american bulldog

ginger1

Haaveena olis american bulldog.Kertokaas kys. rodun omistajat millasia nämä on?Olen omistanut aiemmin yhden koiran.miten tulevat toisten koirien kanssa toimeen?

28

5716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amstaffeli

      Ab:t on työkoiria, vaatii erittäin paljon aivotyötä ja liikuntaa, jotta pysyvät henkisesti kuosissa. Luonteita löytyy paljon mutta ovat itsepäisiä ja erittäin itsepäisiä ! Vahtivat mielellään mutta usein pitävät vieraista ihmisistä. Kouluttaminen vaatii pitkää pinnaa ja osaamista. Tulevat ylensä toimeen vastakkaisen sukupuolen kanssa.

      • tietämätön

        Työkoiria siis,missä "työssä" suomessa käytetään?
        Olen kyllä tietoinen poliisi,rajavartion jne. käyttämistä "työkoira"koiraroduista .


      • Ja kääntäen...

        "Tulevat ylensä toimeen vastakkaisen sukupuolen kanssa. "

        ...tämä tarkoittaa että tappavat kaikki samaa sukupuolta olevat vähänkään koiraa muistuttavat.


      • Amstaffeli
        tietämätön kirjoitti:

        Työkoiria siis,missä "työssä" suomessa käytetään?
        Olen kyllä tietoinen poliisi,rajavartion jne. käyttämistä "työkoira"koiraroduista .

        Amerikanbulldogit ovat jalostettu terveiksi työkoiriksi, ulkonäköjalostusta vältetään. Nykyään näitä ei tosin metsästykseen hirveästi käytetä. AB t sopivat moneen lajiin. Suomessa näitten kanssa ei tosin voi harrastaa virallisesti.

        Tulevat usein toimeen perheen muiden koirien kanssa muttei välttämättä vieraiden vastakkaisen sukupuolta edustavien koirien kanssa.


      • Amstaffeli
        Amstaffeli kirjoitti:

        Amerikanbulldogit ovat jalostettu terveiksi työkoiriksi, ulkonäköjalostusta vältetään. Nykyään näitä ei tosin metsästykseen hirveästi käytetä. AB t sopivat moneen lajiin. Suomessa näitten kanssa ei tosin voi harrastaa virallisesti.

        Tulevat usein toimeen perheen muiden koirien kanssa muttei välttämättä vieraiden vastakkaisen sukupuolta edustavien koirien kanssa.

        Anteeksi tarkoitin etteivät välttämättä tule toimeen samaa sukupuolta edustavien kanssa :D


    • ei haaveissa

      Tietoa rodusta löytyy...Amerikanbuldoggi-Koirarodut-Suntuubi.com
      Siellä myös videoita jne-

      • pelästynyt

        Hui kauhistus,mitä videoita....repivät ja roikkuvat....ottavat kiinni kaiken pakenevan,pikkukoirat,kissat....eivät vaikuta turvallisilta.Miten käy pikkukoiran ,jos tuollainen tulee vapaana vastaan?


      • Amstaffeli
        pelästynyt kirjoitti:

        Hui kauhistus,mitä videoita....repivät ja roikkuvat....ottavat kiinni kaiken pakenevan,pikkukoirat,kissat....eivät vaikuta turvallisilta.Miten käy pikkukoiran ,jos tuollainen tulee vapaana vastaan?

        Toivottavasti kukaan ei myy koiraa ihmiselle joka ei edes osaa pitää koiraansa kiinni. Amerikanbulldogit eivä normaalisti aloita rähinää ensimmäisenä. Toivottavasti ne pikkukoirat ovat koulutettu, entä jos sellainen on irrallaan ja hyökkää AB:n kimppuun. Sitä minä eniten pelkään.
        Videoilla nuo koirat ovat koulutettu repimään ja roikkumaan tuolla tavalla.


      • vinkkiä tulemaan
        Amstaffeli kirjoitti:

        Toivottavasti kukaan ei myy koiraa ihmiselle joka ei edes osaa pitää koiraansa kiinni. Amerikanbulldogit eivä normaalisti aloita rähinää ensimmäisenä. Toivottavasti ne pikkukoirat ovat koulutettu, entä jos sellainen on irrallaan ja hyökkää AB:n kimppuun. Sitä minä eniten pelkään.
        Videoilla nuo koirat ovat koulutettu repimään ja roikkumaan tuolla tavalla.

        Mua ja koiraani on tullut täällä,metsässä liikkuessa vastaan vapaana ihan pikkukoirista noutajiin,täytyy sanoo et nauruääneni kuulu kauas,kun sellanen pikkukirppu tuli sieltä kuusikosta kun kumipallo haukkua räjäten samalla,ja ihan tosissaan se tietysti oli.Omistaja sillä oli ihan hysteerinen,kun ei sitä saanu kiinni,ja sit pelkäs et sen koira pomppii,mun koiran suuhun siinä samalla XD
        Ei ne pienet koskaan uskalla tulla kolmee neljää metriä lähemmäs,että en niitä uhkana oo mitenkään kyllä pitäny.
        Noi noutajat,ja sitä kokoluokkaa olevat,mitä irtonaisena on tullu,on sit jo vähän kurjempia,kun ne tuppaa rähjäämään ja tulemaan niin liki,että saa jo tosissaan hätistää niitä pois.Oon siis ihan huutanu ku peijooni,ja potkiskellu maata sieltä sammaleet kävyt kaikki polulta niitteen päälle jne.ja tietty lopulta,kun se omistaja tulee,niin haukkunu sen viellä siinä kun ei koiriaan saanu kutsuttua pois,ja siihen päästi ne rmeille äyhäämään.En tietty sillon omistajaa hauku,jos tunnen koirien omistajan.

        Mut siis,hengis ollaan selvitty,minä,ja koira.Eikä puremia oo tullu.Oma koira on aina taluttimessa,kun muilla vapaana millon mitäkin räksyä siellä.

        Mun koira on "niin iso",etten anna sen suojella "meitä",kun sitten ei oo välttämättä kenelläkään enää kivaa.Koirani tulee hyvin juttuun,vieraitten koirien kanssa,mut tollasissa irtokoiratilanteissa,en päästä sitä siihen,se on niinku mun juttu,ne kyörätä pois,osa kun on semmosia,et vois vaikka purrakkin.Enkä halua et mun koiran luonne tommosten takia kärsii.Kun on niin kiltti ,ja hyväluontonen.

        Mut siis asiaan,tommoset pikkukirput,ja noutajat sun muut pikkuset seropimikselit,saa ihan omalla asenteella,ja huutelemisella,maanpöllytyksellä pois kyörättyä.
        Mutta,mites on noitten buldoggien laita?
        Mites sellasen saa häipymään näköpiiristä,jos siihen ilmestyy...onko konsteja?
        Ei oo onneks vastaan tullu,ei taistelurotusta,ei sakuja eikä rotikoitakaan vapaana,ei viellä....kop,kop,koppppp.....jää koputtelemaa.

        Kohtaatko sinä muuten ihan tiellä/kävelytiellä/polulla muita koiria,vai menetkö karkuun,piiloon jne.koiran kanssa?
        Minä en väistele ketään,kierrän reitin jonka olen aikaisemmin päättänyt kiertää.
        Muut väistäköön,jos koiransa ei hallinnassa ole. XD

        Mut siis vinkkejä erillaisten irtokoirien kohtaamiseen olis kiva saada,koirien määrä täälläkin lisääntyy,ja monet ottaa erikoisuuksia.Niin sitä joskus miettii,että miten kohta enää pärjää,kun vapaaksi niitä päästelevät jotkut kuitenkin.
        No niitä huonosti hallinnassa olevia koiria,kyllä osa vie metsään ohituksen ajaksi piiloonkin,ja kääntyvät karkuun,peittävät koiran pään takilla, yms.outoa touhua.Onneksi ne, ovat hihnoissa.


      • Yksi vinkki
        vinkkiä tulemaan kirjoitti:

        Mua ja koiraani on tullut täällä,metsässä liikkuessa vastaan vapaana ihan pikkukoirista noutajiin,täytyy sanoo et nauruääneni kuulu kauas,kun sellanen pikkukirppu tuli sieltä kuusikosta kun kumipallo haukkua räjäten samalla,ja ihan tosissaan se tietysti oli.Omistaja sillä oli ihan hysteerinen,kun ei sitä saanu kiinni,ja sit pelkäs et sen koira pomppii,mun koiran suuhun siinä samalla XD
        Ei ne pienet koskaan uskalla tulla kolmee neljää metriä lähemmäs,että en niitä uhkana oo mitenkään kyllä pitäny.
        Noi noutajat,ja sitä kokoluokkaa olevat,mitä irtonaisena on tullu,on sit jo vähän kurjempia,kun ne tuppaa rähjäämään ja tulemaan niin liki,että saa jo tosissaan hätistää niitä pois.Oon siis ihan huutanu ku peijooni,ja potkiskellu maata sieltä sammaleet kävyt kaikki polulta niitteen päälle jne.ja tietty lopulta,kun se omistaja tulee,niin haukkunu sen viellä siinä kun ei koiriaan saanu kutsuttua pois,ja siihen päästi ne rmeille äyhäämään.En tietty sillon omistajaa hauku,jos tunnen koirien omistajan.

        Mut siis,hengis ollaan selvitty,minä,ja koira.Eikä puremia oo tullu.Oma koira on aina taluttimessa,kun muilla vapaana millon mitäkin räksyä siellä.

        Mun koira on "niin iso",etten anna sen suojella "meitä",kun sitten ei oo välttämättä kenelläkään enää kivaa.Koirani tulee hyvin juttuun,vieraitten koirien kanssa,mut tollasissa irtokoiratilanteissa,en päästä sitä siihen,se on niinku mun juttu,ne kyörätä pois,osa kun on semmosia,et vois vaikka purrakkin.Enkä halua et mun koiran luonne tommosten takia kärsii.Kun on niin kiltti ,ja hyväluontonen.

        Mut siis asiaan,tommoset pikkukirput,ja noutajat sun muut pikkuset seropimikselit,saa ihan omalla asenteella,ja huutelemisella,maanpöllytyksellä pois kyörättyä.
        Mutta,mites on noitten buldoggien laita?
        Mites sellasen saa häipymään näköpiiristä,jos siihen ilmestyy...onko konsteja?
        Ei oo onneks vastaan tullu,ei taistelurotusta,ei sakuja eikä rotikoitakaan vapaana,ei viellä....kop,kop,koppppp.....jää koputtelemaa.

        Kohtaatko sinä muuten ihan tiellä/kävelytiellä/polulla muita koiria,vai menetkö karkuun,piiloon jne.koiran kanssa?
        Minä en väistele ketään,kierrän reitin jonka olen aikaisemmin päättänyt kiertää.
        Muut väistäköön,jos koiransa ei hallinnassa ole. XD

        Mut siis vinkkejä erillaisten irtokoirien kohtaamiseen olis kiva saada,koirien määrä täälläkin lisääntyy,ja monet ottaa erikoisuuksia.Niin sitä joskus miettii,että miten kohta enää pärjää,kun vapaaksi niitä päästelevät jotkut kuitenkin.
        No niitä huonosti hallinnassa olevia koiria,kyllä osa vie metsään ohituksen ajaksi piiloonkin,ja kääntyvät karkuun,peittävät koiran pään takilla, yms.outoa touhua.Onneksi ne, ovat hihnoissa.

        koskien sakuja on aika yllättävä. Karjaise koiralle SEIS! ja se pysähtyy kuin seinään. Itsellä tuo toiminut useamman irtosakun kohdalla. Karjaisu ja käsiele poliisipysäytykseen/hitler-tervehdykseen ja kaikki kolme kohdattua irtosakua tähän mennessä pysähtynyt. Niillä on näköjään saksalaiseen tapaan auktoriteettiuskollisuus kaikki kaikessa ja jalostettu selkäytimestä lähteväksi toiminnaksi. Sama kuka käskyttää kunhan käskyssä on auktoriteettiä.


      • toimiiko silti???
        Yksi vinkki kirjoitti:

        koskien sakuja on aika yllättävä. Karjaise koiralle SEIS! ja se pysähtyy kuin seinään. Itsellä tuo toiminut useamman irtosakun kohdalla. Karjaisu ja käsiele poliisipysäytykseen/hitler-tervehdykseen ja kaikki kolme kohdattua irtosakua tähän mennessä pysähtynyt. Niillä on näköjään saksalaiseen tapaan auktoriteettiuskollisuus kaikki kaikessa ja jalostettu selkäytimestä lähteväksi toiminnaksi. Sama kuka käskyttää kunhan käskyssä on auktoriteettiä.

        Niin,mites käy,jos ei saku vieraista ihmisistä ja koirista pidä ;/


      • Noilla ainakin
        toimiiko silti??? kirjoitti:

        Niin,mites käy,jos ei saku vieraista ihmisistä ja koirista pidä ;/

        toimi! Muista en tiedä. Mutta jollain voi olla parempaakin tutkimusaineistoa.

        Tuossa minunkin aineistossa huomionarvoista on että kyseessä ei ollut koiran oman reviirin suojelu, vaan puolueettomalla maaperällä eli metsässä ja pyörätiellä sattuneet kohtaamiset. Omistajaa ei kummallakaan ollut näköpiirissä vaan ilmestyivät vasta myöhemmin pusikosta ja kulman takaa kun koirat olivat jo pysähtyneet.


      • Amstaffeli kirjoitti:

        Toivottavasti kukaan ei myy koiraa ihmiselle joka ei edes osaa pitää koiraansa kiinni. Amerikanbulldogit eivä normaalisti aloita rähinää ensimmäisenä. Toivottavasti ne pikkukoirat ovat koulutettu, entä jos sellainen on irrallaan ja hyökkää AB:n kimppuun. Sitä minä eniten pelkään.
        Videoilla nuo koirat ovat koulutettu repimään ja roikkumaan tuolla tavalla.

        ..no mitens amerikanbuldoggi sitten kävi varoittamatta toisen koiran päälle tuolla koirapuistossa ja ihan varoittamatta...? Oli niiten toisten vika kun tulivat puistoon ja omalla olemassa olollaan provosoivat...?


      • labradorin omistaja
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        ..no mitens amerikanbuldoggi sitten kävi varoittamatta toisen koiran päälle tuolla koirapuistossa ja ihan varoittamatta...? Oli niiten toisten vika kun tulivat puistoon ja omalla olemassa olollaan provosoivat...?

        Rotu jolla ei ole mitään virkaa nyky-yhteiskunnassa, pitäisi kieltää, samoin kuon tätä paljon muistuttava dogo argentino.


      • käppänän emäntä
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        ..no mitens amerikanbuldoggi sitten kävi varoittamatta toisen koiran päälle tuolla koirapuistossa ja ihan varoittamatta...? Oli niiten toisten vika kun tulivat puistoon ja omalla olemassa olollaan provosoivat...?

        Juu, toisten vika mitäs tulevat , kun nuo amerikan bulldogit, eivätkä samantyyppiset toisista koirista välitä. Aatella että on ihmisillä pokkaa mennä koirapuistoon koiransa kanssa vaikka siellä on jo koira......Joo, itseäni v**'ttaa tuollaiset jotka vievät koiria puistoon joilla ei sinne ole mitään asiaa, siis arvaamattomia jne. Mielenkiintoista myös, että monet näitä "varoittamatta hyökkääviä" pitävät täyspäisinä, no kun se ei jaksanut toisten leikkejä, siis terve koira varoittaa ja toinen terve koira tajuaa, eikä yhtäkkiä vain ilman mitään käydä toisten päälle.


    • Jep, jep

      samanmoisia kokemuksia on sakuista. Meidän lähinaapurilla saku, joka kyllä omistajansa kanssa tosi tottelevainen. Mutta reagointi tosi hyvä kun tulen omien rekkujeni kera. Varsinkin tämä nuorempi (1,5 v) vielä pitää metakkaa huomatessaan toisen koiran, mutta kun ilmoittelen etukäteen tulostamme, siis lähinnä jutellen omille koirilleni, että nyt tyst hiljaa ja hienosti ohi mars mennään, niin tuo koiruus, joka yleensä haukahtelee muille koirille, niin ei hauku meille vaan on hiiren hiljaa ja seuraa tyynesti ohittamisemisemme. Kiva homma. Noita AB:ja ei ole vastaan tullut, mutta yks dogo argentino kylläkin. Onneksi kytketty ja isäntä vaihtaa aina puolta tai menee vaikka metsään, jos vastaan tulee. Ilmeisesti koira ei siis voi ohittaa lajikumppaneitaan ilman pelkoa, että tulee päälle. Tuo mainitsemani saku ei edes viisveisaa koiristani vaikka vieressä räksyttäisivät jos on isännän matkassa. Se on niin upeaa katseltavaa, kun koira todella on hyvin hallinnassa. Eikä epäillystä etteikö koiraa ole muutenkin pidetty hyvin ja näkee kuinka eläin palvoo suorastaan omistajaansa. Upea eläin ja toki moni muukin, vaikka se pikkuinenkin, joka menee omistajansa mukaan.

    • Hani

      American bulldog on raskas rakenteinen ja erittäin vahva.Luonne on rauhallinen eli ei hötkyile turhia.Ihmisístä ei suuremmin välitä,saattaa käydä nuuhkasemassa ja se riittää.Koirapuistoissa on menny ihan hyvin tähän asti.Meillä koira on mahdollisemman paljon mukana joka paikassa jotta tottuis ihan kaikkeen uuteen.

      • eikoirapuistorotu

        Joko on käyny koirapuistossa toiseen koiraan kiinni?


      • Anonyymi

        Vittu mikä Juntti säkin olet Sulla joku vitun noutaja siellä kotona. "On se niin hyvä koira on ". Oikeasti ei noista nössö koirista Oo mihinkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu mikä Juntti säkin olet Sulla joku vitun noutaja siellä kotona. "On se niin hyvä koira on ". Oikeasti ei noista nössö koirista Oo mihinkään

        Turpaan saat ja lujaa


    • Rotis

      Miksi ihmeessä ginger1 haluat noin vaativan rodun?

      Sinulla täytyy olla liian helppo elämä jos haluat noin ison haasteen siihen lisää.

      Entä kun väistämättä joku päivä olet kuumeessa tai oksennustaudissa tms. useamman päivän, niin onko sulla varmasti joku sellainen läheinen, joka hallitsee koirasi vähintään viiden kilsan päivittäiset lenkitykset, eikä satu mitään ikävää kenellekään muulle ulkoilevalle koiralle tai ihmiselle?

      Mieti nyt hyvä ihminen uudemman kerran.

      • seliseli

        No ei se koira kärsi, jos se ei parina päivänä pääse sitä viittä kilometriä kävelemään. Kyllä sitä kuumeessa ja oksennustaudissakin koiran voi pissillä käyttää. Ihme syitä miksi kenenkään ei pitäisi ottaa tuollaista koiraa.


      • seliseli kirjoitti:

        No ei se koira kärsi, jos se ei parina päivänä pääse sitä viittä kilometriä kävelemään. Kyllä sitä kuumeessa ja oksennustaudissakin koiran voi pissillä käyttää. Ihme syitä miksi kenenkään ei pitäisi ottaa tuollaista koiraa.

        pointti oli se ettei vaativia koiria voi jättää kenen tahansa hoiteisiin....


      • Lohjalainen
        suomutaa kirjoitti:

        pointti oli se ettei vaativia koiria voi jättää kenen tahansa hoiteisiin....

        Yksi amerikanbulldoggi ja kolme bostoninterrieriä hyökkäsi kolme viikkoa sitten pienen vanhan ja sokean narttukoirani kimppuun raadellen tätä henkihieveriin. Ab ja kaksi bostonia oli uroksia, boston narttu seurasi sivummalta. Koirani tuskallinen taistelu elämästään päättyi kuolemaan toissapäivänä. Ab:n omistaja ilkeää edelleen pitää fb kuvassa kahta näistä tappajista.


      • karmeitaovat
        Lohjalainen kirjoitti:

        Yksi amerikanbulldoggi ja kolme bostoninterrieriä hyökkäsi kolme viikkoa sitten pienen vanhan ja sokean narttukoirani kimppuun raadellen tätä henkihieveriin. Ab ja kaksi bostonia oli uroksia, boston narttu seurasi sivummalta. Koirani tuskallinen taistelu elämästään päättyi kuolemaan toissapäivänä. Ab:n omistaja ilkeää edelleen pitää fb kuvassa kahta näistä tappajista.

        Järkyttävää.Tuollaista ei voi korvata mitenkään.Hyökänneen koiran lopetus olisi hyvä, ettei uusi rikostaan.Korvaukset, enemmän kun pennunhinta, ja kaikki muut aiheutuneet kulut ja haitat.
        Suomesta puuttuu rotukiellot, siksi noita hyökkäyksiä tulee.Rotukiellot vähentäis niitä reiopaasti.


    • Anonyymi

      Noita vastustajia tuntuu keulivan kuinka upeita heidän piskit on vaikka todellisuudessa juuri nämä räkyttävät egoihmeet ovat syy että ne on ateriana, tai ennemminkin narun toisessa päässä on se ongelma aivan joka rodun kanssa. Eikö ole vastuutonta antaa koiransa haukkua ja rähistä muille koirille, täytyy ymmärtää että ei toinen koira katso että toi on kyllä 30kg mua pienempi, sehän on silloin haastettu. Näillä taistelu/suojelurotuisilla on geeneissä puolustaa ilman pelkoa. Hienoa varmaan maata hakattuna /raiskattuna ja siitä nousta ettimään että minne se mun puudeli juos pakoon. Ja noita purematapauksia hehkutetaan heti jos suojelukoira puree vaikka purematilastot kertovat että esim labradorinnoutaja on korkeammalla kuin pitbull, Ab, amstaff jne. Mutta tahdon painottaa vielä että koiralla on omistaja jonka tehtävänä on ehkäistä ed main onnettomuuksia. Itse suosin molossirotuja, ensiviikolla onkin mahtavaa kun on American Bulldog uusimpana perheenjäsenenä.

    • Anonyymi

      Ab on pilalle jalostettu rotu. Ongelmia sekä fysiikassa että henkisissä ominaisuuksissa. Juuri nuo rodulle ominaiset henkiset ongelmat tekevät koirasta todella ennalta-arvaamattoman ja hankalasti hallittavan. En voi suositella kenellekään koirienystävälle ab:tä.

    • Anonyymi

      Ab on erittäin ihmisystävällinen ja omistajaa ja muitakin ihmisiä rakastava. Samat säännöt kuten muillekin voimakoirille. Riittävästi liikuntaa ja muuta riehumista tarvii. Ei ikinä tuu pikkukoiria uhkaamaan ,koska toteaa ettei mitään vastusta ( nähty) . Eri asia jos uhkaava tilanne ihmisten huonon käytöksen takia. Silloin tietenkin puolustaa, kuten kaikki muutkin koirat. Ihan loistava lemmikki. kunhan omistajat vaan tietää vastuunsa! Pitäkää kiinni, kuten muutkin isot koirat silloin kun ulkoilutatte. Sit vielä mun mielipide: Koirat ei aiheuta ongelmia, ihmisten typeryys suurten koirien omistajina pitäs vaan jollain lailla kieltää! Olis tääkin keskustelu vältetty!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe