Nautin kärsimisestä

painpain

Minulla on ärsyttävä ongelma. Nautin kivusta, henkisestä ja fyysisestä. Jotenkin aina kun itken, tulee sellainen fiilis, että jes, olen ansainnut tämän. Ja kun viiltelen, tuntuu, että vapaudun ongelmista ja olen ansainnut senkin.
mutta jälkeenpäin tuntuu pahalta ja oksettaa, että olen tehnyt sellaista. Olen vasta 12, joten en uskalla sanoa vanhemmilleni mitään, sillä he eivät kuitenkaan ota todesta. Joten mitä teen, etten enää nauttisi tuskasta?

10

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samsun

      Oletko masokisti? Tai en tiedä... Kai sie olet vaan psyykkisestisairas :/

      • painpain

        Kiitos lohduttavasta ja neuvoa antavasta kommentista. Muita?


    • Puhu vaikka terveydenhoitajalle. :)

      • painpain

        Eihän tuo auta muuta kun jos on joku accident tapahtunu koulussa...


    • Eräs trotskilainen

      Sie saatat olla jonkinsorttinen "emotionaalinen masokisti." Mie en ole ihan varma tuosta käsitteestä, mutta mie luin siitä yhdestä kirjasta. Tähän masokismin muotoon ei välttämättä liity mitään seksuaalista.

      Kirjassa kuvatut masokistit (joilla oli muitakin ongelmia) suurentelivat kokemaansa tuskaa, ja aiheuttivat sitä itse, tai olivat kykenemättömiä käsittelemään koettuja vastoinkäymisiä ja jäivät vatvomaan niitä mielessään.

      Olen havainnut myös itsessäni tällaisia piirteitä. Monet aspergerin oireyhtymän omaavat viettävät aikaansa keksien mielikuvitusmaailmoja tai tarinoita. Minun kuvitelmani ovat normista poiketen olleet aina synkkiä ja väkivaltaisia, ja jostain syystä pyrin aina eläytymään uhrin asemaan.

      Tällainen käytös on yleensä vaaratonta, mutta sinun kannattaa puhua viiltelystä jollekin aikuiselle. Itsensä satuttaminen ei koskaan ole hyvästä.

    • olen myös M

      Olet M tarvitse S kumppanin.

    • skitsoo

      mullon sama ongelma, oon pian 14-vuotias mutta minulla on oikeitakin ongelmia, joita osa kavereistani ei ymmärrä. Minulla on skitsofrenian oireita, agressiivisuus näkyy kun minulle sanoo yhen väärä sanan.. Kun saan kohtauksen en voi hallita sanojani/tekojani..

    • Brookethebroken

      puhu kiltti vanhemmillesi, he ymmärtävät varmasti. voimia sulle

    • elämä on kivaa

      En ymmärrä miten tämä on ongelma.

    • Anonyymi

      Ah ah ne kastemadot

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe