Rajalta rajalle

rr3

Tuli ensimmäistä kertaa ilmoittauduttua moiseen hulluuteen. Avustakaa ensikertalaista varusteiden ja muun valmistautumisen suhteen. Lähinnä mietityttää tuo vaatepuoli, mitä kaikkea pakata mukaan kun keli saattaa olla mitä tahansa.

13

1492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rautaa rajalle

      No huh huh, enpä ole kuullut tämmöisestä skimbamaratoonista, mielenkiintoista kyllä kun katselee nettisivuja. Jos sattuu lumisade niin sulla kestää kaksi viikkoa eikä yhden viikon se hiihto, ootko varma että jaksat perille? No, luonto korjaa omansa.

      Vaikka eihän nuo päiväannokset ihan hirveitä ole, semmonen reilu finlandia per päivä, siellä kantapäät rakoilla lipsuvilla skimboilla lykit lylyä vastatuuleen menemään kiroillen ja kossua lämmikkeeksi naukkaillen, edellä menevän Tertun keinuva peppu sentään vähän mieltä piristää.

      Onnea matkaan.

    • Hiihtäjä

      Moi.Olen kahdesti mukana ollut (07,09).Varusteita tietysti pitää olla tarpeeksi,mutta ei liikaa.esim.joka päiväksi kuivat sukat,alus-asu,minulla oli kahdet hanskat,on mukava vaihtaa päivällä kuivat,vara pipo ja tälläistä.Varusteet liikkuvat linja-autolla perässä,päivisin kannat esim.reppua,jossa nämä vara hanskat ja voiteita tietysti.Järjestelyt on huippu luokkaa,joten siitä älä huoli,organisaatio on Antun johdolla hiottu huippuunsa.Ei minulla oikeen muuta ohjetta ole ,nauti hiihdosta ja tietysti vastaan tässä jos jotain vielä haluat tietää,missä ryhmässä olet?

      • rr3

        Kiitosta vinkeistä Hiihtäjälle. Kolmosryhmässä olisi lähtö. Mitenkäs sukset ja sauvat? Onko porukka tavannut kuljettaa mukana varakalustoa isompien katastrofien varalta?


      • Hiihtäjä
        rr3 kirjoitti:

        Kiitosta vinkeistä Hiihtäjälle. Kolmosryhmässä olisi lähtö. Mitenkäs sukset ja sauvat? Onko porukka tavannut kuljettaa mukana varakalustoa isompien katastrofien varalta?

        Moi.Varasukset ota mukaan ja sauvat kanssa,vihjeenä,että ota sauvat aina linja-autoon sisälle,ei katkea siinä hässäkässä mikä syntyy kun säiliö täyttyy suksista.


      • Sunnuntaihiihtäjä
        Hiihtäjä kirjoitti:

        Moi.Varasukset ota mukaan ja sauvat kanssa,vihjeenä,että ota sauvat aina linja-autoon sisälle,ei katkea siinä hässäkässä mikä syntyy kun säiliö täyttyy suksista.

        Minäkin olen lähdössä ensi kertaa mukaan ja yhtään en ole hiihtänyt lumitilanteesta johtuen...kuinkahan tässä käy :)


      • jjtilatiju
        Sunnuntaihiihtäjä kirjoitti:

        Minäkin olen lähdössä ensi kertaa mukaan ja yhtään en ole hiihtänyt lumitilanteesta johtuen...kuinkahan tässä käy :)

        Ladut yleensä ihan ok, mutta kun moottorikelkanjälkeen vedetty, niin pohja pettää, jos pikkuisilla kilpasommilla siinä tökitään. Suosittelen ehdottomasti, että vaihdatte isommat sommat ei siis kuitenkaan mitään umhankisompia. Kelistä ja matkasta riippuen voit mennä huoltobussilla johonkin välistoppipaikkaan, minne bussi pääsee ajamaan, ja aloittaa hiihdon sieltä tai sitten päinvastoin. Näin teki yllättävän moni. Yksi kaveri piti pari välipäivää rakkojen takia eli oli huoltobussin mukana päivän, kun muut hiihteli. Kuskit on huippukavereita, hyvää juttuseuraa jne. Mikäli lähtöryhmässä on noin 100 henkilöä, niin silloin liikutaan kahdella bussilla. Nopsemmat hiihtäjät yleensä toisella jne. Tämä siksi että nopsemmat on useita tunteja nopeampia kuin hitaat ja vaihtovaatteet, pyyhkeet pitää saada ajoissa perille näille nopsemmillekin. Jos hitaampana olet laittanut jotain päivän aikana tarvitsemaasi nopsempien huoltobussiin ne saattapi käydä ettet niitä ehdi sieltä saamaan. Jos olet hiukankin parempi hiihtäjä, niin vetohommia arvostetaan tuulisilla ja umpeen pyryttäneillä ladduilla. Toinen vinkki on että lähdet viimeisenä, niin ohittaessasi kerkeät jutella niidenkin ihmisten kanssa, joita et juuri muuten näe. Huoltopisteet toimivat talkooporukalla ja hyvät tarjoilut. Ihan omistaan tarjoilivat esim kuivattua poronlihaa.


      • jjtilatiju
        Sunnuntaihiihtäjä kirjoitti:

        Minäkin olen lähdössä ensi kertaa mukaan ja yhtään en ole hiihtänyt lumitilanteesta johtuen...kuinkahan tässä käy :)

        Ladut yleensä ihan ok, mutta kun moottorikelkanjälkeen vedetty, niin pohja pettää, jos pikkuisilla kilpasommilla siinä tökitään. Suosittelen ehdottomasti, että vaihdatte isommat sommat ei siis kuitenkaan mitään umhankisompia. Kelistä ja matkasta riippuen voit mennä huoltobussilla johonkin välistoppipaikkaan, minne bussi pääsee ajamaan, ja aloittaa hiihdon sieltä tai sitten päinvastoin. Näin teki yllättävän moni. Yksi kaveri piti pari välipäivää rakkojen takia eli oli huoltobussin mukana päivän, kun muut hiihteli. Kuskit on huippukavereita, hyvää juttuseuraa jne. Mikäli lähtöryhmässä on noin 100 henkilöä, niin silloin liikutaan kahdella bussilla. Nopsemmat hiihtäjät yleensä toisella jne. Tämä siksi että nopsemmat on useita tunteja nopeampia kuin hitaat ja vaihtovaatteet, pyyhkeet pitää saada ajoissa perille näille nopsemmillekin. Jos hitaampana olet laittanut jotain päivän aikana tarvitsemaasi nopsempien huoltobussiin ne saattapi käydä ettet niitä ehdi sieltä saamaan. Jos olet hiukankin parempi hiihtäjä, niin vetohommia arvostetaan tuulisilla ja umpeen pyryttäneillä ladduilla. Toinen vinkki on että lähdet viimeisenä, niin ohittaessasi kerkeät jutella niidenkin ihmisten kanssa, joita et juuri muuten näe. Huoltopisteet toimivat talkooporukalla ja hyvät tarjoilut. Ihan omistaan tarjoilivat esim kuivattua poronlihaa.


      • rr3_myös
        rr3 kirjoitti:

        Kiitosta vinkeistä Hiihtäjälle. Kolmosryhmässä olisi lähtö. Mitenkäs sukset ja sauvat? Onko porukka tavannut kuljettaa mukana varakalustoa isompien katastrofien varalta?

        Jaahans, täällä joku muukin höyrähtänyt ; ) Ekaa kertaa ja samassa ryhmässä ollaan! Hiihtokilometrejä keinolumiladulla noin 200, pitkää lenkkiä en ole päässyt vielä kertaakaan hiihtämään. Viikonloppuna meinasin kokeilla ekaa 30 matkaa Vuokatissa, mahatauti pisti tässä treeniaikataulut sekaisin.
        Itse lähden sillä periaatteella että ei se matka vaan vauhti joka tappaa.
        Enää neljä viikkoa aikaa!!


      • EkakertaRR4
        rr3_myös kirjoitti:

        Jaahans, täällä joku muukin höyrähtänyt ; ) Ekaa kertaa ja samassa ryhmässä ollaan! Hiihtokilometrejä keinolumiladulla noin 200, pitkää lenkkiä en ole päässyt vielä kertaakaan hiihtämään. Viikonloppuna meinasin kokeilla ekaa 30 matkaa Vuokatissa, mahatauti pisti tässä treeniaikataulut sekaisin.
        Itse lähden sillä periaatteella että ei se matka vaan vauhti joka tappaa.
        Enää neljä viikkoa aikaa!!

        Vasta 170 km takana ja kaikki hiihdetty jäällä eli eipä paljon ole ollut mäkiä matkan varrella :) Eilen kävin vesisohjossa jäällä hiihtämässä 27 km...hullujen touhua... Viikolla 9 pääsen Rukalle "oikeasti" hiihtämään, toivottavasti siellä on lunta...


      • EspoonVaari

        Olen osalistunut hiihtoon joitain vuosia sitten. Olen ihan tavallinen hiihtelijä. Treenasin kuitenkin etukäteen sen verran, että jaksoin hiihtää koko päivän keskimäärin 8 km/h, kun laskee tauot mukaan. Tein myös yhden 50 km ja yhden 80 km testihiihdon. Minun piti tätä varten treenata todella paljon - n. 1000 km etukäteen - mutta jotkut hyväkuntoisemmat tulivat esim. pelkällä pyöräilytaustalla ja jaksoivat silti koko matkan hyvin. Illan majapaikoissa on mahdollisuus käyttää voitelueksperttejä. Suosittelen. Aikaa säästyy lepäämiseen ja sukset ovat aina huippukunnossa. Matkan varrella olevat huoltopisteet toimivat hyvin. Silti kannattaa ottaa vyölaukkuun evästä, juotavaa ja suksivoiteita. Olen myöhemmin kiertänyt lähes kaikki Suomen laturetket, mutta tämä on aivan ylivoimainen ykkönen. Porukasta tulee jonkinlainen yhteisö, jota myöhemminkin lämpimästi muistelee. Oli upea tunne tulla ehjän suorituksen jälkeen maaliin.


    • Hiihtelijä

      Onkohan mitään pelkoa että retki perutaan lumen puutteeen takia.

      • Tsemppiä.

        Ei varmasti peruta lumen puutteen takia. Joskus on ollut loppumatkasta isojen jokien jäillä, kun ne ovat olleet vesillä.

        Mukana RR3:lla yhdeksättä kertaa. Tervetuloa kaikki ensikertalaiset, hyvin se menee. Jos on vähemmän tullut kilometrejä alle tänä talvena, niin huomioikaa se alkupäivien vauhdissa. Kyllä 7 päivää suksilla tuntuu hyvänkin harjoittelun jälkeen. Mutta varmasti viikosta tulee mukava ja leppoisa laturetki kun sille osallistuu vain oikealla asenteella.


    • Antti RR1

      Raskaanpuoleisia kelejä lupaa... 0-keliä, räntäsadetta, vesisadettakin. Saa nähä onko loppupäivinä enää lunta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe