JVA-asuntojen kunto

,,,,,,,,,

Olen muuttamassa Jyväskylään ja olen laittanut hakemuksia eri asunnontarjoajille. Mietinkin siis kysellä, onko JVA:n asunnot minkämoisessa kunnossa? Esim.Kuokkalan alueen kerrostalot (Lehtorannantie, Suuruspää).. Minkälaiset lattiapinnat, kylpyhuoneet ym? Kiitos etukäteen, mikäli joku osaa tarkemmin kertoa.

58

5202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ent. jiiveeaalainen

Huonokuntoisia ovat elleivät asukkaat itse remontoi niitä. Minä en ollut remonttitaitoinen joten muutin pois.

• ,,,,,,,,,

Asukkaat saavat siis remontoida, mikäli vain osaavat? Tuohan olisi todella hyvä, remonttitaitoa löytyy.

• ent. jiiveeaalainen
        ,,,,,,,,, kirjoitti:

Asukkaat saavat siis remontoida, mikäli vain osaavat? Tuohan olisi todella hyvä, remonttitaitoa löytyy.

Jep. Näin on. Asukkaat saavat käyttöönsä maaleja ja tapetteja mikäli hoitelevat ne paikoilleen itse.
        Asuttuasi hieman pidempäään saat kerättyä pisteitä joilla voit sitten ostaa lisää matskuja - laminaattia tms. Siitä vaan laittamaan asunto mieleiseksesi!

• ,,,,,,,,,
        ent. jiiveeaalainen kirjoitti:

Jep. Näin on. Asukkaat saavat käyttöönsä maaleja ja tapetteja mikäli hoitelevat ne paikoilleen itse.
        Asuttuasi hieman pidempäään saat kerättyä pisteitä joilla voit sitten ostaa lisää matskuja - laminaattia tms. Siitä vaan laittamaan asunto mieleiseksesi!

Kiitos infosta. :)

• Arkki Tehti

Useimmat lattiat on päällystetty lehtikullalla, tai sitten monikossa kullilla, miten vain. Seinissä on freskoja keskiajalta, kuten on myös JVA:n henkilökunta. Vesikalusteet titaania, katoissa elektroninen pinnoite joka vaihtuu päiväauringosta yön huumaavaan kuutamoon tähtineen, ilmanvaihto hapetettu ja hajustettu asukkaan toiveiden mukaisesti.
      Tämä on perussetti, lisämaksusta erikoisempaa. ( demareille maksuton ).

• Vaihtelee paljon

Kysymys aika epäolennainen koska se nyt ei ole ihan eka paikka josta asuntoja löytyy.

Asuntojen kunto vaihtelee reippaasti, osassa vuosien tupakin polttamisen ja siivoamattomuuden ansiosta kaikki pinnat pilalla ja muuttaessasi saat muutamaan kertaa pyydellä että viitsivät vaihtaa, osa erinomaisessa kunnossa.

• ,,,,,,,,,

Ja aivan kuten aloituksessani kirjoitinkin - olen laittanut hakemuksia useille asunnontarjoajille. Muilla asunnonvälitysfirmoilla asuntojen kunto on erikseen mainittu kohteen tiedoissa.

• Asunnoista
      • juho 5

Jvalta ei ole pakko vuokrata asuntoa. Typerää täällä kysellä ja pohtia vuokraanko vaiko enkö vuokraa.

• ,,,,,,,,,
        juho 5 kirjoitti:

Jvalta ei ole pakko vuokrata asuntoa. Typerää täällä kysellä ja pohtia vuokraanko vaiko enkö vuokraa.

Lukemisen jalo taito olisi syytä opetella - kysyin asuntojen kunnosta, en pohtinut vuokraanko vaiko enkö.

• Kunnot on
        ,,,,,,,,, kirjoitti:

Lukemisen jalo taito olisi syytä opetella - kysyin asuntojen kunnosta, en pohtinut vuokraanko vaiko enkö.

Keskimäärin ovat parempikuntoisia kuin yksityisillä.
        Kunhan vaan tunnet jonkun sieltä niin saatkin.

• ,,,,,,,,,

Kiitos linkistä!

• Suojatyötä no toki!

JVA isännöitsijät ovat kaikki suojatyöllistettyjä. Eivät tee yhtään mitään ja eivät välitä asunnoista paskan vertaa! Paskaa valuttava pönttö ei ole rikki vaan se on vain hule vettä, niinkuin eräskin isännöitsijä sanoi.

• Eipä asuntoa.

JVA:lta ei saa asuntoa kuin tuntemalla jonkun kyseisestä firmasta, asunnot menevät suhteiden kautta.

• jo pois muuttanut

No ei se nyt ihan noinkaan mene!
        Minä muutin kaupunkiin töiden perässä kymmenisen vuotta sitten. Laitoin hakemuksen JVA:lle ja minulle tarjottiin heti n.10 vuotta vanhaa asuntoa keskustan läheisyydessä. Otin sen näkemättä, koska minulle kerrottiin asunnon olevan hyvässä kunnossa. Se myös oli. Mitään suhteita minulla ei ole. Vuokranmaksukyky on se tärkein kriteeri vuokraajia valitessa. Näin on.

• Niinpäniin, kyllä!
        jo pois muuttanut kirjoitti:

No ei se nyt ihan noinkaan mene!
        Minä muutin kaupunkiin töiden perässä kymmenisen vuotta sitten. Laitoin hakemuksen JVA:lle ja minulle tarjottiin heti n.10 vuotta vanhaa asuntoa keskustan läheisyydessä. Otin sen näkemättä, koska minulle kerrottiin asunnon olevan hyvässä kunnossa. Se myös oli. Mitään suhteita minulla ei ole. Vuokranmaksukyky on se tärkein kriteeri vuokraajia valitessa. Näin on.

Ehkäpä ihan kaikki ei tätä usko?
        JVA:lla töissä olet vaiko sinne tulit töihin?

Ei mitenkään muuten mutta aloittaja ei varmastikaan ollut kaupunkilainen ja jos asuntoa tahtoo niin kannattanee olla tosissaan eikä vitsailla.

Luultavasti ei ollut mamujakaan kun kerran täältä kyselee, heillähän on omat systeemit jotka vuokraa heille kunnon kämpät jne.

• jo pois muuttanut
        Niinpäniin, kyllä! kirjoitti:

Ehkäpä ihan kaikki ei tätä usko?
        JVA:lla töissä olet vaiko sinne tulit töihin?

Ei mitenkään muuten mutta aloittaja ei varmastikaan ollut kaupunkilainen ja jos asuntoa tahtoo niin kannattanee olla tosissaan eikä vitsailla.

Luultavasti ei ollut mamujakaan kun kerran täältä kyselee, heillähän on omat systeemit jotka vuokraa heille kunnon kämpät jne.

Voi hyvänen aika. Miksi kertoisin täällä satuja? Todellakin noin sain asuntoni.
        Remontti ja asunnon vaihto ei sitten olleetkaan enää helppoja juttuja.

• Mikäs tuossa

Voi hyvänen aika. Miksi kertoisin täällä satuja? Todellakin noin sain asuntoni.
        Remontti ja asunnon vaihto ei sitten olleetkaan enää helppoja juttuja.

Onhan meitä paljon jotka täällä asuvat. :)
        Ei sen väliä, kerro vaan.

Itsehän olen työssäkäyvänä hakenut useampaan kertaan ja ei ole tullut. Nykysin työtön, ei tipu edelleenkään. Tosin viimeksi hain pari vuotta sitten, ei viitti enää.

Tuttavilta vähäsen vastaavaa kuullut.

Mutta vaikuttaa myöskin sukupuoli eli lapsia omaavat naikkoset saa - sekä äkäset miehet.

• jo pois muuttanut
        Mikäs tuossa kirjoitti:

Onhan meitä paljon jotka täällä asuvat. :)
        Ei sen väliä, kerro vaan.

Itsehän olen työssäkäyvänä hakenut useampaan kertaan ja ei ole tullut. Nykysin työtön, ei tipu edelleenkään. Tosin viimeksi hain pari vuotta sitten, ei viitti enää.

Tuttavilta vähäsen vastaavaa kuullut.

Mutta vaikuttaa myöskin sukupuoli eli lapsia omaavat naikkoset saa - sekä äkäset miehet.

En ole lapsia saanut naikkonen enkä äkänen mieskään. Silti sain. :)

• Yksi kertoo

En ole lapsia saanut naikkonen enkä äkänen mieskään. Silti sain. :)

Sinnikäs toveri jaksanut kahdeksan vuotta yrittää asuntoa (yksinäinen oletettavasti) JVA:ta.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11433530

• Anonyymi

Näin tuntuu olevan. En saa vaihdetuksi millään vaikka en ole häirikkö eikä vuokrat ole maksamatta!

• ikimuuttaja

Lehtorannantiellä olevissa kerrostaloissa ainakin vakavia sisäilmaongelmia. Moni on asunnoissa sairastunut. JVA:n tapa on vain vuokrata asunto eteenpäin, vaikka edellinen asiakas olisi asunnosta valittanut ja sairastunut. Tämä on yleisesti tiedossa oleva seikka asuntoja Jyväskylässä tiheästi sisäilmaongelmien vuoksi vaihtaneiden keskuudessa….JKL:stä on erittäin vaikea löytää JVA:n kautta puhdasta asuntoa...

• Helppo juttu tämä

Sisätilaongelmista sen verta että onhan vuokra-asunnoissakin semmonen jokin asuntotoimikunta tms. Eikun ilmanvaihto päälle kaikenaikaa, lämmitys maksaa enempi mutta ei tule ongelmia.
        Vanhoissa taloissa myöhäistä mutta kuka uudessa asuu niin asia helppo. Ne on suunniteltu niin että pitää olla päällä, säästöt sitten terveyden tuhoaa.

Itse ehdotin kertaalleen kun asuin Tampereella Hervannassa että miksi ei pidettäisi päällä sitä, no eipä ne innostuneet vaikka yritin asiaa selittää. Oli vaan muutaman tunnin päällä ilmanvaihto.

Sielläpähän kärsivät vieläkin.

Mutta toivoisin niille tamperelaisillekin ymmärtämystä että siksi ne ilmanvaihtolaitteet on olemassa että ne olisi päällä, vaikka kuinka paljon enempi maksaisi lämmitykset sitten.

Tosin joka talo joka paikassa taitaa olla samanlainen eli ei ole kaupungista kyse tämä.

• ,,,,,,,,,

Osaatko sanoa tarkemmin, mitkä Lehtorannantien taloista omaa sisäilmaongelmia? Lehtorannantie 6, 22 vai 24?

• paskasta maksetaan

Olisin ihmetelly jos JVA:n kaltaisella yrityksellä olisi jotain moraalia asuntojensa suhteen, huonokuntoisia asuntoja vuokrataan vain eteenpäin piittaamatta asunnon ongelmista. JVA:lla ei tunnu olevan mitään vastuuta asunnoistaan, näkeehän sen jo siitä että vuokrat nousevat joka vuosi ja mitä vuokran korotuksella saa? Ei yhtään mitään... Asuntoja ei remontoida ollenkaan.

• Löytyy rahalla

Kantsii koittaa Satoa, hyviä vuokra-asuntoja on Lutakossa.
      Sinne ensin ja sitten kunnollista etsiin muualta. Nimittäin pikkanen ylihinta on heillä.
      http://www.sato.fi/fi/asunnot/18823
      38,5m², 1h kk s 665€

Tässä lukee heti vapaa eli otat sen ja sitten halvempaa muista lähiöistä tai samanhintaista vaikkapa keskustasta?

(Noi kun on juuri niitä mitä kaupunki maksaa narkkareille, mutta ilmeisesti joitain on vapaina, sillä kantsii lähteä kauas sieltä, kun ensin on asunut ja etsinyt muualta kuin lähiöstä.)

• jo pois muuttanut

Kävin ihan mielenkiinnosta katsomassa asuntotarjontaa ja ennen kaikkea niiden hintoja vuokraovi.comissa josta itsekin hankin nykyisen asuntoni. Hinnat ovat karanneet käsistä! JVA:lla on vähän halvempia asuntoja kuin muilla, mutta niiden kunto on vaihtelevaa. Remontteja ei tehdä juuri muuten kuin asukkaiden avustamana. Uskon, että syynä on ihan kaupungin rahattomuus.

• aapeli4

Ei pidä paikkaansa, että JVA ei teetä remontteja taloissaan. Kaverille tuli viime kuussa häätö ilmoitus remontin takia. Siis koko talo tyhjennetään toukokuun loppuun mennessä ja tekevät täys rempan..

• jo pois muuttanut
        aapeli4 kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, että JVA ei teetä remontteja taloissaan. Kaverille tuli viime kuussa häätö ilmoitus remontin takia. Siis koko talo tyhjennetään toukokuun loppuun mennessä ja tekevät täys rempan..

Okei. En väitä vastaan. Ehkä se on tehty talossa josta minä muutin pois.
        Minä pieniä remontteja muttei niitä tehty. Ehkä siellä sitten odoteltiin, että kaikki menee niin huonoon kuntoon, että on syytä remontoida koko talo kerralla. Asumismukavuus vain kärsi pahasti, kun kaakelit irtoilivat seinistä, jääkaappi ei ollut riittävän kylmä ja kaikki pintamateriaalit olivat 20 vuotta vanhoja.

• No mutta

Okei. En väitä vastaan. Ehkä se on tehty talossa josta minä muutin pois.
        Minä pieniä remontteja muttei niitä tehty. Ehkä siellä sitten odoteltiin, että kaikki menee niin huonoon kuntoon, että on syytä remontoida koko talo kerralla. Asumismukavuus vain kärsi pahasti, kun kaakelit irtoilivat seinistä, jääkaappi ei ollut riittävän kylmä ja kaikki pintamateriaalit olivat 20 vuotta vanhoja.

20 vuottahan olisi kiinteistövälittäjän mukaan uudenveroinen :D

Omituista että kaakelit irtoilee, olisikohan jälkikäteen asukas laittanut. Ei ne nyt ihan helpolla pitäisi irrota. Vettä päässyt väliin tms.?

• hurrur3

Itse annan noita avaimia työkseni ja otan huoltopuheluita vastaan. En suosittele omalla kokemuksella. Avaimia saatetaan palauttaa kuukauden jälkeen ja varsinkin tietyt kohteet on siinä kunnossa, ettei niihin ole vuokralaisia löydetty vuoteen.

Vähän syrjemmässä olevia asuntoja on paremmassa kunnossa ainakin siitä päätellen, että JVA:n porukkaa ja tuttavia asuu kyseisissä taloissa.

• ,,,,,,,,,

Mua kiinnostaisi tietää, missä kunnossa Lehtorannantie 6, 22 ja 24:n asunnot ovat? Suuruspään asuntojen kunto kiinnostaa myöskin. Osaatko näistä sanoa tarkemmin?

• ikimuuttaja
        ,,,,,,,,, kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, missä kunnossa Lehtorannantie 6, 22 ja 24:n asunnot ovat? Suuruspään asuntojen kunto kiinnostaa myöskin. Osaatko näistä sanoa tarkemmin?

Lehtorannantie 24 oleva talo on varmasti sisäilmaongelmainen kokonaan ja saman tien varrella alapuolella olevassa (olisiko ollut yksi talo välissä ) ongelmia myös. Myös Halssilassa ja Vaajakoskella on paljon törkeässä kunnossa olevia kämppiä, jotka ovat jopa silminnähden homeessa.

• Paska firma
        ikimuuttaja kirjoitti:

Lehtorannantie 24 oleva talo on varmasti sisäilmaongelmainen kokonaan ja saman tien varrella alapuolella olevassa (olisiko ollut yksi talo välissä ) ongelmia myös. Myös Halssilassa ja Vaajakoskella on paljon törkeässä kunnossa olevia kämppiä, jotka ovat jopa silminnähden homeessa.

Joo kannattaa ehdottomasti muuttaa JVA.n kämppään, jos haluaa homeloukon, josta ei pääse eroon! Asumme lapsen kanssa Halssilan alueen rivitalossa, jonka kylpyhuoneen kattopaneelit homeessa vuotavien putkien ansiosta. Nyt ollaan odotettu remonttia jo puoli vuotta, mutta ei näytä Jva.ta korjaaminen paskan vertaa kiinnostavan. Tän lisäksi vessassa vilisee sokeritoukkia, joita ei saa millään myrkyllä pois ja keväisin muurahaiset tulee perustuksien läpi mukavana lisänä! Niitä kävelee sitten mukavasti ruokapöydilläkin, että eipähän tule ainakaan ajan puute niitä listiessä. Autopaikkaan, jossa ollaan autoamme pidetty on naapurit kahteen kertaan rysäyttäneet autonsa niin että on saanut oikoa peltejä! Nyt ei ole kohta sitäkään huolta, koska ovat viemässä toisen parkkipaikastakin uudelle jvan asukkaalle lue. Uhrille. Uutta asuntoa ollaan haettu, mutta mitään ei ole tarjottu. Kai nuo nyt syystäkin pelkäävät että tätä ei kukaan muu ota, jos ne meidät tästä pois päästää :D Että tervetuloa vaan jva.lle!!

• toukankaveri
        Paska firma kirjoitti:

Joo kannattaa ehdottomasti muuttaa JVA.n kämppään, jos haluaa homeloukon, josta ei pääse eroon! Asumme lapsen kanssa Halssilan alueen rivitalossa, jonka kylpyhuoneen kattopaneelit homeessa vuotavien putkien ansiosta. Nyt ollaan odotettu remonttia jo puoli vuotta, mutta ei näytä Jva.ta korjaaminen paskan vertaa kiinnostavan. Tän lisäksi vessassa vilisee sokeritoukkia, joita ei saa millään myrkyllä pois ja keväisin muurahaiset tulee perustuksien läpi mukavana lisänä! Niitä kävelee sitten mukavasti ruokapöydilläkin, että eipähän tule ainakaan ajan puute niitä listiessä. Autopaikkaan, jossa ollaan autoamme pidetty on naapurit kahteen kertaan rysäyttäneet autonsa niin että on saanut oikoa peltejä! Nyt ei ole kohta sitäkään huolta, koska ovat viemässä toisen parkkipaikastakin uudelle jvan asukkaalle lue. Uhrille. Uutta asuntoa ollaan haettu, mutta mitään ei ole tarjottu. Kai nuo nyt syystäkin pelkäävät että tätä ei kukaan muu ota, jos ne meidät tästä pois päästää :D Että tervetuloa vaan jva.lle!!

Sokeritoukat ja muurahaiset ei kulkiessaan kysele, kuka vuokranantajasi on. Niitä on ihan joka puolella, eikä sille mitään mahda. Niistä ei myöskään ole mitään haittaa, päinvastoin, saattavat jopa pitää muunlaisten hyönteisten kannan kurissa. Eivät levitä tauteja.

• Anna olla vaan
        toukankaveri kirjoitti:

Sokeritoukat ja muurahaiset ei kulkiessaan kysele, kuka vuokranantajasi on. Niitä on ihan joka puolella, eikä sille mitään mahda. Niistä ei myöskään ole mitään haittaa, päinvastoin, saattavat jopa pitää muunlaisten hyönteisten kannan kurissa. Eivät levitä tauteja.

Ihan turhia tosiaan niistä huolehtia on, eivät ole vaarallisia.
        Eka kerros niin löytyy muurahaisia varmastikin monesta, ylempää toukkiakin, itselläkin on (4. kerros.)
        Vaarallisempaa heitä hävittää kuin antaa olla.

• Kokeiles tätä

Halssilassa, Tavintiellä olevat yksikerroksiset valkoiset rivitalot ovat todellisia home loukkoja. Eivät taida olla JVA:n? Noihin ei kannata muuttaa. Muurahaisia noissa on paljon, homeen haju tuntuu asunnossa selvästi. Koko talo on maantasalla, ei ole sokkelia koko talossa.

Kannattaa koittaa jos Jyväskylän kaupungin sosiaali & terveyspalvelut, ympäristöterveysosasto voisi auttaa. Kyseiselle instanssille voi tehdä asunnontarkastus pyynnön, tarkastus on ensimmäisellä kerralla maksuton.

PDF kaavake löytyy netistä.

Pääasia että JVA saadaan vastaamaan ongelmista.

• hanna.hh1

APUA mää ooon käyny tännää kahtomassa kyseistä taloa ja sieltä remontoitua kämppää,ja sovittiin paperit/vuokrasopimuksen tehä perjantaina voe kili ku ois ollu niin hyvällä paikallaaa...mutta unohan kämpän ja jatkan etsimistä :) kiitos vinkistä
        mä ihmettelinkin ku haisi niin omituiselle aattelin vain että sen takkii ku ovet/ikkunat ollu kiiinni..onko sulla asunut tuutaja siellä??

• ujn

asunut joskus aikoinaan tuolla halssilassa. missä kohtaan on muka tavintiellä valkoisia yksikerroksisia rivitaloja? kerro toki asunnon numerot? koko alue on täynnä kerrostaloja

• muutin takas

No jaa... Itselleni tarjottiin jva:lta asuntoa 2 päivää hakemuksen jättämisen jälkeen ja asunnon otin vastaan. Rauhallinen paikka ja joo, ei mikään uusi ja kyllä, näen monta kohtaa asunnossa jotkat vaatisi laittoa ja joita aion laittaakin jossain kohtaa. Mutta en voi sanoa et tämä mikään kamala loukku olisi vaan perheelleni oikein hyvin sopiva.

• Yhdessä asunut

Kaupungilla töissä oleville niitä tarjoavat kyllä.
        Yksinäisille muualla töissä oleville eivät.

Olen yhdessä asunut, ei ollut kunnossa mutta valittamisen jälkeen laittoivat kuntoon, uudet tuli kylpyamme, jääkaapit, keittiön kalusteista osa yms. kun olivat kunnossa jossa ovat kun pitkään käytetty eikä siivottu.

Juurikin kunnan töissä olin, siksi samantien tuli kämppä. Ei tule sellaisille jotka ei ole.

Talo ei kovin hiljainen ollut, mutta ei sen niillä vuokrilla ollut väliksikään. Silloin olisi yksityiseltä maksanut reippaasti enemmän.

• Demokratia, pah!
        Yhdessä asunut kirjoitti:

Kaupungilla töissä oleville niitä tarjoavat kyllä.
        Yksinäisille muualla töissä oleville eivät.

Olen yhdessä asunut, ei ollut kunnossa mutta valittamisen jälkeen laittoivat kuntoon, uudet tuli kylpyamme, jääkaapit, keittiön kalusteista osa yms. kun olivat kunnossa jossa ovat kun pitkään käytetty eikä siivottu.

Juurikin kunnan töissä olin, siksi samantien tuli kämppä. Ei tule sellaisille jotka ei ole.

Talo ei kovin hiljainen ollut, mutta ei sen niillä vuokrilla ollut väliksikään. Silloin olisi yksityiseltä maksanut reippaasti enemmän.

Tämä on todellakin sitä JVA:n harjoittamaa demokratiaa, että joillekin tarjotaan asunto heti ja toisille ei ollenkaan! Tämä sama demokratia toimii myös asumisdemokratiassa, autopaikkojen jakelussa ja pyykkituvan käytössä JVA:lla. Tietyt ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa JVA:lla, ei tarvitse välittää asumisdemokratiasta paskan vertaa...

• just muuttanu
        Demokratia, pah! kirjoitti:

Tämä on todellakin sitä JVA:n harjoittamaa demokratiaa, että joillekin tarjotaan asunto heti ja toisille ei ollenkaan! Tämä sama demokratia toimii myös asumisdemokratiassa, autopaikkojen jakelussa ja pyykkituvan käytössä JVA:lla. Tietyt ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa JVA:lla, ei tarvitse välittää asumisdemokratiasta paskan vertaa...

Jotenkin en oikein usko et naamakertoimella niitä asuntoja jaetaan.. Itse olen paluumuuttaja ja vielä opiskelija sellainen..eli mitään "arvoa" minulla tuskin on vuokranantajan silmissä.. Jokseenkin katkeran oloista väkeä..

• En usko
        just muuttanu kirjoitti:

Jotenkin en oikein usko et naamakertoimella niitä asuntoja jaetaan.. Itse olen paluumuuttaja ja vielä opiskelija sellainen..eli mitään "arvoa" minulla tuskin on vuokranantajan silmissä.. Jokseenkin katkeran oloista väkeä..

Taitaa itse jva tänne kirjoitella, muuten en usko.

• Ei ne toimi
        Demokratia, pah! kirjoitti:

Yksinäisille miehille eivät anna asuntoja, en ole kuullut kenenkään saaneen.
        Eri juttu sitten narkkarit yms. jotka saa soppalalta lappusen että asunto tulee, mutta jos ei välitä huumeista niin hankala alkaa niitä kenenkään asunnon takia käyttämään.
        Joutuu sitten yksityiseltä vuokraan kehnon asunnon, jota ei ole kunnostettu viimeiseen viiteenkymmeneen vuoteen ja asuun siellä. Sama se kuinka paljon palkasta kuluu siihen. Tai tuista.

• kokemusta on

Pakolliset korjataan eikä mitään ylimäärästä. Home juttuihin en ota kantaa kun niitä koko jkl täynnä. Olen asunut nyt 7-9 vuotta ja alussa tein itse tapetit/maalaus rempan ja tämän jälkeen jva toimesta uusittu liesi wc istuin ei muuta. Viihtyvyyteen ei panosteta mitään ylimäärästä ja nuo asukaspisteet on lähinnä huono vitsi.

• värvienkoli

Mitenkäs siihen viihtyvyyteen voisi panostaa, ihan mielenkiinnosta kyselen:)

• joopajoo2
        värvienkoli kirjoitti:

Mitenkäs siihen viihtyvyyteen voisi panostaa, ihan mielenkiinnosta kyselen:)

Esim pitämällä asunnot nykyaikaisina eikä alkuperäisinä.

• Earit pakolliset

Viihtyvyyttä lisäisi suojatyöllistetyn asukasisännöitsijän heittäminen helvettiin JVA:lta, kyseinen ihminen ei tee mitään muuta kuin on lomalla koko ajan.

Kyseisen asukasisännöitsijän mielestä möykkä, örvellys, musiikin huudattaminen ja koirien ulvominen / haukkuminen 24/7 kuuluu normaaliin elämään. Yleisin vastaus tämän ihmisen suusta on että soita poliisit! No poliisi ei tule keskellä yötä vaikka koira huutaa kuin sitä tapettaisi elävältä. Poliisia ei muutenkaan saa paikalle, ellei kyseessä ole murha tai todella paha pahoinpitely,

Ei poliisilla riitä resurssit tollasen koiran hiljentämiseen.

• hölöhölö

Mulla on samantyylisiä kokemuksia, ei joko vastaa tai ei tee asioille mitään. Jo useammalta olen samaa kuullut . Kuulin myös sellaista että olisi puhunut ohi suunsa jotain asioita eli alkaa tunteet lämpeneen pian jossain talossa kun puhutaan asioita miten sattuu. Toi asioiden muille puhuminen ei ole 100% tieto kun en itse kuullut mutta pidän asiaa silti täysin mahdollisena.

• juorupesiä

jvan taloissa asuneena kokemukseni pohjalta sanon että älä missään nimessä näy,kuulu ,hengitä liian kovaa,tai joudut kyttääjien silmätikuiksi ja varsinkin älä tutustu jva asukkaisiin.kesällä pommi räjähtää kun alatte sievässä siinä grillaamaan,ns tutustutaan ja sitten yksityisyytesi on mennyttä.toisin sanoen-älä tutstu kehekään naapuriisi,jvan taloissa rehoittaa kauhea kyttäys ja juorumentaliteetti ainakin täällä päin...en kerro missä

• toimiiko netti

jva:an kortepohjan asunnot jees! Mut mitenkä teillä on toiminut tuo ilmainen nettiyhteys? Riittääkö aktiiviseen dataamiseen?

• luulotpois1

Asuntoja rempataan valmistusvuoden mukaan, nyt asun v.91 valmistuneessa talossa ja
      alkaa remppa, joka sisältää uudet keittiökalusteet tiskikonekkin tulee ja lattiaan laminaatti. Asukasisännöitsijät ovat melkein joka ilta jossain kokouksissa, että ei se pelkkää toimistolla istumista ole. Ahkeria ovat järjestämään kaikenlaisia tapahtumiakin.

• Anonyymi

Jva selkään puukottaja. Rahanahne.Ei ajattele asukkaiden hyvinvointia.

• Anonyymi

Kaikki vuokranantajat ovat lähinnä kiinnostuneita vuokratuotosta, muusta ei sitten niin väliäl

• Anonyymi

Saisiko niillä JVA:n mahtavilla asumispisteillä hankittua Vibraattorin ynseälle sujatyöllistetylle isännöitsijälle?

• Anonyymi

Jos vuokraat asunnon niin elä jva paska kämppiä ja valitusija joka viikko ennemmin lumo

• Anonyymi

Lumo, lumoavat hinnat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2675
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1111
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      213
      1079
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      40
      1005
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      941
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      904
    7. 36
      896
    8. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      5
      888
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      863
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      817
    Aihe