Miksi kirkko ei noteeraa Jeesus BarAbbasta?

Utelias uskossa

Jeesus Barabbas eli Jeesus Bar Abbas eli Jeesus Isänpoika on se oikea Jeesus, jota kristityt palvovat ja hän esiintyy myös Raamatussa useassa kohdassa, mutta miksi häntä ei tuoda esille, vaikka hän teki murhan?

Matt. 27:16 Vankien joukossa oli nyt Barabbas- niminen kuuluisa mies.

Mark. 15:7 Sillä kertaa oli vangittuna kapinoitsijoita, jotka kapinan aikana olivat tehneet murhan. Heidän joukossaan oli Barabbas- niminen mies.

Luuk. 23:18 Silloin kaikki huusivat yhteen ääneen: "Kuolema sille miehelle! Päästä meille Barabbas!" [Ap. t. 3:14]

Luuk. 23:19 Barabbas oli kaupungissa puhjenneen mellakan ja murhan tähden vangittu mies.

Joh. 18:40 Silloin he alkoivat huutaa: "Ei häntä! Päästä Barabbas!" -- Barabbas oli rosvo. [Ap. t. 3:14]

Kyseisen Raamatun Jeesus Barabbaksen nimi on oheisessa Wikipedian linkissä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus_(täsmennyssivu)

Miksi Jeesus järjesti kapinan ja mellakoi itsekkin ja vielä tappoi miehen, sekä joutui vankiltaan?

2

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jeesus Barabbas eli Jeesus Bar Abbas eli Jeesus Isänpoika on se oikea Jeesus, jota kristityt palvovat "

Tämä on kyllä ihan täyttä satuilua. Tämä teoria pohjaa Benjamin Urrutian kirjaan The Logia of Yeshua, mutta sille ei ole mitään kestäviä perusteita.

Vilppu H.
      pappi

• Theologi

Vilppu pappi, on f a k t a että Barabban etunimi oli Jeesus ja on f a k t a että nimi kääntyy Bar abbas eli isän poika! Kun toinekin Jeesus oli Isän poika emme todellisuudessa tiedä kumpi oli kumpi etenkään kun Vanhan testamentin typologisen tulkinnan mukaan synnit kantoi pois VAPUTEEN päästetty syntiuhrikauris!

Tuossa Jeesus-Jeesus Isänpoika-arvoituksessa on yksi tyypillinen Uuden testamentin ns, pesher kieli-tapaus ,josta tietää paljon teologian tohtori Barbara Thiering!
      Kannattaa lukea hänen kirjokjaan jos haluaa syventyä Raamatuun pyhäkoulutasoa syvällisemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe