heeelppiöäää

heelp

Moro! Olen 15-vuotias eläin ihminen(poika) ja minulla on kaniinimäyräkoira Viivi, 7-vuotias. äitini ja isäpuoleni hermostui koiralle kun oli pissannut ja kakannut lattialle, minulla ja koirallani on ollut aina tosi hyvä suhde ja en suutu hänelle ja siivoan hänen sotkut aina kun näen semmoset :D Äiti ja isäpuoli ei näytä pitävän koirasta ollenkaan ja eivät hoida sitä niin kuin pitäisi, ainakun olen esim. isällä, äiti antaa vain ruokaa ja se jää siihen, ei päästä sitä ulos yms. sitten huutaa koiralle vihaisena kun on sotkenut taas paikkoja. Ymmärrän ehkä äitiä koska hänellä on todella paljon stressiä koska on siivooja,leipoja leipomossa ja vielä kotona meillä on 64-eläintä. Usein hän pääsee nukkumaan klo 20.00 ja herää 0,00-2,00, hoitamaan eläimiä joka kestää 3h, sitten menee leipomoon ja siivoamaan ja iltapäivällä viel hoitaa sen 3-4h eläimiä. Joskus on poikkeuksia tottakai. Mutta asiaan, nyt 1.1.2014 äiti hermostu toden teolla koiralle jostain syystä ja läpsäisi sitä ja huusi tajuttoman kovaa. Koira juoksi nopeesti mun huoneeseen ja omaan koppiinsa ja samalla alkoi pelätä minuakin. Koira on tottunut nukkua minun kainalossani aina öisin ja menin makaamaan sänkyyn, koira kyllä tuli mutta vapisi aika paljon ja ei oikeen rentoutunut, otin kännykän ja laiton youtubesta rauhallista musiikkia ja aloin puhua hiljaa, koira alkoi rentoutua ja laittoi silmät kiinni. Hetken päästä koira hyppäsi sänkystä pois hieman epävarmana ja meni koppiinsa. Menin katsomaan Under The Domea :>D Ja sen jälkeen menin nukkumaan, koira ei tullut kainalooni nukkumaan. Aamulla hoidin marsuni ja houkuttelin koirani ulos kopista herkuilla, hän tuli, mutta hieman epävarmana, koitin ottaa rauhallisesti syliin, mutta koira ravisteli itseään ja en pystynyt pitämään häntä sylissä. Yleensä koira haluaa tulla syliini rapsutellen jalkojani kun olen tietokoneella, Nyt ei hän vain istui lattialla, ulkona hän kyllä seuraa minua, mutta on kuitenkin vielä joka asiassa hieman epävarma. Mitä teen? Auttakaa!

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomuhurtta

      hankala sanoa, yritä puhua äidillesi, että huuto ja läimäykset vain pahentavat pissa-kakka-ongelmaa. Koiran kohdalla toimit oikein, mutta vain aika parantee järkytyksen.
      Voisitko ottaa koiran mukaasi isälle mennessä, tai järjestää sille hoidon vaikka kaverin luota.
      Yritä olla kärsivällinen aikuisia kohtaan, hankalaa, mutta raivoamisen tilalta ehkä mykkäkoulu ja mahdollisimman paljoon syrjään vetäytyminen saattavat tehota paremmin. Itsehillintää voi kehittää hammasta purren.
      Voit myös huomauttaa asiallisesti aikuisille että koira pelkää ja peloissaan pissi lattialla ja koira ei ole umpipullo vaan sen on päästävä ulos tekemään tarpeensa, koska ei osaa käyttää vessaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      256
      2843
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      380
      1852
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      68
      1779
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1539
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      114
      1305
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      274
      1074
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      978
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      962
    9. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      845
    10. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      101
      841
    Aihe