tarot kortit

maria--

Ennustamisesta kiinnostuneena luin aikaisempia viestiketjuja tarot-korteista. Siellä joku kysyi, että olisiko jollain mahdollisesti esim. oma korttipakka myynnissä ja joku vastasi, ettei omaa pakkaansa saa laittaa kiertoon.

Onko sillä jonkinlainen merkitys, että pakka on uusi/vanha? Saako omaa pakkaansa esimerkiksi lainata ystävälle, jos hän haluaa kokeilla niistä ennustamista?

Ne joilla on kortit jo käytössä, ja käyttävät niitä säännöllisesti: kuinka kauan teillä meni, että opitte korttien merkityksen ja ymmärsitte korttien siteen toisiinsa? Kenelle ennustatte? Ja voiko itselleen ennustaa luotettavasti?

Kiitos vastauksistanne jo näin etukäteen. Kaikki muukin näihin kortteihin liittyvä merkittävä tieto on tervetullutta. :)

15

20679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malchor

      No ei sillä oikeastaan ole mitään väliä onko pakka uusi vai vanha. Mutta jotkut eivät omaa pakkaansa anna "kiertoon" tai muiden siihen anna koskea, koska ovat keskittäneet kortteihinsa paljon energiaa, jotka saattavat mennä sekaisin kun muut niitä räpläävät. Tämähän on tietysti tapauskohtaista, minä en esim. paljoa välittäisi vaikka joku mun korteilla ennustaisi tai itse käyttäisin vanhaa pakkaa. Itse en kortteja kyllä edes käytä... mutta jos olet kiinnostunut ennustamisesta niin suosittelen riimujen käyttöä.

      • Vellamo

        Jos onnistuu saamaan vanhan pakan, sen voi rituaalisesti puhdistaa edellisen käyttäjän energioista esim. suitsukkeen savussa. Siskoni näitä puhdistustapoja selitti, en nyt muista. Mutta voit varmaan kehittää ihan oman tapasi puhdistaa kortit symbolisesti.

        Minulla on ollut käytössä käytetyt kortit, ja ne olivat käytössä ihan yhtä hyvät, kuin uutena ostetut korttini.


    • maallikko

      eli kun kaikissa tarotkorteissa on sekä positiivinen että negatiivinen viesti. Miten voit kortteja tulkittaessa tietää kumpi viesti niistä on kyseessä?

      • katsonut

        Jos kortti on sekoittaessa kääntynyt ylöalaisin, on viesti negatiivinen..
        Jos taas on kuva oikeinpäin, on tulos se positiivinen..


      • Isabel
        katsonut kirjoitti:

        Jos kortti on sekoittaessa kääntynyt ylöalaisin, on viesti negatiivinen..
        Jos taas on kuva oikeinpäin, on tulos se positiivinen..

        Olen kiinnostunut Tarot korteista!
        Mistä niitä saa ostaa, minkähintaisia ja miten niitä oppii käyttämään?
        Olisin kiitollinen vastauksesta!


      • Enkeliini
        Isabel kirjoitti:

        Olen kiinnostunut Tarot korteista!
        Mistä niitä saa ostaa, minkähintaisia ja miten niitä oppii käyttämään?
        Olisin kiitollinen vastauksesta!

        jonkun verran esim. suomi24:n Tarot -palstalta, tässä sinulle linkki sinne
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000007&conference=4500000000000612&subcat=152

        Tietenkin googlella löytää myös esim. kauppoja mistä korttipakkoja voi ostaa tai tilata.
        Esim. Unio Mystica on yksi paikka josta pakkoja ja kirjoja löytyy. Sitten esim. www.taivaankaari.fi voit tilata Ihanat enkelit kortit, jotka eivät ole varsinaiset tarotit, mutta ihanat silti ;)

        Toivottavasti näistä oli sinulle jotakin apua :)
        Ai niin..hinnat ovat reilun 20 € -luokkaa...sekä korttipakalla että opaskirjalla.
        Kannattaa ostaa sellainen pakka, joka itseäsi "puhuttelee", eli kuvat jotakin heti kertovat.
        Ensimmäiseksi harjoittelupakaksi ja opaskirjaksi suosittelen Rider Wait -pakkaa ja tähän pakkaan tarkoitettua opaskirjaa; Sielun peili.

        Näin :)


      • Adar
        Enkeliini kirjoitti:

        jonkun verran esim. suomi24:n Tarot -palstalta, tässä sinulle linkki sinne
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000007&conference=4500000000000612&subcat=152

        Tietenkin googlella löytää myös esim. kauppoja mistä korttipakkoja voi ostaa tai tilata.
        Esim. Unio Mystica on yksi paikka josta pakkoja ja kirjoja löytyy. Sitten esim. www.taivaankaari.fi voit tilata Ihanat enkelit kortit, jotka eivät ole varsinaiset tarotit, mutta ihanat silti ;)

        Toivottavasti näistä oli sinulle jotakin apua :)
        Ai niin..hinnat ovat reilun 20 € -luokkaa...sekä korttipakalla että opaskirjalla.
        Kannattaa ostaa sellainen pakka, joka itseäsi "puhuttelee", eli kuvat jotakin heti kertovat.
        Ensimmäiseksi harjoittelupakaksi ja opaskirjaksi suosittelen Rider Wait -pakkaa ja tähän pakkaan tarkoitettua opaskirjaa; Sielun peili.

        Näin :)

        tässä liuta vastauksia...

        Käytettyjä kortteja voi käyttää, mutta ne todellakin kannattaa puhdistaa symbolisesti.
        Itse en anna muiden käyttää tarojani, olen päivät päästäni harjoitellut niillä, jopa nukkunut niiden kanssa. minulla on niihin niin kiinteä side, että en antaisi muiden käyttää niitä.
        kortit on myös niin täynnä energiaa, että en halua sen latauksen katoavan...

        itse ostin kortit aurinkotalosta. (Isot, kauniit kuvat 25€)

        Aloittelijoille suosittelen pakkaa, missä maljat,miekat,sauvat ja lantit ovat myös kuvitettuja, eikä vain yksivärinen tausta ja seitsemän lanttia. Suosittelen kaikille tarojen hankkijoille, että luokaa kortteihinne tiivis side harjoittelemalla aktiivisesti, ja välttäkää kirjojen valmiita selityksiä korteille... Hakekaa vastausta kuvasta... Eli ostakaa hyvin kuvitettu pakka. kuva on enemmän kuin tuhat sanaa, ja antaa enemmän vastauksia, kuin jonkun kirjailijan ympäripyöreä selitys...

        esimerkiksi omat korttini on Norbert Löschen kuvittamat Kosminen Tarot. http://norbertlosche.claremc.co.uk/TAROT/loe_tarot_02c50.jpg

        Kuvat kertoo paljon, enkä kirjaan ole vielä koskenut...


      • miten..
        Adar kirjoitti:

        tässä liuta vastauksia...

        Käytettyjä kortteja voi käyttää, mutta ne todellakin kannattaa puhdistaa symbolisesti.
        Itse en anna muiden käyttää tarojani, olen päivät päästäni harjoitellut niillä, jopa nukkunut niiden kanssa. minulla on niihin niin kiinteä side, että en antaisi muiden käyttää niitä.
        kortit on myös niin täynnä energiaa, että en halua sen latauksen katoavan...

        itse ostin kortit aurinkotalosta. (Isot, kauniit kuvat 25€)

        Aloittelijoille suosittelen pakkaa, missä maljat,miekat,sauvat ja lantit ovat myös kuvitettuja, eikä vain yksivärinen tausta ja seitsemän lanttia. Suosittelen kaikille tarojen hankkijoille, että luokaa kortteihinne tiivis side harjoittelemalla aktiivisesti, ja välttäkää kirjojen valmiita selityksiä korteille... Hakekaa vastausta kuvasta... Eli ostakaa hyvin kuvitettu pakka. kuva on enemmän kuin tuhat sanaa, ja antaa enemmän vastauksia, kuin jonkun kirjailijan ympäripyöreä selitys...

        esimerkiksi omat korttini on Norbert Löschen kuvittamat Kosminen Tarot. http://norbertlosche.claremc.co.uk/TAROT/loe_tarot_02c50.jpg

        Kuvat kertoo paljon, enkä kirjaan ole vielä koskenut...

        miten kortit puhdistetaan "symbolisesti"??=)


      • black-wolf123
        Isabel kirjoitti:

        Olen kiinnostunut Tarot korteista!
        Mistä niitä saa ostaa, minkähintaisia ja miten niitä oppii käyttämään?
        Olisin kiitollinen vastauksesta!

        http://www.karvaturri.com/index.php
        tolta nettisivulta löytyy kaikenlausia noitatavaroita myös tarot kortteja. sivusto on luotettava, helppo ja nopea, oma tilaukseni tuli 4 päiväs :)


    • tarot

      Mitä mieltä olette Marita Liulian Tarok-korteista? Niistä, jotka ovat netissä?
      Kannattaako hankkia kallis jäsenyys?

      Onko muita netti tarok-kortteja? Ja jos on missä?

      • hiikuli

        Miulla on tuo Marita Liulian netti-homma käytössä ja löytyy myös kortit kirja. Aamulla katson aina kolme korttia omista korteistani ja illalla saatan kävästä netissä kurkkaamassa, mitä siellä kortit sanoo, on tullut monta kertaa samat kortit ja ihmeissäni olen ollut. En ole kovinkaan kauaa vielä omistanut noita mutta olen ostokseeni ollut tyytyväinen =)


    • jenni

      Minä myös olen kiinnnostunut tarokista ja siihen liityvästä symboliikasta.Olen lukenut että toisen pakkaa ei saa otta LUVATTA.Muuta en sitten tiedä.Luulisi että pakkaa voi lainata.
      En usko että sillä on mitään merkitystä, onko pakka vanha vai uusi.Jokainen löytää mieleisensä pakan.Kaikki ei tykkää esim. rider pakasta.
      En osaa vielä läheskään kaikkia symboleja ja niiden merkityksiä sillä niitä on pakasta riippuen 1000 ylös päin.
      Luin jostakin että itselleen ei kannata ennustaa sillä se tuottaa huonoa onnea.Tarot korteilla voi tosin harrastaa itsetutkiskelua ja yms.
      Kannattaa hakea aiheeseen liittyvää kirjallisuutta kirjastosta tai vaikka tilata kirja pakkoineen päivineen.Tässä hyvä osoite:http://www.uniomystica.fi/index.php
      Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä. =)

      • reiska

        mä ostin book avenuelta ihan huvikseni kortit kun sain vain kolmella eurolla! Olen aina ollut kiinnostunut, mutta en ole "uskaltanut" hankkia.Nyt kun vihdoin sain ne, ohjekirjanen onkin eglanniksi, huh,pikku kielikurssi.. Olisin kanssa kysynyt siitä käänteisestä merkityksestä. Eli jos nyt pitää pakastaan huolen ja kortit on AINA oikeinpäin, niin eikö silloin tule negatiivista tulkintaa koskaan...? Eli, onko nurinperin oleva kortti ainoastaan merkki siitä negatiivisuudesta?
        Kirjaseni mukaan itselleenkin voi lukea korteista eikä se todellakaan tuo epäonnea, mutta on vain kovin vaikeaa ja harvoin tulkittavissa selkeästi.Tarotin tarkoitus on nimenomaan toiselle henkilölle korteista lukeminen, ymmärsin..


      • jenni
        reiska kirjoitti:

        mä ostin book avenuelta ihan huvikseni kortit kun sain vain kolmella eurolla! Olen aina ollut kiinnostunut, mutta en ole "uskaltanut" hankkia.Nyt kun vihdoin sain ne, ohjekirjanen onkin eglanniksi, huh,pikku kielikurssi.. Olisin kanssa kysynyt siitä käänteisestä merkityksestä. Eli jos nyt pitää pakastaan huolen ja kortit on AINA oikeinpäin, niin eikö silloin tule negatiivista tulkintaa koskaan...? Eli, onko nurinperin oleva kortti ainoastaan merkki siitä negatiivisuudesta?
        Kirjaseni mukaan itselleenkin voi lukea korteista eikä se todellakaan tuo epäonnea, mutta on vain kovin vaikeaa ja harvoin tulkittavissa selkeästi.Tarotin tarkoitus on nimenomaan toiselle henkilölle korteista lukeminen, ymmärsin..

        Mulle ei ole vielä sattunut tulemaaan väärinpäin olevaa korttia.En tiedä onko se edes mahdollista että kortti kääntyisi jossain vaiheessa jos korteista pitää huolen!?Jotkin kortit tietää melkein aina "huonoa" vaikka ne olisikin oikeinpäin kuten esim.miekkojen kolmonen:suru,eristäytyminen,rajoittuneisuus,selkeyden puute,tukahduttaminen ja sen käänteinen merkitys tarkoittaa hyvää.Maljojen seitsikko:toiveet,pelot,harhakuvitelmat,ikävystyminen,kyllästyminen ja käänteinen merkitys meinaa vielä huonompaa...


      • reiska
        jenni kirjoitti:

        Mulle ei ole vielä sattunut tulemaaan väärinpäin olevaa korttia.En tiedä onko se edes mahdollista että kortti kääntyisi jossain vaiheessa jos korteista pitää huolen!?Jotkin kortit tietää melkein aina "huonoa" vaikka ne olisikin oikeinpäin kuten esim.miekkojen kolmonen:suru,eristäytyminen,rajoittuneisuus,selkeyden puute,tukahduttaminen ja sen käänteinen merkitys tarkoittaa hyvää.Maljojen seitsikko:toiveet,pelot,harhakuvitelmat,ikävystyminen,kyllästyminen ja käänteinen merkitys meinaa vielä huonompaa...

        olen lukenut kirjan kerran läpi,siis englanniksi ja on paljon epäselvää.Periaatteessa tajuan lukemani, mutta kun otin kortit käteen ja yritin selvittää niitä pöydälle ladottuani, mitä ne meinaavat, tuli täysi tyhjiö pääkoppaan.Koko ajan piti kurkkia kirjaseen, mitä mikin kortti meinaa.Vaikeaa, onko mitään perusjuttua, kikkaa, millä pääsisi "vauhtiin"???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe