Hei! Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tai tietoa mikä voisi koiraa vaivata. 5kk vanha lapinkoira.
Eli koira söi samaa ruokaa mitä aina nappuloita yms. Kävi ruokailun jälkeen n. 40min lenkillä. Lenkin jälkeen normaalit leikit lempileluilla ja pitkäkseen.. Välissä koira kävi juomassa (samalla kun itse tein ruokaa ja käytin mauste jauheita). n. 3min juomisen jälkeen koira läähätti ja kuolasi todella paljon ja silmät alkoivat turvota umpeen. Huomasi selvästi, että koira yritti pitää niitä auki. Vasen silmä meni kokonaan umpeen ja oikea osittain.. Lähtiin viemään koiraa eläinlääkäriin, mutta matkalla n. 5min ajon jälkeen oireet lakkasivat ja turvotus laski lähes kokonaan. Eläinlääkäri sanoi että voitte seurailla tilannetta. Tunnin jälkeen silmä oli jo täysin normaali.
Tänään lenkin jälkeen taas vasen silmä vähän turposi, mutta palautui ennalleen ihan 2 minuutissa.
Nyt seurailen tiiviisti koiraa ja kokoajan eläinlääkäriin lähtövalmiudessa..
Jos jollaan on oikeasti jotaan järkevää sanottavaa niin kiitos vastauksista. Jos taas on sitä normaalia nettihuutoa, että kuinka huono kasvattaja olen kun laitan ruokaa samalla kun koira käy keittiössä juomassa, niin älä vaivaudu vastaamaan.
Silmä turposi
3
3513
Vastaukset
- yks koira
Koti ruoka mitä itsekkin syöt on ehkä parempi vaihtoehto, jauheliha mixailuja yms.
Minulla ollut koira kauan,piti luopua kuitenkin kun sairastui ja kuoli.
Teolliset nappulat ei välttämätä ole hyvä vaikka ne kehuukin niitä, toki se on vaivatonta ruokkia niillä. Jos usein alkaa niin käydä niin että silmät muurautuu, niin hankala se kyllä on kun koira ei osaa puhua mitä se haluaisi syödä, tai miltä tuntuu ruuan jälkeen.
Eläinlääkäriin kannattaa viedä tutkittavaksi, koira sinua siitä kiittää. Huomasin sen että koira tarvii hyvää rasvaa,luonnollista, auttaa silmiäkin pysymään terveinä.
Joskus saa apuja koirarodun yksilöllisistä vaivoista koirakirjasta. Niihin on kerätty erilaisia hoitohjeita erilaisiin onkelma tilanteisiin. - Movie star
Eihän koirasi vaan filmaa? Siis se ensimmäinen varmaan olikin ihan oikea mistä syystä lie tullut mutta tuo jälkimmäinen ehkä jo filmausta...
Siis koira huomasi miten paljon sillä saa huomiota kun seurailet ellin pyynnöstä vointia ja tekee niin tahallaan. Tuo yhtäkkinen loppuminen nimittäin epäilyttää.
Mun koissu hallitsee tuon ainakin hemmetin hyvin. Silloin kun muistaa... - apuja1
Tarjottu kotiruokaa ja nappuloita sekaisin.. Ei onneksi enää ole muurautunut umpeen..
Voi olla filmaustakin se toinen kerta, onneksi nyt ei uudestaan ole tullut :s
Kiitos vastauksista =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32311519- 2174883
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112588- 1621924
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131378Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921238Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401060- 85954