Palsta loppuu, viimeiset sanat.

Seurailija

Ajattelin itse sanoa muutaman asian tässä ihan palstan päätteeksi. Varmaan kukaan ei minua muista erityisemmin koska en ole mikään mummomuorin tai ikiateistin kaltainen vakio kirjoittelija.

Olen kuitenkin nauttinut täällä kirjoittelusta ja lukemisesta vaikka testi ei ole ollutkaan välillä kovinkaan rakentavaa ja on välillä muuttunut puhtaaksi trollailuksi ja läpinäkyväksi hölmöilyksi.

Syy minkä takia en ole ollut pitkiin aikoihin kovinkaan aktiivinen kirjoittelija, löytyy siitä, että minulla on ollut aika puolueettomat mielipiteet. Olen itse uskova kristitty, mutta olen arvostellut uskovaisia ehkä hiukan liikaakin viimeisimmissäni viesteissä, mikä on saanut muutaman höyrypään syyttämään minua ateistiksi. AIna kun jotain olen yrittänyt kirjoittaa jotain filosofista ja jopa uyleisöltä kysyvää, niin olen vain saanut viestejä missä minua on syytetty diakonia vapaaehtoiseksi ja kenties miksikäs rekisteröimättömiksi nikeiksi. Olen todella pettynyt siihen koska olen pyrkinyt olemaan asiallinen ja rakentava kirjoittelija; välillä tuntuu että jotkut eivät pidä sellaisista ja sanon suoraan että säälin heitä.

Mutta on paljon mukavaakin mahtunut. Debaatit tämän nuoren Ambulon kanssa ovat olleet ihan aikaa kuluttavia ja huvittavia vaikkakin välillä asiat ovat jääneet pyörimään ennakko-oletuksiin ennemmin kuin itse aiheeseen ja siihen miten aihe voisi rakentaa itseänsä.
Kaarnen kanssa on syntynyt aivan mukavaa dialogia, vaikka tosin hiukan lyhyttä. Kiireisenä miehenä en pysty aloittamaan pitkää keskustelua kovinkaan monen kanssa. Kaarnen ajatukset ovat kuitenkin rakentaneet omia ajatuksiani.
Sitten oli muutama rekisteröimätön kirjoittelija jotka sanoivat todella mukavia asioita siitä miten olen kirjoitellut tänne ja jos te luette tätä niin haluan kiittää ystävällisyydestänne. En nimittäin itse pidä itseäni hääppöisenä kirjoittajana tai filosofisena ajattelijana.

On todella ikävää että palsta loppuu, vaikka tosin minusta sillä ei ole paljoa merkitystä. Palstaa kuvaa parhaiten kultakimpale mudassa. Kaikkeen sontaan törmää hyvin usein, mutta välillä löytää jotain todella fiksuakin tekstiä.

Toivotan kaikille hyvää uutta vuotta ja elämän jatkoa. Kristityille toivotan siunaukseni ja toivon että jotkut kristityt osaisivat todellakin pitää mielessään että suvaitsevaisuus on asia, jota meidän kristittyjen on pidettävä yllä. Suvaitsevaisuus ei tarkoita että meidän pitäisi olla samaa mieltä ja mielistellä toisia, vaan pidämme sanamme kurissa ja ilmaisemme erimielisyytemme rakentavasti ja ystävällisesti. Ei syrjivästi ja kiihkoillen. Viha kylvää vain vihaa.

Ateisteille taas seuraavan:

"Ne ateistit jotka olette todellakin kiinostuneita Jumalasta ja haluatte tietää jos sellainen olisi olemassa. Teille haluan sanoa että jatkakaa vain etsintöjänne. Ei sitä koskaan tiedä vaikka asioita muuttuisi teidän elämässänne kun aika menee eteen päin ja tiede, sekä filosofia edistyy. Kukaan ei tutkimalla tiedä. Vain aika näyttää.

Sitten taas niille ateisteille jotka ovat 99% varmoja että Jumalaa ei ole olemassa, niin sananvapauden ja suvaitsevaisuuden mielessä minulla ei ole mitään sitä vastaan että arvostelette uskontoja. Mutta tehkää se kunnioituksella ja viisaudella, älkääkä haukkuko ja valehdelko muista ihmisistä. Monikin solvauksia ulvovan ateistin kielestä ja motiiveista on huomannut että kaveri ei ole ollut täysin perillä asioista joita on arvostellut. Olen tavannut ainakin kolme pseudoskeptikkoa tällä palstalla ja todellakaan minulta ei heru kunnioitusta heidän kielen käytöllensä.

Kiitoksia

9

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The End

      = evankeliumin totuus ei pala tulessakaan.

    • FUCKIFUU

      Mikä on pseudoskeptikko?

      Te kristityt kyllä keksitte uusia sanoja ihan liukuhihnalta.

      • :D :D

        Kyllä Fuckifuu heti itsensä tunnisti. Osui ja upposi. Hänen älynsä ei vain riitä ymmärtämään, mitä häntä kuvaava sana tarkoittaa.

        Osui ja upposi :D:D LOL


    • suurempi kuin <3

      Sanasi olivat hyvät sanat palstan päätteeksi (huomisen palsta tosin on vielä auki).
      Jumalan siunausta ja johdatusta tulevaan uuteen vuoteesi 2014!

    • Kiitoksia itsellesi. Ehkä vain se ettet ole rekisteröitynyt kirjoittaja, on voinut vaikuttaa, ettei aina laita niin merkille.

      ”…minulla on ollut aika puolueettomat mielipiteet…”

      Se on hyvä. Täällä on toisaalta ollut niin vahva vastakkainasettelu, ettei ole voinut välttyä ”leimoilta”. Aina sen mukaan, ketkä ovat reagoineet. Se ei kannata vaikuttaa. Miettiä vain, että noinkin näemmä voi joku ajatelle ja että hänellä on joku syy siihen.

      ”…suvaitsevaisuus on asia, jota meidän kristittyjen on pidettävä yllä…”

      Tässä olen samaa mieltä. Vaikka se joskus voi tuntua haastavalta, siihen Kristus meitä kuitenkin kehottaa.

      Ateisteista voin mainita sen, että kun aikaa kuluu, voi jonkun sydämessä syntyä halu uskoon. Emme sitä tiedä, mutta ehkä edes pieni siemen on sinne saatu laitettua?


      ”…kunnioituksella ja viisaudella, älkääkä haukkuko ja valehdelko muista ihmisistä.”

      Tämän kyllä sanoisin aivan kaikille, myös niille uskoville joilla ehkä se usko on palavaa, mutta maltti ei aina riitä siihen pitkämielisyyteen.

    • siita viis

      Kiitos multinikki, olthan kuitenkin tehnyt useimmat aloitukset AINAKIN 12 eri nikillä;

      Lukija, Ev. lut, hengenmies, ex sitä ja tätä, kristitty homo, kristitty45, vivamossa, tietoa, seurailija, j. n . e.

      Äläkä yritä selittää, ettet ole sama rienaaja.

    • M.T

      Vaikka palsta loppuu,elämä jatkuu.

      Golgatalta kajahtaa vieläkin Jeesuksen ääni.

      SE ON TÄYTETTY....tätä huutoa ei sovi unhoittaa tai vaientaa.

      Meidän Herramme elää, ja todellakin toivon että Hän tulee pian pian pian...

    • pseudoepäilijä

      > Palstaa kuvaa parhaiten kultakimpale mudassa.

      Tai kalanraato kompostissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2204
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      159
      1436
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe