Kierto synnytyksen jälkeen, (testi nega, kuukautiset myöhässä)?

Mietteliäs11

Eli mulla alkoi menkat 8kk synnytyksen jälkeen, kahdet ehtineet olla. Kierto piteni päivällä, 28 päivästä 29. Nyt on kp 30 eikä menkkoja kuulu, testit näyttää negaa (Apteekin oma, tein eilen ja tänään).

Ennen synnytystä mulla oli aina todella säännöllinen kierto, ei heittänyt päivälläkään. Nyt mietityttääkin heittääkö kierto vai valehteleeko testi. Raskausoireita ei kyllä ole, paitsi itkuherkkyys, joka on merkillepantavaa, en yleensä itkeskele kuten nykyään, en edes ennen menkkoja. Mielipiteitä? KOkemuksia apteekin testin vääristä negoista??? Ja onko tuo testi miten herkkä (pakkauksessa ei lue)?

4

2793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan tavallista on

      Imetätkö vielä? Eihän se kierto nyt synnytyksen jälkeen käynnistyessään välttämättä säännöllinen kuin nakutettu ole ja siihen voi tulla muutoksia muutenkin. Harvalla teinilläkään kierto on heti tasainen ja synnytyksen jälkeen tilanne on oikeastaan samankaltainen kuin teini-iässä: hormonitoiminnan täytyy käynnistyä uudelleen. Erityisesti imetyshormonit voivat vaikuttaa kiertoon vielä pitkäänkin, mutta ilman imetystäkin isotkin heitot ovat normaaleja.

    • ..................

      Esikoisen jälken kuukautiseni alkoivat jo kun esikoinen oli 4kk, täysimetyksestä huolimatta. Eka kierto oli 30pvä, seuraava tais olla 35, sitä seuraava vielä pidempi (ja joo, kuvittelin koko ajan olevani raskaana, oli hajuherkkyyttä, oli pahoinvointia ja pari kertaa oksensinkin, oli itkuherkkyyttä ja kuvittelin jopa tuntevani potkuja! Toivottiin pientä ikäeroa....), sitten kierto lyheni ja pysyi muutamana kiertona 246 päivän pituisena. Yhdeksännet menkat sitten jäivät pois ja olin taas raskaana. Nyt kuopus on 8kk ja menkat ovat pysyneet poissa vielä. Raskaana en ole, pakko myöntää että teen testin kerran kuussa vaikka nyt ei toivokaan raskautta, päinvastoin pelkään ihan hitosti että ehkäisy pettäisi. (ja oireita kerkeen kuvittelemaan vaikka kuinka ja "haamupotkujakin" tuntuu..... )

    • alkup

      Kiitos vastauksista! Imetän edelleen 5-6 kertaa päivässä, yöimetykset jäi pois ehkä kuukausi sitten, mutta kuukautiset alkoi jo sitä ennen, kun vauva oli n. 8kk. Varmaa tässä vaan sitten kierto oikkuilee, itse tietysti olen ollut toiveikas (toivotaan siis kakkosta kovasti), kun kierto oli ennen niin tosi säännöllinen. Mutta kun ei niitä oireitakaan juuri ole, niin tuskin tässä siitä on kyse. Varmaan pakko kyllä tehdä vielä yksi testi jos ei menkat ala muutaman päivän sisällä ;).

      Tietääkö joku muuten vaikuttaako imetys monta kertaa päivässä heikentävästi raskautumismahdollisuuksiin kuukautisten jo alettua? Ts. voiko olla jotain vaikutusta ovulaatioon, tai sen ajankohtaan/ajankohdan säännöllisyyteen kierrossa?

      • Ihan normaalia on

        Imetyshormonit voivat aina vaikuttaa kiertoon, mutta jos kuukautiset ovat jo alkaneet, niin kyllä mahdollisuudet uuteen raskauteen ovat olemassa. Itse en ainakaan imetystä menisi lopettamaan kahdeksankuisen kanssa ja alkaisi korvikkeiden kanssa pelaamaan, kun kuitenkin äidinmaito on vielä parasta tuon ikäiselle. Eihän kyse ole kuin muutamasta kuukaudesta (jos haluaa imetyksen lopettaa vuoden iässä), eikö voi vielä nauttia vauvasta ja siirtää hetkisen niitä toiveita toisesta lapsesta? Mutta jokainen tekee tietysti, kuten haluaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe