Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

heidille nimiä

heidi

Haluaisin tytölleni kolme nimeä. Heidi ja Kristiina ovat hyviä nimiä mutta vielä yksi nimi pitäisi siihen saada. Kertokaa mielipiteitä ? Kiitos jo etukäteen !!!

21

1789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loistava

      Kirke.

    • greta

      Heidi Annu Kristiina
      Heidi Alva Kristiina
      Heidi Elise Kristiina
      Heidi Iisa Kristiina
      Heidi Vivian Kristiina

    • -n-

      Miksi haluat lapsellesi ehdottomasti kolme nimeä, eikö Heidi Kristiina riittäisi? Minusta se olisi kaunis nimi, enkä henk. koht. lähtisi laittamaan mitään siihen väliin.

      Jos ehdottomasti kolmas nimi on mukaan saatava, niin ehdottaisin seuraavia:

      Heidi Maria Kristiina
      Heidi Marjut Kristiina
      Heidi Marja Kristiina

      Mitä mieltä näistä?

      • ilona

        ihmettelen että miksi täytyy väkisin keksiä se turha kolmas nimi???

        Mutta tässä jotain ehdotuksia kuitenkin:

        Heidi Mari Kristiina
        Heidi Anu Kristiina
        Heidi Sara Kristiina
        Heidi Ada Kristiina
        Heidi Emma Kristiina
        Heidi Nea Kristiina
        Heidi Tea Kritiina
        Heidi Suvi Kristiina
        Heidi Nella Kristiina
        Heidi Eevi Kristiina

        Miellyttikö joku näistä??? =)


      • Aurora

        Heidi Kristiina on tavattoman kaunis nimi eikä kaipaa kolmatta nimeä sekoittamaan pakkaa. Jos et edes pitkän pohdinnan jälkeen keksi kolmatta nimeä niin ehkä se on siksi että nimi on jo "valmis"? Heidi Kristiina on hyvin toimiva kokonaisuus eikä nimi jää ontumaan millään tavalla.


    • perseestä

      Älä laita lapselles nimex Heidiä. Mielestäni yks rumimpia nimiä maailmassa. Ja tulevaisuutta ja kansainvälisyyttä jos aattelee, niin se ois HAIDI. Hyi.

      • Tyylipoliisi

        Mielestäni "perseestä" -nimimerkin kannanotto oli huono. Kovat haukut Heidi-nimeä kohtaan, mutta ei mitään perusteluja. Hyviä perusteluja huonolle nimelle on sen outo merkitys, huono sopivuus tarkoitetulle sukupuolelle tai vaikea kirjoitustapa yms.

        Mielestäni turhaa jauhamista on tällainen "Heidi nimi on ruma". Kenen mielestä ruma? Jonkun perussuomalaisen, joka roikkuu netissä, eikä osaa perustella mielipidettään, eikä todennäköisesti ole ollenkaan korkea-arvoinen taho arvostelemaan nimiä. "Haidi, hyi". Ihmisillä on eri mielipiteitä, joten täällä ei kannata ainakaan ilman perusteluita uskoa ketään.

        Mielestäni Heidi on hyvä nimi, ja sen suosio ympäri maailmaa on osoittanut sen olevan toimiva (Suomessa myös yleinen ja tunnettu). Haidi kuulostaa myös kivalta. Yksi kaverini koulussa oli Heidi, ja nimi toimi aina hyvin.

        Halusin siis ennenkaikkea antaa mielipiteeni siitä, ettei kannata uskoa näitä haukkujia "Jarna/Heidi/Onni/Jenni on ruma nimi". Mikään nimi ei ole ruma, mutta joidenkin "Viki/Ona/Jormiina" -nimien käytännön toimivuudesta ja sopivuudesta voi esittää mielipiteitä PERUSTELLEN.

        Jotkut tuntuvat unohtavan täällä, että makuja on monia. Itse he voivat antaa lapsen nimeksi esim. "Iidan", kehuvat sitä aivan ihanaksi nimeksi, ja sitten tulevat tänne haukkumaan "Maijaa" paskaksi nimeksi. Mikä logiikka? Onko muka mahdollista sanoa, että Iida on kaunis, Maija ruma? Ei ole. Ja molemmat nimet on ihan hyviä ja toimivia.


      • Tyylipoliisi
        Tyylipoliisi kirjoitti:

        Mielestäni "perseestä" -nimimerkin kannanotto oli huono. Kovat haukut Heidi-nimeä kohtaan, mutta ei mitään perusteluja. Hyviä perusteluja huonolle nimelle on sen outo merkitys, huono sopivuus tarkoitetulle sukupuolelle tai vaikea kirjoitustapa yms.

        Mielestäni turhaa jauhamista on tällainen "Heidi nimi on ruma". Kenen mielestä ruma? Jonkun perussuomalaisen, joka roikkuu netissä, eikä osaa perustella mielipidettään, eikä todennäköisesti ole ollenkaan korkea-arvoinen taho arvostelemaan nimiä. "Haidi, hyi". Ihmisillä on eri mielipiteitä, joten täällä ei kannata ainakaan ilman perusteluita uskoa ketään.

        Mielestäni Heidi on hyvä nimi, ja sen suosio ympäri maailmaa on osoittanut sen olevan toimiva (Suomessa myös yleinen ja tunnettu). Haidi kuulostaa myös kivalta. Yksi kaverini koulussa oli Heidi, ja nimi toimi aina hyvin.

        Halusin siis ennenkaikkea antaa mielipiteeni siitä, ettei kannata uskoa näitä haukkujia "Jarna/Heidi/Onni/Jenni on ruma nimi". Mikään nimi ei ole ruma, mutta joidenkin "Viki/Ona/Jormiina" -nimien käytännön toimivuudesta ja sopivuudesta voi esittää mielipiteitä PERUSTELLEN.

        Jotkut tuntuvat unohtavan täällä, että makuja on monia. Itse he voivat antaa lapsen nimeksi esim. "Iidan", kehuvat sitä aivan ihanaksi nimeksi, ja sitten tulevat tänne haukkumaan "Maijaa" paskaksi nimeksi. Mikä logiikka? Onko muka mahdollista sanoa, että Iida on kaunis, Maija ruma? Ei ole. Ja molemmat nimet on ihan hyviä ja toimivia.

        Mielipiteeni:
        Älä pilaa Heidi-nimeä noilla 3 nimen ehdotuksilla. 2 nimeä sopii paremmin Heidi-nimen tyyliin. Esim. Heidi Kristiina on hyvä ja tyylikäs vaihtoehto.

        Heidi Kristiina - kuulostaa tyylikkäältä menestyjältä
        Heidi Nea/Aada yms. Kristiina - kuulostaa menestymättömältä ja vanhempien tyylitaju on ollut hakusessa muuallakin kuin äidin kampauksessa ja kodin sisustuksessa.


      • ...
        Tyylipoliisi kirjoitti:

        Mielipiteeni:
        Älä pilaa Heidi-nimeä noilla 3 nimen ehdotuksilla. 2 nimeä sopii paremmin Heidi-nimen tyyliin. Esim. Heidi Kristiina on hyvä ja tyylikäs vaihtoehto.

        Heidi Kristiina - kuulostaa tyylikkäältä menestyjältä
        Heidi Nea/Aada yms. Kristiina - kuulostaa menestymättömältä ja vanhempien tyylitaju on ollut hakusessa muuallakin kuin äidin kampauksessa ja kodin sisustuksessa.

        Oot ihana - sun viestit on mainioita! Kirjoita kuule kirja, lukisin sun tekstejä pidemmästikin. Sun nimiaiheiset jutut tulis tarpeeseen isommallekin yleisölle.


      • Tyylipoliisi
        ... kirjoitti:

        Oot ihana - sun viestit on mainioita! Kirjoita kuule kirja, lukisin sun tekstejä pidemmästikin. Sun nimiaiheiset jutut tulis tarpeeseen isommallekin yleisölle.

        Kiitos kehuista! Käytän täällä välillä aika kärkevääkin kieltä tyylikeinona saadakseni omasta mielestäni tärkeät pointit korostetummin esiin. Olen "live-ihmisenä" aika lailla erilainen.

        Lasten nimeäminen on aika monimutkainen aihe, josta monella on näemmä paljon erilaisia mielipiteitä, ja hyvä niin. Näin saamme kaikki lukea tietynlaisena viihteenä tätä palstaa, ja mahdollisesti jotkut saavat kivoja ideoita lastensa nimiksi. :)


      • Heidi

        Mikäköhän oma nimesi mahtaa olla? Taitaa olla vielä kauheampi kuin Heidi, koska et edes kehtaa kirjottaa sitä!
        Kukaan ei oo ainakaan vielä haukkunu mun nimeä.


      • Tina77
        Tyylipoliisi kirjoitti:

        Mielipiteeni:
        Älä pilaa Heidi-nimeä noilla 3 nimen ehdotuksilla. 2 nimeä sopii paremmin Heidi-nimen tyyliin. Esim. Heidi Kristiina on hyvä ja tyylikäs vaihtoehto.

        Heidi Kristiina - kuulostaa tyylikkäältä menestyjältä
        Heidi Nea/Aada yms. Kristiina - kuulostaa menestymättömältä ja vanhempien tyylitaju on ollut hakusessa muuallakin kuin äidin kampauksessa ja kodin sisustuksessa.

        Hei Tyylipoliisi,

        mielestäni syyllistyit itsekin perusteettomaan tuomioon: Miten niin Heidi Nea/Aada Kristiina (tai joku muu kolmen niemn yhdistelmä) kuulostaa menestymättömältä. Enpä ole ennen kuullutkaan, että jonkun ihmisen menestymistä tai menestymättömyyttä voisi arvioida nimen perusteella.

        Okei, ehkä tarkoituksella kärjistit, mutta minusta tällä kertaa perusteettomasti ja vähän hölmösti. Yleensä olen kuitenkin ollut kanssasi suhteellisen samaa mieltä; olen itsekin ennemmän näitä perinteisten nimien kannattajia kuin Miroksi tai Minjoiksi lapsiaan nimeävä.


      • Tyylipoliisi
        Tina77 kirjoitti:

        Hei Tyylipoliisi,

        mielestäni syyllistyit itsekin perusteettomaan tuomioon: Miten niin Heidi Nea/Aada Kristiina (tai joku muu kolmen niemn yhdistelmä) kuulostaa menestymättömältä. Enpä ole ennen kuullutkaan, että jonkun ihmisen menestymistä tai menestymättömyyttä voisi arvioida nimen perusteella.

        Okei, ehkä tarkoituksella kärjistit, mutta minusta tällä kertaa perusteettomasti ja vähän hölmösti. Yleensä olen kuitenkin ollut kanssasi suhteellisen samaa mieltä; olen itsekin ennemmän näitä perinteisten nimien kannattajia kuin Miroksi tai Minjoiksi lapsiaan nimeävä.

        Joo, en ole itse mitenkään täydellinen kaikissa teoissani. Vaikka vaadin muilta perusteluita, en aina muista itsekkään niitä antaa.

        Nimenomaan kärjistyksestä oli tuossa Heidi Ada/Nea Kristiinassakin kyse; nimen rytmitys menee sekaisin, ja sekavuus ja tyylittömyys stereotyyppisesti usein viittaa menestymättömyyteen. Siis stereotypioista tässä on kyse, vaikka stereotypiathan eivät sinällään ole tietenkään mikään totuus. Heidi Kristiina vaan kuulostaa enemmän tulevalta kulttuuriministeriltä tai presidentiltä, kun taas Heidi Ada/Nea Kristiina kuulostaa väkisin keksityltä ja täyteen ahdetulta. Ja tämä oli vain minun mielipiteeni, jonkun mielestä voi olla toisinpäin. Mutta fakta on se, että kaikista nimistä ja nimiyhdistelmistä tulee jotain mielleyhtymiä.

        Voisiko tänä päivän päästä presidentiksi esim. Repe Halonen? Ehkä, mutta nimi silti on suuri viesti. Reino Halonen kuulostaa uskottavammalta presidenttiehdokkaana,koska miellämme Repen todella puhekieliseksi lempinimeksi. Joku voisi sanoa, ettei Repe ole tyylikäs etunimi sellaisenaan. Samaa minä ajoin takaa tuossa nimien rytmitysasiassa. 3 nimeä voi olla ok, jos ne sopii yhteen.


      • Hehheh
        Heidi kirjoitti:

        Mikäköhän oma nimesi mahtaa olla? Taitaa olla vielä kauheampi kuin Heidi, koska et edes kehtaa kirjottaa sitä!
        Kukaan ei oo ainakaan vielä haukkunu mun nimeä.

        Hei !
        Käsitinkö oikein, että olet laittamassa tyttärellesi nimeksi Heidi jotain.

        Sitt kirjoitit, että "Mikäköhän oma nimesi mahtaa olla? Taitaa olla vielä kauheampi kuin Heidi, koska et edes kehtaa kirjottaa sitä!
        Kukaan ei oo ainakaan vielä haukkunu mun nimeä".

        Siis onko oma nimesi myös Heidi??
        Vai aiotko laittaa Heidin toiseksi nimeksi?

        Munkaan suosikkeihin ei Heidi kuulu, mutt onneksi ei ole mun tyttärestäni kyse. Laita, mistä itse tykkäät/tykkäätte.
        PS: mun nimi on Jasmina


      • Tina77
        Tyylipoliisi kirjoitti:

        Joo, en ole itse mitenkään täydellinen kaikissa teoissani. Vaikka vaadin muilta perusteluita, en aina muista itsekkään niitä antaa.

        Nimenomaan kärjistyksestä oli tuossa Heidi Ada/Nea Kristiinassakin kyse; nimen rytmitys menee sekaisin, ja sekavuus ja tyylittömyys stereotyyppisesti usein viittaa menestymättömyyteen. Siis stereotypioista tässä on kyse, vaikka stereotypiathan eivät sinällään ole tietenkään mikään totuus. Heidi Kristiina vaan kuulostaa enemmän tulevalta kulttuuriministeriltä tai presidentiltä, kun taas Heidi Ada/Nea Kristiina kuulostaa väkisin keksityltä ja täyteen ahdetulta. Ja tämä oli vain minun mielipiteeni, jonkun mielestä voi olla toisinpäin. Mutta fakta on se, että kaikista nimistä ja nimiyhdistelmistä tulee jotain mielleyhtymiä.

        Voisiko tänä päivän päästä presidentiksi esim. Repe Halonen? Ehkä, mutta nimi silti on suuri viesti. Reino Halonen kuulostaa uskottavammalta presidenttiehdokkaana,koska miellämme Repen todella puhekieliseksi lempinimeksi. Joku voisi sanoa, ettei Repe ole tyylikäs etunimi sellaisenaan. Samaa minä ajoin takaa tuossa nimien rytmitysasiassa. 3 nimeä voi olla ok, jos ne sopii yhteen.

        Hei Tyylis! Tuohon nimen uskottavuuteen liittyen olen kanssasi ihan samaa mieltä! Mielestäni lapselle tulee antaa sellainen nimi, joka sopii sekä lapselle että aikuiselle. Veeti saattaa olla söpö nimi pienelle pellavapäälle, mutta "toimitusjohtaja Veeti / Jimi / Jami / Viivi / Peppi / Taika Virtanen" kuulostaa vähän hölmältä... nimessä ei siis ole "uskottavuutta". Mielestäni osa nimistä ei van "toimi" aikuisilla ihmisillä, tosin tämä saattaa kyllä olla tottumiskysymys. Ehkä 25 vuoden päästä saamme presidentiksi juuri Repe Halosen, pääministeriksi Peppi Virtasen ja Nokian pääjohtajaksi Jami Jokisen.. kuka tietää?


      • Tyylis
        Tina77 kirjoitti:

        Hei Tyylis! Tuohon nimen uskottavuuteen liittyen olen kanssasi ihan samaa mieltä! Mielestäni lapselle tulee antaa sellainen nimi, joka sopii sekä lapselle että aikuiselle. Veeti saattaa olla söpö nimi pienelle pellavapäälle, mutta "toimitusjohtaja Veeti / Jimi / Jami / Viivi / Peppi / Taika Virtanen" kuulostaa vähän hölmältä... nimessä ei siis ole "uskottavuutta". Mielestäni osa nimistä ei van "toimi" aikuisilla ihmisillä, tosin tämä saattaa kyllä olla tottumiskysymys. Ehkä 25 vuoden päästä saamme presidentiksi juuri Repe Halosen, pääministeriksi Peppi Virtasen ja Nokian pääjohtajaksi Jami Jokisen.. kuka tietää?

        Olen myöskin täysin sitä mieltä, että aika muuttuu, ja nimet muuttuu ja vaihtuu ajan myötä.

        Tarkoitin tolla Repe-jutulla sitä, että Repe tulee todennäköisesti aina kuulostamaan Reijon lempinimeltä, kun taas Veeti mielestäni ei kuulosta lempinimeltä, se kuulostaa vaan "itseltään". Onhan Jamikin lempinimi Benjaminista, mutta silti mielestäni enemmän aito nimi kuin Repe (muistuttaa Jania, jota pidetään normaalina nimenä, ei lempparina).

        Uskon siis että ministereinä ja johtajina toimii tulevaisuudessa nämä vähänkin perusnimen kuuloiset nimet, Veeti, Jami, Viivi, Peppi, Taika, Tinja, Aada jne. (Vrt. Tarja Halonen, Tanja Karpela, Sauli Niinistö, Sari Baldauf (? sukunimestä en varma, mutta Nokian korkea-arvoinen johtaja), Kirsti Paakkanen, Martti Ahtisaari, Kirsi Piha jne. Kaikki siis aika perusnimiä, jotka eivät ole pisimmässä mahdollisessa muodossa -> Tatjana-Tanja, Martin-Martti).

        Sitten taas näistä todella lempinimen kuuloisista nimistä en tiedä, tuleeko niistä koskaan toimivan tai normaalin kuuloisia. Epäilen vahvasti, että kuulostavat aina liian lyhyiltä lempinimiltä, joita ei aina uskota oikeiksi nimiksi. Tälläisiä esim. Jimi (Jim), Vili (Viljo), Kimi (Kim, Joakim), Mimmi (Mirjami yms.), Minttu (Minna, Vilhelmiina). Sitten on vielä osasto "oudot nimet", jotka mahdollisesti aina tulevat kuulostamaan oudoilta (Viika, Niika, Stormiina jne.)

        Onhan 50 vuotta sitten myös annettu "outojakin" nimiä lapsille, joten teoriassa olisi mahdollista, että Tarja Halonen kisaisi Repe Halosta vastaan vaaleissa. Repe nimenä voisi antaa ihmisille ei-niin-luotettavan ensivaikutelman, ja Tarja voisi mahdollisesti voittaa. Tulevaisuudessa voi olla sama, jotkut nimet vain kuulostavat luotettavammilta kuin toiset.

        Bill Clintonin oikea nimi muuten on William, ja George W. Bushinkin etunimi on superklassinen. Molemmat "kuninkaallisia" nimiä. Epäilen, ettei USA:ssa voisi nousta pressaksi joku heidän mielestään outo-niminen tyyppi. Heillä ei voi nousta pressaksi nainen tai muu kuin valkoinenkaan (ainakaan vielä aika ei ole ollut kypsä).


      • Justiinsa..

        Toi voi oikeasti loukata aika monea.... Ja mielestäni se heidi kristiina ei kaipaa mitään siihen väliin enään :)


    • Heidi

      Älä muuta Heidi Kristiinaa. Eihän se mahtuisi lomakkeisiinkaan, jos siinä olisi vielä yksi nimi.

    • DD-uusi

      Heidi Camilla Kristiina

    • Vanhaketju

      Vanha ketju

    • Muistelen

      Heidi- nimi nousi suosion huipulle, kun telkkarista tuli Pikku-Heidi sarja joskus -70 - 80 -luvulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe