Säästä rahaa

Eroa kirkosta

Jos et ole oikea uskovainen, mutta kuulut kuitenkin totutun tavan mukaan kirkkoon, niin suosittelen kirkosta eroamista. Pyhäjärvellä kirkollisveroprosentti taisi olla 1,7%, joten jokainen voi laskea paljonko rahaa menee kirkon massiiin vuodessa. Tavan duunari työntää sinne 400-500e/vuosi. Moiselle rahalle voi keksiä järkevämpääkin käyttöä, kukin tahtonsa mukaan.

12

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisyyttä, rauhaa

      En voi erota. Erosin jo 8 v sitten.
      Tosiaan, moni kuuluu kirkkoon vain "tavan mukaan".
      Itse en pidä väkivallasta, henkisestä väkivallasta jne. niin en myöskään kannata mitään siihen liittyviä yhdistyksiä, järjestöjä tms.
      Historiaa kun, jos lukee niin uskonto jos mikä yksi väkivallan lähde. Miksi maailmassa käydään nytkin sotia?
      Muutoinkin kun seuraa erilaisten kirkkoon kuuluvien kommentteja jne.(esim. Päivi Räsänen, ministeri) niin tulee mieleen että kirkko ei ainakaan toimi niinkuin se puhuu/saarnaa.
      Eikä se kunnissa, paikallistasolla taida elämä olla sen auvoisempaa seurakunnan seinien sisällä...

    • miettiä.

      Mitä "menetän" jos eroan kirkosta?

    • selvä kuin pläkki

      Mitä "menetän", jos eroan kirkosta.

      Kirkkovaltuuston puheenjohtajan.-- numero 1 ja hänen kootut tarinansa.

      siinä numero 2.

      Enpä kaipaa heitä. Siis eroan kirkosta ja juuri tuon tähden.

    • en menetä mitään.

      Minä taas liityin kirkkoon pesueeni kanssa.(4 jäsentä)

      • Paakanaa

        Sehän jokaisen omassa harkinnassa, nostan hattua myös moisesta ratkaisusta vaikka kirkkoon en kuulukkaan.


    • erotaan pois

      Tänään on vihon viimeinen päivä erota kirkosta ja saada maksamansa veroeurot takaisin tältä vuodelta.

      Jos se menee tulevalle vuodelle, olet velkavankeudessa kirkkoon.

      Jo kirkkovaltuuston puheenjohtajan toimista johtuen on syytä erota. Miksi maksaa kirkonveroa ja pitää yllä kulisseja.
      Riittää, kun pakkoverot on kuntaan maksettava, joita sitten herrat haaskaa mielitekojensa mukaan.

    • voihan sen niinkin

      Päiväkerhot, sosiaalinen auttamistyö, nuorisotyö, monet perheiden arvostamat "rituaalit", häät, kasteet, rippijuhlat, hautajaiset ym. Mitähän se kirkon toiminta oikein onkaan? Perheasian ohjaustyötä, sairaalsielunhoitoa jne
      Moni näitäpaahtava ei tule ajatelleeksi. Hautuumaiden yääpitokin maksetaan kirkon verorahoilla.

      • Juu, on se niinkin. Mutta en tartte rituaaleja, häitä, kasteita, hautajaisia.

        Enkä ole vakuuttunut kirkon oikeaoppisuudesta jos asioita vertaa Raamattuun.
        Mutta sen puoleen on Raamatun mukaista kun Sanassa sanotaan ,millaisiksi ihmiset muuttuu ja kirkko on todellakin sellainen .
        Ikävä kyllä ei herätä arvostusta.


    • kirkko ei ole hyvä

      Hautuumaatkin on täällä niin huonosoti hoidettu (urakoitsija on hoitanut hyvin)
      ei ole ollut kirkolla varoja tehdä kunnollisia vedenottopaikkoja eikä välinevarastoja. Kannuja ajelehtii ja haravoita siellä täällä. Käykää vaikkapa naapurissa Haapajärvellä. On miellyttävää nähdä välineiden ja vesisäiliöiden hoito ja
      huolenpito. Sankarihautojen kukatkin ovat paljon näyttävämmät kuin meillä nuo valkoiset roiskot, mitä markettoja lienevät.
      Hyvin hoidettu, kaunis bekonia on ollut Haapajärvellä vuosia, ja on siististi hoidettu ja näyttävä.

      Vähemmälläkin kirkonverolla tulisi toimeen. Rouva Kirkkoherra/rouva on niin pakkeloitu, ettei sanotuksi saa ja
      kirkkovaltuuston puheenjohtaja tekopyhästi saarnaa raamattua ja kunnassa
      tukee vääryyttä niin paljon kuin ehtii.

      Siis eroan kirkosta.!!

    • liityin kirkkoon

      Minä myös liityin ja liitin lapsetkin kysymättä kun halutaan vielä tältäkin vuodelta maksaa osuutemme. Hyvä kun olit laskenut tuohon edelle kuinka halvalla pääsee! Enempi mulla menee viinaan kun tuohon. Niin varmaan alottajallakin? Ja voi miten paljon enempi menee ammattiyhdistysliikkeelle eikä sieltä saa mitään vastinetta.

    • vävy

      Hyvä kun halusit maksaa tältäkin vuodelta veroa. Sinä olet oikea uskovainen. Kannatan.

      • bjkq

        Aivan kannattaa oppeja, myös lestathan on osa sitä ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe