Vältä MATEJAA viimeiseen asti

Mieluummin itse

Jos on kotona rempattavaa niin älä ainakaan Matejaa ota sitä tekemään. Teetettiin pikku wc remppa jonka piti olla muutamassa päivässä valmis. No työntekijät vaihtui milloin milläkin verukkeella ja lopulta jouduimme olemaan kotoa evakossa alkuperäisestä sovitusta ajasta kolminkertaisen ajan. Jälki oli kamalaa räpellystä. Lisäksi käyttämänsä putkarit velottivat vähintään tuplat ja kun sitä selvitettiin olikin putkarifirma mennyt konkkaan ja meidän rahat mukana. Seinät piti maalata vielä yhden kerran ja maalaria sai odottaa ja odottaa. Lopulta kun seinät oli maalattu pesaisi maalari kätösensä altaassa ja heilautti roiskevedet seinälle jossa on nyt kiva valuma jälki. Ja kaiken lisäksi hintaa tuli tuplaten.
Pomo on varsin lipevä ukko ja kun asiaa selviteltiin hymyilee vain ivallisesti ja välttelee asiakkaita kahvinkeiton parissa.
Meni hermot koko hemmetin homman kanssa, että annettiin lopulta olla vaikka jo kuluttaja-asiamieheenkin yhteydessä oltiin. Täytyi itse vielä paikkailla jälkiä.
Mutta tehkää vaikka itse mieluummin kuin ko. firmalla tai saatte todellakin kuten siinä remonttireiska kylppärimainoksessa kertoa ajan ja budjetin kolmella.

82

5223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amatööritkö asialla

No eiks siellä ole ammattimiehet hommissa vai jotain puuhastelijoita !!!

• Sähköasennustyöt jäi

Ilmeisesti onneksemme eivät vastanneet edes soitto- ja tarjouspyyntöihin.

• proputkin sulaa

Kukahan niille uskaltaa urakoida noi sähköt, jos kokonaishomma on noin hanurista?

• Mieluummin itse

Ilmeisesti amatöörejä jäljestä päätellen. Kusetuksessa ihan ammattilaisia. Lavuaarin yläpuolelle tuli seinään lasimosaiikki kaakeli ja se on kuin juosten kustu. Kaksi palaa törröttää kohollaan vinossa. Ja juuri tämä että aina kun tultiin mökiltä katsomaan miten homma edistyy ei mitään ollut tapahtunut eikä ketään ollut töissä, eli sai itse soitella ja kysellä mitä vittua missä, miksi ja milloin. Eivät paljoa asiakasta informoineet. Aina sai itse soitella missä työmies on.
      Eikä edes konkkaputkifirmaa suostuneet paljastamaan että olisi saanut kysellä itse rahojensa perään. Ilmeisesti kaverijuttuja. Putkimiehet laskutuksen perusteella viettäneet aikaa meidän kämpässämme melkein vuorokauden tehden töitä joihin ei kulu parilta reippaalta jätkältä kuin pari tuntia. Ilmeisesti ottaneet aurinkoa takapihalla ja lasku siitä meille.
      Että näin, kiertäkää kaukaa Mateja.

• Päin seiniä

Ainoa, minkä Mateja osaa tehdä ajallaan on laskutus. Meillä aikataulu petti pahan kerran, lasku oli puolitoistakertainen tarjotusta, työ oli täyttä sutta, jota on korjattu ja korjattu jo parin vuoden aikana, mutta kuntoon ei ole saatu. Tumpeloa porukkaa kaikki. Takuuaika on mennyt umpeen, nyt on käännyttävä luotettavan firman puoleen. Mikä olisi sellainen?

• taidoton
        Päin seiniä kirjoitti:

Ainoa, minkä Mateja osaa tehdä ajallaan on laskutus. Meillä aikataulu petti pahan kerran, lasku oli puolitoistakertainen tarjotusta, työ oli täyttä sutta, jota on korjattu ja korjattu jo parin vuoden aikana, mutta kuntoon ei ole saatu. Tumpeloa porukkaa kaikki. Takuuaika on mennyt umpeen, nyt on käännyttävä luotettavan firman puoleen. Mikä olisi sellainen?

Tuuloksen Rakentajat on toiminut todella hienosti aina kun olemme tarvineet rempparyhmää.Työn jälki on siistiä ja jannut siivoaa jälkensä hienosti aina.!

• matikkaa

Putkimiehet? Eli onko ollut kaksi putkimiestä? eli silloin tunti määrä aina tuplaantuu eli myös hinta. 1 mies*45euroa on 45 euroa, 1mies*2 tuntia on 2 tuntia.
        2 miestä*45 euroa on 90 euroa. 2 miestä*2 tuntia on yhteensä 4 tuntia

• Töitä vähän ?

Mutta useasti on mainokset paikallisissa aviiseissa ja isot on lupaukset!!!

• perheenisä

Kiitos tiedosta !
      Tarkoituksena olisi ensi vuonna tehdä putkiremonttia ja samalla pesuhuone laatoittaa uudelleen, joten tiedän ainakin, mistä en kysy.
      Onnea jatkoon ja kärsivällisyyttä.

• Tarkennusta

Sinähän laatoitit sen vasta viimeksi aamulla. Tarkoitatko kaakeloida?

• olen kuullut

Hommasta, jonka ammattimies tekisi päivässä, laskutettiin viikon työaika. Tämä siitä huolimatta, että työntekijä oli paikalla vain yhtenä päivänä.

• Saako näistä boonust

Hän varmaan ajatteli lämpimästi koko viikon hankettanne, tai suunnitteli sitä.

• Lasku ennen töitä

Aika väsynyttä hommaa tuntuu niillä olevan. Ei varmaan ole töitä ruuhkaksi asti jos toi on tehtyjen töiden taso. Hyvä pitää mielessä!!!!!!

• EI eläinrääkkäystä

Aattelin tilata niiltä kevääksi kottaraispönttöjä, onnistuuko homma vai onko lentoaukko pohjan puolella?

• ihmetyttää

Minä tilasin uuden ulko-oven ja asennuksen Matejalta, kun sain Kodin Terrasta firman työnjohtajan kortin.
      Ovi asennettiin, mutta niin huonosti, että koko karmin osalta tuulee lävitse. Kävin ennen joulua Matejan toimistossa Terrassa reklamoimassa asiasta. Tänään pitäisi jonkun tulla korjaamaan, ajasta vain ei ole tietoa, kun työnjohtaja ei sitä osannut sanoa.
      Minäkin kuulin, tosin vasta jälkeen päin, että työn laatu ei ole hyvä. Harmittaa.

• köyhän remppa

Ikäväkseni minun on todettava, että myös minä tulin pahasti huijatuksi: muutaman tunnin työksi sovittu homma oli laskussa paisunut moninkertaiseksi.
      Aion kyllä valittaa kuluttaja-asiamiehelle. Miksi te muut huijatut ette ole tehneet sitä?

• ksocxksikjcx

En ole hyvää kuullut minäkään. Yhtä pientä ovi hommaa räpläsivät moneen kertaan, eikä siitä valmista kuulemma tullut....

• koska konkkaan??

No toi on varmaan työn taso kun itseoppineet puuhastelijat tekee noita hommia. Ammattitaidosta ei tunnu olevan tiedon munaakaan!

• miä

Tais kirjallinen urakkasopimus puuttua,Tehkää aina sellainen.

• Päin seiniä

Meillä oli kirjallinen urakkasopimus, mutta kun eivät osanneet hommiaan, lisälaskua tuli " työn vaatimista muutostöistä", jotka eivät muka olleet tulleet ilmi sopimusta tehtäessä (oven karmien suurentaminen). Kumma, etteivät, vaikka asentajat itse tarkastivat kohteen ennen tarjousta ja mittasivat mittaamasta päästyään.

• sivusta seurannut

Ei kyllä kauhean hyvää kuvaa anna firman tasosta noi kirjoitetut fiaskot. Luulisi jo Terrankin puuttuvan tohon amatöörimäiseen puuhasteluun vai eikö Terra tosiaankaan tiedä alihankkijansa puuhasteluista. Itse en kyllä tilaisi ko. narikasta yhtään mitään rakentamiseen ja remontoimiseen liittyvää, Terrasta kylläkin!

• surkeaa

Minä soitin Terran esimiehelle tammikuun alussa ja kerroin omasta ulko-oviasennuksestani. Työtä on korjattu jo neljä kertaa, vieläkään se ei ole hyvä. Terran esimies sanoi, että kukaan muu ei ole reklamoinut Matejan tekemisistä hänelle.
        Jos kukaan ei kerro, ei voi puuttua asiaan.

• Organisaatiokaavio
        surkeaa kirjoitti:

Minä soitin Terran esimiehelle tammikuun alussa ja kerroin omasta ulko-oviasennuksestani. Työtä on korjattu jo neljä kertaa, vieläkään se ei ole hyvä. Terran esimies sanoi, että kukaan muu ei ole reklamoinut Matejan tekemisistä hänelle.
        Jos kukaan ei kerro, ei voi puuttua asiaan.

Soitatko cittarinkin päällikölle, jos vaikka alkon viinissä oli korkkivika?

• osaava työnjohtaja??

Itse muutaman ulko-oven vaihtaneena ja kerran uuden oviaukon hirsiseinään tehneenä, niin en kyllä pidä tota ovenvaihtoprojektia minään rakettitieteenä. Hyvin ovat vaihtamani ovet toimineet ja hirsiseinäänkin tehty uusi ovi on toiminut moitteetta. Kyllä taitaa tossa firmassa olla töissä TODELLISET AMMATTILAISET.

• minäkin tiedän

Ns. työnjohtaja onkin kuulemani mukaan entinen, eläköitynyt kapiainen. Se siitä ammattitaidosta. Työmiehet nuoria pojankloppeja, varmaankin suoraan koulun penkiltä. Ei varmaan pojat saa suurtakaan osaa veloitettavasta 48 € / h.

• Viheliäistä

Tunnit laskutetaan tuplana -systeemi on kuin ampuisi itseään jalkaan. Hämeenlinnan kokoisessa kaupungissa sana kyllä kiirii tuttavalta toiselle. Mutta ehkä firmalla ei ole tarkoituksenakaan toimia pitkään ja vaalia asiakassuhteita. Kyllä kertaalleen höynäytettäviä joksikin aikaa riittää.
      Ohjeena sanoisin, että älkää teettälö mitään tuntitöinä, ainoastaan urakalla.

• Alkaisko onnistuun

Ja laskun maksu vasta, kun kaikki työt on tehty sopimuksen mukaisesti. Ja jos jokin työkohta epäilyttää, niin tarkastus jollain AMMATTILAISELLA. Ei latiakaan ennen maksuun!

• Virostako halpa?

Kuka sen AMMATTILAISEN TARKASTAJAN laskun maksaa?

• Valitse kunnon tekij

Jos vikaa, niin Mateja ja jos ei, niin se on sun ongelma.

• remonttia pukkais

Onks toi firma vielä hapessa vai joko on verhot laskettu alas?

• 7MB

Pyysin tarjouksen vähän isommasta talorempasta, ja tarjous oli vain summa sähköpostiin joka oli työn osuus, jos ei muuta pahaa löydy tehdessä.

Paljon mä nyt sellasella tarjouksella teenkin, pitää siihen tarpeitakin ostaa aika perhanasti..

Talossa myös haisi vahvasti mestarin mielestä home (kas kummaa) vaikka mun mielestä ne oli vaan ne sen pikkusikarit (nimim. home allergikko)

• OVAT ITSEOPPINEITA!

Itsekkin olen ihmetellyt, miksi Kodin Terra pilaa maineensa tuon Matejan yhteistyön kanssa. Se ns. Työnjohtaja on eläkkeellä
        oleva ent. Rättivääpeli, eikä ole minkäänlaista rakennusalan koulutusta. Nämä nuoremmat ilmarit ovat hänen poikiaan, joten
        tämä "puoskariyritys" on perheyritys. Tuskimpa noilla poikasilla on mitään alan koulutusta paitsi kuljetuksista vastaavalla on
        kai ainoastaan ajokortti. Itse en varmasti käyttäisi tuota ns. Firmaa, jossa on ainoastaan tee se itsemiehiä!

• Joopa joo

Paikallisista "isoista" palveluntarjoajista esim. kph/saunaremonttien ja myös muun kodin remppojen yhteydessä muutama sana. Paikallinen Hakion firma osaa ylilaskutuksen myös: 2 työntekijää viipyi paikalla ½tuntia ja laskussa merkittynä 4 tunnin työ tai päivän aikana 2 käyntiä, yht. 3½h, merkitty laskuun 8 tunnin työt...jne. Työt sovittu laskutettavan tuntityönä. Lopputulema, että laskussa satojen eurojen ylilaskutus. Eipä firmalla sanottavaa, kun onneksi oltu itse paikalla tunnit merkkaamassa ylös. Toinen Kantolan parketti firma...työkohteessa vihko johon tehdyt tunnit ylösmerkattuna. Aamulla kun paikalle tultiin klo 8, niin samalle päivälle oli merkitty töitä jo 4 tuntia! Oho, no nepäs aktiivisia, kun yötä myöten töissä ihmeteltiin. No 15 min myöhemmin koko duuniporukka pomoa myöten Idänpään Nesteellä kahvilla... Kysymys miten noin aktiivisia työntekijöitä, niin johan paljastuikin nolo todellisuus. Eli opittiin ainakin, että pakko olla paikalla, kun noita remppoja muilla teettää! Mihinköhän firmojen jampat oikeesti noi laskuttamansa tunnit käyttää, ehkä omiin keikkoihinsa, josta nettoavat toiset tunnit...? Jotta näin myös nämä "isot", muka luotettavat firmat toimivat.

• On se

Mulle kävi niin että tilasin rakennusliikkeen kaakeloimaan kylpyhuoneen. Kukaan ei ikinä tullut paikalle. Sain laskun kaakeleista ja kahden kuukauden työstä.
      Maksoin laskun eräpäivään mennessä. Olen alkanut epäilemään, että minua on pahemman kerran huiputettu. Mitä arvelette, kannattaako soittaa kuluttaja-asiamiehelle?

• Laatu ja hinta kohdalla!

Onhan niitä oikein kunnon rakentajia ja asentajia, jotka eivät kauaa nyhrää ja tulee hieno tulos.
        Voi olla ehkä vähän kalliimpia, mutta nopeus korvaa hinnan. Näitä ei ihan heti saa, että
        kannattaa varata ajoissa!

• Sivukulut
        Laatu ja hinta kohdalla! kirjoitti:

Onhan niitä oikein kunnon rakentajia ja asentajia, jotka eivät kauaa nyhrää ja tulee hieno tulos.
        Voi olla ehkä vähän kalliimpia, mutta nopeus korvaa hinnan. Näitä ei ihan heti saa, että
        kannattaa varata ajoissa!

Onks ne niitä sellaisia että isännöitsijä saa yhteistyön tuloksena vaikka ulkomaanmatkan siinä sivussa?

• Pihi Pirjo
        Sivukulut kirjoitti:

Onks ne niitä sellaisia että isännöitsijä saa yhteistyön tuloksena vaikka ulkomaanmatkan siinä sivussa?

Haluan tietää, minkänimistä sakkia siellä huseeraa, kuka toimii työnjohtajan tittelillä?
        Olen minäkin kuullut että tämä porukka pikaa hyvän materiaalin, kun ei ole ammattitaitoa!

• Ei ikinä enää

Täällä myös äärimmäisen huonoja kokemuksia Matejasta. Keittiörempan tekivät meille, ja se oli yksi tuskallisimmista remonteista ikinä. Joka asiasta sai vääntää, sovittu hinta paisui kuin pullataikina, joka stnan työvaihetta sai odottaa ja odottaa, ja palvelu oli nihkeää ja töykeää alusta loppuun.

• Mieluummin itse

Helkkari kun olisi laittanut kyselyn ko.firmasta tänne ennen huussiremppaa. Olisi säästynyt päänsäryltä.

• remppa tulossa

Onko tietoa, millä työmaalla ko. firma olisi onnistunut? Referenssejä kaivattaisiin tällekin palstalle jos niitä sattuisi olemaan!

• Kassaneiti

Ottakaa yhteyttä Työnjohtaja Eero Lehtoseen, hän vastaa kysymyksiinne, on osavastuullinen töihin!

• Mieluummin itse

Juu, kun tähän herraan ottaa yhteyttä negatiivisessa asiassa painuu hän keittämään kaffeet. Itselleen.

• Meeri Lamilta

Missä tämä yritys sijaitsee? Kysyn vaan että osaa kaukaa kiertää!!

• 3223
        Meeri Lamilta kirjoitti:

Missä tämä yritys sijaitsee? Kysyn vaan että osaa kaukaa kiertää!!

Hämeenlinnan Kodin Terrassa on heittin offiisi ja ainakin mestari asuu Iittalassa.

• Tehään sit ite

Joo, näitä kirjoituksia lukeneena toi puulaaki ei ainakaan tule meille tekemään yhtään mitään vähääkään mitään remontoimiseen liittyvää.

• Miksi hiljaisempaa?

Älkää nyt kauheest mollatko tuota yrityst, keskustelin eräänä päivänä tämän työnjohtajan kanssa, niin hän tokaisi, et nyt on ollu vähän hiljaismpaa?

• huonot referenssit

hiljaisempaa voi olla vähän pidemmänkin aikaa

• asia kas

Taitaa olla kovin huonojalkaista sakkia hommissa kun firman tarroilla varustettu auto on "aina" Prisman tai muun kaupan oven edessä poikittain kun pojat on asioilla. Seuraavaksi otan kuvan.

• tikkujalkaiset
        asia kas kirjoitti:

Taitaa olla kovin huonojalkaista sakkia hommissa kun firman tarroilla varustettu auto on "aina" Prisman tai muun kaupan oven edessä poikittain kun pojat on asioilla. Seuraavaksi otan kuvan.

No ei se ns.mestari ainakaan jaksa kävellä 10 metriä pitempää matkaa ...

• Työmaa-ajoa
        asia kas kirjoitti:

Eikös niillä ole keikka siellä, ainakin vanerissa olevan lapun mukaan.

• Möläytys

Uskaltaakohan enää mennä prismaan. Romahtaa pian rakennelmat päälle.

• meillä kohtuullisest

Me teetimme matejalla melkein koko kämpän pintaremontin, en voi sanoa että ihan täysin tyytyväinen ole ainakaan hinnan osilta koska laskua tuli 1,5 kertaisesti (mutta sen arvasin jo tarjousta lukiessa,koska jopa minä vanha hölmö ymmärrän että tiettyjä rakennustöitä ei niin nopeasti tehdä kun mestari lupasi, ja ennenkin firmojen kustannusarvio mennyt yli),mutta jäljestä en oikeastaan voi valittaa, vaikka nuoria poikia tuntuivat työntekijät olevankin,ainoastaan maalari likan maalauksissa oli muutamat epätasaisuudet. Tunneista pidimme kirjaa ja niistä en löytänyt moitittavaa,paitsi ehkä sen kun työntekijät joutuivat välillä odottamaan että mestarin poika tuo tavaraa työmaalle,ja siitä en ole varma kuuluisiko minun maksaa työntekijöiden kulkeminen toimistolta meille. Pojilla meni myös välillä aika siihen kun he selvittivät asioita mitkä ainakin minun mielestä kuuluvat työmaamestarille, mikä käsitykseni mukaan tämä vanha herra oli. Omistaja puolelta en kyllä saanut minkään näköistä palvelua sen jälkeen kun olin työn tilannut. Jälki siis mielestäni on hyvää.(Sitä en tiedä onko kaikki rakennusmääräysten mukaan tehty,mutta ainakin työmiehet jotain pomonsa ohjeita jätti noudattamatta että tulisi oikein tehtyä, näin ainakin ymmärsin, enkä usko että meidän talo ainakaan romahtaa tästä pintaremontista.) Mutta nyt on remontit tehty ja rahat loppu niin ei tarvii enään remontoida

• Mieluummin itse

Se on pidettävä minkä lupaa tai ei pidä luvata ollenkaan.

• eikä yllätyksiä

no jos 1700 vessaremppa maksaakin lopussa 3600, niin.....

• ?????

Mahtoiko olla työssä oikeasti vikaa kun Kuluttaja-asiamies ei noteerannut, ja olette lopettaneet tappelun? Rahat kun loppuu niin silloin yleinsä alkaa valitus.

• jalkalistat 2/4:sta

Itse Matti Matejako noin kommentoi...ei kauhean uskottava heitto

• Mieluummin itse

Ei loppunut rahat onneksi vaan hermot. Onneksi tulee kotitalousvähennyksestä sentään jotain takaisin.

• töttöröö

Työnjohtaja on ainakin pihalla kun lumiukko! mahtaako edes tietää mitä sana rakentaminen tarkoittaa

• mokkeri1

Nuuka on intissä ei antanut uusia saappaita rikkoutuneiden tilalle. Oli kuin olisi omia ollut. Työnjohtotaustasta senverran et oli koulutuskiellos ennen rättivääpelin hommaa.

• Ja ihan varma tieto

Jaa oli koulutuskiellossa. Olikohan tää sama sama tapaus joka ampui ruokalassa pistoolilla kattoon, poistutti sulkeisissa joukkueen saunan katolle ja ja oli vielä sotilasarvokin tiputettu pykälää alemmaksi edellä mainituista tapauksista. On siinä yhdelle miehelle kerrakseen.

• minkä takia

oli koulutuskiellossa? Oliko hölmöillyt jotain?

• Kenraalikin vihastui

Oli joo koulutuskiellossa vuoden, kun ajoi polkupyörällä takaperin kasarmin käytävillä ja haistatti vielä vtut paikan päälle tulleelle komentajalle.

• auska
        Kenraalikin vihastui kirjoitti:

Oli joo koulutuskiellossa vuoden, kun ajoi polkupyörällä takaperin kasarmin käytävillä ja haistatti vielä vtut paikan päälle tulleelle komentajalle.

Sotilashuhu.Sellaista rangaistusta kuin koulutuskielto ei ole olemassa.

• cvnnno

Siis mitä ihmiset oikeen tekee,kun allekirjoittaa sopimuksen mis firma saa nostaa hintaa!?!?!?Meidän keittiö ja kylppäri rempat teki firma mikä takas sopimukses oman hintansa.Ja se piti/oli samaa tasoa kuin firma joka antoi noin hinnan.Joku riski sillä yritykselläkin pitää olla.ps terveisin pk yrittäjä

• Urakkasopimus pitää

Kyllä ja jos hinta menee pitkäksi tekijöiden osaamattomuuden vuoksi, niin ei siinä voi urakoitsija kun voivotella. Seuraavalla kerralla pitää sitten laskea urakka tarkemmin tai kouluttaa työntekijöitä rakennustöihin. Avoin piikki/noin arvio on tilaajalle täysi suden kuoppa

• judfo

Niin tai jos urakkalaskija laskee niin päin honkia ettei siinä itse supermieskään voi pysyä kiinni aikataulussa niin voi laskija kanssa miettiä

• Eka remontti takana

Hämeenlinnan seudulla voin lämpimästi suositella Tuuloksen Rakentajia. Hoitivat meidän vessarempan sovitusti ja työn jälki oli erinomaista! Oli asenne kohdallaan siivouksen ym. suhteen.

• jobin posti

Onko Mateja haettu konkkaan?

• Rekloja,Rekloja

No en kyllä yhtään ihmettelisi ...

• cars

Tuuloksen Rakentajat ainakin kuullun mukaan hyvä porukka. Etenkin työnjäljen ja aikataulujen suhteen vaikkei ehkä kylän halvin mutta ainahan laadusta saa maksaa enemmän..

• Tuuloksenpojat

Omistajako mainostaa nollabudjetilla?

• Masa12789

Remontoi kylpyhuonetta ku Iisakinkirkkoa...

• laudatkojoovissa

Onko edes hapessa enää?

• enpäkerro

Terveisiä sinne vaan. Johto älyttömän laiskaa sakkia. Taitava kaveri täällä niinkuin moni työntekijöistä oli, mutta ei huomattu. Vaan aina vittuiltiin. Ja kun jotain raskasta piti kantaa niin eipä näistä hepuista kyllä kaveria saanut. Adios pitäkää tunkkinne :D

• vasara-naulassa

Paree tehä itte. Voi reklamoidakki peilille.

• Kiireesti.Yhteys

Missä tämä yritys toimii, pitäis pyytää huonerempan tarjous? Onko se rakennusinsinööri Eero Lehtonen siellä vielä nokkaan?

• TaitoMatelija

Taitaa vielä jotain puuhastella, kun näkyy tuossa ylijäämän nurkilla pyörivän. Eli jos tarttee mukavaan hintaan laatu palveluita, niin nurkille kattoon.

• Mato-make

Matejalla jotain toimitiloja siellä kantolan suurkirpputorin rakennuksessa ihan perällä. Lukee seinässäkin matelija.

• Rak.mest.nappula

Eikös se "huu.haa yritys ole jo ajat sitten ajautunut konkurssiin? Siellähän oli se rättivääpeli rakennusmestarina tittelillä. Siellä ei kyllä mikään onnistunut, paitsi laskutus, joka nousi aina puolella, mitä oltiin sovittu! Hyvä, että kiskurit poistuu pelikentillä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      141
      6688
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4901
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3905
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3071
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2452
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe