Ihastuksestani on tullut minulle pakkomielle

tosi tosi ihastunut

Olen jo monta kuukautta ollut ihastunut erääseen naiseen. Tilanne ei ole oikein edennyt mihinkään suuntaan, enkä edes tiedä, onko tällä naisella minua kohtaan mitään tuntemuksia. Lähestyminen on ollut hieman hankalaa, ujo kun olen. Tämä nainen on ainoa ihminen, joka tällä hetkellä mahtuu ajatuksiini ja sen vuoksi en ole käynyt baareissa tai missään muuallakaan edes yrittämässä löytää naisseuraa, kun tämä nainen vain pyörii mielessäni. Olen joutunut jopa valehtelemaan eräälle mukavalle naiselle olevani varattu, kun hän lähestyi minua, niin pahalta kun se tuntuikin. Tiedän, että minun ei pitäisi vain odotella jotain tapahtuvan, vaan yrittää rohkeasti lähestyä ihastustani, sillä eihän tämä tilanne muuten mihinkään etene. Jonain päivänä aionkin sen tehdä.
Mutta onko muille käynyt koskaan niin, että ihastuu palavasti johonkin ja sitten ihastuksesta onkin tullut tällainen pakkomielle, joka saattaa jopa rajoittaa elämää?

224

19220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No jos ensin vaikka moi, sitten mitä kuuluu, sitten vähän sitä ja tätä ja sitten kyselee mikä kiinnostaa plaaplaa. :) Eikös ne kaikki, yksittäisinä tapahtumina oo lähestymistä? :)

      Mun mielestä on ihan normaalia "varata" itseään, jos siltä tuntuu. Must ois aika typerää tehdä jotain tunteiden vastaista. :) Esim. viilettää pitkin kaupunkia vaikka on tunteita jotain toista kohtaan.

      Ja kukapa siihen on mitää naputtamaan, jos itse voit elää valintasi kanssa.

      On käynyt niin, että joistakin ihmisistä on tullut pakkomielle, mut sitten oon tavalla tai toisella sen asian käsitellyt päässäni. Vienyt asiaa eteenpäin sen minkä oon kokenut hyväksi tai unohtanut. Tai molemmat. Tai sitten se on jatkunut ja niin poispäin. Mut jokatapauksessa. :D Jotain kannattaa aina tehdä, kirjat on sitä varten, että voi upota unelmiin.

    • MylovelyS

      Olisipa tuo mun ihastuksen tekstiä...

      • lihan himo

        Älä välitä, kyllä se naispakkomielle ajastaan ohi menee,
        niinkuin kaikki muukin aikanaan loppuu tässä elämässä.


    • Jsjsnsbjvjabkba

      Ei se välttämättä mikään pakkomielle ole. Tuo kuulostaa vähän siltä että sinun tunteesi tätä naista kohtaan ovat enemmän kuin ihastumista. Rakastuneenahan sitä ajattelee koko ajan vain sitä rakastaan, untakaan ei saa ja ruoka ei maistu, mielessä pyörii vain tämä ihminen, ja näin varsinkin silloin kun jonkun syyn vuoksi joutuu olla rakkaastaan erossa.

      • ehkä ei kuitenkaan..

        Mutta miten joku jota ei tunne ja jonka vain joskus nähnyt voi olla "rakas", koska voi osoittautua ihan toisenlaiseksi, ei ollenkaan rakkauden arvoiseksi. Kyllä pakkomielteinen ihastuminen on paremmin kuvaava termi tuntematonta kohtaan kuin mikään rakastuminen tai rakkaus.


      • Onneton rakastunut

        Tälläinen tunne toista kohtaan tuntuu itsestäkin pahalta. Itse olen rakastunut mieheen, jonka kanssa olen "seurustellut" heinäkuusta lähtien. Olemme välillä yhdessä ja välillä hänen menee menojaan, enkä kuule hänestä mitään viikkoon.
        Kokoajan hän etsii sitä "Oikeaa" netin deittipalstoilta. Tiedän että on hullua jatkaa, mutta mutta... kokoajan hän on mielessä ja tunnen suurta rakkautta häntä kohtaan. Olen yrittänyt hankkia uutta poikaystävää, mutta jo treffien alku hetkillä on Hän mielessä ja lähden mahdollisimman nopeasti kotiin. Siellä sitten yksin itken tätä onnetonta oloani. Näin tämä nyt vaan menee ja toivon että pystyn jossain vaiheessa hänet saamaan ulos elämästäni. Olisiko jollain hyvää neuvoa tilanteeseen?


      • TeetNäinTaiPiiskaan
        Onneton rakastunut kirjoitti:

        Tälläinen tunne toista kohtaan tuntuu itsestäkin pahalta. Itse olen rakastunut mieheen, jonka kanssa olen "seurustellut" heinäkuusta lähtien. Olemme välillä yhdessä ja välillä hänen menee menojaan, enkä kuule hänestä mitään viikkoon.
        Kokoajan hän etsii sitä "Oikeaa" netin deittipalstoilta. Tiedän että on hullua jatkaa, mutta mutta... kokoajan hän on mielessä ja tunnen suurta rakkautta häntä kohtaan. Olen yrittänyt hankkia uutta poikaystävää, mutta jo treffien alku hetkillä on Hän mielessä ja lähden mahdollisimman nopeasti kotiin. Siellä sitten yksin itken tätä onnetonta oloani. Näin tämä nyt vaan menee ja toivon että pystyn jossain vaiheessa hänet saamaan ulos elämästäni. Olisiko jollain hyvää neuvoa tilanteeseen?

        Otat järjen käteen. Haluatko kärsiä koko elämäsi vai olla antaa itsellesi mahdollisuuden onnellisuuteen jonkun toisen kanssa? Tuo mies selkeästi ei ole sinulle tarkoitettu, kun hän etsii sitä "Oikeaa". Hän ei siis sinunlaistasi naista osaa syystä tai toisesta arvostaa. Luultavasti ihan kypsymättömyyttään.

        Mieti aikaa, jolloin et ollut koskaan kuullutkaan tästä "miehestä". Pystyit elämään silloinkin ihan normaalia elämää, vai mitä? Katkaise välit kokonaan ja sitten suret sen aikaa kun sinun kohdallasi on tarvis.

        Näin karusti se vain menee vaikka sitä ei halua itselleen myöntää, kun fantasiarakkaudessa on niin ihana lillua.


      • minä vaan
        ehkä ei kuitenkaan.. kirjoitti:

        Mutta miten joku jota ei tunne ja jonka vain joskus nähnyt voi olla "rakas", koska voi osoittautua ihan toisenlaiseksi, ei ollenkaan rakkauden arvoiseksi. Kyllä pakkomielteinen ihastuminen on paremmin kuvaava termi tuntematonta kohtaan kuin mikään rakastuminen tai rakkaus.

        Toisilla on vahva intuitio ja voimakas tunne-elämä, mikä saattaa saada ihastumisen tuntumaan jo melkein rakastumiselta. Toki voi osoittautua, kun sitten tutustuu, että onkin mennyt päätelmissään aivan metsään. Eli täytyy vaan ottaa asiasta selvää.

        Ite kun mietin tätä nettimaailmaa, niin on tullut mieleen, että missä määrin pahantahtoiset ihmiset voivat ikäänkuin ottaa toisen identiteetin, ja sabotoida haluamaansa.

        EIKÖ SELLAINEN OLE RIKOLLISTA TOIMINTAA? nettipoliisille tiedoksi! (mutta voi, siitä kun voi olla niin vaikea jäädä kiinni!)

        Moraalisesti vähintäänkin tuomittavaa. Ylipäänsä kaikenlainen harhaanjohtaminen, lähimmäisestä huonossa valossa puhuminen yms. Itse olen "reaalimaailmassa" ja sydämessäni antanut jo toisille vähän vastaavaan verrattavan toiminnan anteeksi, joten toivon että se olisi nyt loppu. Kaikenlainen epärehellinen toiminta.

        En tiedä, onko tämä jotain neuroottista kuvittelua, mutta koin aiheelliseksi tuoda tällaisen ajatuksen esiin.

        Tuo, jos mikä voisi vaikuttaa siihen, jos ihminen koetaan rakkauden arvoiseksi tai ei. Ellei tunne ja tutustu, paha mennä sanomaan.


    • on tuttua

      Mullekin on käynyt noin. En usko että hän itsekkään tajuaa miten paljon hän on mun elämään vaikuttanut. Kun tähän vielä lisää kaiken muun ni huhhhu, oon loukussa omassa elämässäni.

      • 45 vuotta ja jatkuu

        Minulla alkoi ihastuminen noin vuonna 1968 enkä pääse siitä irti milloinkaan.
        Seurustelimme yhden kesän enkä sen jälkeen ole nähnyt naista. Joulukortin olen lähettänyt joka vuosi. Opin elämään asian kanssa kun noin 15 vuotta oli kulunut.


    • tosi tosi ihastunut

      Kiitos vastauksista. Minunkin mielestäni tämä on ollut osaltani jo enemmän kuin ihastumista, sillä en ole koskaan aikasemmin ollut näin riippuvainen henkilöstä, jota en hirveän hyvin edes tunne. Toden totta, hän on vienyt jopa yöunet useana yönä.

      Lähestyminen on ollut vaikeaa myös siksi, että näen tätä naista yleensä vain muutaman kerran viikossa ja sellaisissa tilanteissa, joissa en oikein edes voi yrittää lähestyä häntä. Olenkin odottanut sopivaa tilannetta ja tilaisuutta, sillä tiedän, että sellaisia tulee vielä olemaan. Minulla itse asiassa oli muutama kuukausi sitten vielä parikin mahdollisuutta tehdä aloite, mutta hukkasin ne ja kadun sitä valtavasti. Onneksi tiedän, että sopivia tilaisuuksia tulee vielä ja ensi kerralla en aio olla yhtä hölmö. En viitsi nyt kertoa yksityiskohtia tarkemmin.

      • bhyhbjujbhyyhbvgt

        Jaaha onko ap mies?


      • tosi tosi ihastunut
        bhyhbjujbhyyhbvgt kirjoitti:

        Jaaha onko ap mies?

        On.


      • Ihanaa1

        Tämä kertoo myös siitä, että olisit valmis Sitoutumaan. Keskityt yhteen naiseen kerrallaan.


      • Siirtoa odottava

        Tee ihmeessä aloite, voihan olla, että tällä toisella myös halu tutustua! Itse olen ehkä kokemassa samaa tällä hetkellä ja miettinyt lähestymistä joka ei todellakaan helppo johtuen työtovereiden läsnäolosta. Yksi tapa olisi laittaa puh.numero lapulle ja vain antaa käteen. Sillähän se asia ratkennee. Jos vastapuolikin halukas tutustumaan, niin varmasti ottaa yhteyttä. Jos taasen ei kuulu mitään, niin tieto siitä ettei toinen ole kiinnostunut auttaa jatkamaan. Vinkkinä, nainen on otettu miehen lähestymisestä eli toimeen vain.


      • sdafdsfafdassfdfafds

        olet nössö mies


      • lihan himo
        Ihanaa1 kirjoitti:

        Tämä kertoo myös siitä, että olisit valmis Sitoutumaan. Keskityt yhteen naiseen kerrallaan.

        Naisia tulee ja naisia menee.
        Erittäin harva nainen tulee jäädäkseen,
        koska naisilla on nyt seikkaileminen muotia.


      • minä vaan
        lihan himo kirjoitti:

        Naisia tulee ja naisia menee.
        Erittäin harva nainen tulee jäädäkseen,
        koska naisilla on nyt seikkaileminen muotia.

        Nimimerkille: "Ihanaa1".

        Itse en ole pitkään aikaan mitään muuta toivonutkaan kun sitoutumista, kun vain oikea henkilö osuu kohdalle. Enimmäkseen tämä on kylläkin varmasti johtunut siitä, että olen tuntenut jollain lailla itseni niin vietävän yksinäiseksi. Ikävähän se on ihmisellä toisen luo. Niin kipeästi kaipasin prinssiä pelastamaan mut uskomattoman ikävästä tilanteesta, mutta häntä ei kuulunut. Kukaan ei uskaltanut! Onneksi on edes yksi tosi luottoystävä (sinkku. Perheellisiä sitten onkin varmaan 10 kpl, hyviä, läheisiä ystäviä. Ja monien miehetkin on mun kavereita. Naiselliselle itsetunnolle se on ollut tosi tärkeää. Niiden perheiden kanssa oon viettänyt monia itsenäisyyspäiviä, pääsiäisiä, juhannuksia, vappuja... ellen ole ollut sinkkuystävien tai sisarusten tai muun perheen kans. Käynyt aina lomilla niitä kauimpia moikkaamassa, kun en oo siinä facebookissakaan.)

        Nyt jos miettii seurustelua, niin jos mussa on sitä rationalisuuden häivääkään niin järkeväähän se olis nyt keskittyä viemään opiskelua vähän eteenpäin. Miten sitä downsiftaaja vois klaarata 3 suurta asiaa yhtäaikaa - opiskelun, työssäkäynnin (käytännössä varmaan ne la-illat kun pakko yrittää keretä jossain vaiheessa töihinkin) ja seurustelun? (Downsiftaaja siis olen henkisen hyvinvointini ylläpitämiseksi ja editämiseksi, tähän on tultu. Vaikka en haluais, stressaannun kai ja otan paineita helposti. Näin on tullut leppoisammaksi elää.) Sitten vielä ystävät, sisarukset, harrastukset. No, poika/miesystävän kanshan sitä vois käyttää "laatuaikaa?" vaikka treenaamalla yhdessä. Silloin pitäis kyl vihdoin hankkia niitä uusia treenivaatteita, ;) kun suurin osa vanhoista on niin kulahtaneita. Aiemmin sillä ei kuitenkaan ole ollut niin väliä. Ovat niin pahuksen kalliitakin.

        Mut eipä mennä asioiden edelle. Kaikella on tapana järjestyä. Olikohan ihan turha sepustus, liian kertova, selittävä, yksityiskohtainen? No olipahan nyt kommenttia mahd. johonkin... eikö pakkomielteet oo jonkin sortin neurooseja? jossain määrin varmaan kaikista jotain neuroottisuutta löytyy, kenestä enemmän, kenestä vähemmän. Onko pedantit ihmiset neuroottisia? Itse en pidä itseäni kovin pedanttina, vaikka tästä tekstistä saattaa saada sellaisen käsityksen... Oli jotenkin tarve jäsentää jotain!


      • Plääh
        bhyhbjujbhyyhbvgt kirjoitti:

        Jaaha onko ap mies?

        Ap. ei ole mies vaan hiiri.


      • auringon säde
        minä vaan kirjoitti:

        Nimimerkille: "Ihanaa1".

        Itse en ole pitkään aikaan mitään muuta toivonutkaan kun sitoutumista, kun vain oikea henkilö osuu kohdalle. Enimmäkseen tämä on kylläkin varmasti johtunut siitä, että olen tuntenut jollain lailla itseni niin vietävän yksinäiseksi. Ikävähän se on ihmisellä toisen luo. Niin kipeästi kaipasin prinssiä pelastamaan mut uskomattoman ikävästä tilanteesta, mutta häntä ei kuulunut. Kukaan ei uskaltanut! Onneksi on edes yksi tosi luottoystävä (sinkku. Perheellisiä sitten onkin varmaan 10 kpl, hyviä, läheisiä ystäviä. Ja monien miehetkin on mun kavereita. Naiselliselle itsetunnolle se on ollut tosi tärkeää. Niiden perheiden kanssa oon viettänyt monia itsenäisyyspäiviä, pääsiäisiä, juhannuksia, vappuja... ellen ole ollut sinkkuystävien tai sisarusten tai muun perheen kans. Käynyt aina lomilla niitä kauimpia moikkaamassa, kun en oo siinä facebookissakaan.)

        Nyt jos miettii seurustelua, niin jos mussa on sitä rationalisuuden häivääkään niin järkeväähän se olis nyt keskittyä viemään opiskelua vähän eteenpäin. Miten sitä downsiftaaja vois klaarata 3 suurta asiaa yhtäaikaa - opiskelun, työssäkäynnin (käytännössä varmaan ne la-illat kun pakko yrittää keretä jossain vaiheessa töihinkin) ja seurustelun? (Downsiftaaja siis olen henkisen hyvinvointini ylläpitämiseksi ja editämiseksi, tähän on tultu. Vaikka en haluais, stressaannun kai ja otan paineita helposti. Näin on tullut leppoisammaksi elää.) Sitten vielä ystävät, sisarukset, harrastukset. No, poika/miesystävän kanshan sitä vois käyttää "laatuaikaa?" vaikka treenaamalla yhdessä. Silloin pitäis kyl vihdoin hankkia niitä uusia treenivaatteita, ;) kun suurin osa vanhoista on niin kulahtaneita. Aiemmin sillä ei kuitenkaan ole ollut niin väliä. Ovat niin pahuksen kalliitakin.

        Mut eipä mennä asioiden edelle. Kaikella on tapana järjestyä. Olikohan ihan turha sepustus, liian kertova, selittävä, yksityiskohtainen? No olipahan nyt kommenttia mahd. johonkin... eikö pakkomielteet oo jonkin sortin neurooseja? jossain määrin varmaan kaikista jotain neuroottisuutta löytyy, kenestä enemmän, kenestä vähemmän. Onko pedantit ihmiset neuroottisia? Itse en pidä itseäni kovin pedanttina, vaikka tästä tekstistä saattaa saada sellaisen käsityksen... Oli jotenkin tarve jäsentää jotain!

        Nyt kaikki on sanottu! Ei oo enää tarvetta vatvoa mitään kenenkään kans. Vanhoille kavereille ja ystäville en kanna enää kaunaa mistään. Asiat on tapahtunu, miten on tapahtunut, ja luulen että tämä on ollut opettavaista meille kaikille. Ehkä juuri näin piti tapahtua, niin hullulta kuin se tuntuukin! Kova hinta tuli maksettua, mutta nyt on hyvä mieli. Pelotti laittaa itsensä likoon mutta kaiketi se kannatti. Mutta luulen, että tätä asiaa ohjailtiin tuolta ylhäältä. (Ylipäätään kaikki mitä mun elämässä on tapahtunut. Nyt siihen on helppo uskoa, ja on kiitollinen mieli.)

        Defenssiähän sen on ollut tuo aurinkotar-nimimerkki. Pienen auringon säteeksi.:)


      • sama2
        auringon säde kirjoitti:

        Nyt kaikki on sanottu! Ei oo enää tarvetta vatvoa mitään kenenkään kans. Vanhoille kavereille ja ystäville en kanna enää kaunaa mistään. Asiat on tapahtunu, miten on tapahtunut, ja luulen että tämä on ollut opettavaista meille kaikille. Ehkä juuri näin piti tapahtua, niin hullulta kuin se tuntuukin! Kova hinta tuli maksettua, mutta nyt on hyvä mieli. Pelotti laittaa itsensä likoon mutta kaiketi se kannatti. Mutta luulen, että tätä asiaa ohjailtiin tuolta ylhäältä. (Ylipäätään kaikki mitä mun elämässä on tapahtunut. Nyt siihen on helppo uskoa, ja on kiitollinen mieli.)

        Defenssiähän sen on ollut tuo aurinkotar-nimimerkki. Pienen auringon säteeksi.:)

        (Karuinta tässä on se, että lähipiiri ei ole ottanut puheitani todesta, mitä olen yrittänyt heille tästä kaikesta kertoa. Jo alunperinkin. Sanoivat, etten ole tehnyt mitään, mikä olisi oikeuttanut moiseen toimintaan, mitä nyt sitten on tapahtunut. Pistäneet hyvän/hullun mielikuvitukseni :D sekä yliherkän omantuntoni piikkin! Eivät usko edelleenkään, jos yrittäisin näitä viimeisiä käänteitä kertoa. SiskoL varsinkaan. Miten siskosten ajatukset voikin mennä niin eri rataa.. joten olkoon, en yritä kertoa enempää, kun ei vaan mene kellekään jakeluun, kuulevat ja ajan myötä tajuavat jotain, jos ovat tajutakseen..

        Oikeitettua tai ei, mitä on tapahtunut. Enemmän ja vähemmän sekä että. En kanna enää kaunaa kellekään. On annettu oikea mieli.)


      • sama2
        sama2 kirjoitti:

        (Karuinta tässä on se, että lähipiiri ei ole ottanut puheitani todesta, mitä olen yrittänyt heille tästä kaikesta kertoa. Jo alunperinkin. Sanoivat, etten ole tehnyt mitään, mikä olisi oikeuttanut moiseen toimintaan, mitä nyt sitten on tapahtunut. Pistäneet hyvän/hullun mielikuvitukseni :D sekä yliherkän omantuntoni piikkin! Eivät usko edelleenkään, jos yrittäisin näitä viimeisiä käänteitä kertoa. SiskoL varsinkaan. Miten siskosten ajatukset voikin mennä niin eri rataa.. joten olkoon, en yritä kertoa enempää, kun ei vaan mene kellekään jakeluun, kuulevat ja ajan myötä tajuavat jotain, jos ovat tajutakseen..

        Oikeitettua tai ei, mitä on tapahtunut. Enemmän ja vähemmän sekä että. En kanna enää kaunaa kellekään. On annettu oikea mieli.)

        ... vielä selvennän, etten tod. odota poikaystävän ostavan itselleni mittään meteriaa (en oo metsäsätämässä materiaa!). Ite hankin, mitä hankin jos ja kun tarvii.. selvennys väärinkäsityksen välttämiseksi.


      • hups
        sama2 kirjoitti:

        ... vielä selvennän, etten tod. odota poikaystävän ostavan itselleni mittään meteriaa (en oo metsäsätämässä materiaa!). Ite hankin, mitä hankin jos ja kun tarvii.. selvennys väärinkäsityksen välttämiseksi.

        kirotusvireitä.. äikänope istuu olkapäällä ja paheksuu -


      • hih2
        sdafdsfafdassfdfafds kirjoitti:

        olet nössö mies

        saatanpa tykätä juuri siitä nössöstä! olis ainakina machon vastakohta. :D tai no, kyllä miehen täytyy itsestä sen verran jotain ulos puristaa, että tulee tekemään aloitteen, jos oikein tosissaan kiinnostaa! (tervetuloa?)


      • nyt lopetan
        hups kirjoitti:

        kirotusvireitä.. äikänope istuu olkapäällä ja paheksuu -

        Nyt tulee jo melkein metri tästä jutusta, mutta lopetan tän jälkeen! Tämä piti vielä sanoa, että toki elämässä on niin, että Jos/kun jotain oikein arvokasta saa, jostain muusta täytyy luopua (että esim. aika riittää kaikkeen) - eikä siinä mitään. Turvallisuushakuinen ihminen sitä näköjään kelaa jo aivan liikaa etukäteen.. ei varmaan tarvis.

        Ja vaikka lapsena tuossa perusturvallisuudessa oliskin ollut joku aukko, ihmeellistä on, että vuosien työllä sellaista voi saada aikuisella iällä aikaiseksi. Mikä tarkoittaa sitä, että esim. miehen ei itselleni tarvitse edustaa absoluuttista turvaa. Tasavertaisuutta kaipaan! Ja heikkoutta ja vahvuutta saa olla molemmissa (mitä ne asiat sitten kelläkin ovat) sopivassa suhteessa.


      • itsensä munaaja
        Siirtoa odottava kirjoitti:

        Tee ihmeessä aloite, voihan olla, että tällä toisella myös halu tutustua! Itse olen ehkä kokemassa samaa tällä hetkellä ja miettinyt lähestymistä joka ei todellakaan helppo johtuen työtovereiden läsnäolosta. Yksi tapa olisi laittaa puh.numero lapulle ja vain antaa käteen. Sillähän se asia ratkennee. Jos vastapuolikin halukas tutustumaan, niin varmasti ottaa yhteyttä. Jos taasen ei kuulu mitään, niin tieto siitä ettei toinen ole kiinnostunut auttaa jatkamaan. Vinkkinä, nainen on otettu miehen lähestymisestä eli toimeen vain.

        "nainen on otettu miehen lähestymisestä eli toimeen vain"

        Kunhan mies on komea ja pullottaapi lahkeessa hällä sopivasti. Ja kurvaa nopealla urheiluautolla pihaan renkaat kirskuen.

        Ps. muut älkööt vaivautuko


      • TOTUUS,oikea
        itsensä munaaja kirjoitti:

        "nainen on otettu miehen lähestymisestä eli toimeen vain"

        Kunhan mies on komea ja pullottaapi lahkeessa hällä sopivasti. Ja kurvaa nopealla urheiluautolla pihaan renkaat kirskuen.

        Ps. muut älkööt vaivautuko

        ELI NYT ON TAAS JUONITTU MUN SELÄN TAKANA JOTAIN, LOPETTAISITTE JO. KAIKKEA SE KATEUS VOI TETTÄÄ. EI KANNATA USKOA IHMISET.


    • olen kuullut tuosta

      Sanotaanko näin että jos minulla olisi sama tilanne kuin sinulla aloittaja, niin odottaisin siihen seuraavaan tilaisuuteen kaikessa rauhassa ja tekisin silloin jotain. Sitä hetkeä odotellessa yritä laittaa ajatuksesi muuhun, tekemällä vaikka asioita joista pidät. Olet ilmeisesti hyvin voimakkaasti ihastunut, ehkä jopa rakastunut. Eihän sitä voi kukaan muu tietää kuin sinä itse.

    • 20+17

      Jos ihastuu kovasti niin 95% todennäköisyydellä tunteet ei ole molemminpuoliset, sitä vaan jos ihastuu niin harvoin se kohde on omalla tasolla, miksi muuten kehittyisi vahvat tunteet jos toinen on saman tason tavis mitä itsekin.

      Ihastuminen-sanan voisi laittaa sanakirjaan käännöksellä parempitasoiseen ihmiseen tykästyminen joka tuomittu epäonnistumaan.

      • 1 kahdestakymmenestä

        Ei pidä kuitenkaan menettää heti toivoa, jos kuitenkin on 5% mahdollisuudet tunteiden molemminpuoleisuuteen.


      • ei voi koskaan tietä

        Minä taas olen eri mieltä. Yleensä niissä tapauksissa joissa ihastuminen on voimakasta, sillä toisellakin on jonkun tasoisia tunteita. Ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä tämä. :)


      • 20+17
        ei voi koskaan tietä kirjoitti:

        Minä taas olen eri mieltä. Yleensä niissä tapauksissa joissa ihastuminen on voimakasta, sillä toisellakin on jonkun tasoisia tunteita. Ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä tämä. :)

        Aijaa, olet varmaan nainen koska te tunnetusti pystytte deittaamaan ylöspäin. Miehillä on vähän eri juttu koska joudumme useasti deittaamaan alaspäin. Olen monesti ollut ihastunut naiseen ja he olivat aina välinpitämättömiä.


      • ei siinä mitään iloa
        ei voi koskaan tietä kirjoitti:

        Minä taas olen eri mieltä. Yleensä niissä tapauksissa joissa ihastuminen on voimakasta, sillä toisellakin on jonkun tasoisia tunteita. Ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä tämä. :)

        On ollut ja kesti jopa vuosia. Luojalle kiitos, että olen vapautuntu tuosta orjuudesta. Oli niin että ehdimme jos dyylailla yhdessä, suunnittelimme jopa tulevaisuutta. Sitten vain käydessään kotiseudullaan tapasi siellä nuoruudensa tyttöystävän, sitten alkoivat pitää etäyhteyttä ja lopulta alkoi matkustelemaan viikonloppuisin sinne.
        Hän kyllä heti ilmoitti, että tunteet on nyt muualla ja olemme vain hyviä ystäviä. Sanoi että yksinkertaisesti ei tunne enää minua kohtaan etes pientä ihastusta ja minä olin toivottmoamsti rakastunut.
        Eu tuollaisesta ole mitään iloa, se on vain helvetillisiä orjuutta. Koin lisäksi valtavaa mustasukkaisuutta, kun ajattelin että siellä he nyt ovat ja viettävät viikonloppua ydessä ja sitten musitelin mitä kaikkea kivaa olimme tehneet yhdessä. Mies oli todella puolestasi surullinen: yritti lohduttaa, että kylläs sinäkin vielä rakkautes löydät ja vielä paremmean kuin hän olisi ollut.
        Muutti lopulla kokonaan täältä pois. En tiedä että ovatko enää yhdessä ja en välitä tietääkkään. Oli ainakin kesällä liikkunut täälläpäin yksinään.
        Tapauksesta on jo vuosia.
        En kyllä itsekkään tiedä, mikä hullaannuttaa ihmisen tunteet noin. En ole koskaan ollut kehenkään noin rakastunut, en edes puolisooni jonka kanssa ehdin olla vuosia aviossa. En ole myöskään ihastunut kehenkään tuon jälkeen ja oikestaan haluan kiertää moiset tilanteet. Olen nyt onnellinen yksin ja en kaipaa ketään-


      • 11+13

        Juuri näin. Naisten kohdalla mies saattaa hyödyntää ihastusta ja harrastaa seksiä, mutta siihen se yleensä jää.


      • typerää

        Höpö höpö taso puheillesi


      • Keskitason kiitäjät
        1 kahdestakymmenestä kirjoitti:

        Ei pidä kuitenkaan menettää heti toivoa, jos kuitenkin on 5% mahdollisuudet tunteiden molemminpuoleisuuteen.

        Niinpä niin... suuri osa taviksista varmaankin tyytyy keskitasoisiin suhteisiin. Rakkaus omaan itseen ja kasvojen säilyttämiseen on niin suuri, että sitä pyrkii löytämään partnerin, joka olisi vikojen ja virheiden suhteen jokseenkin samalla tasolla. Ei tarvi pelätä eikä jännittää. Mutta voi miten arkipäiväistä!

        Ah, miten kadehdittavaa, että jotkut todella uskaltavat tavoitella sitä prinsessaa tai prinssiä! Häntä, joka tuntuu olevan niin paljon itseä yläpuolella........... Ja jos hänet vielä onnistuu saamaan omakseen, niin kyllä todella tuntee eläneensä!


      • ari2
        ei siinä mitään iloa kirjoitti:

        On ollut ja kesti jopa vuosia. Luojalle kiitos, että olen vapautuntu tuosta orjuudesta. Oli niin että ehdimme jos dyylailla yhdessä, suunnittelimme jopa tulevaisuutta. Sitten vain käydessään kotiseudullaan tapasi siellä nuoruudensa tyttöystävän, sitten alkoivat pitää etäyhteyttä ja lopulta alkoi matkustelemaan viikonloppuisin sinne.
        Hän kyllä heti ilmoitti, että tunteet on nyt muualla ja olemme vain hyviä ystäviä. Sanoi että yksinkertaisesti ei tunne enää minua kohtaan etes pientä ihastusta ja minä olin toivottmoamsti rakastunut.
        Eu tuollaisesta ole mitään iloa, se on vain helvetillisiä orjuutta. Koin lisäksi valtavaa mustasukkaisuutta, kun ajattelin että siellä he nyt ovat ja viettävät viikonloppua ydessä ja sitten musitelin mitä kaikkea kivaa olimme tehneet yhdessä. Mies oli todella puolestasi surullinen: yritti lohduttaa, että kylläs sinäkin vielä rakkautes löydät ja vielä paremmean kuin hän olisi ollut.
        Muutti lopulla kokonaan täältä pois. En tiedä että ovatko enää yhdessä ja en välitä tietääkkään. Oli ainakin kesällä liikkunut täälläpäin yksinään.
        Tapauksesta on jo vuosia.
        En kyllä itsekkään tiedä, mikä hullaannuttaa ihmisen tunteet noin. En ole koskaan ollut kehenkään noin rakastunut, en edes puolisooni jonka kanssa ehdin olla vuosia aviossa. En ole myöskään ihastunut kehenkään tuon jälkeen ja oikestaan haluan kiertää moiset tilanteet. Olen nyt onnellinen yksin ja en kaipaa ketään-

        Tutuntuntoista tekstiä. Olen mies joka ihastui, rakastui, kaikkien pettymystyn jälkeen ihanaan naiseen. Ja tunne oli molemminpuolinen. Kaikkea tehtiin maan ja taivaan välillä. Oikea elämysten täyttämä kesä ja jakso elämästä.
        Mutta sitten tapahtui jotakin. Alkoi ihmeelliset soitot hänen puhelimeen, joihin ei vastannut. Oli kuulemma vanha "laastari" suhde joka väkisin yritti ottaa yhteyttä. En välittänyt siitä, sanoin että vastaa kerran ja kerro missä mennään.

        Teki kuulemma niin, mutta sitten se vaan kiihtyi parinkuukauden aikana. Ensin muutama soittoyritys, sitten viestit perään. Ja ei mitää kaikki on ok.

        Sitten pari vkl reissua naisporukalla, kuulemma, sen jälkeen tunteet suuntautui johonkin muuhun kuin minuun. Kun kysyin lopulta asiaa, ei ole ketään muuta. On muuta mietittävää jne.
        No lopulta sitten päätettiin erota, ystävinä. Erottiin, muutama puhelin soitto, kaikki ok. Sitten pariviikkoa eron jälkeen sattumalta samaan tilaisuuteen, toisista tietämättä. Ja kas ei enää sanaakaan minulle, ei edes tervehtinyt kun nähtiin.

        Lähdin tilaisuudesta aiemmin pois, ja kas ihmettä, hänellähän oli jo uus mies tanssikaverina, hyvin onnellisesti yhdessä :)
        Eipä mitään, ei se kyllä paljon tunteita nostattanut. Helpotti minua. Mutta se mikä tästä suhteesta ja erosta on päällimmäisenä mielessä, on se että miksi sitä ei voi suoraan sanoa että on toinen, tai joku on tullut väliin?
        Petetylle luopuminen ja itsensä kasaaminen olis paljon helpompaa kun tietäis todellisen syyn. Eikä vaan tarvis asioita miettiä.

        Voihan sen tietenkin kertoa noinkin. Hänen arvo minun silmissä romahti sitten todella alas. En ollut sinisilmäine, olin lukenut kauan rivien välistä tiettyjä juttuja, ja sanoinkin sen, mutta ei voi, ei kannata siitä inttää kun toinen vakuuttaa kaiken olevan ok.
        Ei voi kuin toivottaa hänelle onnellista jatkoa. Nyt on helpompaa minulle, kun totuus selvis.
        Ehkäpä minäkin olen joskus siellä onnellisemmalla puolella? ;)


    • 16+12

      Milläköhän logiikalla suomi24 nostaa näitä aloituksia etusivulle haluaisin tietää?

      • pseudo-random

      • järjenjättiläiset

        Tokihan tuon tiedät , käviämäärä . Sillä on markkina ja mainosarvoa , sinäkin tulet otsaryppyinesi tuohon ja noteeraat jonkun toisen juttuja . Kuten me muutkin t y p e r y k s e t ja voi että on mukavaa.


    • vaaka

      Kannattaa muistaa se, että sillä "viimeisellä hetkellä" ihmiset yleensä katuvat sitä, mitä eivät tehneet. Eivät sitä, mitä uskalsivat tehdä. Sitä periaatetta olen ainakin itse yrittänyt noudattaa. Olen itse ihastunut ensimmäistä kertaa pitkään aikaan mieheen,
      mutta perinaisellisesti odotan toisen aloitetta. Tiedän, ettei miehen osa ole välttämättä helppo tässä tilanteessa. Pelkään, että oma esiintymiseni on korostetun viileän asiallista, koska tässä tunteiden virrassa en muuhun pysty. Näin siis, vaikka normaalisti olen iloinen ja ulospäinsuuntautunut, puhelias tyyppi.

      • kyllästynyt

        No hohhoijaa taas. Jos vaikka kerrankin noudattaisit omaa neuvoasi?


      • Kylmiä totuuksia

        Nimim. vaaka, mistä ylipäänsä edes oletat että mies on kiinnostunut sinusta? Ainut asia jonka tiedät on että sinä olet ihastunut häneen. Mies voi pitää sinua täysin kaverina.


      • gaofglkf
        Kylmiä totuuksia kirjoitti:

        Nimim. vaaka, mistä ylipäänsä edes oletat että mies on kiinnostunut sinusta? Ainut asia jonka tiedät on että sinä olet ihastunut häneen. Mies voi pitää sinua täysin kaverina.

        Eihän se tiedäkään, miksi tylytät, huviksesiko haet nautintoa...


      • vaaka
        Kylmiä totuuksia kirjoitti:

        Nimim. vaaka, mistä ylipäänsä edes oletat että mies on kiinnostunut sinusta? Ainut asia jonka tiedät on että sinä olet ihastunut häneen. Mies voi pitää sinua täysin kaverina.

        Tässä tapauksessa tiedän miehen käytöksestä, että on ihastunut.
        Se on ainoa asia, joka on varma.


    • tuleseuraksi

      Minulla on täysin sama juttu. Oikeastaan tunnusti,että aloitus viesti olisi itseni kirjoittama.

      Hämmentävää kun olen kuitenkin jo yli 20v mies,mutta olen ihastunut ikäiseeni naiseen enkä tiedä hänen nimeään enkä mitään. Olo on kuin 15vuotiaalla,mutta sillonkaan ei ole tuntunut tältä.

      Minä uskallan kyllä jutella,mutta juttelu mahdollisuutta tulee vain niin harvoin.
      Ei olla juteltu kun muutaman kerran mutta olen ihastunut hänessä kaikkeen ja erityisesti hänen viehättävään hymyyn.

      Antakaa minulle neuvoja sillä pää on mennyt sekaisin ja kaikki arkiset askareet menee päin honkia kun ei pysty keskittymään.
      Kannattaisiko minun suoraan osoittaa/kertoa kiinnostuksestani hänelle?

    • * * * * *

      Aforismi:

      Mitä suurempi rakkaus sitä suuremmat tuskat :)

    • Jätä se

      Sika !

    • smör oss

      Elämääni on rajoittanut ja kiusannut vuosia mahdoton rakkaus.

      • esteetvoimyösalittaa

        Ja mikähän siitä nyt niin mahdottoman tekee!!! Eikö rakkaus voita kaikki esteet???


      • 1 + 11
        esteetvoimyösalittaa kirjoitti:

        Ja mikähän siitä nyt niin mahdottoman tekee!!! Eikö rakkaus voita kaikki esteet???

        ei yksipuolisesti


      • kaik0nyritetty
        1 + 11 kirjoitti:

        ei yksipuolisesti

        Jaa, tästä suunnasta katsellessa tuntuu että liikaakin on yritetty...


    • muummi

      Ota ja lähesty ihastuksesi kohdetta, nainen todennäköisesti tuntee itsensä imarrelluksi huomiostasi - et ainakaan voi menettää mitään mutta sensijaan saavuttaa paljon. Ja muista pitää itsestäsi huolta vaikka nyt tuntuukin siltä, että ajatukset pyörivät vain ympyrää... ;-)

    • nainen 654

      Olen itse ollut ihastunut, tehnnyt aloitteita, välillä onnistuu, välillä ei ...kuitenkin helpottaa kun on tehnnyt aloitteen, vaikka toinen ei oliskaan kiinnostunut..silloin ainkin tietää että on tehnnyt jotain asian eteen, ja voi jatkaa eteenpäin...

    • Nainen-19700

      Tilanne ei oikeastaan muutu, jos et tee asialle jotain. Et siis tiedä tuon naisen tunteista, vai onko välillänne ollut silmäpeliä tms.? Oletko pohtinut, mihin olet ihastunut? Jos et tiedä naisesta mitään, olet kenties luonut päässäsi mielikuvia naisesta ja ihastunut mielikuviin. Sinun ei auta nyt muu, kuin tarttua itseäsi niskasta kiinni ja pyytää naista kahville tms. Näin tuo asia selviää ja voit lopettaa ihastumisessa vellomisen. :)

      • tosi tosi ihastunut

        Mitä enemmän naisesta on paljastunut asioita, sitä enemmän tunteeni häntä kohtaan ovat kasvaneet. Hän on niin monelta kannalta se unelmieni nainen, että olen jopa ihmetellyt, miten ihmeessä olen onnistunut törmäämään juuri häneen.

        Välillämme on ollut katseita ja jossain vaiheessa niiden välttelyä, mutta niiden perusteella en lähtisi päättelemään mitään. Kuten jo aiemmin sanoin, seuraavaa tilaisuutta en aio hukata. Samaa suosittelen muillekin. Haavemaailmassa eläminen ei ole pitkän päälle enää kivaa.


      • 9+11
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Mitä enemmän naisesta on paljastunut asioita, sitä enemmän tunteeni häntä kohtaan ovat kasvaneet. Hän on niin monelta kannalta se unelmieni nainen, että olen jopa ihmetellyt, miten ihmeessä olen onnistunut törmäämään juuri häneen.

        Välillämme on ollut katseita ja jossain vaiheessa niiden välttelyä, mutta niiden perusteella en lähtisi päättelemään mitään. Kuten jo aiemmin sanoin, seuraavaa tilaisuutta en aio hukata. Samaa suosittelen muillekin. Haavemaailmassa eläminen ei ole pitkän päälle enää kivaa.

        onko ap:n tilanne edennyt mihinkään?


      • tosi tosi ihastunut
        9+11 kirjoitti:

        onko ap:n tilanne edennyt mihinkään?

        Ei vielä, mutta ehkä pian :)


      • NeitiX
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Ei vielä, mutta ehkä pian :)

        Mitäpä ap:n tapaukselle kuuluu? Jokos jotain edistystä tapahtunut?


    • Ongelma vain on

      että tunteesi kohdistuvat omaan mielikuvaasi ihmisestä...ei siihen mitä tämä henkiläö oikeasti on. Kuten kerroit et ole lähestynyt häntä jtoen et oikeasti edes tunne häntä.
      itse käynyt tämän läpi useasti..ja pakko sanoa että koskaan se ei ole ollut kestävää koska mielikuvat eivät vain aina seuraa todellisuuteen.

      • 2+14

        mielikuva tai ei, mutta kannattaa silti ottaa selvää sen toisen tunteista. Voihan olla että käykin tuuri


    • pöllähtänyt,

      Olet vaarassa joutua vangiksi,pakene kun vielä voit,
      no rakkaus on kyllä ihanaa jos tunteisiisi vastataan,
      muuten se on helvettiä.

      Et kertonut onko nainen edes vapaa, ellei ole niin otahan järki
      käyttöön ja vältä tapaamisia,
      aika tuo unohduksen,vuosien kuluttua voit nauraa tunteillesi,

    • Tunturipuron solina

      Kuulehan mies, pistäppäs töpinäksi! Jos ihastumisesi kohde ei sinusta välitä, niin kyllä se tulee ilmi. Minä naisena en kyllä pahastu, jos joku osoittaa ihastumista. Jos tulee pakit, niin itkeminen auttaa ja se 'Pohojammaan' kautta. Ei pettymykseen kuole, jos sen suree pois. Päinvastoin, oppii vain uutta tunteista.

      Jos hänkin on sinusta kiinnostunut, niin taatusti teillä on myös jotain tärkeää toisillenne annettavaa. Kerran eräs avasi psyykessäni uuden ulottuvuuden. Olen hänelle edelleenkin kiitollinen.

    • noitavaimo

      Selvitä ensin onko nainen Noita. Minä menetin kaiken kun nuorena rakastuin noitaan enkä sitä ymmärtänyt silloin.

      • bläk mäzik

        Noitanaiset ovat todellakin erittäin vaarallisia,
        hekun osaavat hypnoosit ja lumoukset tuosta vaan.


    • hoitoon mars!

      kuulostaa ihan tyypilliseltä stalkkerin alulta tämä aloittaja. jätä nainen rauhaan heti ja mene psykiatrille!

    • päivi1

      Kuulostaa tutulta. Olen vain ihastunut kaukaa nettituttavaan. Trreffit on jo kaksi kertaa peruttu hänen toimestaan. Nyt ei saa enää mitään yhteyttä häneen.

    • hassu1

      M.... ! (hor, m neitsyt ) ......yksi ainoa ihminen !!! Kuolen ikävään !

    • luisi kravatto

      mee poika hoitoon.
      älä koskaan ihastu.
      aito suomalainen ei puhu eikä pussaa ,se panee vaan.
      kyllä näitä riittää.

    • rohkeesti vaan (m)

      Älä hukkaa aikaasi haaveiluun ja jossitteluun. Tee asialle jotain.

      Yksinkertaisesti keksi kiva tapa kertoa asia. Jos tulee pakit on se kova paikka, mutta sitten se ihastuskin siitä haihtuu. Nyt suljet itsesi muilta mahdollisuuksilta haaveen takia, se ei kannata.

      Kova ihastuminen voi tulla vanhemmallakin iällä.. itsellä tuli eron jälkeen, tyhjä aukko sydämessä kaipasi täyttymistä. Otin härkää sarvista, meistä tuli hyvät ystävykset, mutta vastapuoli pisti rajusti kampoihin elämäntilanteeni takia. Ja ihan fiksua niin, kovin erilaiset lopulta ovat elämämme, ei olisi toiminut. Tunteita oli, olosuhteita ei. Nyt siis hyvät kaverit, eikä itsellä mitään sellaisia tunteita... en voisi edes kuvitella meitä yhdessä :)

    • luzifeer

      onhan noita noitavaimoja ne ei lopu.

      • himot kurissa vaan

        Niin naisen syyhän se on aina, kun miestä panettaa?


      • bläk mäzik

        Noitia on kahdenlaisia: leikki-sellaisia ja oikeita.
        Jos sattuu tulemaan aito noitanainen vastaan,
        niin juokse karkuun niin lujaa kuin kintuistas pääset!
        Vaikka luulen kyllä että et enää onnistu pakenemaan.


    • Anna-Kaisa

      Tuo on miehen mielen heikkoutta. Todella onnetonta rävellystä. Sääliksi käy.
      Annan ilmaisen vinkin. Älä koskaan luota naiseen tai tunteisiisi. Ne ajavat sinua epätoivoin siivittämänä henkiseen tuhoon ennemmin tai myöhemmin.

      • yksin kuolet

        Yksinhän on aina mukavampaa...vai mitenseoli?


    • ruutiHeidi

      Jos ihastuminen on pakkomiele, niin olet rakastunut.

      • guycuycyyu

        Minä kun olen aina luullut että ihastus tulee ensiksi, kestää huumaavat pari vuotta, jonka aikana kaikki kohteessa on pelkkää plussaa ja niin ihanaa.

        Sen jälkeen alkaa näkymään puutteita ja virheitä, mutta rakkaus alkaa kasvaa ja rakastunut ymmärtää ja pystyy hyväksymään toisen virheet ja puutteet.

        Näin ainakin minua viisaammaat ovat ihan tutkimuksin todenneet.


      • Perehdy tarkemmin
        guycuycyyu kirjoitti:

        Minä kun olen aina luullut että ihastus tulee ensiksi, kestää huumaavat pari vuotta, jonka aikana kaikki kohteessa on pelkkää plussaa ja niin ihanaa.

        Sen jälkeen alkaa näkymään puutteita ja virheitä, mutta rakkaus alkaa kasvaa ja rakastunut ymmärtää ja pystyy hyväksymään toisen virheet ja puutteet.

        Näin ainakin minua viisaammaat ovat ihan tutkimuksin todenneet.

        Ihastuminen on eri juttu kuin rakastuminen, ihastuminen on kevyempää, rakastuminen on mielenhäiriöön verrattava hormonimyrsky. Rakastaminen sitten taas on ihan eri juttu kuin rakastuminen. Nämä on kyllä tutkimuksilla todettu, mutta aika heikolla tietopohjalla kommentoit, jos ainoa tietosi asiasta pohjutuu tutkimuksiin...


    • P.O.I.K.A....

      Täällä melkein sama, eli ihastuin naiseen/tyttöön joka oli töissä sairaalassa. hän lähti meiltä toiseen sairaalaan. kyllä ihastuin häneen ja vielä haluaisin nähdä. hän oli niin tosi ystävällinen ihminen. en tiedä oliko varattu vai vapaa, mutta oli niin ihana nainen. olen itse sinkku joka ei ikinä seurustellut, eli olen tosi nuori poika. hyvät ihmiset voisitteko auttaa minua ja neuvoa, eli mistä oloittaisin ja mitä voisin tehdä. tiedän missä hän on töissä ja haluaisin nähdä koska hän on paljon vaikuttanut minun elämääni.

      • Voisit vaikka viedä tai tilata hänelle kaunin kukkakimpun jossa ehdotat illallista tai vaikka iltakävelyä.
        Siitä se lähtee.


      • P.O.I.K.A.....
        jarppa957 kirjoitti:

        Voisit vaikka viedä tai tilata hänelle kaunin kukkakimpun jossa ehdotat illallista tai vaikka iltakävelyä.
        Siitä se lähtee.

        kiitos tosi paljon vastausta, tämä on hyvä idea. kyllä minun tehdä jotain.


    • You're my obsession

      www.youtube.com/watch?v=qfkiV5YSkxQ

    • nöösinainen

      Olen nainen ja samojen ongelmien kanssa paininut parisen kuukautta. Ujous tekee hommasta tuskaisen hankalaa, kun ei vain ole pokkaa tunnustaa. Ja samalla työpaikalla, kun eittämättä törmää tuon tuosta niin tuntuu, että poksahdan jos en kohta saa tunnustettua :/

      • rixrakspox

        Mikä kaupunki?


      • nöösinainen
        rixrakspox kirjoitti:

        Mikä kaupunki?

        Turun seudulla, mutta nyt lomalla ollessa vielä tuskaisempaa ollut :(


    • Ihastuksen kohde voi olla kyllä oman pään sisälle rakennettua kuvitelmaa...mitä toinen ihminen on. Kupla puhkeaa kun tutustuu..koska sitten tulee mukaan kuvioihin myös ne huonot puolet. Kannattaakin ottaa selville, mitä välillänne on, eikä haikailla ihastuksessa vuosikausia....Ei etänä oleminen ole suhde..tuo on haave..suhde on sitä että eletään sen toisen kanssa..yhdessä koetaan, mitä elämä tuo tullessaan..Toivottavasti Rakastutte ja olette toisilllenne Totta :D

    • onglmastairti

      Tunnistan hyvin itsessäni taipumuksen pakkomielteiseen ihastumiseen. Samat sanat kuin edellä tosin, olen vapautunut siitä orjuudesta! Jonkinlainen hallusinaatiotila, jossa ei välttämättä oikeasti kykene lainkaan kohtaamaan toista ihmistä saati sitten itseään. Sain ihan tahdon voimalla ja päättäväisyydellä ja ehkä omien ongelmieni ratkomisella itseni irti tällaisesta käyttäytymisen mallista. En enää ole vuosiin työstänyt itseni kanssa tämänlaisia asioita. Ikään kuin järkeni on "taken over" ja tunteet ovat asettuneet rauhallisesti järkeni hallintaan.
      Tärkeintä on siis, että omaa mieltään ja käytöstään voi työstää! No ehkä tämä liittyy jotenkin nuoruuteen, itsetunnon ongelmiiin, ja ehkä jopa hedelmöittymisen viettiin ja tarpeeseen. Jotain hyvää tuostakin ajasta seurasi, tulipahan lapset tehtyä!

    • vastaaja1

      tätä ei ole koskaan ennen sattunut kenellekään muulle. Olet ainutlaatuinen ennakkotapaus.

    • annukka91

      Jos et uskalla kysyä häneltä asioita, vastaus tulee olemaan aina EI.

    • Parisuhde ei ei karkaa mihinkään vaikka ei jokapäivä näe rakastettuaan,mutta jos tulee ryppyjä rakkauteen kun ei jokapäivä näe rakastettuaan niin on peiliin katsomisen paikka ja miettiä miksi? oletko määrääjä vai etkö luota kaveriisi joka on poissa hetken,päivän tai viikon... !!

      • 4Kari

        Ai, että poissa kokonaisen viikon, tai ehkäpä kokonaisen kuukauden ja vielä ilmoittamatta. Nyt kuules minun määräiliä minäni alkaa jo herätä. Mutta K., saat anteeksi...., kaikki se kärsii, kaikki se kestää. Rakkaus on juuri sitä


    • Piimä vai?

      Mitä tarkoittaa olla ujo?

    • real4me

      Joo ainutkertaista se ihastuminen on. Olen kuitenkin aika skeptinen siihen toteutuuko suhde ihastuksesi kanssa. Olen enemmän toiminnan kannalla.
      Jos yhden kanssa ei toimi on mahdollista nauttia elämästä muiden kanssa.
      Turha jumiutua yhteen jos se sitten kuitenkaan toimi.

    • 12+19

      Pakkoimielteille ne suhteet usein rakennetaan, se tavallinen "täytyy olla suhde" on myös pakkomielle, ja koska ne eivät siinä tapauksessa perustu mihinkään aitoon läheisyyteen, ne eivät myöskään toimi, vaan johtavat yleensä tuskaiseen eroon. Jos haluaa aidon ja toimivan suhteen, tulisi ihan ensimmäisenä selkeyttää oma mieli, ja siihen löytyy välineet Alkuajatuksesta, googlaa ja käy tutustumassa.

    • kaivaten

      Minulla kävi niin että tutustuin erääseen naiseen netissä ja tapasimmekin toisemme muutaman kerran,
      minä ihastuin mutta hän ei joten siitä ei tullut mitään sen enempää.
      Nyt vielä kuukausia myöhemmin hän on edelleen ajatuksissani päivittäin.
      Olen kertonut mitä tunnen mutta hän ei tunne samoin, joten ei auta muukuin yrittää
      kestää ja saada jotain muuta ajateltavaa.

      • tyoesg

        Minä ihastuin netissä tapaamaani mieheen ja hänet muutaman kerran tapasin. Minun aloitteestani harrastimme jopa seksiä. Sanoin hänelle, etten halua muuta hänen kanssaan. Nyt kaduttaa. Hän on alati mielessäni, mutta olen antanut itsestäni sen verran huonon kuvan hänelle, että tuskin hän kauheasti minun perääni haikaile.


      • Rinkeliliisa
        tyoesg kirjoitti:

        Minä ihastuin netissä tapaamaani mieheen ja hänet muutaman kerran tapasin. Minun aloitteestani harrastimme jopa seksiä. Sanoin hänelle, etten halua muuta hänen kanssaan. Nyt kaduttaa. Hän on alati mielessäni, mutta olen antanut itsestäni sen verran huonon kuvan hänelle, että tuskin hän kauheasti minun perääni haikaile.

        Älä ole varma! Sinuna ottaisin yhteyttä, jos numero tai spostiosoiten on vielä tallella =)


      • tyoesg
        Rinkeliliisa kirjoitti:

        Älä ole varma! Sinuna ottaisin yhteyttä, jos numero tai spostiosoiten on vielä tallella =)

        Äh, en uskalla. Luulen, että hänellä on jo muut kuviot mielessä. Itselläni on niin kehno itsetunto, etten kyllä uskalla. Lisäksi tuntuu, että tuo mies painii ylemmässä sarjassa kun on 5 v nuorempikin sekä sosiaalinen ja fiksu. Minä olen vain tavallinen taplaaja.
        No, tähän tuskaan on lääke: liikunta, työssäkäynti, opiskelu ja harrastaminen. Niillä on ennenkin murheet lähteneet.


      • Ihana ihanuus

        Kyllä hänellä varmaan joitakin tunteita oli sinua kohtaan kun kerran olitte jo useampaan kertaan tavanneetkin,jospa tällä kyseisellä naisella oli joitakin omaan elämäänsä kohdistuvia asioita,joidenka takia hänen oli poistuttava elämästäsi.
        Jaksaa jaksaa kyllä se oikea rakkaus ja ihannenaisesi vielä löytyy.


      • kaivaten
        Ihana ihanuus kirjoitti:

        Kyllä hänellä varmaan joitakin tunteita oli sinua kohtaan kun kerran olitte jo useampaan kertaan tavanneetkin,jospa tällä kyseisellä naisella oli joitakin omaan elämäänsä kohdistuvia asioita,joidenka takia hänen oli poistuttava elämästäsi.
        Jaksaa jaksaa kyllä se oikea rakkaus ja ihannenaisesi vielä löytyy.

        Olet oikeassa että jotain tunteita varmasti oli se viimeinen kipinä vain taisi puuttua.
        Täysin hän ei ole poistunut elämäistäni(vielä) ollaan kuitenkin vaihdettu muutamia
        viestejä jälkeenpäin, olisin kuitenkin vielä halukas näkemään hänet kasvotusten
        hän vain ei taida olla.


    • chick86

      Itse ihastun voimakkaasti, mutta harvoin kestää paria viikkoa kauempaa, Siksi kannattaa tutustua kohteeseen HETI, ihastuminen on yleensä vain hattaraa ja haavekuvia, jotka on rakennuttu ihan omassa päässä ja eivät vastaa todellisuutta.

    • rapu23

      Kyllä mä ottaisin mahdollisimman nopeesti selville sen ihastuksen kohteen reaali tunteet ettei rakkaus ole vain yksipuolista ja menetät monta hyvää tilaisuutta (mukavaa naista) kuvitellessasi, että sillä toisella on samanlaiset tunteet sinua kohtaan. Eikä tule niin "kipeää" ja unohtaminen on helpompaa. Anteeksi, että olen näin realisnen, mutta kokemusta on.

    • kaukaa

      voin myös minä katsella ihastustani,joka on jatkunut jo vuoden. tunnnustin hänelle
      mutta hän ei tunne mitään minua kohtaan, eli kai pakkomielinen on ihastukseni.
      eroon en ole vielä kokonaan päässyt ja hänen näkeminen saa minut aina kaipaamaan . aika varmaan auttaa..mitään yhteistä meilä ei ole.

    • sspi

      mulla on myös käynyt samallatavalla miestä kohtaan en pääse entisestä exsästäni irty vaikka hänellä on 2den vuoden välissä jo ollut toisia naisia.silti odotan että hän tulisi takaisin.tämmöistä tämä elämä on,

      • kultasi aina

        Tule kulta takaisin. Minäkin olen ajatellut joka päivä sinua haikeudella!


    • Militantti Antti

      Onneksi ihastumista kestää vain muutama viikko,korkeintaan kuukausi, sitten helpottaa! On sitten sellaisiakin ihmisiä, joiden pitää olla aina ihastunut johonkin toiseen ihmiseen, ja se on todella rajoittavaa, sairaus sekin. Sinulla ei liene sellaista ongelmaa?

    • nainen ja tunnustin

      ihastukseni, vastausta odotellessa =)

      • Hämäläinen

        Toteaisin sinulle, mies, ole rohkea. Jos et tunne naista hyvin, voi käydä niinkin, että "EI" onkin "EHKÄ" jos annat aikaa, ja palaat asiaan työn ulkopuolella viikon päästä.
        Minä nainen hymyilen ja puhun ystävällisesti työkseni siakaspalvelutehtävässä, flirttailu tms. on kielletty. Työssä ollessani joudun olemaan kiinnostavankin miehen "tunnustelevalle jutustelulle" asiallisen torjuva. Leffan "Leijonasydän" iskurepliikkejä en voi heitellä kuin unissani".

        Mutta jos mukavan kiinnostava mies uskaltautuisi juttusilleni "siviiliminän" kohdatessaan, olisin erittäin positiivisesti iloinen. Siltikin tarvitsisin aikaa perusluonteeni ja elämänhistoriani vuoksi.
        Voi, jospa toimisit näin rohkeasti sinä, jota ajattelen.


    • exexän pauloissa

      minulle ja ex exälle kävi niin, ei oo mitn järkeä molemmat halutaan mut toinen jahkaa mää en tajua kyseessä on siis mies sanoo ettei tunteet muutu, ja loppujen lopuksi sanoin hyvästi, yritän jatkaa mut vaikeaa on

    • K <3 M

      Ap alkaako nimesi M kirjaimella? T. rakastunut nainen

    • Heart(broken?)

      Kuulostaa kovasti minun elämältäni tällä hetkellä...sillä erotuksella että oltuani jo kuukausia ihastunut, pyysin ihastustani ulos ja hän kieltäytyi. Nyt pitäisi kai unohtaa hänet, mutta en ole siinä onnistunut, ajattelen häntä päivittäin. Sen verran olen kunnioittanut hänen vastaustaan/torjuntaa että en yritä iskeä häntä, tietoisesti, mutta pieni flirtti ja kohteliaisuuksien heittäminen ei liene pahasta.
      Olen silti tyytyväinen että yritin kehoitan sinua tekemään samoin, ettei jää vaivaamaan myöhemmin...
      Onnea yritykselle! =)

      • 20+9

        Mulla pakeista jo yli vuosi, mutta edelleenkin tunteita on, vaikka tietääkin ettei mitään toivoa ole. Tosi omituista, koska toimin normaalisti järjellä enkä välitä tunteista juurikaan.

        No silti tyytyväinen että sain sen sanottua pitkän harkinnan jälkeen. Ei ainakaan rakentele mitään pilvilinnoja enää omassa mielessään.


    • rrkk

      Mullekkin on käynyt noin. Hän on mielessä koko ajan, enkä pysty keskittymään muuhun. Monta kertaa oon jo yrittänyt kertoa hänelle mun tunteista, mutta muutun niin ujoksi hänet nähdessään, että en pysty toimimaan järkevästi. Kehenkään muuhun en oo reagoinu näin enkä pidä itseäni ujona miehenä muuten, eli ei oo normaalia käytöstä multa.

    • siirtoa odottava

      Millähän paikkakunnalla ihastus tapahtunut?

    • ramonez1

      Joihinkin ihmisiin tuntee vaan suurempaa vetoa. Onhan se pirullista kun on vaan liian ujo tekemään mitään asian eteen. Oman mielenrauhahan siinä menee kun jatkuvasti miettii jotain ihastuksen kohdetta. Puhun omasta kokemuksesta. Nyt olen päättänyt ottaa rennommin ja uskon, että kun pyrkii itse ensin hyvään fiilikseen. Tämän jälkeen vetää varmasti puoleensa oikeanlaisia ihmisiä. Jos tarve tutustua ihastuksen kohteeseen on suuri ja jännittää paljon, niin se varmasti välittyy omasta käytöksestä negatiivisesti. Ihastuksen kohde taatusti aistii tämän ja vaivautuu itsekin.

    • tulet kärsimään

      Itse kutsun tuota tilaa mielisairaudeksi. Usko pois, siitä ei voi seurata MITÄÄN HYVÄÄ.

      • tuleseuraksi

        Kiitos,täällä on hyviä vinkkejä ollu.

        Koitan omalla kohdalla ratkaista oman ongelmani jo tällä viikolla jos saan mahdollisuuden.
        Pitää katsoa mitä saan aikaseksi ja miten käy. Pakko tästä tuskasta on päästä pois ja olla mies tehdä asialle jotain...

        Pitää esittää asia silleen sopivasti ettei vastapuoli ahdistu ja toivottavasti en itse jäädy. Toivottavasti sielä olisi samanlaisia tunteita myös minua kohtaan...

        Kertokaapa sellainen juttu. Mitä tarkottaa jos keskustelu alkaa aina minun aloitteesta? Tarkottaako se että häntä ei yhtään kiinnosta?
        Oman keskustelun avauksen jälkeen sieltä tulee juttua hymyn kera,mutta onko se pelkkää ystävällisyyttä.


    • MIEtiskelijä

      Ja ihastuksen kohde on tietenkin lihava, ruma, meikitön, työtön, hielle haiseva, kouluttautumaton ja kuluneeseen tuulipukuun pukeutunut nainen....mutta sisäinen kauneus ratkaisi!!!!

    • epätoivoinen

      Olen samassa tilanteessa, ja olen nainen. Näen erästä miestä aina silloin tällöin aamuisin matkalla töihin. Katseemme kohtaavat usein ja pieni hymyn häivähdys käy molempien kasvoilla. En tiedä miehestä mitään, mutta olen silti häneen todella ihastunut. Monena aamuna olen ajatellut antaa hänelle paperilapulla puhelinnumeroni, mutta en sitten kehtaakkaan, jotta mies ei ajattele että olen epätoivoinen tyrkky. En ole ujo, enkä myöskään tyrkky.

      • just do it.

        Miehenä tuo paperilapulla puhelinnumeron antaminen olisi mun mielestä todella jees, tyrkkyys on naisten itse keksimä myytti..


      • haloo!!!

        HÄH? Eihän naisen tarvitse kuin henkäistä miestä kohti, niin saa sen!!!


    • LYKKYÄ TYKÖjaMenoksi

      Ota ihmeessä kontaktia kyseiseen henkilöön,
      moikkaat ja juttelet niitä näiä,
      kyllä pian selviää lähteekö hän kasssasi esm. kahville, ja sen jälkeen voit ehdottaa uutta tapaamista,
      jos henkilö on ollut todella sinun mieleen,
      ROHKEUTTA rintaan ja kohtaamaan ihastus reippaasti,
      miehen pitää olla rohkea, vaikka joskus rukkaset tulee, ei muuta ku uutta ettimään jos rukkaset tulee,

    • Mahtavaa, että joku on todella ihastunut!
      Samalla kuitenkin kehottaisin, kuten pari muutakin tässä ketjussa, sinua ottamaan kontaktin naiseen nyt heti. Jos haaveilet pitkään, todennäköisesti muodostat naisesta kuvan, joka ei vastaa todellisuutta. Saatat olla positiivisesti yllättänyt hänen todellisesta minästään, mutta sinulla saattaa silti olla hankalaa päästää irti fantasiastasi, jos päädytte yhteen. Pahempi tietysti, jos todellisuus onkin negatiivinen. Työminä voi olla hyvin kaukana vapaa-ajan minästä.

    • solo

      Muist .Rakaus on aina voittaa

    • Justus1

      Normaalia. Nauti tästä kärsimyksestä. Voi kestää vuosia.
      Varovaisesti lähesty ja jos torjuu, niin ota joku muu, unohtuu aikanaan.

    • roosa10

      itse olen ihastunut mieheen baarissa, tapasimme pari kertaa ja tavata piti jatkossakin, olemme molemmat "varattuja" ja nyt en tiedä missä mennään, soittaa ei saa, sähöpostia saa laittaa, mutta harvoin saan viestiin vastausta, uutta vuotta toivotellessa sähköpostitse, hän vastasi ja aikoi kertoa minulle jotakin, kunhan tilanne hänellä kotona rauhoittuu. Tästä on vain seurauksena jumalaton ikävä ja halu nähdä, sekä se että tulen kohta hulluksi jos hän ei ota yhteyttä minuun.

    • Tsemppiä

      On käyny, just samallalailla. Kannattaa vaan lähestyä ja katsoa tuleeko jotain. Ei mulla ainakaan muuten mennyt ohi. Omalla kohdallani ei siis tullut mitään, mut saipahan selville ja jatkettua eteenpäin.

    • sydänsuruissa

      toivon, että rakkaus vain ois mulla jonkun puskan takana(nainen huomais, mut ennen häntä,muuta toivoa ei enää ole!)..olen rohkea ja näen ihastuttavan henkilön ennen kuin se ees ehtii miettiä mun aikeita tutustua parisuhde mielessä,hirmuisen työn tuloksena päässyt vaihtamaan vain muutaman sanan ja sen jälkeen ei mitään. ..oon käynnyt terapiassa välillä ja saannut jotakin puheapuja ,mutta olen jo 4 vuotta ajatellut yhtä ja samaa..koittanut pitää taukoa ihmisestä mutta kiertäminenkään ei ole päästänyt siitä irti. naisella niinkuin edellisellikään ihastuksillani ei ole ollut tunteita mua kohtaan. nyt väli on onnistuttu saamaan niin pitkäksi, etten tiedä varmaksi tunnetilaani jos hän vastaan tulisi.
      kaunis aloitus tällä keskustelulla ja toivottavasti siihen saatais kaunis loppu myös.

    • Minusta aina kannattaa lähestyä, mahdollisen torjutuksi tulemisen kivunkin pelossa. Tuska on sitä pidempi, mitä kauammaksi sitä siirtää, luulisin.

      Ihmisissä on sekä moniin yhtäaikaisiin suhteisiin taipuvaisia että yhteen suhteeseen tyytyväisiä yksilöitä.

      Kunhan saatte toiveenne käytyä rohkeasti läpi, ja nuo suhteilutaipumuksenne. Jos teillä on toisillenne kelpaavat toiveet ja pelot, niin saattaa jo varhaisessakin vaiheessa avautua, onko teillä yhteiselle kokeilulle sijaa.

      Itse ainakin olen kantapään kautta löytänyt, mikä minulle toimii ja mikä ei. /=

      Toivotan lämpimintä onnea aloitusviestin kirjoittajalle ja kaikille muille ketjuun kirjoittaneille elämissään. (=

    • baradiso

      Ethän sä raukka etene jos et uskalla kokeilla ja kysellä ja flirttailla. Monet naiset oottavat että mies tekee aloitteita, mutta kun niillä on jostain syystä niin vaikea lähestyä naisia. Mitä sillä on väliä, vaikkei nainen olisikaan kiinnostunut, voihan sitä pahoitella ja pyytää anteeksi, niin pääsee jatkamaan elämäänsä, turha se on hehkuttaa ykspuolista rakkautta.

    • tavis1

      Kirjoituksissa nyt hämmentää lauseet: "jos on oman tason tavis" ja toisessa kommentissa: " suuri osa taviksista varmaankin tyytyy keskitasoisiin suhteisiin" - mitä sellaiset tavikset tarkoittaa tai mikä on ei-tavis?

    • Tankkitunkki

      Kannattaa suosiolla etsiä toinen nainen että pääset tuosta yli. Mitä sitä elämäänsä tuhlaamaan koittamalla jotain mitä ei saa.

      http://1i.fi/kaikkimahtava

      • 0706

        Mulla ois itse asiassa pieni kysymys, joka tavallaan liittyy ketjun aloittajan aiheeseen. Voisiko joku antaa mullekin vinkkejä siihen, miten lähestyä miestä / naista kapakassa eli iskuvinkkejä kaipaisin. Toivottavasti joku ehtisi vastata kysymykseeni ja toivon asiallisia ja aitoja vastauksia , kiitos :)


    • never lover!

      Voimakas rakastuminen voi sekoittaa aivokemiat. Yleensä ne palaavat ennalleen, mutta joskus muuttuvat pysyvästi.

      Ihmiset yleensä haluavat tuntea uudelleen ja uudelleen rakastumisen tunnetta, koska se on kuin huumetta. Rakkaus on ikuista, vain kohde vaihtuu.

      Romanttinen rakkaus on oikeasti yliarvostettua. Kiitos kaikenmaaillman hömppäleffoille. Harva löytää samanlaista rakkautta kuin mitä näissä leffoissa kuvataan. Toista ihmistä ei voi "omistaa". Ja kun katsoo sitä miten moni ihminen on eronnut, niin ei voi oikein vastaan väittää. Rakkaus on harvinaista, koska se vaatii tahtoa, se ei tule itsestään. Ihmiset usein kuvittelevat rakkauden olevan jotain mikä vain on, eikä sen eteen tarvitse tehdä oikeastaan mitään. Väärin! Rakkaus on vaikein asia maailmassa ja se vaatii paljon työtä, jopa uhrauksia!

      Tuollainen ihastuminen on oikeastaan aika lapsellista. Ymmärrät kai itsekin sen, että täysin tuntemattomaan ei voi rakastua. Voit vain ihastua häneen, rakkaus alkaa vasta kun alat tutustumaan toiseen. Ja vaikka onnaiskin, niin kaikki voisi olla ohi muutamassa kuukaudessa tai vuodessa, kuten siinä useimmille käy.

      Mene ja kokeili kuitenkin onneasi!

      • tosi tosi ihastunut

        Sanoin aikaisemmin vain, että en hirveän hyvin tunne ihastustani, mutta ei hän minulle todellakaan mikään täysin tuntematon ihminen ole.


      • never lover!
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Sanoin aikaisemmin vain, että en hirveän hyvin tunne ihastustani, mutta ei hän minulle todellakaan mikään täysin tuntematon ihminen ole.

        Jaa, heh ja mitähän tämä "ei täysin tuntematon" sitten oikein tarkoitta käytännössä?

        Taidan olla vähän liian vanha (44v) tälle palstalle. Erot koettu ja lapsetkin aikuisia. Ei ihmissuhteet oikein tänä päivänä kestä. Liikaa houkutuksia, liikaa kiusauksia. Liikaa romanttista hömppää.

        Mutta eläkää vaan omaa elämäänne ja tarttukaa tilaisuuksiin. Aiemmassa kirjoituksessani olin ehkä hieman julmakin. Pysyn kyllä sanoissani siinä, että rakkkauskin on taitolaji jota kaikki eivät koskaan opi kunnolla.

        Enkä mäkään nyt ihan täysin tunnekylmä ihminen ole. En vaan enää jaksa kauheesti miettiä vastakkaista sukupuolta 24/7.


      • tosi tosi ihastunut
        never lover! kirjoitti:

        Jaa, heh ja mitähän tämä "ei täysin tuntematon" sitten oikein tarkoitta käytännössä?

        Taidan olla vähän liian vanha (44v) tälle palstalle. Erot koettu ja lapsetkin aikuisia. Ei ihmissuhteet oikein tänä päivänä kestä. Liikaa houkutuksia, liikaa kiusauksia. Liikaa romanttista hömppää.

        Mutta eläkää vaan omaa elämäänne ja tarttukaa tilaisuuksiin. Aiemmassa kirjoituksessani olin ehkä hieman julmakin. Pysyn kyllä sanoissani siinä, että rakkkauskin on taitolaji jota kaikki eivät koskaan opi kunnolla.

        Enkä mäkään nyt ihan täysin tunnekylmä ihminen ole. En vaan enää jaksa kauheesti miettiä vastakkaista sukupuolta 24/7.

        Se tarkoittaa, että olemme tuttuja/kavereita, mutta melko vähän tekemisissä. Sopivia tilaisuuksia lähestyä tätä naista tulee vielä olemaan ja ensi kerralla aionkin käyttää tilaisuuteni hyväksi. Siellä missä me yleensä näemme, ei ole tietyistä syistä fiksua lähestyä häntä. Onneksi kuitenkin jo pian tulee olemaan eräs loistava tilaisuus mennä puhumaan tälle naiselle ja sitä mahdollisuutta en enää aio hukata, kuten aikaisemmin :) Ja onneksi tämä nainen on myös vapaa.


    • M32Salo

      Kertomasi juttu, on hyvin saman kaltainen mikä itselläni on parhaillaan, tosin en sanoisi sitä aivan pakkomielteeksi.
      Itse työskentelen hyvin yksinäisessä ammatissa ja näen tämän naisen lähes päivittäin, toisinaan taas menee paljon aikaa ja joka kerta kun aikaa kuluu, enkä näe häntä, sisälläni on hieman tyhjä olo.
      Olen myöskin hieman ujo, en mitenkään normaalista poikkeava, mutta sopivan aloitteen tekeminen on tuntunut itsestä mahdottomalta..lähinnä siksi, että tämä nainen työskentelee asiakaspalvelussa ja valtava määrä ihmisiä aina ympärillään.
      Olen itseasiassa vähän "etsinytkin" häntä, jos vaikka näkisi hänet työajan ulkopuolella, mutta itse en enää juo eikä baareissa tule käytyä, lisäksi meillä on hieman ikäeroa, itse olen hippasen yli 30v ja hän nuorempi, en tiedä tarkkaan minkäikäinen, ehkä n 25.
      Asun pienellä paikkakunnalla ja tiedän hänen nimensäkin, kiitos facebookin, mutta kun en ikinä näe häntä missään, enkä voi oikein viestiäkään lähettää "tuntemattomalle ihmiselle" saati miltä se tuntuisi toisesta.
      Hän tulee aina iloisesti vastaan, hymyilee, kysyy mitä kuuluu ja katseemme kohtaavat useasti..pelkään että kuvittelen kaiken ja nolaan itseni ihmisten edessä.
      Jos taas näen hänet ja pääsen puheetäisyydelle, menen oudosti lukkoon, eikä se ole mun tapaistani.
      Hän tulee uniini ja muutoinkin.
      Nyt hieman nolottaa, mutta kertokapa naiset, mitä ihmettä tällainen ujo ja raitis mies tekisi.
      Tätä on jatkunut jo reilun aikaa, yli 2kk

      • Kokemuksella...

        Nainen ainakin pitää sinusta, jos kerran tervehtii, kysyy mitä kuuluu ja hakee katsekontaktia. Se on kuitenkin eri juttu, onko siinä mitään seksuaalista/romanttista kiinnostusta; jotkut ihmiset kun ovat luonnostaan iloisia ja kyselevät kuulumisia innokkaasti. Hän on oletettavasti myös rohkea, joten hänkin voisi tehdä jotain tutustumisenne eteen, mikäli on kiinnostunut...

        Seuraavan kerran kun tapaat hänet, voisit kysellä ihan tavallisia, vaikkapa hänen työhönsä liittyviä asioita, kuten "onko kiirettä?". Sen jälkeen voisit kysäistä häntä jopa Facebook-kaveriksi ja viestitellä sitä kautta kuulumisia... Siitä se lähtee, jos on lähteäkseen. :-) Onnea peliin!


    • Nainen 10

      Sama tilanne täällä!! Kerroppa missäpäin asustelet,niin voimme haikailla yhdessä!!!

    • Epävarma nainen

      Minullehan tuota tapahtuu jatkuvasti: ihastun pakkomielteenomaisesti ihmisiin, joita en voi edes sanoa tuntevani. Kyseessä on osittain kai vain fyysinen vetovoima - hormonit hyrräävät jne. mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että sitä on kuin kissa pistoksissa koko ajan ja mm. ylianalysoi ihastuksensa jokaista sanaa.

      Koska näitä ihastuksen kohteita on jo muutama "kertynyt", kannattaisi varmaan tehdä asialle jotain, mutta kasvojen säilyttämisen tarve ja itsensä nolaamisen pelko (itsevarmuus puuttuu) ovat vain liian suuria. Sen sijaan kaikille muille suosittelen lämpimästi, että TEHKÄÄ ALOITE. Sitä se nainen kuitenkin odottaa. Kyllä me naiset varmaan osaamme kohteliaasti kieltäytyä, jos emme lämpene.

      • rakkaus on

        Ehdottomasti aloite mieheltä.


    • ...............

      Olen nainen ja on vähän vastaava tilanne.

      Saanko kysyä ap että oletko Oulusta tai jostain läheltä? ja millainen nainen, ikä suurinpiirtein jne?

    • M32Salo

      Itsevarmuudesta tässä ei ole kyse, ainakaan omalla kohdalla.
      En normaalisti käyttäydy näin, en vain ymmärrä itsekkään, mikä ihme lukkotila minulle tulee.

      Kaipa se siitä, kyllä ne asiat menee niinkuin on tarkoitettu ja mitä ei saa jollei yritä..eli kaipa mun pitää vain kerätä itseni ja sanoa jotain.

      • iki-ihastunut

        tietää,että lukkotilaan mennään,kun ihastuksen kohde on paikalla. sanat sekoilee..
        eli et oikein hallitse mitä puhut. pitäisi olla rauhallinen, mutta et siihen vaan jostain syystä pysty. olen tässä joutunut kokemaan sen monta kertaa.paikalla on yleensä
        muita ihmisiä. se tekee tilanteesta vielä vaikeemman...puhuppa siinä sitten tunteista tai esitä kahvikutsu kun ei oikein tiedä miten ne sanat sieltä suusta ulos
        tulevat, en ole ujo. pieni juttelu onnistuu vaikka ventovieraan kanssa.


    • ha hahhahahhahah

      Mäkin "ihastun" joskus muka täysin, sitten menee hetki aikaa ja palautuu siitä sumusta, sit ihmettelee mitä hittoo miks vitussa mä tohon edes ihastuin. :DDDDDDDD
      sit siinä ei taas näe mitään....

    • hymyillen5

      Sama täällä :(.

      Niin ihana tunne, mutta samalla niin kamala.
      Toinen ei tiedä asiasta mitään, enkä halua tippua täältä pilvilinnastani alas joten toivon ettei saa tietääkään.
      Yli vuoden olen jo ollut "rakastunut", mutta näinkin parempi kuin ei mitään haaveiltavaa.
      En myöskään käy missään, jos menen jonnekin toivon hänen olevan siellä, jotta edes näkisi toisen.

      Elämää ei sen enempää...

      Ja tässä tapauksessa en edes saisi kyseistä henkilöä....eri sarjassa "painitaan".

    • Fatb0y

      Paras tapa päästä ihastumisesta on vain suorasukkaisuus, eli kerrotte vain suoraan ja tulette torjutuksi mikäli olette yhtä rumia/läskei kuin mie :)
      ja elämä jatkuu taas...

    • alku1

      iki-ihastunut: oletko mies vai nainen? Mistä? Onko sun ihastus n vai m?

    • Ghost Princess

      Itse olen nainen ja eräs mies pyörii mun mielessä koko ajan... Välillä jos tavataan niin on ihan kummallinen olo koko ajan, seuraan hänen ilmeitään aika neuroottisesti ja haen merkkejä siitä että olisko hän kiinnostunut minusta. Mutta tämä taitaa jäädä vain unelmoinniksi, sillä jos hän olis kiinnostunut niin kyllä hän olis jo sen ilmaissut.

      Olen kuitenkin omasta mielestä tehnyt tunteeni häntä kohtaan aika selviksi, vaikken olekaan mitään suoraan sanonut. Vaikuttaisi siis epätoivoiselta, jos yhtäkkiä pamauttaisin että "etkö sä oikeesti ole musta kiinnostunut, kai sä tajuat että mä en ajattele mitään muuta kuin sua..." tms. Koska vaikka olen mennyt hänen lähelleen, hymyillyt, alkanut jutella niitä näitä jne. (siis sellaisissakin tilanteissa, kun muita ei ole lähettyvillä) niin hän ei ole tehnyt yhtään mitään mikä osoittaisi kiinnostusta mua kohtaan :((

      • Rinkeliliisa

        Kuule, se on MIES!!! Ne ei juurikaan ymmärrä meidän naisten hienovaraisia vihjeitä, vaan useimmille pitää tosiaan juuri sanoa tuo "etkö sä muka tajua, et olen ihastunut sinuun" =) Vaikka tulisi turpaan, niin sano silti, tai anna vaikka joku lappu käteen sopivassa tilanteessa, jossa on sun numero ja kerrot mitä oikeesti ajattelet. Jos hän ei osoita vastakaikua niin sillekään ei voi mitään, mut pääset sit ainakin eteenpäin, että voit yrittää unohtaa hänet. Olen samaa mieltä kun tuo yksi mies tuolla, että tää "tyrkkyys" on meidän naisten luuloa enemmän ku faktaa siis jos asiallisesti lähestyy.


    • Oi ja voi

      Minäkin olen ihastunut yhteen lääkäriin, jota näen aina ruokalassa. Ihana mies :)

    • kuningaskulli

      mitä teen ,kun olen ihastunut omaan kulliini mut en kehtaa koskea siihen .
      ja kun niin tekis mieli liikutella esinahkaa eteen ja takas.
      voi mähnä , kohta varmaan poksahdan .
      pelkään että joudun turvautumaan naisen apuun, mikä ei todellakaan ole miehen merkki.
      olen yrittänyt ajatella toisten kulleja , mutta en vaan saa ajatuksiani pois omasta kullista .
      auttakaa nyt hyvät ihmiset .

    • Tässä kerrottu

      eräs rakkaustarina:

      http://yle.fi/uutiset/kymmenvuotias_ruotsalaispoika_etsii_kesaihastustaan_suomesta_lehden_avulla/7013151

      http://yle.fi/uutiset/ruotsalaispoika_loysi_lehti-ilmoituksella_etsimansa_suomalaisihastuksen/7013978

      Saas nähdä mitä tästä kehittyy, jos vain tahtovat pitää meitä ajantasalla vaikka kymmenen vuoden kuluttua tai voihan jotain tapahtua sitä ennenkin ja teini-iässä unohtuvat.

      Kukapa meistä ihmisistä ei olisi kokenut näitä nuoruusvuosien ihastuksia. Nyt julkisuus on tuonut tämän esille ja toki on voimakas tuollainen ihastumisen tunne varmaan ja voidaan rakkaudeksi kutsua varmaan.

    • TeeAlote

      Voi kun oisitkin joku minun tuntema mies.
      Tee aloite vaan rohkeasti, vaikka aina
      on se torjutuksikin tulemisen vaara.

      Sittempähän tiedät ja pääset asiassasi eteenpäin.

      Tsemppiä sinulle!

    • Just a dream

      Olisipa elämä todella sellaista kuin rakkausromaaneissaaaaaaaaaa.....

      • riittahelena

        Niin taidat olla, tolla asenteella, mut on sentään hyvä, että tiedostat sen.


      • jtyj

        Ja naisethan on sellasia kuin hömppäleffoissa. Sinäkin myönnät nalkuttavasi. Eikä naiset koskaan juo tai tupakoi.

        Tekisivät joskus todenmukaisen romanttisen hömppäleffan, jossa nainen nalkuttais kokoajan. Heh, sitä leffaa ei moni varmaan pystyis edes loppuun asti katsomaan.


      • jeg2
        riittahelena kirjoitti:

        Niin taidat olla, tolla asenteella, mut on sentään hyvä, että tiedostat sen.

        Nimimerkille "Just a dream". Analyysiä: Älä nyt pönttönä mua pidä. Luulen tietäväni, mitä tuolla tarkoitat (ellei mene nyt neuroosin puolelle). En ole prinsessa enkä nirppanokka. Teininä luin ehkä tasan 2 älyvapaata Harlekiinipokkaria, joita sain lainaan (uskovaiselta!) koulutoverilta, ja kyllä olin äimän käkenä, kun paljastu, että siinä perheessä äiti ja tyttäret lukee samaa potaskaa. Vähän korkeampaa on oma vaatimustasoni. Rakkausromaanit - ei sitten teinivuosien. Ei pidä aliarvioida ihmisiä. Varsinkaan tuntemattomia. Sanojen kaino, vieno, lälly ja siirappi (joskaan ei tässä yhteydessä) vuoksi. (TÄSSÄ ON SULLE VIESTI.) Tsoukkia kaikki tyynni! On tullut siis ilmeisesti defenssiä pintaan = ITSESUOJELUVAISTO. Sitä vissiin TIEDOSTAMATON/tai just nyt tietoisuuteen tuleva TULKINTA (kun oikeen mietin ja yritän ymmärtää itseäni) kertoo siitä, että sitä ikäänkuin haluaa jo etukäteen feidata syrjään mahd. vääränlaiset tyypit. Niin sitten pistää oikein överisti yli suuntaan, jonka aattelis tekevän tehtävänsä. Eritoten esim. siksi, että tulisipa ainakin välttymään seksuaaliselta hyväksikäytöltä. Saadakseen jotain selkoa siihen, millä mielellä porukka on liikkeellä. Itse kun olen turvallisuushakuinen ja vakavissani.

        Romantikko tosin olen, mutta se on sitten vähän eri asia! (huiiiiiiiii - tsoukkia sekin) mut vaikeaksi menee myönnän. :D jatkossa on ehkä parempi välttyä ylilyönneiltä


      • sama1
        jeg2 kirjoitti:

        Nimimerkille "Just a dream". Analyysiä: Älä nyt pönttönä mua pidä. Luulen tietäväni, mitä tuolla tarkoitat (ellei mene nyt neuroosin puolelle). En ole prinsessa enkä nirppanokka. Teininä luin ehkä tasan 2 älyvapaata Harlekiinipokkaria, joita sain lainaan (uskovaiselta!) koulutoverilta, ja kyllä olin äimän käkenä, kun paljastu, että siinä perheessä äiti ja tyttäret lukee samaa potaskaa. Vähän korkeampaa on oma vaatimustasoni. Rakkausromaanit - ei sitten teinivuosien. Ei pidä aliarvioida ihmisiä. Varsinkaan tuntemattomia. Sanojen kaino, vieno, lälly ja siirappi (joskaan ei tässä yhteydessä) vuoksi. (TÄSSÄ ON SULLE VIESTI.) Tsoukkia kaikki tyynni! On tullut siis ilmeisesti defenssiä pintaan = ITSESUOJELUVAISTO. Sitä vissiin TIEDOSTAMATON/tai just nyt tietoisuuteen tuleva TULKINTA (kun oikeen mietin ja yritän ymmärtää itseäni) kertoo siitä, että sitä ikäänkuin haluaa jo etukäteen feidata syrjään mahd. vääränlaiset tyypit. Niin sitten pistää oikein överisti yli suuntaan, jonka aattelis tekevän tehtävänsä. Eritoten esim. siksi, että tulisipa ainakin välttymään seksuaaliselta hyväksikäytöltä. Saadakseen jotain selkoa siihen, millä mielellä porukka on liikkeellä. Itse kun olen turvallisuushakuinen ja vakavissani.

        Romantikko tosin olen, mutta se on sitten vähän eri asia! (huiiiiiiiii - tsoukkia sekin) mut vaikeaksi menee myönnän. :D jatkossa on ehkä parempi välttyä ylilyönneiltä

        Poistun! Toivottavasti muilta osin olen tullut ymmärretyksi - se on ollut se pointti.


    • raappahousu

      Ei tullut ihan pakkomiellettä, mutta kiinnyin erääseen henkilöön
      ja loin ihan vääriä mielikuvia hänestä. Kunnes ossoittautui ihan
      pas'kaksi, puuta heinää puhuvaksi pässiksi. Ei ollut näin ollen
      vaikea sanoa, että hyvää jatkoa vaan, kun oma ei riitä.

      Liikaa ripustautuminen, on rasite itselle ja vastapuolelle.

    • Hmmm....

      Ei kai kyse edes ole mistään pakkomielteestä. Moni meistä on ollut samanlaisessa tilanteessa joskus.

      Jotta piina loppuisi, on tasan kaksi vaihtoehtoa:

      a) Ota härkää sarvista ja mene juttelemaan naiselle, mahdollisimman pian.

      b) Unohda hänet.

    • Oltunahtykoettu

      Ihastumisessa on turha velloa. tutustu - ei välttämättä vastaa ihannekuvaa - ja ihastus joko lakkaa tai kasvaa. Älä tuhlaa aikaa haaveiluun, jossain on se oikea - tai ainakin sopiva.

    • ota vinkki vastaan

      No joo.....kymmenen vuotta olen ollut ihastunut mieheen, jolle olen joskus myös tehnyt aloitteenkin. Oli silloin ihan alkuun varattu ja välillä erosi, mutta silloin kun sitten tein sen aloitteen, olikin jo uusi (tai oikeammin vanha entisen lämmitys) meneillään. Ollaan samassa työpaikassa, toisin ei jouduta juurikaan mihinkään tekemisiin koskaan. Nyt on kuitenkin alkanut tuntua, että taitaa olla enemmänkin rakastuminen siihen tunteeseen. Itselleen on hyvä uskotella, että "meillä on nyt yhteinen salaisuus", sillä aivan kylmästi hänkään ei ole minuun suhtautunut. Niitä paljon puhuttuja katseita on vaihdettu. Se ihminen on kuitenkin ihan vieras loppupeleissä. Toisaalta tälläinen on varsin helppoa, ei tarvitse oikeasti tehdä mitään asian eteen. Parisuhteen aloittaminen on pelottava asia, joutuu tekemään töitä esitelläkseen parhaat puolensa ja yritettävä vielä esittää fiksuakin. Aina on myös vaarana epäonnistuminen ja pettyminen toiseen. Huomattavasti helpompaa näin. Ettei vain sinullakin ole samoista syistä tämä asia jäissä? Mutta joka tapauksessa suosittelen tekemään jotain asian eteen ja pian. Turhaan sinä hukkaat esim. kymmenen vuotta elämästäsi, vaikka minä niin teinkin.

    • "...enkä edes tiedä, onko tällä naisella minua kohtaan mitään tuntemuksia."

      Kokeile pyytää vaikka ulos syömään. Jotenkin sen naisen on saatava tietää valloilla olevistasi tunteistasi :)

      Olen joutunut jopa valehtelemaan eräälle mukavalle naiselle olevani varattu..."

      Ei tässä mitään sinänsä, mutta vaikka totuuksien kertominen joskus pisteleekin ikävästi niin niitä yleensä arvostetaan tavalla tai toisella.

      "Mutta onko muille käynyt koskaan niin, että ihastuu palavasti johonkin ja sitten ihastuksesta onkin tullut tällainen pakkomielle, joka saattaa jopa rajoittaa elämää?

      On muutaman kerran. Se on ollut yleensä sellainen viikon juttu, kun on pitänyt jollain tapaa kyetä johonkin muuhunkin edes jollain tapaa. Aina niistä on selvitty ja onneksi niitä pienimpiäkään ihastumisia tuskin enää tässä vastaan tulee :)

    • pyramidi.

      Suosittelen ottamaan ihastukseen yhteyttä tavalla tai toisella. Myöhemmin ei sitten enää kaduta. :)

      Itse olin todella ihastunut erääseen mieheen ja meillä oli jotain pientä meneillään vähän aikaa. En pystynyt ajattelemaan mitään muuta koska ihastumisen tunne vei kaiken ajan. Kun lopulta tunnistin ihastumisestani sain melkein haukut päälleni ja todella tylyn vastaanoton. Eipä ole sen jälkeen kyseinen herra pyörinyt mielessä, enkä edes ymmärrä mitä joskus saatoin nähdä kyseisessä henkilössä. Mutta aina kannattaa yrittää, joskus voi onnistua.

    • janhonen

      Itselläni oli muutama vuosi sitten muuten sama juttu, paitsi ilmaisin mielenkiintoni oikeastaan heti. Sain vastakaikua, mutta join silloin liikaa ja nolasin itseni toisilla treffeillä. Vielä kuukausien jälkeen annoin naisille pakkeja, koska en saanut tätä tiettyä naista (jonka itse hölmöyttäni mokasin) mielestäni.

    • metsän mies

      Tapasin töissä upean naisen ja ihastuin niin että halleluja raikasi. Vastasi tunteisiini, olipa muuten mahtavaa ja minä ääliö en tarttunut tilaisuuteen..en uskaltanut lähteä kodista jossa olen onneton ... En ole saanut mielestäni, piru vie.. elämä on niin harmaata ilman .. kuin kottaraisen kanssa olisi kun saatavilla olisi joutsen

      • leivonen

        Ole vaan onnekkas sen harakkasi kera ja etenkin kun hän ei ole haarapääsky,ja jos ite olet ujohko harmaa varpunen,niin turhaapa haikailet joutsenen seuraan:)


      • tanssit
        leivonen kirjoitti:

        Ole vaan onnekkas sen harakkasi kera ja etenkin kun hän ei ole haarapääsky,ja jos ite olet ujohko harmaa varpunen,niin turhaapa haikailet joutsenen seuraan:)

        Heh siinä taisi tulla sen harakan/kottaraisen katkera vuodatus :D Eiköhän kirjoittaja ole itsekin joutsen kun kerran sai vastakaikua. Haarapääskystä ei tainnut olla mainintaa joten pikkasen nopea epälooginen päätelmä ettei ole kottaraisen luonto.. Ei ehkä kuitenkaan oleellisin juttu tässä vaan se että tunteita kannattaa seurata vaikka katkerat huutelijat ei itse saisi samaa onnea. Kyllä kaikille onnea riittää. Lensin joutsenen kanssa enkä ole viiteentoista vuoteen katunut, vanhaa kottaraista kylläkin!


      • naiselta

        Kenelle?

        Miestä ikävöivä


    • turhaan odotanko?

      Tosi tosi rakastunut, älä jahkaile. Itse olen kokenut omalla kohdallani jonkun ihastuneen minuun. Sain postikortteja, puheluita tuntemattomasta numerosta jossa kukaan ei puhu mitään. Jos joku todella haluaa tutustua toiseen ihmiseen niin sen hän myös tehköön rehelliseti. On tavallaan pelottavaa tietää että joku on jossain. Onko ihastunut vai mitä hän tahtoo? Mitään ei saa jos ei rohkeasti kokeile kepillä jäätä. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi odottamiseen.....

    • liian ujo mies

      Itse ihastun todella helposti ja olen monta kertaa ollutkin elämäni aikana ihastunut, nuoresta iästäni huolimatta. En ole koskaan seurustellut enkä varmaan koskaan tule seurustelemaankaan, itsetunto ja sosiaaliset taidot sen verran huonot. Täällä palstoilla ei ole mitään ongelmaa kertoa tunteista tai ihastuksestaan, mutta reaalimaailmassa siitä ei tulisi mitään, ainakaan itselläni.

      • Yritys

        Hei, haloo. Pikkusen asennemuutosta vaatii sun homma. Jos et ala yrittämään ees itsetunnon nostamista vähän ja pienillä askelilla kohti ihmisiä jotka sua kiinnostaa, ni sun reaalimaailmas ei ikinä tapahdu mitään. Jotenki musta tuntuu, ettet sä voi haluta sitä. Kaikkia noita taitoja, joita tarvitaan voi harjoitella. Reaalimaailma ja reaali-ihastuminen ja reaaliseurustelu ja kaikki se on yrityksen arvoista.


    • Minulla on

      tuollainen ihailija. Hämilläni olen. :|

      • :DD

        oh where?


    • Sori E.

      On käynyt, ja hävettää vieläkin kun ajattelen sitä aikaa. Olen varmaan nykyään hänen ja kavereidensa mielestä joku hullu stalkkeri... Mutta vielä enemmän hävettää, että toistan edelleen samaa virhettä, vaikka en ole mikään teini enää. En ymmärrä miksi se on vieläkin niin vaikeaa mennä jonkun kiinnostavan luo, sanoa vaikka moi ja jotain siihen hetkeen sopivaa.

    • 0iyboib

      Ihastus, vihastus, mikä lie minulle tätä nykyään onkaan, mutta reilusti yli vuosi kaiken yhteydenpidon lopetamisen jälkeenkin en tätä saa mielestäni. Hohhoijaa, kaikkia hairahduksia sitä tuleekin, mutta se, että vuosi tapahtumistakin tämä sama naikkonen pyörii jatkuvasti mielessä on jo sairasta...

    • H&L

      Onnea matkaan sinulle viestin aloittaja.
      Täällä tuntuu olevan paljon samassa tilassa olevia tai olleita.

      Olen yli 40 v sinkkunainen ja ollut jo pari vuotta ihan törkeen ihastunut työpaikallani erääseen tosi komeaan mieheen. En ikinä uskaltaisi mennä tekemään aloitetta vaikka tietäisin että hän on vapaa. En työpaikalla enkä varmaan muuallakaan.

      Tämä rajoittaa todella paljon elämääni koska minua ei kiinnosta juurikaan kukaan muu. Ja sehän tässä on ihaninta ja kamalinta, että hän ruokkii tätä minun ihastusta pitkillä katseillaan ja "salaa" vilkuilulla.
      Olen aina ollut ns "yhden miehen nainen" aina ja tässäkin tapauksessa se käy toteen. En voi ihastua muihin koska olen korviani myöten ihastunut tähän duunipaikan komistukseen...

      En kä ysko, että ihastus olisi kestänyt näinkään kauan jollen tietäisi / näkisi, että hän katselee myös minua hyvin mielellään.
      Mutta onhan tämäkin ihan mukavaa vaikkei mitään tapahtuisikaan... ompahan edes joku joka katsoo ja aina on kiva mennä töihin, koska odotan hänen näkemistään :-)

      • Vanha nainen hukassa

        Osaat kirjoittaa kauniisti viestin aloittaja, Minulle kävi että ihastuin noin 1.6kk sitten ristiväriseen nuoreen mieheen,,,tämä mies on, joka päivä mielessäni ajatuksissani...asut aika lähellä joten nään sinut,,kun olet poissa odotan sinun palaavan takaisin,Minä joka olen iloinen ja suulas ,sinut kohdatessani en pysty sanomaan kun" Hei" joskus en sitäkään!! Olen aivan sekasin sinusta!!


    • thgrt

      Joo ohan noita tuntemuksia joskus ollut, sitten ihan parasta kun se toinen paljastuukin varatuksi. PRKL MIKÄ PETTÄJÄ HNNGHH

      • drdrdddrddrdr

        lääkitys kohdilleen!


    • tinttuliino

      TODELLAKIN tuttu tunne ... tällähekellä sitä nii-iin toivoisi omistavansa on/off-nappulan ;)

    • nainen ja työkaveri

      Ei se ole pakkomielle. Mulle käy usein noin kun tunteet kasvavat suuremmiksi kuin mitä kohtaamisten ja tuntemisen perusteella tulisi olla eli sosiaalinen status on edelleen sitä kaveri-/työkaverisarjaa ilman treffejä ja tunteista avautumisia, sitä koko normaalia askelkuviota, joka yleensä johtaa parisuhteeseen. Sitä vähän menee ikään kuin lukkoon kun toisesta tulee niin tärkeä vaikka ei sitä jakaisi kuin muutaman sanan töissä.

      Kyllä sä pystyt vielä murtamaan tuon tilanteen ja pääset lähestymään häntä. Ja tuo toinenkin voi olla ujo, ujompi kuin sinä.

    • samantapaista

      Jep, onnea aloittajalle. :) Hyvää kannattaa odottaa, varsinkin kun vaikutat ihastuneen aivan totaalisesti. Sellaisia ihastumisia ei varmaankaan tule useita yhden ihmiselämän aikana samalle henkilölle.

      • m30+

        Nojaa. Itse useamman vuoden elämästäni odottamiseen tuhlanneena olen kyllä hieman eri mieltä. Kunpa tosielämän tarinat päättyis onnelliseen loppuun, mutta taitaa oikeasti näin tapahtua vain elokuvissa.

        Mutta olet kyllä oikeasti, ettei todella palavasti ihastu kuin ajan kanssa ja todella harvoin. Nyt ongelma on ettei kukaan oikein kiinnosta, kun ei muut pääse edes lähelle tätä vuosien takaista henkilöä


    • voisitko, please..

      Ihastuin sydänjuuriani myöten sinuun mies, siitä on jo aikaa. Mitä mä oikein luulin, että ohiko tää menee. Jos tietäisit pitäisit mua täysin hulluna, auta mut pois tästä. :(
      Kun ei kerran muuta voi..

      • Yks mies

        Ja missä tämä mies asustelee ?


    • K a l l e

      Hei aloittaja

      Tunteesi ovat limerenssiä, tunnetila joka arviolta esiintyy 5% meistä ihmisistä.
      Olen itse kokenut saman ja hoitamattomana se kesti 10-vuotta ennenkuin pääsin tunteistani yli, 5-vuotta tuosta ajasta oli synkintä tuskaa mitä olen koskaan kokenut, uskon että pystyt työstämään tunteitasi kunhan vain ensin ymmärät mikä saa ne aikaan.
      Voisi olla ihan viisasta ottaa yhteyttä tähän ihmiseen ja kertoa avoimesti tunteistasi ja niiden laajuudesta, sitäennen kannattaa kuitenkin tutustua limerenssin kulkuun jotta osaat ilmaista asiasi oikein.
      Jos tämä kaipuusi kohde tuntee tunteita myös sinua kohtaa, on kuitenkin suositeltavampaa mahkkiutua täsät limerenssistä eroon jotta saat rakennettua suhdepohjan oikeiden tunteiden päälle, se vaatii vahvuutta ja aikaa molemmilta osapuolilta.

      Tässä linkki sivuille josta varmasti ammennat paljon tietoa tunteistasi, vaikka ovatkin nuoren työtön kirjoitelmia niin kuitenkin niin oikein tulkittuja kuin vain olla voi.
      http://bthaw.blogspot.fi/2011/08/guide-to-limerence.html

      • K a l l e

        kirjoitusvirheitä

        siis suositeltavampaa hankkiutua tästä limerenssistä eroon


      • jerranhestas
        K a l l e kirjoitti:

        kirjoitusvirheitä

        siis suositeltavampaa hankkiutua tästä limerenssistä eroon

        lime sopii hyvin aasialisiin ruokiin mausteeksi....
        tosta renssistä en tiedä, eikä kiinnosta.

        kohta tehdään varmasti joka liikkeestä, sanasta ja teostakin diagnoosi.

        aloittaja on suomeksi ihastunut eikä siinä sen kummempaa, varmasti aika tekee tehtävänsä, jos ei vastakaikua tunteille ole.....


    • tosi tosi ihastunut

      Voimakas ihastumiseni koki sitten kovan kolauksen ja se taisi nyt loppua kuin seinään.
      Ei, en ehtinyt tehdä aloitetta.
      Ei, hän ei ollut varattu.

      • En saa sua mielestän

        Mikä sen sitten sai loppumaan?


      • nainen olen

        En haluaisi että minulle käy noin oman kaivattuni kanssa, mutta siinä onkin ihastumisen ja rakkauden ero. Rakkaus ei pääty kolaukseen. Se tekee vain nälkäkuolemaa.


      • tosi tosi ihastunut
        En saa sua mielestän kirjoitti:

        Mikä sen sitten sai loppumaan?

        Kuten joku jo aikaisemmin taisi sanoa, olinkin varmaan vain rakastunut mielikuvaan tästä ihmisestä. Hän olikin loppupeleissä erilainen, mitä oli antanut ymmärtää.
        No, ainakin taisin päästä tästä pakkomielteestä.


      • Sua odotan
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Kuten joku jo aikaisemmin taisi sanoa, olinkin varmaan vain rakastunut mielikuvaan tästä ihmisestä. Hän olikin loppupeleissä erilainen, mitä oli antanut ymmärtää.
        No, ainakin taisin päästä tästä pakkomielteestä.

        Missä päin suomea asut?


      • tosi tosi ihastunut
        Sua odotan kirjoitti:

        Missä päin suomea asut?

        Mitenköhän kyseinen tieto auttaa sinua?


      • Sua odotan
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Mitenköhän kyseinen tieto auttaa sinua?

        Saan tietää olenko menettänyt jo mahdollisuuteni.


      • Sua odotan
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Mitenköhän kyseinen tieto auttaa sinua?

        Olisi myös kiva tietää, mitä hän oli sitten antanut ymmärtää minkälainen on? Ja mikälainen hän sitten lopupeleissä oli? Pääsitkö tutustumaan häneen kunolla huomataksesi sen..? Anteeksi, tiedän, että olen tungetteleva...haluaisin vain saada selvyyttä omaan tilanteeseeni.


      • tosi tosi ihastunut
        Sua odotan kirjoitti:

        Olisi myös kiva tietää, mitä hän oli sitten antanut ymmärtää minkälainen on? Ja mikälainen hän sitten lopupeleissä oli? Pääsitkö tutustumaan häneen kunolla huomataksesi sen..? Anteeksi, tiedän, että olen tungetteleva...haluaisin vain saada selvyyttä omaan tilanteeseeni.

        Täsmäävätkö muka kaikkien aikaisempien viestieni yksityiskohdat sinuun? Huom, olen ketjun ap.


      • Sua odotan
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Täsmäävätkö muka kaikkien aikaisempien viestieni yksityiskohdat sinuun? Huom, olen ketjun ap.

        Tiedän, että olet. Ja en voi varmaksi sanoa, täsmääkö aikaisemien viestien yksityiskohdat minuun, koska viesteissä ei ole mitään kovin tarkkoja yksityiskohtia, mutta uskaltaisin sanoa, että ne voisivat sopia minuun...


      • Sua odotan
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Täsmäävätkö muka kaikkien aikaisempien viestieni yksityiskohdat sinuun? Huom, olen ketjun ap.

        Hämmentävän hyvin viestisi sopisivat elämääni kyllä. Sen takia sinua kysymyksillä ahdistelenkin. Ehkä avaisit jonkun yksityiskohdan, joka kertoisi minulle, että et ole Hän.

        Ehkä kävisi juuri päin vastoin...


      • tosi tosi ihastunut
        Sua odotan kirjoitti:

        Hämmentävän hyvin viestisi sopisivat elämääni kyllä. Sen takia sinua kysymyksillä ahdistelenkin. Ehkä avaisit jonkun yksityiskohdan, joka kertoisi minulle, että et ole Hän.

        Ehkä kävisi juuri päin vastoin...

        Helsinki


      • Sua odotan
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Helsinki

        Ok. Kiitos vastauksestasi, johon haluan uskoa. Asun itse usean sadan km päässä Helsingistä, joten ehkä minulla on vielä toivoa. Täytyy vain nyt uskaltaa ottaa itseäni niskasta kiinni ja lähestyä miestä rohkeasti..ihan jo senkin takia, että saisin selville olenko minä ihastunut vain mielikuvaan hänestä vai onko hän todella sellainen minkälaise mielikuvan hänestä olen saanut.

        En vain saa häntä mielestäni...olen vielä sellaisessa eämäntilanteessa, jossa halusin olla yksin, ilman kumppania, mutta jotenkin tämä tunne tuli kuin salaa, huomaamattani, kunnes tajusin, että surkeinkin päivä muuttuu heti aurinkoiseksi kun vain näen hänet tai kuulen hänen äänensä... Suunnittelen usein jopa päiväni menot niin, että mahdollisuuksien mukaan näen hänet... Pakkomiellekö? Ehkä..


      • NeitiX
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Helsinki

        Ikävää,että siinä kävi näin,ennen kuin ehdit edes kunnolla tutustua ja jutella hänen kanssaan. -Ymmärsinkö oikein aiemmista viesteistäsi (ap), ettet oikein ollut... aiemmin puhunut /jutellut hänen kanssaan..? Ehkäpä olisi kannattanut.. :)


      • NeitiX
        NeitiX kirjoitti:

        Ikävää,että siinä kävi näin,ennen kuin ehdit edes kunnolla tutustua ja jutella hänen kanssaan. -Ymmärsinkö oikein aiemmista viesteistäsi (ap), ettet oikein ollut... aiemmin puhunut /jutellut hänen kanssaan..? Ehkäpä olisi kannattanut.. :)

        Lisäksi onkohan ap:n tapaus sattunut pääasiassa ´Itä-Hgin suunnalla´ tai alkujaan sieltäpäin? ..kuulosti hieman tutulta tapaukselta koko viestiketjun luettuani..ja ehkäpä tiedän ketä se koskee..


      • tosi tosi ihastunut
        NeitiX kirjoitti:

        Ikävää,että siinä kävi näin,ennen kuin ehdit edes kunnolla tutustua ja jutella hänen kanssaan. -Ymmärsinkö oikein aiemmista viesteistäsi (ap), ettet oikein ollut... aiemmin puhunut /jutellut hänen kanssaan..? Ehkäpä olisi kannattanut.. :)

        Eipä hirveästi tullut juteltua. Ehkäpä olisi kannattanut, mutta kuten jo sanoin, niin en ole enää ihastunut häneen. Se vain loppui, kun silmäni aukesivat todellisuuteen.


      • NeitiX
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Eipä hirveästi tullut juteltua. Ehkäpä olisi kannattanut, mutta kuten jo sanoin, niin en ole enää ihastunut häneen. Se vain loppui, kun silmäni aukesivat todellisuuteen.

        Ok,mihin todellisuuteen silmäsi aukenivat? Ihmettelen vain, jos et ole voimakkaasti ihastuneena jutellut ihastuksesi kohteen kanssa tai yrittänyt tutustua häneen. Pääasiallinen oletuksesi hänestä muodostuu taka-alalta seurailuun/katseluun ja mielikuviisi kuukausien ajalta..ihmettelen kyllä hieman tapaasi tutustua ihmiseen! Se on erilainen kuin omani, mutta en tuomitse ketään-ehkä se soveltuu tietyllä tapaa äärimmäisen ujolle henkilölle..tutustua ilman kontaktia kohteeseen! En tiedä..erikoista vaan, mutta sunhan menetys se on,jos oot tiukasti sitä mieltä.. Muille ihastuneille ja ujoille suosittelen kyllä aidosti ottamaan yhteyttä ihastuksen kohteisiin..edes vähän yritystä lähestyä ja jutella edes jotain...ehkä siitä tulee elämäsi rakkaus tai elämäsi ystävyys tai..ehkäpä voitat sillä itsesi rohkeuden suhteen,että olet yrittänyt tutustua itsesi tähden-ennen kuin heität pyyhkeen kehään! Kaikki on siis kiinni itsestäsi, mitä haluat..ei kaverien mielipiteestä tai mielikuva-haaveista..vaan itsestäsi! Tsempit kaikille ujoille ihastuneille!


      • tosi tosi ihastunut
        NeitiX kirjoitti:

        Ok,mihin todellisuuteen silmäsi aukenivat? Ihmettelen vain, jos et ole voimakkaasti ihastuneena jutellut ihastuksesi kohteen kanssa tai yrittänyt tutustua häneen. Pääasiallinen oletuksesi hänestä muodostuu taka-alalta seurailuun/katseluun ja mielikuviisi kuukausien ajalta..ihmettelen kyllä hieman tapaasi tutustua ihmiseen! Se on erilainen kuin omani, mutta en tuomitse ketään-ehkä se soveltuu tietyllä tapaa äärimmäisen ujolle henkilölle..tutustua ilman kontaktia kohteeseen! En tiedä..erikoista vaan, mutta sunhan menetys se on,jos oot tiukasti sitä mieltä.. Muille ihastuneille ja ujoille suosittelen kyllä aidosti ottamaan yhteyttä ihastuksen kohteisiin..edes vähän yritystä lähestyä ja jutella edes jotain...ehkä siitä tulee elämäsi rakkaus tai elämäsi ystävyys tai..ehkäpä voitat sillä itsesi rohkeuden suhteen,että olet yrittänyt tutustua itsesi tähden-ennen kuin heität pyyhkeen kehään! Kaikki on siis kiinni itsestäsi, mitä haluat..ei kaverien mielipiteestä tai mielikuva-haaveista..vaan itsestäsi! Tsempit kaikille ujoille ihastuneille!

        Puhut kuin olisit hyvinkin tuntevinasi minut ja tilanteeni. En todellakaan tutustu ihmisiin seuraamalla taka-alalta. Tämä tilanne oli vain tietyistä syistä poikkeuksellinen. En nyt mene yksityiskohtiin.
        Todellisuus oli se, että ihastukseni luonteesta paljastuikin asioita, joiden vuoksi mikään suhde tuskin olisi edes toiminut välillämme. Minulla oli väärä kuva hänestä ja olisihan se toki paljastunut myös, jos olisin mennyt juttelemaan hänelle. Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että kannattaa ujojenkin rohkeasti lähestyä ihastustaan, eikä elää haavemaailmassa.


      • NeitiX
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Puhut kuin olisit hyvinkin tuntevinasi minut ja tilanteeni. En todellakaan tutustu ihmisiin seuraamalla taka-alalta. Tämä tilanne oli vain tietyistä syistä poikkeuksellinen. En nyt mene yksityiskohtiin.
        Todellisuus oli se, että ihastukseni luonteesta paljastuikin asioita, joiden vuoksi mikään suhde tuskin olisi edes toiminut välillämme. Minulla oli väärä kuva hänestä ja olisihan se toki paljastunut myös, jos olisin mennyt juttelemaan hänelle. Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että kannattaa ujojenkin rohkeasti lähestyä ihastustaan, eikä elää haavemaailmassa.

        Oikeastaan ap:n tilanteesta tiedän ja kohteen tunnen.. :) Ainakin tapauksesi tuntemani henkilön mukaan, on kuulemani mukaan hänestä.. :)
        Ymmärsin siis,että kyse on mielestäsi täysin erilaisista luonteen piirteistä ja niiden sopimattomuudesta yhteen..Kohteen tuntien haluaisin tieten tietää, mikä on sellainen luonneominaisuus/asia hänessä, jonka johdosta "minkäänlainen suhde" ei voi toimia "tässä tapauksessa"? ..aika jyrkkä mielipide,jos ei tunne henkilöä..ehkä väärinkäsitys?


      • tosi tosi ihastunut
        NeitiX kirjoitti:

        Oikeastaan ap:n tilanteesta tiedän ja kohteen tunnen.. :) Ainakin tapauksesi tuntemani henkilön mukaan, on kuulemani mukaan hänestä.. :)
        Ymmärsin siis,että kyse on mielestäsi täysin erilaisista luonteen piirteistä ja niiden sopimattomuudesta yhteen..Kohteen tuntien haluaisin tieten tietää, mikä on sellainen luonneominaisuus/asia hänessä, jonka johdosta "minkäänlainen suhde" ei voi toimia "tässä tapauksessa"? ..aika jyrkkä mielipide,jos ei tunne henkilöä..ehkä väärinkäsitys?

        Kohteen tuntien? Niin sinne Itä-Helsinkiin tämä tarina ei sijoitu, jos sitä mietit. Ikää hänellä 25. Tunnetko oikeasti hänet? Eikä hän edelleenkään minulle täysin tuntematon ollut. En halua kertoa hänen luonteestaan yksityiskohtia, sillä muuten hänet voitaisiin ehkä liian helposti tunnistaa tästä.


      • NeitiX
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Kohteen tuntien? Niin sinne Itä-Helsinkiin tämä tarina ei sijoitu, jos sitä mietit. Ikää hänellä 25. Tunnetko oikeasti hänet? Eikä hän edelleenkään minulle täysin tuntematon ollut. En halua kertoa hänen luonteestaan yksityiskohtia, sillä muuten hänet voitaisiin ehkä liian helposti tunnistaa tästä.

        Kiitos ap. vastauksistasi ja erioten selvennyksistäsi. Tämä valaisee tuntemani henkilön tilannetta, että täysin vastaavanlaisia tapauksia onkin useita...
        Pahoittelut "tungettelevista kysymyksistä/kommenteista". Kaikkea hyvää ja tsempit elämään! :)


      • sinkkuman1
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Kuten joku jo aikaisemmin taisi sanoa, olinkin varmaan vain rakastunut mielikuvaan tästä ihmisestä. Hän olikin loppupeleissä erilainen, mitä oli antanut ymmärtää.
        No, ainakin taisin päästä tästä pakkomielteestä.

        onnellinen loppu tuolla kaikella..hyvä ap!


    • mitä sitten

      Pakkomielle tai ei, jotakin tää kuitenkin on.

    • tosi turhaantunut

      Hei "tosi tosi ihastunut".

      En ehkä ole se tyttö, josta puhuit, mutta olen sitten ainakin toinen 25-vuotias nainen Helsingistä. Olen minäkin ollut monia kuukausia ihastunut erääseen nuoreen mieheen, jota näen viikottain, mutten päivittäin, mikä on tarpeeksi tuskallista, sillä se pitää kipinän yllä mutta samoin ihmettelyn ja kaipuun. Mies vaikuttaa ihan iloiselta mutta ujolta, kuten sinäkin. En silti menisi sanomaan, että olet hän, se olisi hyvin epätodennäköistä. Tahtosin kuitenkin tietää, mikä sai ihastuksesi loppumaan.

      Ole kiltti ja kerro, minkälainen ajattelit hänen olevan ja minkälainen hän sitten olikin.

      Mies, johon olen ihastunut katselee minua, kun luulee, etten huomaa mutta kääntää aina salamannopeasti pois katseensa, kun katson häneen päin.
      Hänellä on ollut useita mahdollisuuksia tehdä jotain ja olen itse yrittänyt jutella hänelle, ainakin jotain, mutta asia ei ole edennyt juuri mihinkään. Ajattelisin, että hän näkee minut vain yhtenä tyttönä porukasta, mutte hän jotenkin käyttäytyy eri tavalla minua, kuin muita tyttöjä kohtaan. En tiedä, pitääkö hän minua kivana vai päinvastoin, sillä minusta tuntuu välillä, että hän välttelee minua.

      Ap, ole kiltti ja kerro jotain entisestä ihastuksestasi ja miksi ihastuksesi sammui!

      • tosi tosi ihastunut

        Etkö sinä voisi kertoa ensin jotain? Vaikka sen, että missä yleensä näet ihastustasi. En oikein voi kertoa tarkemmin tilanteestani ja siitä, miksi ihastukseni sammui, kun se on niin monimutkainen juttu, että joutuisin paljastamaan aika paljon yksityiskohtia, enkä halua, että tämä henkilö tulee tunnistetuksi tästä. Toivottavasti ymmärrät.


      • 7+2
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Etkö sinä voisi kertoa ensin jotain? Vaikka sen, että missä yleensä näet ihastustasi. En oikein voi kertoa tarkemmin tilanteestani ja siitä, miksi ihastukseni sammui, kun se on niin monimutkainen juttu, että joutuisin paljastamaan aika paljon yksityiskohtia, enkä halua, että tämä henkilö tulee tunnistetuksi tästä. Toivottavasti ymmärrät.

        Minkä ikäinen ap.on?


      • 8+14
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Etkö sinä voisi kertoa ensin jotain? Vaikka sen, että missä yleensä näet ihastustasi. En oikein voi kertoa tarkemmin tilanteestani ja siitä, miksi ihastukseni sammui, kun se on niin monimutkainen juttu, että joutuisin paljastamaan aika paljon yksityiskohtia, enkä halua, että tämä henkilö tulee tunnistetuksi tästä. Toivottavasti ymmärrät.

        Missäpäin Helsinkiä ihastuminen alunperin tapahtunut? Noin suuntaa antavasti..


      • tosi tosi ihastunut
        8+14 kirjoitti:

        Missäpäin Helsinkiä ihastuminen alunperin tapahtunut? Noin suuntaa antavasti..

        Suuntaa antavasti: Ei Itä-Helsingissä, Ei Pohjois-Helsingissä


      • 3+15
        tosi tosi ihastunut kirjoitti:

        Suuntaa antavasti: Ei Itä-Helsingissä, Ei Pohjois-Helsingissä

        Ok, entäpä ap:n ikä? ...haitarilla alle 20v, 20-25v, 25-30v vai 30-35v tai yli 35v?


      • tosi tosi ihastunut
        3+15 kirjoitti:

        Ok, entäpä ap:n ikä? ...haitarilla alle 20v, 20-25v, 25-30v vai 30-35v tai yli 35v?

        20-25


    • sinkkuman1

      olen tosi yllättynyt ett ap.n ratkaisulle tuli tämmöinen käänne ,mut tuohan on paras mahdollinen tapa saada "pakit" jotka sulavat samantien...eli nuori mies joka nimenomaan selvisi tästä tekemättä mitään hallaa kummallekkan

      hieno kertomus joka vielä täyttä faktaa..ite olen aina jäännyt vaille vastausta miksi mun tunteet jatkuvat vaikka, mut on joka kerta torjuttu

    • sori, mut lol.

      kuules, tosi tosi pahoillani, mutta lopeta, pyydän. Älä kiduta itseäsi. Se on kauheaa tuossa tilanteessa. jos ei ole yhtään mahkuja, niin stop right now!

    • sinkkuman1

      mistä päättelet että kiduttaisin parhaillaan itseäni, :O
      eihän se kommentistani ilmene

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe