gallup kuumeilijoille

bbb

1. Onko sinulla (muutaman päivän ajan) kipua ja pientä veren tuloa ennen varsinaista, runsaampaa verenvuotoa?

2. Lasketko kuukautiskierron alkavan ensimmäisten tippojen alettua, vai vasta kunnollisen verentulon alkamisen jälkeen?

Omat vastaukset:

1. On
2. Vasta kunnollisen vuodon alettua

8

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmim

      1. Alaselkään koskee ja on turvottava olo ennen menkkoja. Vuoto alkaa tipotteluna.
      2. Lasken siitä, kun alkaa se tipottelu.

      • bbb

        Kuinka kauan sulla suurinpiirtein kestää se tiputtelu?. Mulla kestää noin 3 päivää. Se ei ole varmaan normaalia. Vai mitä te ajattelette?


      • mimmim
        bbb kirjoitti:

        Kuinka kauan sulla suurinpiirtein kestää se tiputtelu?. Mulla kestää noin 3 päivää. Se ei ole varmaan normaalia. Vai mitä te ajattelette?

        Ei mulla noin montaa päivää kestä. Suunilleen päivän tulee ensin semmoista ruskeeta tuhnua ja sitte alkaa varsinainen verinen kuukautisvuoto. Kauan sulla muuten kaikkineen kestää menkat ja miten säännölliset ne on?
        Mulla kestää kaikkineen tipottelusta vuodon loppumiseen 5-6 pv ja kierto on suht tarkka 27-29 pv.

        Jostain häiriöstähän tuo useamman päivän tipottelu ennen menkkoja johtuu.
        Saattais johtua keltarauhashormonin alhaisissa tasoista. Miten muuten sun limakalvojen kunto? Onko kuivuutta ja tuleeko kirvelyä hankauksen jälkeen?
        Toinen syy saattais olla kilpirauhasen vajaatoiminnasta.


    • bbb

      Mulla on ollut joskus jopa niinkin, että on ollut vaan särkyä monta päivää, mutta ei ole tullut tipan tippaa. Gynekologi sanoi, että on vaan jostakin syystä estynyt vuotamasta?!? Jostakin mä luin sellaista, että sain sen käsityksen, että tällaisissa kierrossa saattaa jäädä ovulaatio tapahtumatta. Eli vissiin juuri tuo mitä sinäkin kirjoitit, että ilmeisesti juuri tuo keltarauhashormonin määrä ei riitä riittävän kauaa pitämään vuotoa pois.. En tiedä... Kun kunnon vuoto alkaa, niin se kestää viisi päivää. Kierto on yli 30, ehkä keskimäärin 32.

      No, ei mulla varmaan mitään suurta ongelmaa munasolun kypsymisen kanssa ole; minulla on kolme lasta. Ikää minulla on jo 39 vuotta, joten sekin vaikuttaa melko varmasti asiaan. Mä haluaisin vielä neljännen lapsen, mutta mun mies ei. Olen saanut hänet suostumaan ovulaatioaikaan harjoittamaan keskeytettyä ja muina aikoina vetämään loppuun asti. Joten ei meillä kovin hyvät ehkäisyt ole käytössä. Mä toivonkin vahinkoa... Kesällä tulin raskaaksi, mutta se meni kesken. Tuntuu, että kesän jälkeen mies on alkanut vahtimaan siittiöitään aikaisempaakin tarkemmin.

      Onko täällä palstalla tällaisia yksinäisiä kuumeilijoita? Tai muita meitä jo pian mummoikäisiä?

      • bbb

        MÄ LÖYSIN VÄESTÖLIITON SIVUILTA VASTAUKSEN MINULLE MIELEEN TULLEESEEN KYSYMYKSEEN. kOPIOIN SEN TÄHÄN:

        Miten kuukautiskierto lasketaan?
        Kuukautiskierron pituus lasketaan ensimmäisestä vuotopäivästä seuraavan vuodon ensimmäiseen vuotopäivään. Tiputtelua ja ruskeaa vuotoa ei vielä lasketa.

        Kun esimerkiksi hedelmöityshoitoja varten halutaan tietää kierron ensimmäinen päivä mahdollisimman tarkasti, niin tällöin sinulle ominaisen kunnon vuodon alku lasketaan kierron ensimmäiseksi päiväksi.


    • mimmim

      Mä olen siis laskenut kiertoni väärin, kun olen aloittanut aina siitä ekasta tuhnupäivästä. No eihän tuo nyt kauheesti haittaa, suunilleen päivän heittohan siitä on tullut.

      Sanoit tuossa, että sulla meni kesällä kesken. Oliko ihan alussa? Nimittäin jostain muistelen lukeneeni, että alhainen keltarauhashormonin taso saattaa olla osasyynä alkuraskauden keskenmenoon. Muistelen myös samassa jutussa olleen jotain siitä, että se alkaa laskea muutoinkin tuolla 40 tietämillä. Sinuna kyllä tutkituttaisin sen, etenkin jos sulla on nyt vauvayritystä päällä.
      Harmi, että sun mies "bbb" ei ole vauvatouhusta enää järin innostunut. Saattaa nimittäin olla aika tulehtunut tilanne teillä, jos nyt raskaaksi tulisit. Vai miten sun mies suhtautui asiaan silloin kesällä, siis tuohon alkaneeseen raskauteesi ja keskenmenoon?

      Mä kuumeilen. Olen kuumeillut jo vuosia turhaan ja olen kanssa yli kolmikymppinen. Tosin mä haaveilen vasta esikoista. Meidänkin olis ehkä pitänyt yrittää lastetekoa paljon aikaisemmin, ja kyllähän mä e-pillerit lopetinkin jo kolme vuotta sitte, mutta kun miehellä oli aina jotain "mukamas" hyviä syitä, miksi sitä vauvantekoa pitää siirtää ja mun lopettaessa pillerit, hän alkoi käyttää kortsuja. Joskus humalapäissään saattoi sanoa tekevänsä mut laakista raskaaksi ja tuli ilman kummia, mutta ne kerrat oli niin harvoja, eikä niistäkään tärpännyt, vaikka toihan ne omanlaisensa jännityksen aina siihen kiertoon.
      Niinpä se meidän lastenteko siirtyi näin pitkälle ja taitaa tulla vielä kiirus mullekin kun kahta lasta ollaan aina haaveiltu. Nyt miehelläkin tosin on kunnon lastenteko fiilis, mutta ei vaan ole vielä tärpännyt.

      • kasvatyttö hyvä

        sinä olet laskenut väärin myöskin kykysi elää perheelle..


      • bbb

        Mies ei halunnut keskustella aiheesta mitään. Siinä vaiheessa kun se meni kesken, niin huomasin, että hän alkaa pehmetä ajatukselle ja alkoi jo heittää vitsiäkin. Mutta ei näyttänyt tarpeeksi pehmenevän, kun ei suostu vieläkään lapsentekoon.

        Eihän siinä kierron laskemisessa muuten niin väliä ole ainakaan, jos alkaa kierron laskemisen aina samassa kohtaa. Jos kuitenkin lasken kierron alkavat eri kuukausina eri kohtaa, niin silloinhan tämä minun toivottu vahinko saa taas lisää mahdollisuuksia toteutua. Minä tiedän, että tämä on väärin, että minä toivon vahinkoa, vaikka mies ei halua enää lasta. Mutta toisaalta, jos mies on niin varma, niin hoitaisi sitten homman ja menisi leikkauttamaan piuhat poikkia. Siihen olen vetänyt rajan, että valehtele en koskaan. Kierron ajankohdan aina rehellisesti kerron, tosin yritän aina taivutella. Mieheni on vaan ärsyttävän jääräpäinen.

        Kai te olette menneet jo johonkin lapsettomuushoitoihin. Jos te olette jo yrittäneet ja ikää sulla on yli 30 v, niin sitten ei kannata enää odotella. Kyllä sinun kannattaa nyt alkaa tarkkaa laskemaan kierron pituus siitä ensimmäisestä kunnolla tulevasta vuotopäivästä Kyllä se voi olla joskus päivästäkin kiinni, eihän munasolu ole kehissä kuin vuorokauden, toisaalta kyllähän siittiöt elävät kauempaa. Oletko yrittänyt tarkasti laskea ovulaatioajan niin, että vähennät kierron pituudesta 14 vrk? Tsemppiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe