Paljon onnea Latz 25 vuodesta.

Kissavuosia 6x ♥

Kalenteri on jo, kiitos.

33

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Latzvastustaja

Mielestäni tuollainen kissanruoka voitaisiin ottaa kokonaan pois kaupoista, kissan ei kuulu syödä sellaista sontaa.

• et vain tiedä

• Latzvastutaja
        et vain tiedä kirjoitti:

Tietämättömyyttäsi vastustat asiaa. Kyseessä on ihan laadukas ruoka tutkimuksen mukaan.

http://www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=25a75fde-326c-43ef-b12a-d806b6101b8d&referer=/fi-fi/testit/

Oletko itse lukenut Latz-märkäruokien tuoteselostetta? Kissa on LIHANSYÖJÄ, se ei tarvitse viljaa laisinkaan ruoassaan, ja sitähän Latzissa riittää. Mitä itse olen Latz-ruokien tuoteselostetta lukenut, niin ovat sisältäneet väh. 14% lihaa (yleensä vain 8%), ja se ei riitä! Kissanruoan pääravinto on liha, ei "sokerit, vilja ja kasvisperäiset aineet".

Meidän kissamme söi ennen Latzia, mutta vaihdoimme ruoan paljon parempilaatuisempaan, viljattomaan ja ilman mitään turhia kissalle tarpeettomia kasvisliemiä: kissa voi silminnähden paljon paremmin! Vilja ei enää vilkasta kissan aineenvaihduntaa, joten ulostetta tulee paljon vähemmän kuin ennen, eikä se enää haise ydinjätteelle. Turkki on paljon paremmassa kunnossa, samoin hampaat. Itse olen sitä mieltä, että kaikki markettimoskat, kuten Latzit, Whiskasit, Friskiesit ja Shebat pois kaupoista, ne eivät ole kissalle soveltuvaa ravintoa! Kissa on peto ja 100% lihansyöjä, ei mikään jänis!

• noloa
        Latzvastutaja kirjoitti:

Oletko itse lukenut Latz-märkäruokien tuoteselostetta? Kissa on LIHANSYÖJÄ, se ei tarvitse viljaa laisinkaan ruoassaan, ja sitähän Latzissa riittää. Mitä itse olen Latz-ruokien tuoteselostetta lukenut, niin ovat sisältäneet väh. 14% lihaa (yleensä vain 8%), ja se ei riitä! Kissanruoan pääravinto on liha, ei "sokerit, vilja ja kasvisperäiset aineet".

Meidän kissamme söi ennen Latzia, mutta vaihdoimme ruoan paljon parempilaatuisempaan, viljattomaan ja ilman mitään turhia kissalle tarpeettomia kasvisliemiä: kissa voi silminnähden paljon paremmin! Vilja ei enää vilkasta kissan aineenvaihduntaa, joten ulostetta tulee paljon vähemmän kuin ennen, eikä se enää haise ydinjätteelle. Turkki on paljon paremmassa kunnossa, samoin hampaat. Itse olen sitä mieltä, että kaikki markettimoskat, kuten Latzit, Whiskasit, Friskiesit ja Shebat pois kaupoista, ne eivät ole kissalle soveltuvaa ravintoa! Kissa on peto ja 100% lihansyöjä, ei mikään jänis!

Ei kannata huomioida tuota provoilijaa. Antaa sen rääkätä kissojaan latzilla jos haluaa.

• et vain ymmärrä
        Latzvastutaja kirjoitti:

Sinä et vain osaa lukea tuoteselosteita. Se saattaa sisältää jotain tiettyä lihaa mainitsemasi määrän, mutta myös muuta lihaa on mukana. Jopa Rainbown halpismerkissä on noin 70% liha- ja eläinperäistä raaka-ainetta.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/01/18/kissan-ja-koiranrehujen-tuoteselosteet-monitulkinnallisia

Tuolta voit lukea asiasta lisää ja mukana on asiantuntijoiden lausuntoja, joista voit ammentaa oppia.

• noloa
        et vain ymmärrä kirjoitti:

Sinä et vain osaa lukea tuoteselosteita. Se saattaa sisältää jotain tiettyä lihaa mainitsemasi määrän, mutta myös muuta lihaa on mukana. Jopa Rainbown halpismerkissä on noin 70% liha- ja eläinperäistä raaka-ainetta.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/01/18/kissan-ja-koiranrehujen-tuoteselosteet-monitulkinnallisia

Tuolta voit lukea asiasta lisää ja mukana on asiantuntijoiden lausuntoja, joista voit ammentaa oppia.

Vain idiootti syöttää lihansyöjälle ruokaa jossa on viljaa. Oikeat kissaihmiset tietävät, että kissan elimistö ei osaa viljoja käsitellä. Sinä et näytä tietävän vaan kuormitat kissasi sisukaluja ihan tahallaan.

• et osaa
        noloa kirjoitti:

Vain idiootti syöttää lihansyöjälle ruokaa jossa on viljaa. Oikeat kissaihmiset tietävät, että kissan elimistö ei osaa viljoja käsitellä. Sinä et näytä tietävän vaan kuormitat kissasi sisukaluja ihan tahallaan.

Oikeat kissaihmiset antavat kissojen itse saalistaa mahdollisimman suuren osan ravinnostaan ja antavat lisäruokaa tarvittaessa. Niin meillä on toimittu iät ja ajat. Toki nyt kovilla pakkasella ravinto tulee kissoille talon puolesta.

• noloa
        et osaa kirjoitti:

Oikeat kissaihmiset antavat kissojen itse saalistaa mahdollisimman suuren osan ravinnostaan ja antavat lisäruokaa tarvittaessa. Niin meillä on toimittu iät ja ajat. Toki nyt kovilla pakkasella ravinto tulee kissoille talon puolesta.

Tiedät siis että kissan luonnollinen ruoka on liha. Miksi sitten syötät ruokaa jossa on viljaa? Mikset vain syötä lihaa?? Vilja ei kuulu kissalle millään lailla, ei edes "lisäruokana".

• Latzvastustaja
        et vain ymmärrä kirjoitti:

"Se saattaa sisältää jotain tiettyä lihaa mainitsemasi määrän, mutta myös muuta lihaa on mukana. Jopa Rainbown halpismerkissä on noin 70% liha- ja eläinperäistä raaka-ainetta."

Jos se kerta sisältää muutakin lihaa kuin tuoteselosteessa on mainittu, niin mielelläni tietäisin, että mitä. Mielestäni kaikki ruoassa olevat aineet tulee mainita pakkausselosteessa, ei vain ne jotka "tuntuvat oleelliselta". Mielestäni Latz-märkäruoat eivät voi sisältää mitään muuta kuin (sanonko mitä), sen ruoan hajukin on sanoinkuvaamattoman kamala! Ei haise lihalle pätkääkään. Sitäpaitsi, aika monessa Latz-märkäruoassa on "kanaa ja ankkaa tomaattikastikkeessa" tai "ankkaa, lammasta ja herneitä"... Mihin ihmeeseen kissa tomaattia tai herneitä tarvitsee, kysynpähän vain... Jos Latzissa olisi edes puolet sitä mitä kissa oikeasti tarvitsee, voisin harkita ostavani sitä. Mutta niin kauan kuin ne sisältävät "4% ankkaa, 4% lammasta, viljaa ja kasvisperäisiä tuotteita", niin minun osaltani se ruoka jää kaupan hyllylle.

Nyt emme puhuneet Rainbown halpismerkistä (mielenkiinnosta kysyn, että mitä muuta se sisältää, kuin 70% liha- ja eläinperäistä raaka-ainetta? Onko viljatonta, ei turhia lisäaineita jne?), mutta on totta että joissakin marketeissa myydään MYÖS ihan suht. hyviä ruokia. Itse en tosin näitä ole sen tarkemmin tutkaillut, sillä tilaan kissani ruoat netistä tai ostan eläinkaupasta.

• Latzvastustaja
        et osaa kirjoitti:

Minkä takia kissan pitäisi itse saada saalistaa ruokansa? Kissa ei kuulu suomen luontoon, ei ole koskaan kuulunutkaan. Oikeat kissaihmiset tarjoavat kissalleen turvallisen elinympäristön, rakkautta ja ravitsevaa, terveellistä ruokaa (kuten BARF, tai muu joka on lähellä kissan luonnonmukaista ruokavaliota), ei laita kissaa yksin pihalle juoksentelemaan ja metsästämään ruokansa!

• ihme hiitäjä olet
        noloa kirjoitti:

Tiedät siis että kissan luonnollinen ruoka on liha. Miksi sitten syötät ruokaa jossa on viljaa? Mikset vain syötä lihaa?? Vilja ei kuulu kissalle millään lailla, ei edes "lisäruokana".

Mistä ihmeestä sinä luulet tietäväsi mitä kissoilleni syötän? Teillä lapsukaisilla on se ongelma, että teette johtopäätöksiä omien kuvittelujenne pohjalta ja siksi kai kirjoituksenne noin järjettömiä ovat.

• ai jaa
        Latzvastustaja kirjoitti:

Minkä takia kissan pitäisi itse saada saalistaa ruokansa? Kissa ei kuulu suomen luontoon, ei ole koskaan kuulunutkaan. Oikeat kissaihmiset tarjoavat kissalleen turvallisen elinympäristön, rakkautta ja ravitsevaa, terveellistä ruokaa (kuten BARF, tai muu joka on lähellä kissan luonnonmukaista ruokavaliota), ei laita kissaa yksin pihalle juoksentelemaan ja metsästämään ruokansa!

Kyllä kissa kuuluu Suomen luontoon. Mistä olet saanut päähäsi, ettei kuulu? Mitä sinne luontoon sitten kuuluu? Autot, ihmiset, rakennukset...

Oikeat kissaihmiset ottavat kissoja vain maalle, jossa kissa saa elää oikeaa kissanelämää vapaudessa, saalistaen, kiipeillen puissa ja seikkaillessa kotinsa lähipiirissä. Tälläisellä kissanomistajalla on puhdas omatunto. Hän hoitaa kissojansa oikein ja tuloksena on onnelliset kissat, joilla ei ole käytöshäiriöitä, joista pitää netissä itseä kuten sisäkissuttajilla on tapana.

• faktat tiedossa
        Latzvastustaja kirjoitti:

"Se saattaa sisältää jotain tiettyä lihaa mainitsemasi määrän, mutta myös muuta lihaa on mukana. Jopa Rainbown halpismerkissä on noin 70% liha- ja eläinperäistä raaka-ainetta."

Jos se kerta sisältää muutakin lihaa kuin tuoteselosteessa on mainittu, niin mielelläni tietäisin, että mitä. Mielestäni kaikki ruoassa olevat aineet tulee mainita pakkausselosteessa, ei vain ne jotka "tuntuvat oleelliselta". Mielestäni Latz-märkäruoat eivät voi sisältää mitään muuta kuin (sanonko mitä), sen ruoan hajukin on sanoinkuvaamattoman kamala! Ei haise lihalle pätkääkään. Sitäpaitsi, aika monessa Latz-märkäruoassa on "kanaa ja ankkaa tomaattikastikkeessa" tai "ankkaa, lammasta ja herneitä"... Mihin ihmeeseen kissa tomaattia tai herneitä tarvitsee, kysynpähän vain... Jos Latzissa olisi edes puolet sitä mitä kissa oikeasti tarvitsee, voisin harkita ostavani sitä. Mutta niin kauan kuin ne sisältävät "4% ankkaa, 4% lammasta, viljaa ja kasvisperäisiä tuotteita", niin minun osaltani se ruoka jää kaupan hyllylle.

Nyt emme puhuneet Rainbown halpismerkistä (mielenkiinnosta kysyn, että mitä muuta se sisältää, kuin 70% liha- ja eläinperäistä raaka-ainetta? Onko viljatonta, ei turhia lisäaineita jne?), mutta on totta että joissakin marketeissa myydään MYÖS ihan suht. hyviä ruokia. Itse en tosin näitä ole sen tarkemmin tutkaillut, sillä tilaan kissani ruoat netistä tai ostan eläinkaupasta.

Turhaan siinä sössötät. Latz osoittautui tutkimuksessa laadukkaaksi ruokamerkiksi, josta kissa saa hyvin tarvittavan ravinnon. Ei se fakta selityksistäsi muuksi muutu.

http://www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=25a75fde-326c-43ef-b12a-d806b6101b8d&referer=/fi-fi/testit/

• noloa
        ihme hiitäjä olet kirjoitti:

Mistä ihmeestä sinä luulet tietäväsi mitä kissoilleni syötän? Teillä lapsukaisilla on se ongelma, että teette johtopäätöksiä omien kuvittelujenne pohjalta ja siksi kai kirjoituksenne noin järjettömiä ovat.

Siitä, kun niin maanisesti ylistät sitä ruokaa melkeinpä jokaisessa topikissa. Ja jos joku kertoo jotain mikä ei sinua miellytä niin alat heti haukkua kakaraksi, sössöttäjäksi ja vaikka miksi. Sinähän tässä se lapsi olet! Lapsellinen ainakin!
        Itse ainakin olen järkevä ja ajattelen näin: kissa on lihansyöjä, sen ei siis tarvitse viljaa syödä. Latz on huonoa koska siinä on viljaa. En sokeasti usko johonkin vertailuun, joka muutenkin tehtiin huonoimmista merkeistä mitä löytyy.

Ja jos haluat taas alkaa haukkua muita niin ole hyvä. Teet itsestäsi vielä pellemmän mitä jo olet!

• et tiedä
        noloa kirjoitti:

Siitä, kun niin maanisesti ylistät sitä ruokaa melkeinpä jokaisessa topikissa. Ja jos joku kertoo jotain mikä ei sinua miellytä niin alat heti haukkua kakaraksi, sössöttäjäksi ja vaikka miksi. Sinähän tässä se lapsi olet! Lapsellinen ainakin!
        Itse ainakin olen järkevä ja ajattelen näin: kissa on lihansyöjä, sen ei siis tarvitse viljaa syödä. Latz on huonoa koska siinä on viljaa. En sokeasti usko johonkin vertailuun, joka muutenkin tehtiin huonoimmista merkeistä mitä löytyy.

Ja jos haluat taas alkaa haukkua muita niin ole hyvä. Teet itsestäsi vielä pellemmän mitä jo olet!

En minä ylistä. Tuon vain esille sen, että asiaa on tutkittu ja esimerkiksi juuri Latz on todettu varsin laadukkaaksi ravinnoksi. Asioita voi näet käsitellä muutenkin kuin tunteella jaa mutu-luulojen pohjalta silloin kun tietoa on saatavilla. Sinä sen sijaan olet haukkumassa provoksi, jos joku tuo esille sinun luuloistasi poikkeavan kannan ja vielä perustelee kantansa varsin pätevästi.

Latz ei ole huonoa, kuten tutkimus osoitti.

Opettele keskustelemaan ja perustelemaan kantasi. Muiden haukkuminen provoilijoiksi ei ole kovin rakentavaa.

• kissa ei kuulu ulos
        ai jaa kirjoitti:

Kyllä kissa kuuluu Suomen luontoon. Mistä olet saanut päähäsi, ettei kuulu? Mitä sinne luontoon sitten kuuluu? Autot, ihmiset, rakennukset...

Oikeat kissaihmiset ottavat kissoja vain maalle, jossa kissa saa elää oikeaa kissanelämää vapaudessa, saalistaen, kiipeillen puissa ja seikkaillessa kotinsa lähipiirissä. Tälläisellä kissanomistajalla on puhdas omatunto. Hän hoitaa kissojansa oikein ja tuloksena on onnelliset kissat, joilla ei ole käytöshäiriöitä, joista pitää netissä itseä kuten sisäkissuttajilla on tapana.

Kissa ei todellakaan kuulu suomen luontoon, ainoa suomen luontoon kuuluva kissaeläin on ILVES. Ei kotikissa, maatiaiskissa, rotukissa, sinun kissasi tai naapurinkaan kissa. Kyllä ihan yhtä lailla maallakin on niitä "käytöshäiriöisiä" kissoja, siellähän kissat lisääntyvät täysin holtittomasti, jopa omien sisarustensa kanssa (mikäli eivät ole leikattuja). Itselläni on sisäkissa (ulkoilee valjaissa), eikä sillä ole minkäänlaisia käytöshäiriöitä koskaan ollut. Enkä kyllä ole kuullut, että muidenkaan tuttujen sisäkissoilla olisi. Elää ihan tavallista, onnellista kissanelämää, vaikka ei pääsekään ulos oman mielen mukaan (eikä sinne jatkuvasti ole ruinaamassakaan, itseasiassa kissa pysyttelee meillä mieluummin sisätiloissa)

Suomen laki kieltää lemmikiksi otetun kissan heitteillejätön. Kissa on heitteillä, kun se ei ole omistajansa täydessä valvonnassa tai omalla tontilla. Lemmikin heitteillejättö on ELÄINSUOJELURIKOS. Kissan pitopaikan tulee olla mahdollisimman turvallinen, ja sitähän se onkin kun kissa juoksentelee yksin ulkona autojen, petojen, myrkyttäjien ja kissavihaajien seassa...

• noloa
        et tiedä kirjoitti:

En minä ylistä. Tuon vain esille sen, että asiaa on tutkittu ja esimerkiksi juuri Latz on todettu varsin laadukkaaksi ravinnoksi. Asioita voi näet käsitellä muutenkin kuin tunteella jaa mutu-luulojen pohjalta silloin kun tietoa on saatavilla. Sinä sen sijaan olet haukkumassa provoksi, jos joku tuo esille sinun luuloistasi poikkeavan kannan ja vielä perustelee kantansa varsin pätevästi.

Latz ei ole huonoa, kuten tutkimus osoitti.

Opettele keskustelemaan ja perustelemaan kantasi. Muiden haukkuminen provoilijoiksi ei ole kovin rakentavaa.

Missä kohtaa tässä keskustelussa olen sanonut yhtään mitään provoiluksi? Laitappa tähän ihan copy-pastella semmoinen lause tai kohta! Ja olkoot vain tutkimuksen mukaan miten hyvää tahansa, siinä on silti viljaa jota en aio kissalleni syöttää sillä se ei edelleenkään sitä tarvitse.

Toinen kissa sai pahan allergisen reaktion viljasta, siispä se jää ikuisiksi ajoiksi pois ruokavaliosta. Myös mahdollisien tulevien kissojen ruokinnasta. Onko tämä sinusta nyt tarpeeksi hyvä peruste olla syöttämättä viljaa kissalle? Ei varmasti ole. Testi sanoo että se on hyvää niin se on hyvää, oli kissa allerginen tai ei.

• kyllä kuuluu
        kissa ei kuulu ulos kirjoitti:

Kissa ei todellakaan kuulu suomen luontoon, ainoa suomen luontoon kuuluva kissaeläin on ILVES. Ei kotikissa, maatiaiskissa, rotukissa, sinun kissasi tai naapurinkaan kissa. Kyllä ihan yhtä lailla maallakin on niitä "käytöshäiriöisiä" kissoja, siellähän kissat lisääntyvät täysin holtittomasti, jopa omien sisarustensa kanssa (mikäli eivät ole leikattuja). Itselläni on sisäkissa (ulkoilee valjaissa), eikä sillä ole minkäänlaisia käytöshäiriöitä koskaan ollut. Enkä kyllä ole kuullut, että muidenkaan tuttujen sisäkissoilla olisi. Elää ihan tavallista, onnellista kissanelämää, vaikka ei pääsekään ulos oman mielen mukaan (eikä sinne jatkuvasti ole ruinaamassakaan, itseasiassa kissa pysyttelee meillä mieluummin sisätiloissa)

Suomen laki kieltää lemmikiksi otetun kissan heitteillejätön. Kissa on heitteillä, kun se ei ole omistajansa täydessä valvonnassa tai omalla tontilla. Lemmikin heitteillejättö on ELÄINSUOJELURIKOS. Kissan pitopaikan tulee olla mahdollisimman turvallinen, ja sitähän se onkin kun kissa juoksentelee yksin ulkona autojen, petojen, myrkyttäjien ja kissavihaajien seassa...

Kuka sen on päättänyt, ettei kissa kuulu Suomen luontoon? Unohdit kertoa mitä sinne luontoon kuuluu. Ei vapaasti ulkoilevaa lemmikkikissaa ainakaan ole luokiteltu haitalliseksi vieraslajiksi maassamme. Kissa kuuluu Suomen luontoon siinä kuin ihminenkin.

Kissan etu menee kuolleen laintulkinnan ohitse. Kissa nauttii vapaudesta ja vapauden suon kissoilleni.

• Latzvastustaja

Otetaanpa nyt esimerkkejä tähän mukaan:

Kitekat:

"liha ja lihan sivutuotteet (mm. 4% sydäntä, 4% kalkkunaa), viljat, kasviperäiset sivutuotteet, kasviproteiiniuutteet, kivennäisaineet."

Whiskas:

"liha ja lihan sivutuotteet (4% ankkaa), viljat, kasviperäiset sivutuotteet, kivennäisaineet, kasviproteiiniuutteet. "

Latz:

"liha ja lihan sivutuotteet (josta 4% makuvaihtoehdon nimessä mainittua lajia), kasviproteiiniuutteet, kala ja kalatuotteet, kivennäisaineet, sokeri."

Ja kun katsoin netissä myytäviä Latz-ruokia, niin vaihtoehtona oli "maukas kasvislajitelma"... Mikä ihmeen KASVISLAJITELMA, mihin lihansyöjä sellaista tarvitsee? Muutenkin Latzia ja muita markettimoskia voidaan verrata vaikka hampurilaisiin tai pakastepizzoihin: hyvänmakuisia ja niitä söisi vaikka joka päivä, mutta todellakin on epäterveellistä! Niillä on muutakin yhteistä, nimittäin se, ettei kumpikaan täytä tarpeeksi. Okei, kahden hampurilaisen jälkeen olo voi hetken tuntua täydeltä, ja samoin tuntuu kissasta kun se vetää Latz-pussin. Mutta, koska ruoka on niin vähäproteininen, niin ei sillä pitkälle pötkitä. Senpä takia kissa kuluttaa päivässä enemmän ruokaa, ja viljojen takia käy laatikollakin useammin.

Sitäpaitsi nämä huonot ja halvat markettimoskat voivat kostautua lemmikinomistajalle myöhemmin, nimittäin kissa voi saada niistä virtsakiviä. Siinä onkin sitten opeteltava, ruoat pitää ostaa puolet kalliimmalla, kun pitää Latzin ja muiden sijaan olla ihan erityisruokaa, jota ei markettien hyllyltä saa.

Ja vielä kerran: lihansyöjän ruokavalioon ei kuulu viljat tai kasvikset. Et sinä hevoselle, lampaalle tai jäniksellekään tarjoaisi lihaa syötäväksi, ne kun eivät ole lihansyöjiä. Ja jos kerran joku täällä on sitä mieltä, että kissalle oikeaa ruokaa on liha (joka on totta), niin miksi ihmeessä sitten tarjoat kissalle Latzia? Siinä ollaan todella kaukana kissan luonnonmukaisesta ruokavaliosta! Jos haluaa lihaa tarjota, niin eläinkauppojen pakastealtaista saa halvalla ja helposti ostettua kissalle lihaa, sen kun pistää lihaa sulamaan ja tarjoaa sellaisenaan, raakana ja esim. kanan kaulat luineen päivineen.

• lue ja opi

• Latzvastustaja
        lue ja opi kirjoitti:

Purkauksesi oli tyyppiesimerkki omien luulojen perusteella rakennetusta ajatuskyhäelmästä, joka ohittaa tosiasiat kokonaan. Kuten näet, ruokia on tutkittu, eikä Latz ole kuvitelmasi mukainen.

Kuinkakohan monta kertaa vielä jaksat tuon saman linkin lähettää? Kyllä, olen lukenut tuon linkin jo kertaalleen läpi, mutta kuten huomaat, tuo tutkimus on tehty vuonna 2008. 6-vuotta sitten! Ihmiset viisastuvat ja tutkimuksien tulokset muuttuvat. Jos tänä päivänä tehtäisiin tuo sama tutkimus, Latz todettaisiin huonoksi ruoaksi.

• aikamoista..........

Eläinkaupassa myydään Canacan-kuivaruokaa kissoille. On täysin viljaton. Täällä hoetaan, että lihansyöjä ei tarvitse muuta kuin lihaa. Miksiköhän tässä tuotteessa on mm. omenaa, porkkanaa,pinaattia,merilevää,kamomillaa,piparminttua,samettikukkaa, karpaloa, anista ja sarviapilaa? Yllätyin todellakin tuosta tuoteselosteesta..

• threeam
        aikamoista.......... kirjoitti:

Eläinkaupassa myydään Canacan-kuivaruokaa kissoille. On täysin viljaton. Täällä hoetaan, että lihansyöjä ei tarvitse muuta kuin lihaa. Miksiköhän tässä tuotteessa on mm. omenaa, porkkanaa,pinaattia,merilevää,kamomillaa,piparminttua,samettikukkaa, karpaloa, anista ja sarviapilaa? Yllätyin todellakin tuosta tuoteselosteesta..

Ainahan niihin ruokiin kaikkea tuommoista tungetaan. Kuivanappulat eivät voi olla kuivanappuloita, jos niissä olisi pelkkää lihaa. Ziwipeak-merkki on kuivattua lihaa johon on lisätty vitamiineja. Kissoille vaan ei taida sitä olla, ainoastaan koirille ja on turkasen kallista. Kannattaa siis ostaa sitä aitoa lihaa ja multicattia sekaan.

• Makkaratehtailija

Latz on teurasjätettä johon jauhetaan turkistarhojen raadot, lehmän nahat ja suolet, jne.

• Ei ole

Latz on tutkitusti laadukasta ruokaa, johon käytetään vain parhaita raaka-aineita.

www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=25a75fde-326c-43ef-b12a-d806b6101b8d&referer=/fi-fi/testit/

• 817
        Ei ole kirjoitti:

Latz on tutkitusti laadukasta ruokaa, johon käytetään vain parhaita raaka-aineita.

www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=25a75fde-326c-43ef-b12a-d806b6101b8d&referer=/fi-fi/testit/

Olet linkannut tuon linkin tähän jo neljä kertaa. Voiko tylsempää elämää jollakin olla..? Anna meidän syöttää kissoillemme mitä itse halutaan.

• 67697
        817 kirjoitti:

Olet linkannut tuon linkin tähän jo neljä kertaa. Voiko tylsempää elämää jollakin olla..? Anna meidän syöttää kissoillemme mitä itse halutaan.

Hyvä, osat laskea. Seuraavaksi voisit opetella lukemaan tutkimustuloksia ja ymmärtämään niitä.

Senkus syötätte kissoillenne ylihintaisia eläinkaupan sapuskoja. Enhän ole sitä pyrkinytkään estämään.

• jo8yhi
        67697 kirjoitti:

Hyvä, osat laskea. Seuraavaksi voisit opetella lukemaan tutkimustuloksia ja ymmärtämään niitä.

Senkus syötätte kissoillenne ylihintaisia eläinkaupan sapuskoja. Enhän ole sitä pyrkinytkään estämään.

Latz pääsee kymmenen parhaan joukkoon,mutta eläinkaupan ruuat on kyllä parempia.Tai kukaan ei estä syöttämästä lihaa,tai zivipeakkiakaan....itse valitsisin,sen lihapitoisimman,ilman lisä,väri ja viljatuotteita.

• 675
        67697 kirjoitti:

No jaa, ei ne sen kalliimmiksi tule :) Kilohinta ja annoskoko on yleensä pienempi laadukkaammilla ruuilla. Joten ruokaa kuluu vähemmän. Ja edelleenkään vilja tai sokeri ei kuulu missään nimessä kissanruokaan. Joten siitä iso miinus latzille.

• lue ja opi
        675 kirjoitti:

No jaa, ei ne sen kalliimmiksi tule :) Kilohinta ja annoskoko on yleensä pienempi laadukkaammilla ruuilla. Joten ruokaa kuluu vähemmän. Ja edelleenkään vilja tai sokeri ei kuulu missään nimessä kissanruokaan. Joten siitä iso miinus latzille.

Millä ihmeen laadukkaammilla ruuilla? Eihän ne ylihintaiset eläinkaupan ruokamerkit ole yhtään marketruokia laadukkaampia.

Sen asian voit todeta tämän linkin kautta.

http://www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=25a75fde-326c-43ef-b12a-d806b6101b8d&referer=/

• eroja löytyy
        lue ja opi kirjoitti:

Millä ihmeen laadukkaammilla ruuilla? Eihän ne ylihintaiset eläinkaupan ruokamerkit ole yhtään marketruokia laadukkaampia.

http://www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=25a75fde-326c-43ef-b12a-d806b6101b8d&referer=/

Sieltä linkistä näkee,että kokonaisarvosana kosteissa ruuissa parhaalle 5,0 ja lazille vain 2,6.....I ams sissa monissa 30prossaa lihaa ,lazissa monissa vain 18prossaa lihaa.Mutta,voihan syöttää halvempaa ruokaa,ja lisäksi ihan lihaa.
        Kuivaruuissa pärjäsivät sentään paremmin :)

• 199
        lue ja opi kirjoitti:

Kyllä, siinä on se sama linkki jonka kaikki ovat jo varmasti huomanneet. Ja miten niin ylihintaisia? Edelleenkin lihapitoisemman ruuan syöttäminen tulee halvemmaksi sillä se on ehtaa tavaraa.

• oppia kaipaat
        eroja löytyy kirjoitti:

Sieltä linkistä näkee,että kokonaisarvosana kosteissa ruuissa parhaalle 5,0 ja lazille vain 2,6.....I ams sissa monissa 30prossaa lihaa ,lazissa monissa vain 18prossaa lihaa.Mutta,voihan syöttää halvempaa ruokaa,ja lisäksi ihan lihaa.
        Kuivaruuissa pärjäsivät sentään paremmin :)

Linkistä näkee myös sen, että kokonaisarvosanaa alensi tuoteseloste, eli annosteluohjeiden puutteellisuus. Ravintosisältö sai hyvän arvosanan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      174
      1182
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      45
      619
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      301
      554
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      538
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      519
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe