heeelppiöäää

heelp

Moro! Olen 15-vuotias eläin ihminen(poika) ja minulla on kaniinimäyräkoira Viivi, 7-vuotias. äitini ja isäpuoleni hermostui koiralle kun oli pissannut ja kakannut lattialle, minulla ja koirallani on ollut aina tosi hyvä suhde ja en suutu hänelle ja siivoan hänen sotkut aina kun näen semmoset :D Äiti ja isäpuoli ei näytä pitävän koirasta ollenkaan ja eivät hoida sitä niin kuin pitäisi, ainakun olen esim. isällä, äiti antaa vain ruokaa ja se jää siihen, ei päästä sitä ulos yms. sitten huutaa koiralle vihaisena kun on sotkenut taas paikkoja. Ymmärrän ehkä äitiä koska hänellä on todella paljon stressiä koska on siivooja,leipoja leipomossa ja vielä kotona meillä on 64-eläintä. Usein hän pääsee nukkumaan klo 20.00 ja herää 0,00-2,00, hoitamaan eläimiä joka kestää 3h, sitten menee leipomoon ja siivoamaan ja iltapäivällä viel hoitaa sen 3-4h eläimiä. Joskus on poikkeuksia tottakai. Mutta asiaan, nyt 1.1.2014 äiti hermostu toden teolla koiralle jostain syystä ja läpsäisi sitä ja huusi tajuttoman kovaa. Koira juoksi nopeesti mun huoneeseen ja omaan koppiinsa ja samalla alkoi pelätä minuakin. Koira on tottunut nukkua minun kainalossani aina öisin ja menin makaamaan sänkyyn, koira kyllä tuli mutta vapisi aika paljon ja ei oikeen rentoutunut, otin kännykän ja laiton youtubesta rauhallista musiikkia ja aloin puhua hiljaa, koira alkoi rentoutua ja laittoi silmät kiinni. Hetken päästä koira hyppäsi sänkystä pois hieman epävarmana ja meni koppiinsa. Menin katsomaan Under The Domea :>D Ja sen jälkeen menin nukkumaan, koira ei tullut kainalooni nukkumaan. Aamulla hoidin marsuni ja houkuttelin koirani ulos kopista herkuilla, hän tuli, mutta hieman epävarmana, koitin ottaa rauhallisesti syliin, mutta koira ravisteli itseään ja en pystynyt pitämään häntä sylissä. Yleensä koira haluaa tulla syliini rapsutellen jalkojani kun olen tietokoneella, Nyt ei hän vain istui lattialla, ulkona hän kyllä seuraa minua, mutta on kuitenkin vielä joka asiassa hieman epävarma. Mitä teen? Auttakaa!

1

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomuhurtta

hankala sanoa, yritä puhua äidillesi, että huuto ja läimäykset vain pahentavat pissa-kakka-ongelmaa. Koiran kohdalla toimit oikein, mutta vain aika parantee järkytyksen.
      Voisitko ottaa koiran mukaasi isälle mennessä, tai järjestää sille hoidon vaikka kaverin luota.
      Yritä olla kärsivällinen aikuisia kohtaan, hankalaa, mutta raivoamisen tilalta ehkä mykkäkoulu ja mahdollisimman paljoon syrjään vetäytyminen saattavat tehota paremmin. Itsehillintää voi kehittää hammasta purren.
      Voit myös huomauttaa asiallisesti aikuisille että koira pelkää ja peloissaan pissi lattialla ja koira ei ole umpipullo vaan sen on päästävä ulos tekemään tarpeensa, koska ei osaa käyttää vessaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      215
      4761
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      40
      3261
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      35
      2955
    4. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      84
      2923
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      60
      2826
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      90
      2655
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      14
      2391
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      101
      2192
    9. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      148
      1531
    10. Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä

Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn
      Haapavesi
      9
      1190
    Aihe