tulla ja näitä on jatkunut tähän päivään asti.

Pari kuukautta sitten aloin huomata kaukonäön heikkenemistä ja menin silmälääkäriin ja todettiin taittovika, johon voin halutessa hankkia silmälasit.
Kuukausi sitten ollessani lenkillä huomasin korvieni soivan ja tätä on jatkunut tähän päivään asti. Lääkäri diagnosoi jännitysperäisen tinnituksen.

Eli tiivistäen oireeni ovat: Ajottain huimausta, takaraivon jomotusta, lievää pahoinvointia, tuntuu että kävelen oudosti, välillä ikäänkuin astun huti eli arvioin jalan laskeutuessa maahan etäisyyden jalkapohjan ja maan välillä väärin, jolloin vähän humsahtaa. Tinnitus jonka ääni muuttuu esim. päätä sivuille kääntäessä (voimakkaampaa vasemmassa korvassa), typerä olo. Särkyjä minulla ei kuitenkaan ole ja korvani sekä kuuloni ovat kunnossa.

Lääkäri määräsi 1h ennen nukkumaanmenoa otettavaksi 2 tablettia 2mg Sirdaludia ennen nukkumaanmenoa, tosin lääke ei tunnu toimivan ollenkaan.
Kävin myös kerran hierojalla, joka ei auttanut mitenkään (pitäisi varmaan käydä useammin, että tulisi tulosta).

Onko kellään samanlaisia oireita ja onko kyse jostain vakavemmasta kuin jostain lihasjumista? Tuskallista kun ei saa selkeää vastausta mistään, että onko kyseessä vain joku lihasjumi.

2

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohikulkija2

Minusta kuulostaa ihan lihasjumilta TAI purentavirheeltä.

1. Varmista, että istut koneella hyvässä asennossa. Pidä istumisesta taukoja ja tee taukojumppaliikkeitä.
      2. Varaa aikaa huolelliseen venyttelyyn, ainakin aamulla ja illalla mutta miksei jopa päivälläkin. Koska niska ja selkä ovat jumissa, voit luonnollisesti keskittyä niiden venyttelyyn.
      3. Sauno.
      4. Jos mahdollista, käy useammin hierojalla.
      TAI
      5. Käy hammaslääkärissä tarkistamassa purentasi.
      6. Teetä itsellesi kisko, jota voit pitää suussasi öisin. Kisko estää sinua puremasta hampaita yhteen yön aikana.
      7. Tarkkaile itseäsi päivän aikana: stressaatko, puretko hampaitasi yhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6484
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3352
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2676
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2308
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1861
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1822
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1600
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1452
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1448
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    Aihe