Kakluunin karmi heiluu

Luukkumestari

Kakluunini luukun karmi on yläreunasta noin sentin ulkona . Saako sen takaisin ja miten kiinnittää paremmin ilman muurarin apua ? Ei suostu edes tulemaan katsomaan . Tulilaastiako ?

9

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nakke1

Onko uuni vanhakin ja onko se umpiluukku valurautaa

• Luukkumestar

On se vanha. Ehkä 20-luvulta. Valurautaa.

• nakke1

ota varovasti luukun ja karmin välistä roinat pois ja taputtele luukku paikalleen esim vasaralla varovasti koputtaen.
        Poraa luukun karmiin pienellä poralla muutama reikä ja täkkää kiinni rautakaupasta saat sopivia ruuveja siihen.

• kiinnittelijä

Luukkua ei saa kiinnittää liian tukevasti, sillä sen pitää päästä elämään lämpoliikkeen mukaan. Mitään laastia ei kannata käyttää, sillä se tulee murenemään pois. Kiinnitä löysästi kehyksen sisäpuolelta/sivuilta esin. jonkilaisella tappikiinnityksellä.

• Luukkutakka

Itsellä sama ongelma.

Luukkua ei saa kiinnittää liian tukevasti, sillä sen pitää päästä elämään lämpoliikkeen mukaan.

__Näin arvelinkin. Mitään laastia ei kannata käyttää, sillä se tulee murenemään pois.

---Mä toope laitoin palosuojamassaa joka turposi ja kivettyi ja samalla karmi siirtyi ulospäin

Kiinnitä löysästi kehyksen sisäpuolelta/sivuilta esin. jonkilaisella tappikiinnityksellä.
        ---epäilen tappeja elleivät ole kuumetessaan joustavia. Mitens kuparilaatta/-putkenpala? Sehän on pehmeää? On mulla myös alumiinia mutta en tiedä sen kuumakäytöksestä.

Nämä nyt olivat vain ajatuksia tavikselta.

Joka tapauksessa tarvittaneen tulenkestävää villaa. Josko sellaista on nauhana niin lie helpompi asentaa?
        Entäs löytyykö tulenkestävää massaa joka jää joustavaksi?

Mieluusti kuulisin onnistujan raportin karmin uudelleenkiinityksestä.

• Yksi vaihtoehto

Poraa karmin yläpuitteeseen reikä rautalankaa varten. Sisäpuolella on lattarauta joka kannattaa tiiliä. Lattaraudan ympäri saa ujutettua rautalangan jolla luukun voi kiristää.

• Luukkutakka

Kiitti vinkistä. Mun "miljoonavarastosta" löytyykin kieppi teräslankaa ja tottakait kunnon poraustarvikkeet.

Mitään massaa tiivistykseen ei kait voi käyttää vaan ainoastaa tulenkestävää villaa?

• Toinen vaihtoehto

Ei mitään massaa , villaa jos löytyy. Tiivistys ei välttämätöntä. Luukuthan ovat väljät ja niissä on säätöreiät. Virtaus on pesäänpäin, piipun alipaine imee palokaasut ylös, ulos.

• Luukkutakka

Nyt purin karmin irti.

Se on neljällä pultilla sivuiltaan kiinni. Tiiliin oli porattu reijät joissa n. 40mm pitkät naarashylsyt halkaisijaltaan n.5mm.
      Yksi hylsynreikä oli porattu liiaksi tiilenreunaan jolloin tiili oli lohjennut.
      Ihmettelen miksi takkamuurari ei tehnyt kohtisuoraa kiinnitystä vaikka varmana huomasi, että tiilen lohkeamisvaara oli ilmeinen.

Näyttää, että karmissa on valmiit reijät kiinnitystä varten myös kohtisuoraan jolloin vanhat hylsyt unohdan ja proppaan uusiin reikiin.

Ei siellä tosiaankaan mitään villoja tarvita. Marketin takkatarvikeosastolta löytyy tulenkestävää tiivistenarua liimoineen valmiisiin uriin karmissa ja luukussa.

Kiitos vinkeistä vastaajille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1642
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      884
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe