Kutsuvierasongelma

Pikkumorsian

Mitä tehdä, kun kaikkia ei voi häihin kutsua?
Löydän itseni jatkuvasti tilanteesta, jossa aivoni jauhavat suunnilleen tällaista litaniaa: " jos kutsun serkun isän puolelta, pitää kutsua myös äidin puolelta ja sitten vielä sulhasen serkut, niin ja sitten on vielä täti ja jos se täti tulee niin sitten pitää kutsua se toinenkin ja setä ja jos kutsun sen niin sitten ... "

Kuinka olette tällaisen ongelman ratkaisseet? Omaa tilannettani vaikeuttaa sekin, että olen itse uusioperheestä ja lähisukuni on muutenkin laajempi kuin sulhasellani.

3

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käykö?

      Kutsut vain ne läheiset, joiden kanssa olet paljon tekemisissä?

    • minimyy

      Onhan noita tapoja. Esimerkiksi, että ketä olette tavanneet / keiden kanssa olette olleet oikeasti tekemisissä koko yhdessäolonne aikana tai viimeisen kolmen vuoden aikana.

      Joku äidinsiskonentisenmiehenlapset ...joo unohda.

      Raja täytyy laittaa. Ulkoistat kutsuvieraat morsiamen ja sulhasen vanhemmille, jolloin molemmat saavat kutsua 15 haluamaansa vierasta. Eli sulhasen vanhemmat pistävät päänsä yhteen ja valitsevat 15 heidän sukulaistaan ja morsiamen vanhemmat valitsevat 15 heidän sukulaistaan. Äidin uuden miesystävän siskot ja tädit eivät ole teille sukua, joten ne jäävät tietenkin pois.

      Tai sitten raaka veto, että molempien vanhemmat ja kummit. Loput kavereita. :)

      Esim. meillä miehen puolen sukua on enemmän ja he ovat kaikki läheisissä väleissä ja tekemisissä toistensa kanssa. Minun puolelta taas lähisukulaisia ei kovinkaan paljoa ole (äiti on ainoa lapsi). Miehen puolelta pakolliset kutsuttavat (siis miehen vanhemmat, miehen veli perheineen, miehen kummit, miehen serkut perheineen....) Minun puolelta taas tällaista lähisukulössiä ei ole ja sitten mentäisiin jo niin pitkälle, että oltaisiin jossain äidinäidinveljenlapsen sukulaisissa.

      Meillä tuleekin olemaan vaikea asia tämä, että minun puolelta tulee vain muutama tyyppi ja miehen puolelta monta tyyppiä.

      Jotenka olen päättänyt, että meidän häihin tulee vain vanhemmat, sisarukset ja kummit. Maksimissaan.

    • te kutsutte

      Jos suvut ja yhteydenpito ovat erilaista, niin sitten ovat. Jos toisella on seitsemän sisarusta ja toisella yksi? Sisarukset kutsutaan ja heidän lapsensa. Serkuista kutsutaan ne, joiden kanssa ollaan tekemisissä jne.

      Jos halutaan kutsua 30 ihmistä, niin sitten kutsutaan.

      Tasapuolinen voi olla monella tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe