Phuketin suosio jyrkässä laskussa

kohta matkaan omatoi

Tosi paljon aurinkomatoilla jäänyt myymättä matkoja Phukettiin. Nyt AM epätoivoisesti myy äkkilähtöjä, ainakin MTV teksti TVn sivulla 630 ei muihin thaimaan kohteisiin äkkilähtöjä juuri ole kuin Phuket ja Krabi. Mutta ei se kyllä ole mikään ihme sellainen turistirysä Phuket on että omilla aivoillaan ajattelevat suuntavat muualle thaimaassa. Sitten vielä noista äkkilähtöjen hinnoista samalla tai halvemmalla mitä AM pyytää 2 viikon äkkilähdöstä omatoimisesti pääsee 3 tähden hotlaan kuukaudeksi minne vaan thaimaassa. Kyllä matkatoimistoilla on kiskuri hinnat

46

3083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thaimaantallaaja

En kyllä ihmettele ettei matkoja myytyä saa. Meidän perhe kävi kuutena talvena
      Phuketissa mutta ei lähdetä sinne enää ikinä. Phuketissa ei enää mitään aitoa,
      paikka täynnä venäläisiä ja hinnat noussut pilviin.
      Meidän perhe lähtee tänäkin talvena toiselle puolelle Thaimaata missä ei paljon turisteja, eli aitoa Thaimaata :).

• mielensä muuttanut

Menkää pattayalle, on niitä venäläisiä sielläkin niinkuin joka puolella minne valmismatkoja tehdään . Mutta entisenä Phuketin kävijänä yllätyin kuinka hyvä ja edullinen Pattaya on. Jomtien Beachsiä suosittelen jos olette rantaihmisiä. Jos ette niin muualle. Hinnat ei läheskään Phuketin tasoa ja liikkuminen kätevää niillä 10 bahtin busseilla. Kaikki on halvemoaa Pattayalla,eikä samanlaista ainaista tinkimistä kuin Phuketissa.

• mielensä muuttanut kirjoitti:

Menkää pattayalle, on niitä venäläisiä sielläkin niinkuin joka puolella minne valmismatkoja tehdään . Mutta entisenä Phuketin kävijänä yllätyin kuinka hyvä ja edullinen Pattaya on. Jomtien Beachsiä suosittelen jos olette rantaihmisiä. Jos ette niin muualle. Hinnat ei läheskään Phuketin tasoa ja liikkuminen kätevää niillä 10 bahtin busseilla. Kaikki on halvemoaa Pattayalla,eikä samanlaista ainaista tinkimistä kuin Phuketissa.

Venäläisten ryntäys matkakohteisiin pilaa paikan kuin paikan. Tosi törkeää porukkaa.
        Jaska

• kurat
        jaska42hh kirjoitti:

Venäläisten ryntäys matkakohteisiin pilaa paikan kuin paikan. Tosi törkeää porukkaa.
        Jaska

Ryssää "isänmaallisempaa" saa hakea. Ja se vaan pahentaa asiaa. Ei niitä kestä selvin päin eikä purjussakaan!

• 28x...

Oli täysin arvattavissa että Phuket hinnoittelee itsensä ulos jossain vaiheessa.
      Kyllä sitä nyt perheilläkin laskutaitoa sen verran riittää että kulmat rupeavat kurtistumaan kun korttilaskut kotiin paukkuvat.
      Thaintallaaja suunnistaa kohti maaseutuja. Mikäs siinä jos perheen kanssa liikkuu.
      Matkakohteita on varmasti satoja jollei pidä merenrantaa aivan välttämättömänä.
      Itse näin poikamiehenä pidän halvoista hinnoista, rempseästä menosta ja aivan ihanista opastytöistä jotka minut aina kiljuen tervetulleeksi toivottavat.
      Siksi valintani on tylsästi vuodesta toiseen Pattaya!!!!!!

• Thaimaantallaja

Kyllä merenrannalta löytyy ihania aitoja thai pikkukaupunkeja ja kyliä, siellä on ihmiset ystävällisiä ja vilpittömästi kiinnostuneita perheestäsi ja sinusta, eikä vain lompakostasi. En malttaisi odottaa helmikuuta kun taas matkaamme Bangkokiin ja sieltä eteenpäin kahteen eri paikkaan.

• MILKKIS

Jännää tää keskustelu Phuket hinnoitellu itsensä ulos ja turistirysä, aivan kuin hiljaisuus ja halvat hinnat olisivat kaksi tärkeintä matkailun syytä. Minä menen tänä talvena thaimaahan yhdessä muiden kanssa. Syy 1: sää, Syy 2: helppo matkakohde, syy 3: löysin oman paratiisin ja kohteen missä ei vielä ole niin paljon porukkaa.

Jos katsotaan näitä suisittuja kohteita, canariat, teneriffat, ei niiden vetovoima perustu siihen että ne olis halpoja olla tai hiljaisia kohteita.

Phuketin aika eliittikohteena on ohi, ja se on nyt hyväksyttä. Nyt se on lomakylä.

• Zzorro

"Jos katsotaan näitä suisittuja kohteita, canariat, teneriffat, ei niiden vetovoima perustu siihen että ne olis halpoja olla tai hiljaisia kohteita."

Halpuus on tietysti suhteellinen käsite, mutta jos sisäfileepihvin saa alle 15 eurolla ravintolasta ja puoli litraa olutta maksaa 1,50 €, kuten esimerkiksi Puerto Ricon ostarissa, aika moni pitää hintoja halpoina.

• eliitikohde ?

Phuket oli nk eliittikohde 20 vuotta sitten. Sen jälkeen Rhodoksen ja Kanarian saarten peruslomalaiset pilasivat sen ja hinnat pomppasivat pilviin.

• EI IKINÄ.
        Zzorro kirjoitti:

"Jos katsotaan näitä suisittuja kohteita, canariat, teneriffat, ei niiden vetovoima perustu siihen että ne olis halpoja olla tai hiljaisia kohteita."

Halpuus on tietysti suhteellinen käsite, mutta jos sisäfileepihvin saa alle 15 eurolla ravintolasta ja puoli litraa olutta maksaa 1,50 €, kuten esimerkiksi Puerto Ricon ostarissa, aika moni pitää hintoja halpoina.

Mitä näkemistä on jossain Puerto Ricossa????Rinteeseen vartavasten rakennetut hotellit ja alapuolella Ostari! No onhan siinä Atlantti ja ihann lämmin keli aika usein.THATS IT!

• 76543
        EI IKINÄ. kirjoitti:

Mitä näkemistä on jossain Puerto Ricossa????Rinteeseen vartavasten rakennetut hotellit ja alapuolella Ostari! No onhan siinä Atlantti ja ihann lämmin keli aika usein.THATS IT!

Parempi ilmasto, lyhempi lento, huomattavasti edullisempi matka, hienot näköalat, ja edullisempaa kohta kuin Phuketissa! Tulin juuri ja ei voi pahaa sanaa sanoa. Sieltäkin voi edullisesti lähteä lähikaupunkeihin kiertelemään, jos kyllästyttää, minua ei kyllä. Varasin taas uuden matkan sinne 250e/vko ja odotan sitä innolla. Olen kyllästynyt Thaimaanmatkoihin em. syistä ja palaan jälleen Puerto Ricoon mielelläni.

• NANAI RD.
        Zzorro kirjoitti:

Puerto ricon ostari ???? ahahahah Mitä siellä on???? 15e = kai 600B Thaimaassa sä syöt ainakin yli viikon, joka päivä kerran, samalla rahalla. 10x a 50-60b kanarisotto. Lisäks kalaa 50b. Mä en jaksa syödä kun sen risoton. Eli vain risotto niin 6 päivää. Mietippä sitä kun menet seuraavan kerran ostarille syömään Josen kadonnutta koiraa.

• NANAI RD:
        NANAI RD. kirjoitti:

Puerto ricon ostari ???? ahahahah Mitä siellä on???? 15e = kai 600B Thaimaassa sä syöt ainakin yli viikon, joka päivä kerran, samalla rahalla. 10x a 50-60b kanarisotto. Lisäks kalaa 50b. Mä en jaksa syödä kun sen risoton. Eli vain risotto niin 6 päivää. Mietippä sitä kun menet seuraavan kerran ostarille syömään Josen kadonnutta koiraa.

Tähän äskeiseen korjaisin: Kanarisottoa söisit 10 kertaa. 10 iltana voit sit syödä jotain pientä a 50b. Ja kaikki tämä 15e. Puerto ricohan on tehty jätemaalle vain hulluja turisteja varten. Kaikki joukolla Puerto ricoon. ahaha Tuli pvän naurut.

• NASTAMUUMIO
        76543 kirjoitti:

Parempi ilmasto, lyhempi lento, huomattavasti edullisempi matka, hienot näköalat, ja edullisempaa kohta kuin Phuketissa! Tulin juuri ja ei voi pahaa sanaa sanoa. Sieltäkin voi edullisesti lähteä lähikaupunkeihin kiertelemään, jos kyllästyttää, minua ei kyllä. Varasin taas uuden matkan sinne 250e/vko ja odotan sitä innolla. Olen kyllästynyt Thaimaanmatkoihin em. syistä ja palaan jälleen Puerto Ricoon mielelläni.

Ostarille Puerto Ricoon???? No siellähän on nyt 15 astetta ja yöllä pakkasta. Sen sijaan Thaimaassa 35 Ja yällä 30 ma-jo-ta-he-ma-huhtikuu. 13v. sitten kävin puerto ricossa pikalähdöllä. EI IKINÄ ENÄÄN. Suomessakin voi katsella betonilähiöitä IHAN ILMAISEKSIKIN.

• su kone lentää thaim
        EI IKINÄ. kirjoitti:

Olen todella samaa mieltä.Yksi kerta riittää samoin muut kanarian kohteet.
        Ei ole mitään näkemistä ja kokemista jota matkalta odottaa.Kukaan ei jaksa maata koko päiviä rannalla tai altaalla.Mutta thaimaassa riittää kyllä näkemistä .
        Krabi on todella pieni kohde,kerta riittää.Mutta onhan thaimaa iso maa aina uusi kohde.Minä tykkään, en myöskään ryyppää ja rellestä joten saan myös hyvää kohtelua.Ruoka on todella herkullista.Entäs hedelmät ja hieronnat (ei sex) jo siksi on mukavaa lähteä.Nautitaan aina kun voidaan jätetään valittaminen suomeen.

• jjhSFFB
        76543 kirjoitti:

Playa de las Americasin hinnat passaa mulle perhanan hyvin: Pitkätuoppi euron verran, pihvi ranskalaisilla 10€ ja lämpö riittää mulle oikein hyvin.

• Laihialainen

Mie lähen karkuun Lapuan kauhiaita ämmiä

• kohta

Kävin eka kerran Phuket -93 ja sillon ei todellakaan turisteja ollut pahemmin.kamalabeachilläkin oli yksi ravintola eikä majoitustoimintaa ollenkaan.muutos näkyi 2005 kun viimeksi kävin,tammikuussa taas menossa mutta uteliaisuudesta.Ihmisiä ne itänaapuritkii ovat,tosin käyttäytymisessä ja muiden huomioimisessa on kyllä toivomisen varaa..

• uusia paikkoja

Aika luonnollista ettei mene paikkaan 10.kertaa....Aika subjektiivinen näkemys .

• kohta mennään taas

Vuosia ollut jo Pattaya tukikohtana Thaimaan matkoilla. Sieltäkäsin helppo suunnata visiiteille eri puolille Thaimaata. Lentokenttä tunnin ajomatkat päässä ja taksilla ja paatillakin pääsee kätevästi. Ei tarvitse saarihyppelyitäkään tehdä ison matkalaukun kanssa, kun ottaa vaan repun selkään ja jättää ison laukun hotlaan Pattiksella.

• Täytyy todeta noihin AM NS äkkilähtö hintoihin ,että hölmönähän ihmisiä tuollaisella hinnnoittelulla pidetään! Kaksi viikkoa Phuketin Turistirysässä 1500 ja rapiat päälle ei ikinä käy ainakaan minulle!

• MILKKIS
        tiedoksivaan kirjoitti:

Täytyy todeta noihin AM NS äkkilähtö hintoihin ,että hölmönähän ihmisiä tuollaisella hinnnoittelulla pidetään! Kaksi viikkoa Phuketin Turistirysässä 1500 ja rapiat päälle ei ikinä käy ainakaan minulle!

Just juteltiin työkavetin kanssa talvilomista ja hän sanoi että thaimaa ihan paska paikka. Ei ikinä enää sinne. SYY: katsonut paratiisirantojen kuvia ja ottanut halvan hotellin patong beahcilta banglan vierestä.

Onko suomalainen niin tyhmä että ei yhtään etsi mitään tietoa kohteesta?

Ihan sama kuin sanois että Helsinki on paska paikka, ei shoppailumahdollisuuksia ja pelkkiä yön timoja kun on ollut kaksi päivää jossakin Vantaan lähiössä.

Ja mitä pakettimatkoihin tulee. Sitä saa mitä tilaa. Jos haluaa itse sämplätä säätää varmasti 2-3 vk matkassa tai ainakin saa enemmän vastinetta varsinkin jos haluaa vaihtaa kohdetta. Toisaalta matkatoimisto pystyy YLEENSÄ tarjoamaan paremman hinnan esim. kahden viikon lomalle samassa kohteessa, kuin että ottais hotellin ja lennot erikseen. Näin ainakin itsellä kokemuksella.

• höpö höpö
        MILKKIS kirjoitti:

Just juteltiin työkavetin kanssa talvilomista ja hän sanoi että thaimaa ihan paska paikka. Ei ikinä enää sinne. SYY: katsonut paratiisirantojen kuvia ja ottanut halvan hotellin patong beahcilta banglan vierestä.

Onko suomalainen niin tyhmä että ei yhtään etsi mitään tietoa kohteesta?

Ihan sama kuin sanois että Helsinki on paska paikka, ei shoppailumahdollisuuksia ja pelkkiä yön timoja kun on ollut kaksi päivää jossakin Vantaan lähiössä.

Ja mitä pakettimatkoihin tulee. Sitä saa mitä tilaa. Jos haluaa itse sämplätä säätää varmasti 2-3 vk matkassa tai ainakin saa enemmän vastinetta varsinkin jos haluaa vaihtaa kohdetta. Toisaalta matkatoimisto pystyy YLEENSÄ tarjoamaan paremman hinnan esim. kahden viikon lomalle samassa kohteessa, kuin että ottais hotellin ja lennot erikseen. Näin ainakin itsellä kokemuksella.

Omatoimisesti matkustaa saman tasoiseen hotelliin kuukaudeksi mitä esim AM pyytää kahden viikon matkasta. Koettua fakta tietoa.

• Pattikselle mään

Vuosi on jo vaihtunut niin täällä Phuketissa ja Pattiksella, jonne teemme retken ylihuomenna, katsastamme tarjonnan rantakadun illasta.

Älkää räjäyttäkö kuin tajuntanne !

• HÖPÖTIHÖP MILKKIS

"Omatoimisesti matkustaa saman tasoiseen hotelliin kuukaudeksi mitä esim AM pyytää kahden viikon matkasta. Koettua fakta tietoa."

- Kyllä jos hotelli on netistä esim. trivagosta varattavissa noin 59-79€ yöltä. Tällöin on helppo laskea että sellainen hotelli maksaa matkatoimistolla jopa 3000€ kahdelta viikolta normaalihintaisena. eli omatoimisesti säästää jopa 1000€ kahdelta viikolta. JOS löytää hyvät lennot.

Meillä tanä talvena pelkkä tietty hotelli olis maksanut 2300-2400 perushuoneessa kahdelta viikolta. Matkatoimistolta koko hoito 3000€ lentoineen. En usko että tolla välirahalla olis lentoja saanu, vai?

Toinen juttu on sitten se että pitääkö olla just joku tietty hotelli. Olen tässä 3 vuotta seurannut miten matkatoimistohotellissa hinnat on noussu mutta vieressä olevassa samantasoisessa joka ei ole sopimuksissa toimiston kanssa hinnat ovat joustavampia. Siis netistä varattavat hinnat.

Eli jos haet vaikka noin 3 tähden hotellia, saat luultavasti junkun muun hotellin kuin esim. finnmatkojen sopimushotellin halvemmalla jos haluat omatoimimatkaa tehdä.

• perustietoa

Kolmen tähden hotelleja löytyy 25€ ylöspäin hieman kohteesta ja ajankohdasta riippuen. Itse en katsele kuin arvosteluja noista booking com, trivalgosta ym. Hotellin kanssa neuvottelemalla saa kuukauden hinnoista jo 20-30 % alennusta mutta ei noista lyhyemmistä varauksista. Kohta kuukaudeksi Finnairin lennot ja 3 tähden hyvä hotelli alle 1800 €, jossa olen ennenkin asunut. Matka sen verran lähellä että taksikin tilattuna BKK kentälle.

• Burilainen

Olin AM:n äkkilähdöllä 2 vkoa Krabissa kuukausi sitten. 995,00 euroa. Äkkilähtöalennus 550,00 euroa. Hotellina Ao Buri Resort joka oli ihan hyvä hotelli aamiaisineen.
      Mielestäni oli edullinen 2 viikkoinen.

• Aivan niin

Joskus noita äkkilähtöjä löytyy totta. Nytkin näyttää olevan AM äkkilähtö viikoksi Krabille 1650 € :) lähtö niinkin pian kuin 7.1.eli viikon kuluttua. Onpa edullista.

• Niin tuo hinta niin voidaan puhua Äkkilähtö hinnastaja se on ok.mutta jos äkkilähtöjä yritetään myydä hintaan !500 e niin voidaan puhua kusetuksesta vaikka nykyään matkantoimistot yrittävät kaupatakkakin normaalihintaisia matkoja äkkilähtö sivuilla

• Ei muuten pelkästään Phuket ole laskussa vaan koko Thaimaa. Mikä johtuu siitä että moni on pelästynyt niitä Bangkokin rähinöitä. Mutta ei ne sielläkään ulkolaisille mitään tee, toistensa kanssa tappelevat.

Ja kyllä Phuketista paljon aitoa thaimaata löytyy, pitää vaan tietää paikat. Itse asun Patongilla eli ns. "turistihelvetissä" mutta täällä tunnen niin paljon paikallisia että tiedän paikat. Esim. jos halpaa ruokaa haluaa niin tuolla Rat-U-Thitin (kakkoskatu rannasta) alussa on paikka josta saa esim. loistavaa ankkaa riisillä ja vaan 50b (~1.25e), olut 35b eli jotain 90c.

Samaten tuolla paloaseman takana yksi hyvä paikallistenn tuttujen ravintola. Eilen gf:n ja hänen kaverinsa kanssa käytiin siellä taas syömässä. 6 ruokalajia, 2 vettä ja kolme bisseä mulle ja hinta vaan 250b eli jotain 6e.

On paljon muitakin tuttujen paikkoja täälläkanssa jossa käyn syömässä.

• juuri näin

Phuketissa täytyy etsiä ja tietää edulliset ruokamestat. Pattayalla niitä on joka kadulla.

• juuri näin kirjoitti:

Phuketissa täytyy etsiä ja tietää edulliset ruokamestat. Pattayalla niitä on joka kadulla.

Pattaya on vaan mun makuun liika ns. seksiturismipaikka... Mutta siellä se carting-rata on kyllä ihan huikea!

• MILKKIS

Ja mitä nyt Phuketin "ylihintaisuuteen" tulee niin muun thaimaan hotellihintojen laskiessa Phuket veti 8% taas keilaa viime vuonna. Eli jos on vara maksaa saa varmasti upeita mestoja ja yksityisyyttää Phuketistakin. Mutta jos lähtee pidemmäksi aikaa esim. 29-40€/yö budjetilla, saa samalla rahalla ihan erilaista settiä muualta, eikä tarvi mennä kuin krabin/khao lakin suuntaan.

• Mulli malli

Tulin Phuketista 28.12 parin vk lomalta ,niin totesin että mennessäni 14.12 oli todella hiljaista joka puolella ,tutut myyjät valittivat että tulee lyhyt high season ,todellakin vasta joulun jälkeen alkoi väkeä olla runsaammin tämä sama tilanne oli 2v sitten myös ollessani katan rannalla ennen joulua ja heti joulun jälkeen oli tuolit täynnä ...!

Vuosi vuodelta Phuket menee alemmaksi eikä sitä torninosturit pelasta enää ,hinnat korkeat ,rikollisuutta selkeesti enempi kuin aiemmin ,palvelu huonontunut joka puolella ,ahneus !! Ainoat mikä oli suht norm hintasta oli gúesthouset nanailla maksoi yö 630b suomalaisessa paikassa ,tosin se nousi puolella 21.12 mutta ei koskenut minua koska olin mennyt aiemmin jo !

Phuket on turvonnut liian isoksi paikaksi jossa ei ole kivaa enää olla eli paikan vaihtoon ehkä naapurimaahan ensi kerralla !

• Maalainen64

Muutama kommentti tähän keskusteluun:
      1) AM ei ole matkatoimisto vaan matkanjärjestäjä
      2) Phuket on ihan ok, jos kaipaa elämää ja tekemistä ympärilleen. 2 teinin kanssa en uskaltaisi lähteä millekään saarelle 2 viikoksi, jossa mahdollisesti ei edes nettiyhteydet pelaa.
      3) Tulin sieltä muutama viikko sitten, ja useamman kerran käyneenä totean että paikka on muuttunut mm. venäläisten saapumisen myötä. Mutta ei minulla varsinaisesti ole mitään pahaa sanottavaa paikasta. Lämpö on suht varmaa, ruoka hyvää jne. Jos ei ole varaa maksaa heidän pyytämiään hintoja, niin voi voi, sitten varmaan täytyy jättää lähtemättä ulkomaille ja keitellä riisit itse kotona. Ei ne hinnat niin korkeita ole, ettei länsimainen pysty niitä maksamaan, jos on sinne saakka itsensä maksanut. Täytyyhän heidänkin elää ja palkat maksaa. 100B on 2,36 eur, sillä saa mukavan runsaan ruoka-annoksen Phuketissa ja täällä Saarioisten mikrokanakeiton. Vähän suhteellisuutta tuohon hinta-ajatteluun.
      terveisin maalainen

• Itse joulun yli kahden viikon lomareissulla kahden teinin kanssa. Upea reissu. Hotelli netistä, lennot Finnmatkojen suora Helsinki-Phuket. Reissun hinta 4 tähden upeassa hotellissa 100 m Patong-beachiltä 1.140,00/nuppi.

Teinit pisteyttivät 5/5 ja toinen 10 . Omasta mielestäni napakymppi.

Niin ja venäläisistä: niitä tosiaan alkaa olla paljon mutta kaikki käyttäytyivät fiksusti. Rannalla jopa tuli muutamien kanssa vaihdettu muutama sananen, vaikka yhteistä kieltä ei ollutkaan. Brittituristeista ei voi kyllä sanoa samaa...

• a-m

minäki ajattelinlähteä sinne,mutta kun suosio on laskenut,meninkin ahvenanmaalle

• punapääll perillinen

Vyborgan suosio on suunnattomassa nousussa, etenkin kun Votka on halapaa eikä tarvitse kärsiä venäläisestä turismista.

• 30x..

Pysykää kotona jos ei ole varaa,niin tai ottakaa omat sapuskat suomesta mukaan,
      Ihme valittajia.

• Susuplöö

Phuket, Sunny beach, Cran canaria, Tallinna, Rodos. Tossa muutamia kohteita mihin en menis koskaan. Sama ku olis kotona vetämässä viinaa, irwinin laittaa soimaan ja hookoon sinisen mikroon niin meno ei eroa mitenkään Canarian meiningistä.

http://tinyurl.com/aurinkoarauhaa

• lehden tilaussivu

ei kannata klikata

• Phuketkävijä

Eipä ole tullut lainkaan ostettua reissua AURINKOMATOILTA. Jos ovat tosi halpoja, täytynee harkita!

• jvjk

juu ei ikinä phukettiin enää..muutama vuos sitten oli vielä hyvä ja käytiin nyt uudestaan mutta kaikki oli muuttunu..venäläiset..isä igorit pulleine mahoineen hoikan naisen kanssa tunki hissiin uima-altaalle ravintolaan jokapaikkaan..ja kaikki oli kirjotettu venäjäks..siis ne on vallannu koko saaren

• Ihmettelen vaan

Tuo kuvaus, pulleista mahoista, sopisi moneen suomalaiseen vanhempaan, eli mitä oikein ajoitkaan takaa nyt? Tipuin kärryiltä täysin.

Sama meno on Pattayalla ja monessa Espanjan kohteessa, eli ei ymmärrä tuota rasismia. Ehkä et vain ole koskaan käynyt Suomen rajojen ulkopuolella, siltä vaikuttaa
        'matkailukokemuksesi'.

• Thaimaa meille
        Ihmettelen vaan kirjoitti:

Tuo kuvaus, pulleista mahoista, sopisi moneen suomalaiseen vanhempaan, eli mitä oikein ajoitkaan takaa nyt? Tipuin kärryiltä täysin.

Sama meno on Pattayalla ja monessa Espanjan kohteessa, eli ei ymmärrä tuota rasismia. Ehkä et vain ole koskaan käynyt Suomen rajojen ulkopuolella, siltä vaikuttaa
        'matkailukokemuksesi'.

Venkut on siirtyny pattayalta phuketiin ja ainakin vuosi sitten pattayan olivat vallanneet intialaiset. Siis niin sata kertaa hirveämpää kansaa kuin tutut venkut.

• 39393939399393

Kiinalaiset,Korealaiset ja arabit on pallon pahinta paskasakkia. Hyi helvetti näitten kiinalaistenkin tapoja.. syleskellään uima altaassa ja tumpataan myös sinne. Suihkussa eivät varmaan käy koskaan, nuoret tytötkin haisevat ehdalle paskalle.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      54
      2212
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      199
      2041
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      49
      872
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe