Onko europassa amerikkalaisen linjan dobberi kasvattajia? Harrastuskoiraksi siis tulossa eli rekisteröityjä pitäisi olla.
Amerikkalaislinjainen?
5
272
Vastaukset
- ...?
Ei, koska faaraokoirat on jo omarotunsa myös euroopassa.
Mitä amerikkalaisiin linjoihin tulee, briteissä kasvatetaan jonkun verran sitä "amerikan mallin dobberia"
Muutoin Amerikkalaisetkin hyvin paljolti käyttävän Eurooppa ja etenkin Venäjäläisiä linjoja, ihan kuten euroopassakin käytetään. - Amstaffeli
Eurooppalaiset dobberit ainankin omaan silmään näyttää kovin liikuntakyvyttömiltä :D Pidän paljon arvokkaampana koiraa koiraa jolla on kevyt ja toimiva rakenne. Suuri rintakehä tuo paljon ongelmia mukanaan.
Minullakin amerikkalaiset versiot näyttää paljon paremmalle kuin eurooppalainen tynnyrirunkoinen.- -Tooperi-
Euroopassakin on eriytynyt työ- ja näyttelylinja erikseen. Ei ne käyttölinjaiset eurodobberit todellakaan ole raskaita. Mutta toisin kun amerikkalaisserkkunsa, ne oikeasti kykenevät toimimaan harrastuskoirina! Amerikkalaiset sopivat sipsuttamaan näyttelykehiä, siellä Ameriikassa.
- ...?
Et oo vissiin suomalaisia dobbereita nähnyt jos olet sitä mieltä että täkäläiset dobberit on jotain tynnyreitä.
Niiden Amerikkalaisten rakenne ei ole terve ääripää myöskään, ne ei kestä kovaa rasitusta. Niska on äärimmilleen venytetty ja rotu on käyttöpiireissä muutenkin tunnettu niskavammoista, onnea vaan amerikan whippetin kanssa käyttöhommiin.- -Tooperi-
Nimenomaan ja luonteesta puhumattakaan. Jos siis ensinnäkään saa amerikkamallisen jotenkin edes kiinnostumaan mistään tekemisestä, niin jo se on sen kanssa iso reimuvoitto. Noita jenkkidobbereiden tottisvideoita joskus katselin ja ai saamari, kun teki pahaa. Miten dobberistakin ollaan saatu perässä vedettävä matkalaukkumalli?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069