Eli alle vuoden ikäinen Sony Xperia go ja nyt ei pelaa kamera. Ei tarkenna. Alle 20cm etäisyydeltä saa vielä kelvollisen kuvan, mutta siitä kauemmas niin tulee pelkkää suttua. Ennen meni laukaisimen painamisen ja kuvan ottamisen välissä monta sekuntia kun kamera tarkenteli kuvaa, mutta nyt ottaa kuvan saman tien, ei edes yritä tarkentaa.
Lisäksi noissa lähikuvissa näyttää toinen puoli kuvasta olevan suttuisempi, ihan kuin linssi olisi kierossa. No, ehkä se onkin...
Mutta saako noita pelkkiä kameroita mistään? Näytön lasin olen tuohon jo vaihtanut eli jonkun verran osaan askarrella. Huoltoon en kyllä lähetä, kun menee luurin hinta sinne ja laite on puoli vuotta ties missä.
Niin ja olen yrittänyt asetuksia säätää, mutta ei mitään vaikutusta millään
Xperia Goun kameravika
4
231
Vastaukset
Tehdasasetusten palautus? Itse kameran vaihto on hankalaa, tai no jos on korjannut puhelimia ja vaihtanut sisäisiä komponentteja niin silloin ei välttämättä.
- Pyyhis
www.rounded.com toimittaa osia lähes mihin tahansa kännykkään. Tätä kirjoitettaessa ko. firman sivut ovat jumissa, mutta eiköhän se siitä tokene.
- äksperia
Pyyhis kirjoitti:
www.rounded.com toimittaa osia lähes mihin tahansa kännykkään. Tätä kirjoitettaessa ko. firman sivut ovat jumissa, mutta eiköhän se siitä tokene.
Nyt toimi kyseiset sivut hyvin ja tuo pelkkä kamera näytti maksavan reilu 20e. Täytyy nyt kuitenkin vielä kokeilla tuota asetusten palautusta ja muuta vastaavaa. Nykyisen kameran uudelleen kytkemistä jne.
- äksperia
Avasin eilen tuon puhelimen ja liimasin näytön lasin uudelleen, kun se vähän irvisteli yläreunastaan ja pölyä oli päässyt väliin. Samalla tutkin tuota kameraa ja huomasin että se oli jotenkin löysästi kiinni. Siis se itse linssiosa. Kuvanlaatu parani huomattavasti kun sen sai kireämmälle. Tarkennus ei kyllä vieläkään toimi. Täytyy tilata uusi kamera, kun se näyttää olevan todella helppo vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1656685
- 562018
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes451909- 541172
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3511167Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511115Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141041Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917