Yaris vammauttaa

semmonen riisikuppi

Nyt sen sitten faktaa, Toyota Yaris komeilee kolareissa eniten
vammoja aiheuttaneiden autojen listan kärjessä!

46

1076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turvaa kansalle!

      Jenkkilässä huomattiin se, että kakkos-jarppa on halvasta ämpärimuovista valmistettu. Jarppa hajosi pölynä llmaan kun isompaan törmäytettiin. Tommosten kovamuovihärpäkkeiden myynti pitäisi Suomessa kokonaan kieltää vakavien turvallisuuspuuteiden vuoksi. Jarpan korin rakenne on kelvoton kolaritilanteissa. Se rojahtaa pikkutällistäkin selkänojia myöten kasaan. Ajatelkaa vihdoin edes lastenne turvallisuutta!

      • imekääeurorekeänne

        Jenkkilässä Toyota on kuitenkin jatkuvasti ulkolaisten merkkien selvä ykkönen. 20 myydyimmän merkin joukossa ei ole yhtään Eurokärryä USA.ssa. Siellä käytetäänkin termiä "Euro trash"
        USA.n suosituimpaan rata-autosarjaan Nascariin on suvaittu kotimaisten merkkien Fordin, Chevroletin ja Dodgen rinnalle yksi ainoa ulkolainen merkki ja se on nimenomaan Toyota.
        Amerikkalaisessa tiede- ja tekniikkajulkaisuissa Toyota Corolla on rankattu maan luotettavimmaksi automalliksi


      • perusvirhe
        imekääeurorekeänne kirjoitti:

        Jenkkilässä Toyota on kuitenkin jatkuvasti ulkolaisten merkkien selvä ykkönen. 20 myydyimmän merkin joukossa ei ole yhtään Eurokärryä USA.ssa. Siellä käytetäänkin termiä "Euro trash"
        USA.n suosituimpaan rata-autosarjaan Nascariin on suvaittu kotimaisten merkkien Fordin, Chevroletin ja Dodgen rinnalle yksi ainoa ulkolainen merkki ja se on nimenomaan Toyota.
        Amerikkalaisessa tiede- ja tekniikkajulkaisuissa Toyota Corolla on rankattu maan luotettavimmaksi automalliksi

        "Jenkkilässä Toyota on kuitenkin jatkuvasti ulkolaisten merkkien selvä ykkönen."
        Toyota on jenkkilässä kotimainen auto, vaikka merkki on japanilainen.


    • Harakiritåjå

      Ei tojofanaatikkoa kiinnosta perheen turvallisuus.

    • Ankkatutkimuspäivää

      Onko Audi A3 myös turvaton auto. Sehän on listan 2. sijalla.

      2005 Yaris sai kuitenkin NCAPin tömäytestissä täydet viisi tähteä.
      http://www.euroncap.com/tests/toyota_yaris_2005/246.aspx

      Tuon listan mukaan 1992 Nissan Micra on 2011 vuoden Yarista turvallisempi. Se on todella helppo uskoa, sillä olihan Micrassa ja tuolloin kaikki turvavarusteet vakiona :)

    • surkea ajettavuus

      Törmäystesti mittaa vain ns. passiivista turvallisuutta eli sitä, miten auto suojaa matkustajia, kun tömähtää.

      Parempi vaihtoehto olisi välttää törmäys kokonaan. Eli nyt puhutaan aktiivisesta turvallisuudesta, johon vaikuttavat ajo-ominaisuudet ja uudempien autojen elektroniikkahilppeet (ABS, ESC jne.).

      Hyvä suoritus törmäystestissä, mutta surkea suoriutuminen aktiivisen ja passiivisen turvallisuuden yhteisvaikutusta mittaavassa käytännön elämässä kertoo armotta, että tuossa toisessa puolessa, mitä NCAP ei mittaa, on suuria puutteita. Toki merkin "parhaiden" perinteiden mukaisesti.

      Toki oma vaikutuksensa on myös kuljettajien taidoilla. Taloustutkimuksen jutusta ei käy ilmi, onko tojoterojen ja pappojen vaikutusta pyritty mitenkään huomioimaan. Senhän näkee jokapäiväisessä liikenteessä hoipertelevista toilootista, että a) promilleja on yli sallitun (rattijuoppojen suosikkimerkki kun on kyseessä) tai b) ajotaito on muutoin vain puutteellinen / papalla alkaa jo hoksottimet olla niin ja näin.

      • 0tutkimus

        Eli siis 1992 vuoden Nissan Micran airbag suojaa paremmin kuin 2011 Yariksen?

        Todella uskottavaa "tutkimusta".


      • valikoiva näkö
        0tutkimus kirjoitti:

        Eli siis 1992 vuoden Nissan Micran airbag suojaa paremmin kuin 2011 Yariksen?

        Todella uskottavaa "tutkimusta".

        Tyypillinen tojotero = täys idiootti. Meni siis aktiivinen turvallisuus, tai sen puute = huonot ajo-ominaisuudet, yli hilseen. Vai oliko vaan tojolasit tukevasti silmillä ja "jäi huomaamatta".


      • 0tutkimus
        valikoiva näkö kirjoitti:

        Tyypillinen tojotero = täys idiootti. Meni siis aktiivinen turvallisuus, tai sen puute = huonot ajo-ominaisuudet, yli hilseen. Vai oliko vaan tojolasit tukevasti silmillä ja "jäi huomaamatta".

        Oliko siis niin että 1992 Micrassa on paremmat ajo-ominaisuudet kuin 2011 Yariksessa.

        Todella uskottavaa tutkimusta.

        Olisikohan sillä tekemistä asian kanssa kuka autoa ajaa, kuinka usein sillä kolaroidaan, vai miksi A3 on heti 2. sijalla??


      • surkeat kuskit
        0tutkimus kirjoitti:

        Oliko siis niin että 1992 Micrassa on paremmat ajo-ominaisuudet kuin 2011 Yariksessa.

        Todella uskottavaa tutkimusta.

        Olisikohan sillä tekemistä asian kanssa kuka autoa ajaa, kuinka usein sillä kolaroidaan, vai miksi A3 on heti 2. sijalla??

        Niin? Johan mä tuossa aiemmin vihjasinkin, että kuljettajien osuutta onnettomuusherkkyyteen eli liene huomioitu eli toilootan sijoituksessa näkyy tojoterojen ajotaito.


      • ryhfhfhhhfhw
        surkeat kuskit kirjoitti:

        Niin? Johan mä tuossa aiemmin vihjasinkin, että kuljettajien osuutta onnettomuusherkkyyteen eli liene huomioitu eli toilootan sijoituksessa näkyy tojoterojen ajotaito.

        Eiköhän tuossa uutisen listassa, joka on otsikoitu: "Näissä autoissa vammautui suhteessa enemmän", ole otettu huomioon onnettomuuksien ja loukkaantumisten välinen suhde.

        Sen perusteella siis 1992 Micra on 2011 Yarista turvallisempi.

        Onhan sen oltava niin. Onhan???


      • varikset lentoon
        ryhfhfhhhfhw kirjoitti:

        Eiköhän tuossa uutisen listassa, joka on otsikoitu: "Näissä autoissa vammautui suhteessa enemmän", ole otettu huomioon onnettomuuksien ja loukkaantumisten välinen suhde.

        Sen perusteella siis 1992 Micra on 2011 Yarista turvallisempi.

        Onhan sen oltava niin. Onhan???

        Näinhän se on. Tosin ero taitaa pitkälti johtua siitä, että Micran kuljettajat ovat fiksumpia ja osaavat ottaa vanhan auton puutteellisen turvavarustelun huomioon ajotavassaan.

        Variskuskit koheltaa aikalailla, joten ei ihme, että sattuu ja tapahtuu. Kävihän yksi variskuski välillä muilla palstoilla provoilemassa, miten on huonot ajo-ominaisuuden muilla, kun eivät kykene pahimpien ukkoskuurojenkin aikana ajamaan maantiellä satanen lasissa... Ja tosiaan liikenteessä nämä koppimopot koheltavat "kiitettävästi", tarkoitan näitä kaistanvaihto 2 kaistaan kerrallaan (=ehdottomasti kiellettyä) ja mielellän vielä rekan keulaa viistäen, kaistalta toiselle arpomista rampeissa, reiluja ylinopeuksia 40-60 alueilla yms. mitä näkee jatkuvasti.


      • Hutkimuslaitos
        varikset lentoon kirjoitti:

        Näinhän se on. Tosin ero taitaa pitkälti johtua siitä, että Micran kuljettajat ovat fiksumpia ja osaavat ottaa vanhan auton puutteellisen turvavarustelun huomioon ajotavassaan.

        Variskuskit koheltaa aikalailla, joten ei ihme, että sattuu ja tapahtuu. Kävihän yksi variskuski välillä muilla palstoilla provoilemassa, miten on huonot ajo-ominaisuuden muilla, kun eivät kykene pahimpien ukkoskuurojenkin aikana ajamaan maantiellä satanen lasissa... Ja tosiaan liikenteessä nämä koppimopot koheltavat "kiitettävästi", tarkoitan näitä kaistanvaihto 2 kaistaan kerrallaan (=ehdottomasti kiellettyä) ja mielellän vielä rekan keulaa viistäen, kaistalta toiselle arpomista rampeissa, reiluja ylinopeuksia 40-60 alueilla yms. mitä näkee jatkuvasti.

        Huh, hyvä tietää.

        Myyn Yarikseni pois ja ostan 1993 vuoden Citroen Xantian. Sillä sitikalla on turvallista ajaa, jopa niin turvallista että taake jää V70 Volvot ja lähes kaikki muutkin muut vaaralliset autot.

        On se hyvä että asia on nyt oikein huolella tutkittu.


      • C180 Kompressor
        Hutkimuslaitos kirjoitti:

        Huh, hyvä tietää.

        Myyn Yarikseni pois ja ostan 1993 vuoden Citroen Xantian. Sillä sitikalla on turvallista ajaa, jopa niin turvallista että taake jää V70 Volvot ja lähes kaikki muutkin muut vaaralliset autot.

        On se hyvä että asia on nyt oikein huolella tutkittu.

        Tutkimustulokset ovat tilastollisia faktoja. Ajamalla Yarista vammautumisriski on 60% suurempi kuin Xantiassa.

        Kummasta se johtuu: Toyotan heikoista turvarakenteista vai Toyota-kuljettajista?


      • aktiivinen turvattom
        C180 Kompressor kirjoitti:

        Tutkimustulokset ovat tilastollisia faktoja. Ajamalla Yarista vammautumisriski on 60% suurempi kuin Xantiassa.

        Kummasta se johtuu: Toyotan heikoista turvarakenteista vai Toyota-kuljettajista?

        Turvarakenteet eli passiivinen turvallisuus pitäisi 2005-> Variksissa olla OK. Ellei sitten ruoste ole heikentänyt koria oleellisesti... mikä vuosimalli se nyt olikaan, mihin tehtiin paikkauksia korin saumoihin ihan takaisinkutsukampanjana?

        Joten vika lienee aktiivisessa turvallisuudessa ja/tai kuskien ajotaidoissa.

        Aktiiviseen turvallisuuteen kuuluu mm. ajo-ominaisuudet, ajovalot... ei taida olla ihan tojon ominta aluetta nämä? Lisäksi näissä Variksissa ei ilmeisesti ole ollut ajonvakautus vakiona. Pikkuautot ja toitsut nyt noin niinkuin yleisemminkin ovat aika innokkaita pyörähtämään liukkaalla kelillä, joten ajonvakautuksen puute on iso vika. Jos/kun on "pakko" törmätä puuhun/toiseen autoon, niin kannattaa törmätä keula eikä kylki edellä!

        Liikenteessä toitsukuskit erottuu, eikä suinkaan edukseen. Vaikeaa on arvata, mitä niiden päässä liikkuu ... kun ajonopeus on taajama-alueella rajoitus 30 ja moottoritiellä rajoitus -30, kaistat vaihtuu ilman vilkkua ja useampi kerrallaan tai auto "kimpoileen" tien laidasta laitaan kuin kumipallo...


      • Tojo Pappa63v

        Ruotsalainen vakuutusyhtiö selvitti, millä autoilla kolaroidaan eniten. Kärjessä on BMW, kun taas Toyota-kuskit ovat kolaritilaston peränpitäjiä. Papat osaa ajaa. Itse "körötellyt" yli 40v. ilman kolaria pääosin stadissa,nyt Yariksella.


      • Tojo Pappa63v
        aktiivinen turvattom kirjoitti:

        Turvarakenteet eli passiivinen turvallisuus pitäisi 2005-> Variksissa olla OK. Ellei sitten ruoste ole heikentänyt koria oleellisesti... mikä vuosimalli se nyt olikaan, mihin tehtiin paikkauksia korin saumoihin ihan takaisinkutsukampanjana?

        Joten vika lienee aktiivisessa turvallisuudessa ja/tai kuskien ajotaidoissa.

        Aktiiviseen turvallisuuteen kuuluu mm. ajo-ominaisuudet, ajovalot... ei taida olla ihan tojon ominta aluetta nämä? Lisäksi näissä Variksissa ei ilmeisesti ole ollut ajonvakautus vakiona. Pikkuautot ja toitsut nyt noin niinkuin yleisemminkin ovat aika innokkaita pyörähtämään liukkaalla kelillä, joten ajonvakautuksen puute on iso vika. Jos/kun on "pakko" törmätä puuhun/toiseen autoon, niin kannattaa törmätä keula eikä kylki edellä!

        Liikenteessä toitsukuskit erottuu, eikä suinkaan edukseen. Vaikeaa on arvata, mitä niiden päässä liikkuu ... kun ajonopeus on taajama-alueella rajoitus 30 ja moottoritiellä rajoitus -30, kaistat vaihtuu ilman vilkkua ja useampi kerrallaan tai auto "kimpoileen" tien laidasta laitaan kuin kumipallo...

        Kyllä tää koskee kaikkia merkkejä. Ikäni stadissa tsöranneena sitä vaan oppii aavistamaan muiden liikkeet.Ja pidän kyllä vauhtia yllä vähän yli sallitun.


      • Parannus
        Hutkimuslaitos kirjoitti:

        Huh, hyvä tietää.

        Myyn Yarikseni pois ja ostan 1993 vuoden Citroen Xantian. Sillä sitikalla on turvallista ajaa, jopa niin turvallista että taake jää V70 Volvot ja lähes kaikki muutkin muut vaaralliset autot.

        On se hyvä että asia on nyt oikein huolella tutkittu.

        Saatat muutenkin yllättyä positiivisesti jos vaihdat ruman Variksen eleganttiin Xantiaan. Ajattele, et edes huomaa niitä kuoppia joissa ennen paikat putlili hampaista. Ikävä kyllä xanttu ei enää ole uusi. Ja xantian aikaan sitikka vielä ruostui, ei ehkä yhtä pahasti kuin yarppq mutta enemmän kuin ruosteettomat nykyranskikset.


    • volvo forever

      Itse voi kolarin ajaneena että toi tutkimus on täyttä sontaa, mulla oli alla toyota yaris vm-08 ja törmäsin autoon mikä ajautui minun kaistalle sohjossa. Vastapuolena oli vw golf vm05 ja minä selvisin niska ja pää kivulla, sekä turvavyö mursi 3 kylkiluuta. Vasta puolen nainen kuoli. Ja ei, en ole mikään toyota fanaatikko. Silloin oli vuokraauto alla. Oma auto on siis volvo v70 vm 2010. Ja tämä kolari oli siis melkein nokkakolari. Että kommentoikaa sitten vasta kun on jotain kokemusta autosta.

      • C180 Kompressor

        Sinä se et tunnu ymmärtävän mikä merkitys on tilastollisella lähestymistavalla. Toistetaan tuo onnettomuus tuhat kertaa ja katsotaan monessako tapauksessa selvisit niska- ja pääkivulla ja montako kertaa vammauduit.


      • 5cmjapsijuhlakunnoss
        C180 Kompressor kirjoitti:

        Sinä se et tunnu ymmärtävän mikä merkitys on tilastollisella lähestymistavalla. Toistetaan tuo onnettomuus tuhat kertaa ja katsotaan monessako tapauksessa selvisit niska- ja pääkivulla ja montako kertaa vammauduit.

        Taitaa olla turha yrittää tojopetterille selittää noinkin yksinkertaista asiaa...


    • Harakiiiriiiiiiiiiii

      On kyllä Yaris melkoinen killeri. En tuollaisessa harakiripurkissa kuljettaisi perhettäni.

    • pereeltähenkipoistoj

      Tojofanaatikolle on tärkeämpää ostaa tojo kun se on harmaa laatikko joka ei kiinnitä huomiota. Lisäksi saa muiden tojo"miesten" hyväksynnän. Perheen terveys ja henki ei sitten olekaan niin tärkeää.

    • HarakiripurkkiVaris

      En kyllä ymmärrä miten tuollaisen menee joku hankkimaan?

    • huupahaapattaaapaaap

      Tuo Suomen tutkimus on teoreettinen, eivätkä tulokset perustu todellisiin vammautumisiin. Edes matkustajien vammautumista ei ole millään lailla huomioitu, ei muka ollut tietoa tarpeeksi.

      No Ruotsissa on, Folksam vakuutusyhtiö on teettänyt perusteellisen tutkimuksen, joss Yaris on "säkrast val" eli parasta luokkaa alkaen vm.2005 ja siitä eteenpäin.

      http://www.folksam.se/testergodarad/bilkoparguider/hursakerarbilen

    • Varisnokkiisilmät

      Trafin ja vakuutusyhtiöiden tietoihin perustuva. Yariksessa kuolet tai vammaudut varmimmin. Uskon Trafia ja liikennevakuutuskeskusta mieluummin kuin tojokauppiasta.

      • Tojoharakiribukkake

        Samoin. Tojomyyjällä ei todellakaan ole kiinnostusta kertoa potentiaaliselle asiakkaalle totuutta - sitä että Trafin tilaston mukaan tojotassa todennäköisimmin lähtee onnettomuudessa henki.


    • Zika89

      Tonhan nyt näki jo kuskin naamaa vilkasemalla et jarppa on vammauttanut, mutta hyvin monet jarppa kuskit on palanutkin ihan mustiksi.

    • AasiastaKulahtaa

      Ja huomatkaa, nuo kolaritestit tehdään uudella autolla ja Yaris on kestotestin mukaan jo kaksi vuotiaana pahasti ruosteessa ja ruoste ei tässäkään tapauksessa tukevoita autoa. Järkyttävää on myös uuden Aven kohdalla kun siihen oli pakko asentaa surkea hätäjarrutoiminto joka ei toimi kuin sattumalta.

    • pikku.juttu

      Pääasia, että pizzat ja kebabit tulevat perille..

    • Mersukuski

      Heh... Tyypillinen nollatutkimus. On itsestään selvää että uusi auto on turvallisempi kuin vanha oli se iso tai pieni.
      Turvallisuuteen vaikuttava suurin tekijä istuu ratin ja selkänojan välissä.
      Yli miljoona km ajaneena ammattikuskina väitän BMWn ja Audin olevan kaikkein vaarallisimpia automerkkejä ajotavoista päätellen.
      Vanha pikkuauto on aivan turvallinen kuin uudempikin jos sitä ajetaan saiallisesti liikennesääntöjen mukaan.

      • MekkeriE

        Nyt veti tero sellasen stoorin, et oksat pois . Nimimerkki vain tuli teromaiseen tapaan väärin kirjoitettua. Mercedes mies ei alennu ikinä riisikippoa puolustamaan, koska todellinen Mercedes mies tietää kuinka hyviä Mercedeksen lisäksi ovat BMW sekä AUDI. Tietysti jos joku onneton taksirenki täällä ammattikuskina esiintyy, niin sehän voi olla tero itse.


      • aasialaistaAmeebaa

        Mersukuskihan on nero. Kolarissa on usein kaksi osapuolta ja yleensä vai toinen on syyllinen ja kolarin aiheuttaja, eikä kaikkia pysty väistämään vaikka kuinka ennakoi, eli kyllä sillä kolariturvallisuudella on väliä ja myös se "turvallinen pikkukinneri" voi kärsiä vaikka olisi 3milj. kilsaa kokemusta.


      • rtghtghdsf
        MekkeriE kirjoitti:

        Nyt veti tero sellasen stoorin, et oksat pois . Nimimerkki vain tuli teromaiseen tapaan väärin kirjoitettua. Mercedes mies ei alennu ikinä riisikippoa puolustamaan, koska todellinen Mercedes mies tietää kuinka hyviä Mercedeksen lisäksi ovat BMW sekä AUDI. Tietysti jos joku onneton taksirenki täällä ammattikuskina esiintyy, niin sehän voi olla tero itse.

        Harmittaako vokkelivilleä lukea totuus?


    • YarisIlmanvikoja

      Eiköhän nuo ketjun aloittajan vammat ole aiheutuneet jo aiemmin;) Kolville ottaa Yariksen myyntimenestys ja luotettavuus,kun jaksaa hakea vanhoja juttuja ihan "ameriikasta" asti;)

      • dfgdfgdfdfdf

        Sama katkera uuvatti se on joka on oksentanut omaa pahaa oloaan tälle palstalle jo vuosikaudet :D


      • mopo_autoksi

        Se on totta, että varis vammauttaa. Henkiset vauriot ovat syviä niilläkin kuskeilla, jotka eivät koskaan joudu kolariin tässä itsemurhapurkissa.

        Liikenteessä tämänkin näkee. Moni variskuski on niin rikki, että yrittää päättää päivänsä. Onneksi rekkakuskitkin osaavat hyvin odottaa sitä, että variksella puoliväkisin yritetään etupuskurin alle tunkea.


      • ahistaako
        mopo_autoksi kirjoitti:

        Se on totta, että varis vammauttaa. Henkiset vauriot ovat syviä niilläkin kuskeilla, jotka eivät koskaan joudu kolariin tässä itsemurhapurkissa.

        Liikenteessä tämänkin näkee. Moni variskuski on niin rikki, että yrittää päättää päivänsä. Onneksi rekkakuskitkin osaavat hyvin odottaa sitä, että variksella puoliväkisin yritetään etupuskurin alle tunkea.

        Onko rankkaa elää siellä omassa mielikuvitusmaailmassa? Ja kaikki vain silkasta kateudesta vierasta automerkkiä kohtaan :DD Henkisiä vaurioita jos kaipailet, löydät niitä peiliin vilkaisemalla.


    • Kolmlisvoitto

      Yarooanon kolmoisvoittaja: ruostuvin, rumon ja turvattomin.

      Turvattomuus moniin vanhempiinkin autoihin verrattuna johtuu enimmäkseen Terojen erityisluonteesta.

      • Opetteledeskirjoittamaan

        Apukoululaisen tuherrusta.


    • Ettätämmöistämyös

      Toyota Yaris on turvallisin pieni auto

      YarisOnTurvallisin

      9.4.2016 20:08

      "Uusi Toyota Yaris sai täydet tähdet Euro NCAP -testistä.

      Lokakuussa 2011 lanseerattu kolmannen sukupolven Toyota Yaris saavutti Euro NCAP -törmäystestissä täyden viisi tähden yleisarvosanan matkustajien ja jalankulkijoiden turvallisuudesta. Tulokset oikeuttavat huippuarvosanaan myös käytettäessä ensi vuonna voimaanastuvia kriteerejä.

      https://www.youtube.com/watch?v=K0FGzgACYLc

      Huipputurvallinen Yaris:

      http://www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/euro-ncap-kolaritestit/?x1544657=1623845

      Pienten autojen turvallisin Yaris jo vuonna 2005:

    • YarisIlmanvikoja

      Siirry trolli tälle vuosisadelle. Tuossa ylempänä tuoretta tietoa katkeralle trollille.

    • EiVaristameille

      Tämä on minulle tärkeämpi tilasto kuin joku katsastustilasto. Oma autoni on turvallinen katsastustilastojumbo - silti se on hyvin huollettu ja pääsee aina huomautuksitta läpi.

    • Tämän_ketjun

      örveltäjä on - kukas muukaan kuin palstan oma trollipoju. Jutut ovat niin sairaita ettei tuohon auta enää kuin poistaminen yh-äipän muonavahvuudesta. Koettakaa selvittää, kuka tämä poju oikein on.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe