Saako keskustella rauhallisesti lapsen hankkimisesta "nuorena"?

Natalie U.

Olen 19-vuotias ja ollut naimisissa ihanan miehen kanssa vuoden. Olemme haaveilleet lapsista jo vuosia. Olemme suunnitelleen hankkivamme lapsia noin viiden vuoden sisällä.
Olisi mukavaa keskustella äitiydestä rauhallisesti, ilman lynkkausmentaliteettia.

50

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo3

      Kannattaa kyllä varmaan olla hoitanut elämä muuten aivan kuntoon, ennen perheen perustamista. (Asunto, työ yms.) Tietysti en tiedä millaisessa tilateessa elämä on? oikea aika on sitten kun olette siihen valmiita.

      • futuristi

        Työtä ei täsä maassa saa kuntoon hoidettua, kuten tiedät, mutta kannattaa sitä muuten kasvaa aikuiseksi. Miksi ihmeessä 19v lapsi mennyt naimisiin? Tuohinkin naimisiinmenoon pitäisi laittaa ikärajaksi 32v ja 12v suhde, näin vältyttäisiin turhilta eroprosesseilta.


      • Natalie U.
        futuristi kirjoitti:

        Työtä ei täsä maassa saa kuntoon hoidettua, kuten tiedät, mutta kannattaa sitä muuten kasvaa aikuiseksi. Miksi ihmeessä 19v lapsi mennyt naimisiin? Tuohinkin naimisiinmenoon pitäisi laittaa ikärajaksi 32v ja 12v suhde, näin vältyttäisiin turhilta eroprosesseilta.

        No siitä vain ajamaan asiaa, laitappa vaikka kansalaisaloite pystyyn.
        18-vuotias aikuinen meni naimisiin syistä, jotka eivät kuulu ulkopuolisille pätkääkään. 18-vuotias on varmasti monen mielestä lapsi, mutta Suomessa se on täysi-ikäsyyden raja. Jos minulla on samat velvollisuudet kuin aikuisilla, pitää minulla on olla myös samat oikeudet. Onneksi Suomessa niihin oikeuksiin kuuluu myös oikeus päättää omasta avioliitosta.


    • Natalie U.

      Miehelläni on vakituinen työ, itse vasta opiskelen. Tosin pyrin alalle, jolla työllistyminen ei koskaan ole varmaa, joten täydellistä vakautta sille saralle ei ole tulossa.
      Asumme vuokralla, eikä omistusasuntoa ole näköpiirissä. Toisaalta onko kaikilla varaa koskaan hankkia omaa asuntoa? Ei ole. En pidä sitä kynnyskysymyksenä, kun pään päällä on katto näinkin.
      Ihanaa, että joku sanoo "sitten kun olette siihen valmiita". Se todistaa, että ainakin joku uskoo ikäisilläni olevan aivot ja tunneälyäkin. Kiitos!

    • Ensin kolme asiaa

      1. Rahaa
      2. Rahaa
      3. Rahaa

      Ja sitten vasta kersoja. Siis vasta sitten kun ihan itse (jos vaikka se ihana ukkosi lähtisi lätkimään) pystyt maksamaan muksuistasi aiheutuvat kulut. Ilman että kerjäät yhteiskunnalta elatusta.

      • sivusta huutelija

        Hmm, jos se ihana työssä käyvä ukko lähtee lätkimään, niin eihän yhteiskunta silloin elatusmaksua maksa vaan se ihana lätkimään lähtenyt ukko tulojensa mukaan. Vai meinaatko että kaikki elatustuet yksinhuoltajilta pois, sekä lapsen isän että Kelan jos isä on maksukyvytön? Meinaat varmaan. Kannatat varmaan myös lapsilisän poistoa. Luultavasti myös äitiysloman lyhentämistä nykyisestä olemattomiin ja kotihoidontuen lopettamista?


    • Natalie U.

      Tässä se taas nähdään, mitä ihmiset arvostaa. Rahaa, rahaa ja rahaa. Raha on tärkeää, mutta sitä varten ei kannata elää. Kyllä minä lapseni elätän, jos sellaisia hankin. Olen köyhästä perheestä, mutta hyvin minusta huolehdittiin silti. Miksen minä siihen pystyisi?
      Tarkoitatko rahalla rahaa rahan vuoksi, vaiko elämiseen tarvittavia varoja? Rakkautta lapsi tarvitsee perusasioiden lisäksi, eikä rakkautta mitata rahassa vieläkään.
      Jos elän koko elämäni sillä oletuksella, että ihana ukkoni lähtee lätkimään, tulee siitä aika ankea.

      • futuristi

        Sinun miehelläsi ei ole valituosa työtä, ikävä kyllä. On toistaiseksi työpaikka..


      • futuristi

        äläpä tyttö puhu kun et vielä oikein elämästä tajua...Rakkaus on siellä sinun vaaleanpunaisten lasien takana kuvitelmissasi..Elät jossakin ihme poutapilvessä...Tosiaan "miehelläsi" on toistaiseksi työpaikka, niin se on muillakin suomessa...Sen ukkelintekeleesi perse odottaa monon kuvaa ja menolippua kortistoon..sittenkö meinaatte sen kotisleikkinne rahoittaa soskulla vai? Olkaa ennemmin lapsettomia ja muuttakaa ulkomaille kun ei täällä ole töitä...No minulle on ja muille palveluammateille, mutta ei teille nurille ja kokemattomille..


      • EI,EI,EI,EI,EI,EI !

        Et saa haaveillakkaan lapsista vielä 13 vuoteen ! Jos teinisuhteesi on silloin vielä pystyssä (ihme !), olet kypsä huolehtimaan lapsistasi v. 2027...


      • totuuden sana
        futuristi kirjoitti:

        äläpä tyttö puhu kun et vielä oikein elämästä tajua...Rakkaus on siellä sinun vaaleanpunaisten lasien takana kuvitelmissasi..Elät jossakin ihme poutapilvessä...Tosiaan "miehelläsi" on toistaiseksi työpaikka, niin se on muillakin suomessa...Sen ukkelintekeleesi perse odottaa monon kuvaa ja menolippua kortistoon..sittenkö meinaatte sen kotisleikkinne rahoittaa soskulla vai? Olkaa ennemmin lapsettomia ja muuttakaa ulkomaille kun ei täällä ole töitä...No minulle on ja muille palveluammateille, mutta ei teille nurille ja kokemattomille..

        Pelkkä toistaiseksi-työsuhde se on sinulla siinä kuin muillakin. Se voi mennä alta milloin tahansa, kun työnantajasi päättää esim. käynnistää yt-neuvottelut. Ei ole sinunkaan työpaikkasi mitenkään turvattu.


    • Kukin kasvattaa...

      ...tavallaan.

      En halua lynkata, mutta kerron oman mielipiteeni. Surettaisi, jos oma ihana, kaunis, opiskeleva 19-vuotias tyttäreni olisi jo naimisissa. Millaiset vanhemmat sinulla on? Oletko maahanmuuttaja vai kuulutteko lahkoon?

    • ...

      Ap, tänne ei kannata ainakaan mitään viestiä laittaa, kuten huomaat kaikilla on jokaiseen vastaus. Mutta jos olette valmiita perustamaan perheen ja jaksamaan sitä yöheräämistä ja muuta. Kahdenkeskinen aika kyllä jää väliin, mutta sitäkin pystyy välillä järjestämään molemmille. :) jos tuon kaiken uskotte kestävänne ja muistamalla myös toisianne niin uskon, että pystytte siihen. :)

      Jos raha on elämässä tärkeintä, niin kannattaisi katsoa peiliin. Rahalla ei saa rakkautta tai mitään muutakaan. Listaa voisi jatkaa ikuisuuden, mutta en jaksa selitellä.

    • 12/32 rules

      Mistä nuo lapsiparat voivat tietää ovatko valmiita? Minä kerron: ETTE ILE VALMIITA, odottakaa 10 vuotta. Tai parempi erota saman tien jos aiotte joskus lapsia tahoillanne hankkia.

      • Tälläästä...

        Pitäisköhän sun erota tästä foorumista, kun jaksat jauhaa samaa paskaa päivästä toiseen! Sinä et ainakaan tule 12/32 tule olemaan valmis vanhemmuuteen vielä 50v päästäkään.


    • nahkatakkinen tyttö

      Jos mahdollista, hoitakaa jonkun tuttavanne koliikkivauvaa, ja sen jälkeen tehkää päätös, koska ihan yhtä hyvin teidän lapsellanne voisi olla koliikki. Huomioikaa myös, että lapsi voi olla kehitysvammainen, jaksaisitteko sitä? Jaksaisitko yksin? Kaikki pienimmätkin seikat kannattaa huomioida, ettei tule yllätyksenä. Pari kaveria on ollut samassa jamassa, hommannut lapsen ja nyt kaduttaa. Itse en samaa virhettä tee.

      • ....

        Kaikki ei valitettavasti sille voi ,jos tulee koliikkivauva ja paljon vaikuttaa myös ikä,ettei tule kehitysvammaista vaikka se voi tulla kaikesta huolimatta, mutta sekin yleensä selviää jo ennen lapsen syntymää onko jossain vikaa ja pystyykö tekemään keskeytyksen. Tietenkin jos selviää jo raskaana ollessa, niin ehkä parempi olisi tehdä raskauden keskeytys, ettei sen lapsen tarttisi lopun ikää kärsiä täälä maailmassa pystymättä tekemään mitään. Tietenkään mitään ei voi tietää koskaan etukäteen..


      • Mutta kun
        .... kirjoitti:

        Kaikki ei valitettavasti sille voi ,jos tulee koliikkivauva ja paljon vaikuttaa myös ikä,ettei tule kehitysvammaista vaikka se voi tulla kaikesta huolimatta, mutta sekin yleensä selviää jo ennen lapsen syntymää onko jossain vikaa ja pystyykö tekemään keskeytyksen. Tietenkin jos selviää jo raskaana ollessa, niin ehkä parempi olisi tehdä raskauden keskeytys, ettei sen lapsen tarttisi lopun ikää kärsiä täälä maailmassa pystymättä tekemään mitään. Tietenkään mitään ei voi tietää koskaan etukäteen..

        Ikä ei vaikuta kehitysvammaisen syntymään nykyään mitenkään. Ennenmuinoin oli kehareita paljon, mutta kyllä ne oli ihan nuorilla äideillä, kun ennenhän oli lapsentekoikä alhaisempi. Kehitysvammat onneksi näkyy ultrassa, mutta muuten huonot elämäneväät, joita nuoret lapsilleen tarjoavat, eivät tarvitse edes ultraa.

        Miksi sitä ei vain voi ottaa opiksi näistä muiden virheistä ja lykätä lapsenhankintaa sinne kolmikymppiseksi vähintään? Miksi pitää hätiköidä, kun tässä asiassa ei kiirettä ole? Teidän omakin elämä on helpompaa kun ette hätiköi. Isosta elämänmullistuksesta kun on kyse ja ei tämä maapallo ihmisiä lisää kaipaa.


      • jopa meni taas.
        Mutta kun kirjoitti:

        Ikä ei vaikuta kehitysvammaisen syntymään nykyään mitenkään. Ennenmuinoin oli kehareita paljon, mutta kyllä ne oli ihan nuorilla äideillä, kun ennenhän oli lapsentekoikä alhaisempi. Kehitysvammat onneksi näkyy ultrassa, mutta muuten huonot elämäneväät, joita nuoret lapsilleen tarjoavat, eivät tarvitse edes ultraa.

        Miksi sitä ei vain voi ottaa opiksi näistä muiden virheistä ja lykätä lapsenhankintaa sinne kolmikymppiseksi vähintään? Miksi pitää hätiköidä, kun tässä asiassa ei kiirettä ole? Teidän omakin elämä on helpompaa kun ette hätiköi. Isosta elämänmullistuksesta kun on kyse ja ei tämä maapallo ihmisiä lisää kaipaa.

        Down riski kaksikymmentä vuotiaalla yksi raskaus 1500:sta
        kolmikymppisellä yksi raskaus 1000:sta
        nelikymppisellä yksi raskaus 85:stä
        ja viisikymppisellä yksi raskaus 25:stä

        Samassa suhteessa lisääntyvät myös muut elinkelpoisia yksilöitä tuottavat kromosomivirheet. Samassa suhteessa lisääntyvät keskenmenoon johtavat vaikeammat virheet.


    • Natalie U.

      Minä ihan tosissani ihmettelen, että luuletteko te ettemme me, minä ja mieheni (kyllä, hän on aviomieheni), ole miettineet ja keskustelleet raha-asioista, yöheräilyistä, siitä jos lapsi ei olekaan terve ja niin edelleen?

      Minä en voi tietää elämästä kaikkea, mutta ei tiedä kukaan muukaan. Minä sanon, että miehelläni on vakituinen työ, koska hänen työsopimuksessaan niin lukee. Jos työt loppuvat, ne loppuvat. Jos elää jokaisen päivän vain miettien, ettei tämä näin jatku, ei saa koskaan mitään aikaiseksi. Jos ajattelee, että turha tässä on mitään tehdä, voin jäädä huomenna auton alle, niin miksi vaivautua elämään?

      En ole lahkosta ja enkä ole maahanmuuttajakaan. Isäni on palopäälikkö ja äitini kotitalousneuvoja ja kotitalousopettajana yliopistolla (ihan totta sitä oppii kyllä jotain kotitaloudesta ja perhekasvatuksesta jo teini-iässä, jos pitää korvat ja silmät auki). Vanhempani erosivat vaikka saivat lapsia vasta yli 30-vuotiaina, oltuaan yli kymmenen vuotta yhdessä. Appivanhempani taas ovat olleet yhdessä teini-iästä, kyllä sellainenkin onnistuu joskus.

      • Kuule typsyntekele

        Kyllä ikä ja elämänkokemus on viisautta. Muistan itsekin nuorena, kun luulin tietävänä kaiken ja olevani oikeassa. Onneksi lapsia hankittiin päälle kolmikymppisenä, se oli eräs elämäni parhaista valinnoista.

        Minusta ihmisen tulisi valita ammatit ja kaikki kolmikymppisenä vasta, siihen asti on ns etsikkoaika. Ennen kolmeakymppiä ei kannata tehdä lopullisia elämänvaluntoja, se on nähty monet kerrat.


      • Kukin kasvattaa...

        ...tyylillään.

        Muistelen omilta kouluajoiltani, että juuri kotsanmaikat eivät olleet niitä ruudinkeksijöitä. Palopäälliköksikin pääsee helposti, jos on esimerkiksi urheilullisia saavutuksia. :)

        Kun vanhempasi vielä ovat itse epäonnistuneet avioliitossaan ja eronneet, en enää yhtään ihmettele sinun, Natalie U. huonoja valintojasi.


      • Kukin kasvattaa...

        ...tyylillään

        Toivon vanhempiesi olevan poikkeus noihin stereotypioihin. Sinä voisit omilla valinnoillasi todistaa, että näin myös on.
        Mielestäni avioliiton solmimisikää pitäisi nostaa ainakin 21 vuoteen, ettei kävisi niin, että mennään naimisiin "täysi-ikäisinä", koska niin voi tehdä, kun VIHDOIN saadaan itse päättää.


      • Natalie U.
        Kukin kasvattaa... kirjoitti:

        ...tyylillään

        Toivon vanhempiesi olevan poikkeus noihin stereotypioihin. Sinä voisit omilla valinnoillasi todistaa, että näin myös on.
        Mielestäni avioliiton solmimisikää pitäisi nostaa ainakin 21 vuoteen, ettei kävisi niin, että mennään naimisiin "täysi-ikäisinä", koska niin voi tehdä, kun VIHDOIN saadaan itse päättää.

        Onneksi kotitalousopettajien ei tarvitse keksiä ruutia ja onneksi hyvä fyysinen kunto ei tee ihmistä tyhmäksi. Eikö olekin lohdullinen ajatus? Aivan, niin minustakin.


      • Kukin kasvattaa...
        Natalie U. kirjoitti:

        Onneksi kotitalousopettajien ei tarvitse keksiä ruutia ja onneksi hyvä fyysinen kunto ei tee ihmistä tyhmäksi. Eikö olekin lohdullinen ajatus? Aivan, niin minustakin.

        ...tyylillään.

        Tilanteesi on suomalaisessa yhteiskunnassa tabu. Ainoastaan maahanmuuttajilla ja lahkoilla on pyrkimyksenä naittaa tyttärensä nuorina. Hyvin harva suomalainen vanhempi olisi tuossa tilanteessa ylpeä tyttärestään ja vielä harvempi aiti esimerkiksi halukas keskustelemaan teinivaimotyttärestään edes luotetuimpien ystävättäriensä kanssa.

        Halusin vain ilmaista käsitykseni, että vanhempiesi ammatinvalinnat viittaavat siihen, että sinun hieman lapsellisen typerä avauksesi (no melkein lapsihan sinä vielä oletkin) on stereotyyppisten odotusten mukaisia. Ei omena kauan puusta putoa.

        Ei meitä kiinnosta, miksi te teinit haluatte lapsia ja vauvakuumeilette. Ehkä teillä on hormonihäiriö? Ei meitä oikeasti tuo asia kiinnosta (jollet tekisi aiheesta jatkuvasti avauksia) muutoin kuin, että tulee vain paljon lisää lapsia, joilla ei ole vastuullisia vanhempia.

        Kun nuori on älykäs ja ikäisiään kehittyneempi - nimenomaan henkisesti, hän ymmärtää lykätä lasten tekoa myöhemmäksi. Kaikki nuorina lapsia tehneet ovat sellaisia "ikuisia lapsia" - vastuuntunnottomia ja hieman tyhjäpäisiä.

        "Saanko kysyä, nyt ihan vain mielenkiinnosta, että mikä tarve teillä niin monilla on kertoa meille nuorille, että teemme väärin jos hankimme lapsia? Siis että miksi teitä edes kiinnostaa koko asia?"


      • Natalie U.
        Kukin kasvattaa... kirjoitti:

        ...tyylillään.

        Tilanteesi on suomalaisessa yhteiskunnassa tabu. Ainoastaan maahanmuuttajilla ja lahkoilla on pyrkimyksenä naittaa tyttärensä nuorina. Hyvin harva suomalainen vanhempi olisi tuossa tilanteessa ylpeä tyttärestään ja vielä harvempi aiti esimerkiksi halukas keskustelemaan teinivaimotyttärestään edes luotetuimpien ystävättäriensä kanssa.

        Halusin vain ilmaista käsitykseni, että vanhempiesi ammatinvalinnat viittaavat siihen, että sinun hieman lapsellisen typerä avauksesi (no melkein lapsihan sinä vielä oletkin) on stereotyyppisten odotusten mukaisia. Ei omena kauan puusta putoa.

        Ei meitä kiinnosta, miksi te teinit haluatte lapsia ja vauvakuumeilette. Ehkä teillä on hormonihäiriö? Ei meitä oikeasti tuo asia kiinnosta (jollet tekisi aiheesta jatkuvasti avauksia) muutoin kuin, että tulee vain paljon lisää lapsia, joilla ei ole vastuullisia vanhempia.

        Kun nuori on älykäs ja ikäisiään kehittyneempi - nimenomaan henkisesti, hän ymmärtää lykätä lasten tekoa myöhemmäksi. Kaikki nuorina lapsia tehneet ovat sellaisia "ikuisia lapsia" - vastuuntunnottomia ja hieman tyhjäpäisiä.

        "Saanko kysyä, nyt ihan vain mielenkiinnosta, että mikä tarve teillä niin monilla on kertoa meille nuorille, että teemme väärin jos hankimme lapsia? Siis että miksi teitä edes kiinnostaa koko asia?"

        No ihan vähän taitaa kiinnostaa, kun jaksoit noin pitkän viestin kirjoittaa.

        Haluaisin ilmaista käsitykseni siitä, että päätelmät, jotka teit vanhempieni ammatinvalinnoista olivat aika järjettömiä. Aikalailla sama, jos sanoisit harrastuksistani suunnilleen seuraavaa: teatteri, selkeästi vastuutonta. Historia, osoittaa yleissivistyksen puutetta. Kirjoittaminen, lapsellista ja tyhjäpäistä toimintaa, kuten lukeminen. Steppi, ilmaisee pelkkää aivottomuutta, kuten kaikki fyysinen yleensäkin. (Ja kyllä, nuo ovat harrastuksiani.)

        Äitini ei taida olla tietoinen siitä, että tilanteeni on tabu. Hän esittelee minut iloisena ystävilleen "rouvana". Täytyypä mainita hänelle, että synkeästä salaisuudestani olisi paras vaieta. Ainakin seuraavaksi viideksi vuodeksi, jonka jälkeen ehkä olen äiti ja kaamea totuus tulee ilmi viattomien lapsukaisten muodossa!


    • Natalie U.

      Saanko kysyä, nyt ihan vain mielenkiinnosta, että mikä tarve teillä niin monilla on kertoa meille nuorille, että teemme väärin jos hankimme lapsia? Siis että miksi teitä edes kiinnostaa koko asia? Vai onko kyseessä ihan vain maailmanparannusoperaatio?

      • Koska teistä vati-

        päistä ja mahd. lapsistanne tule yhteiskunnan elättejä, kun haluatte hallitsemattomasti pamahtaa paksuksi vastuuttomina teineinä !


      • Natalie U.
        Koska teistä vati- kirjoitti:

        päistä ja mahd. lapsistanne tule yhteiskunnan elättejä, kun haluatte hallitsemattomasti pamahtaa paksuksi vastuuttomina teineinä !

        Emmekö me muka ole osa yhteiskuntaa? Ihan kuin olisimme jokin outo laji, joka sysää itsensä yhteiskunnan ulkopuolelta sen elätettäväksi.
        Haluanko minä pamahtaa hallitsemattomasti paksuksi? En! Minä osaan ajatella, osaan laskea ja minä osaan arvioida tekojeni seurauksia. Minä halusin keskustella äitiydestä, en puolustaa olemassaoloani ja kykyäni ajatella.
        Sen näistä keskustelupalstoista kyllä oppii, että pahan mielen täältä takuuvarmasti saa.


      • että sellaista
        Natalie U. kirjoitti:

        Emmekö me muka ole osa yhteiskuntaa? Ihan kuin olisimme jokin outo laji, joka sysää itsensä yhteiskunnan ulkopuolelta sen elätettäväksi.
        Haluanko minä pamahtaa hallitsemattomasti paksuksi? En! Minä osaan ajatella, osaan laskea ja minä osaan arvioida tekojeni seurauksia. Minä halusin keskustella äitiydestä, en puolustaa olemassaoloani ja kykyäni ajatella.
        Sen näistä keskustelupalstoista kyllä oppii, että pahan mielen täältä takuuvarmasti saa.

        Tuo tyyppi kirjoittaa monella nikillä. Ei niitä ole monta kirjoittajaa. Paapattaa tuota samaa.


      • Natalie U.
        että sellaista kirjoitti:

        Tuo tyyppi kirjoittaa monella nikillä. Ei niitä ole monta kirjoittajaa. Paapattaa tuota samaa.

        Kuka tyyppi?


      • että sellaista
        Natalie U. kirjoitti:

        Kuka tyyppi?

        Tyyppi tunnetaan nikillä 12/32, mutta käyttää myös useita muita (yleensä alentavia) nikkejä. Häiriköi myös äitien jutut ja isien jutut palstoja. Ei kannata uskoa että täällä olisi muita vali-vali tyyppejä, vaikka hän niin väittääkin aina.


      • Natalie U.
        että sellaista kirjoitti:

        Tyyppi tunnetaan nikillä 12/32, mutta käyttää myös useita muita (yleensä alentavia) nikkejä. Häiriköi myös äitien jutut ja isien jutut palstoja. Ei kannata uskoa että täällä olisi muita vali-vali tyyppejä, vaikka hän niin väittääkin aina.

        harmi... Täällä on ilmeisesti mahdotonta jutella kevyesti ja mukavasti "vauvakuumeesta" tai äitiydestä. Kaikissa keskusteluissa joita olen selannut on lähinnä... no tuollaista ikävää ja alentavaa kommentointia.
        Milläköhän palstalla olis kivaa ja asiallista keskustelua tuntemattomien kanssa?


      • suolesta päivää
        Natalie U. kirjoitti:

        harmi... Täällä on ilmeisesti mahdotonta jutella kevyesti ja mukavasti "vauvakuumeesta" tai äitiydestä. Kaikissa keskusteluissa joita olen selannut on lähinnä... no tuollaista ikävää ja alentavaa kommentointia.
        Milläköhän palstalla olis kivaa ja asiallista keskustelua tuntemattomien kanssa?

        Yleensä kaikilla minne pitää rekisteröityä. Tosin monet muutkin ovat asiallisia, esim. Ellit.fi:n perheosasto (http://keskustelu.plaza.fi/ellit/)

        Ylipäänsä kaikki muut kuin juuri tämä suoli.24.fi. Kyllä, suoli. Sieltä nuo jutut tulevat enemmän kuin aivoista.


      • enkeli3
        Natalie U. kirjoitti:

        harmi... Täällä on ilmeisesti mahdotonta jutella kevyesti ja mukavasti "vauvakuumeesta" tai äitiydestä. Kaikissa keskusteluissa joita olen selannut on lähinnä... no tuollaista ikävää ja alentavaa kommentointia.
        Milläköhän palstalla olis kivaa ja asiallista keskustelua tuntemattomien kanssa?

        Kirjaudu liberon sivuille. siellä keskustelua kuumeilusta ja muista asioista. Siellä on kaikenlaisia perheitä ja kokemuksia luettavaksi sinulle, eikä kukaan tulee tuomitsemaan :)


      • Joka tapauksessa
        suolesta päivää kirjoitti:

        Yleensä kaikilla minne pitää rekisteröityä. Tosin monet muutkin ovat asiallisia, esim. Ellit.fi:n perheosasto (http://keskustelu.plaza.fi/ellit/)

        Ylipäänsä kaikki muut kuin juuri tämä suoli.24.fi. Kyllä, suoli. Sieltä nuo jutut tulevat enemmän kuin aivoista.

        Natalie teininä aloitettu avioliittosi tulee 99,99 % todennäköisyydellä kaatumaan, jos et sattumalta olisi niitä äärimmäisen harvoja onnekkaita, joilla homma toimii. Varsinkin jos tulet toteuttamaan pähkähullun sikiämissuunnitelmasi, olet katkeroitunut juoppo-/narkkiyhäri kolmen vuoden sisällä...Miessuhteesi vaihtuvat viikoittain, sinä ja lapsiparkasi joudutte kokemaan väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. Olet sossun elätti ja jopa rehvastelet sillä paska mutsi- sivustoilla... MIETI !


      • Tälläästä...
        Joka tapauksessa kirjoitti:

        Natalie teininä aloitettu avioliittosi tulee 99,99 % todennäköisyydellä kaatumaan, jos et sattumalta olisi niitä äärimmäisen harvoja onnekkaita, joilla homma toimii. Varsinkin jos tulet toteuttamaan pähkähullun sikiämissuunnitelmasi, olet katkeroitunut juoppo-/narkkiyhäri kolmen vuoden sisällä...Miessuhteesi vaihtuvat viikoittain, sinä ja lapsiparkasi joudutte kokemaan väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. Olet sossun elätti ja jopa rehvastelet sillä paska mutsi- sivustoilla... MIETI !

        Joka tapauksessa, ajattele miltä susta tuntuu, kun sua tullaan tänne haukkumaan tuollalailla?

        Sinustakin voin sanoa, että juoppo/ narkkari, naisiahakkaava kusipää, vitun paska mies, epätoivoinen ääliö ja saatana toivottavasti joudut kadulle asumaan, etkö saa koskaan naista tai lapsia. Toivottavasti sinut vittu raiskataan tai puukotetaan!!!

        Mieti sinä mitä täälä puhut!! ÄÄLIÖ!


      • Natalie U.
        Joka tapauksessa kirjoitti:

        Natalie teininä aloitettu avioliittosi tulee 99,99 % todennäköisyydellä kaatumaan, jos et sattumalta olisi niitä äärimmäisen harvoja onnekkaita, joilla homma toimii. Varsinkin jos tulet toteuttamaan pähkähullun sikiämissuunnitelmasi, olet katkeroitunut juoppo-/narkkiyhäri kolmen vuoden sisällä...Miessuhteesi vaihtuvat viikoittain, sinä ja lapsiparkasi joudutte kokemaan väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. Olet sossun elätti ja jopa rehvastelet sillä paska mutsi- sivustoilla... MIETI !

        Saanko tiedustella, mihin tuo 99,99% todennäköisyysarvio perustuu? Niin voin sitten juoppona narkkarina, mitä ilmeisesti väkisin tulen pian olemaan, miettiä sitä.


      • linkkejä?
        Joka tapauksessa kirjoitti:

        Natalie teininä aloitettu avioliittosi tulee 99,99 % todennäköisyydellä kaatumaan, jos et sattumalta olisi niitä äärimmäisen harvoja onnekkaita, joilla homma toimii. Varsinkin jos tulet toteuttamaan pähkähullun sikiämissuunnitelmasi, olet katkeroitunut juoppo-/narkkiyhäri kolmen vuoden sisällä...Miessuhteesi vaihtuvat viikoittain, sinä ja lapsiparkasi joudutte kokemaan väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. Olet sossun elätti ja jopa rehvastelet sillä paska mutsi- sivustoilla... MIETI !

        Eipä tullut minustakaan tuollaisia.

        Jos laittelet tuollaista sontaa nettiin (tai siis mielipiteesi), niin sinulla varmaan löytyy ihan virallisia tutkimuksia aiheesta? Empiiriset kokemuksesi eivät kelpaa selitykseksi, koska sinulla on taipumusta valehteluun.


      • Toivottavasti joudut
        Tälläästä... kirjoitti:

        Joka tapauksessa, ajattele miltä susta tuntuu, kun sua tullaan tänne haukkumaan tuollalailla?

        Sinustakin voin sanoa, että juoppo/ narkkari, naisiahakkaava kusipää, vitun paska mies, epätoivoinen ääliö ja saatana toivottavasti joudut kadulle asumaan, etkö saa koskaan naista tai lapsia. Toivottavasti sinut vittu raiskataan tai puukotetaan!!!

        Mieti sinä mitä täälä puhut!! ÄÄLIÖ!

        mamujen raiskaamaksi kun et kestä erilaisia mielipiteitä... Ja tyypillinen tunteenomainen suhtautuminen asioihin(=syy minkä takia naisia ei pitäisi päästää tuomareiksi). Kaikki toki toivomme, että ap:llä hommat futaavat, mutta suurimmalla osalla ei toimi !


      • .........
        Toivottavasti joudut kirjoitti:

        mamujen raiskaamaksi kun et kestä erilaisia mielipiteitä... Ja tyypillinen tunteenomainen suhtautuminen asioihin(=syy minkä takia naisia ei pitäisi päästää tuomareiksi). Kaikki toki toivomme, että ap:llä hommat futaavat, mutta suurimmalla osalla ei toimi !

        Miksi toivot kirjoittajan joutuvan raiskatuksi? Toivotko samaa vaimollesi, jos hän uskaltasi olla eri mieltä kanssasi. Onko vaimosikin kyvytön tuomariksi? Mihin sinä olet kyvytön, jos kerran vaimosikin on.


      • Vastaus sivusta
        Natalie U. kirjoitti:

        Saanko tiedustella, mihin tuo 99,99% todennäköisyysarvio perustuu? Niin voin sitten juoppona narkkarina, mitä ilmeisesti väkisin tulen pian olemaan, miettiä sitä.

        99.99% perustuu käytännön kokemukseen ja näkemykseen.


      • Muna pystyssä
        linkkejä? kirjoitti:

        Eipä tullut minustakaan tuollaisia.

        Jos laittelet tuollaista sontaa nettiin (tai siis mielipiteesi), niin sinulla varmaan löytyy ihan virallisia tutkimuksia aiheesta? Empiiriset kokemuksesi eivät kelpaa selitykseksi, koska sinulla on taipumusta valehteluun.

        Kaiko täällä valehtelee? Sinulla on taipumusta totuuden kieltämiseen!


      • Hänkin toivoi minun
        ......... kirjoitti:

        Miksi toivot kirjoittajan joutuvan raiskatuksi? Toivotko samaa vaimollesi, jos hän uskaltasi olla eri mieltä kanssasi. Onko vaimosikin kyvytön tuomariksi? Mihin sinä olet kyvytön, jos kerran vaimosikin on.

        joutuvan raiskatuksi !!!


      • Tälläistä..
        Hänkin toivoi minun kirjoitti:

        joutuvan raiskatuksi !!!

        Sitä ennen haukuit natalieta raiskauksella ja kaikella muulla! On tainnut sun päästä pudota enemmän kun yksi ruuvi...


      • linkkejä?
        Muna pystyssä kirjoitti:

        Kaiko täällä valehtelee? Sinulla on taipumusta totuuden kieltämiseen!

        Anna minulle linkki siihen totuuteesi, muuten en usko. Onko sinulla siis todisteita, vai ei?

        Jos ei ole, niin tuo höpöttelysi on valehtelua. Hyvin yksinkertainen asia.

        Miksi sinulla on muna pystyssä? Eikö tuo ole nikkinä todella lapsellinen.


      • Taitaa saada
        linkkejä? kirjoitti:

        Anna minulle linkki siihen totuuteesi, muuten en usko. Onko sinulla siis todisteita, vai ei?

        Jos ei ole, niin tuo höpöttelysi on valehtelua. Hyvin yksinkertainen asia.

        Miksi sinulla on muna pystyssä? Eikö tuo ole nikkinä todella lapsellinen.

        kiksinsä tästä kirjoittelusta...


    • Saa toki

      Saat keskustella, kunhan 12/32 on täynnä.

      • palstan höyrypää 12/

        Sen pitää olla täynnä siksi, että alhainen älykkyyteni ei kestä vastaansanomista. Toisin kuin kotona en voi teitä tulla turpaan vetämään. Lapset lähtivät huostaan kun vedin niitäkin turpaan. Akkaa en päästä mihinkään lähtemään. Se jää tai itkee ja jää. Meillä on nääs onnellinen parisuhde, kun ollaan täytetty 12/32 sääntö.


      • Natalie U.
        palstan höyrypää 12/ kirjoitti:

        Sen pitää olla täynnä siksi, että alhainen älykkyyteni ei kestä vastaansanomista. Toisin kuin kotona en voi teitä tulla turpaan vetämään. Lapset lähtivät huostaan kun vedin niitäkin turpaan. Akkaa en päästä mihinkään lähtemään. Se jää tai itkee ja jää. Meillä on nääs onnellinen parisuhde, kun ollaan täytetty 12/32 sääntö.

        ...aamen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe