heeelppiöäää

heelp

Moro! Olen 15-vuotias eläin ihminen(poika) ja minulla on kaniinimäyräkoira Viivi, 7-vuotias. äitini ja isäpuoleni hermostui koiralle kun oli pissannut ja kakannut lattialle, minulla ja koirallani on ollut aina tosi hyvä suhde ja en suutu hänelle ja siivoan hänen sotkut aina kun näen semmoset :D Äiti ja isäpuoli ei näytä pitävän koirasta ollenkaan ja eivät hoida sitä niin kuin pitäisi, ainakun olen esim. isällä, äiti antaa vain ruokaa ja se jää siihen, ei päästä sitä ulos yms. sitten huutaa koiralle vihaisena kun on sotkenut taas paikkoja. Ymmärrän ehkä äitiä koska hänellä on todella paljon stressiä koska on siivooja,leipoja leipomossa ja vielä kotona meillä on 64-eläintä. Usein hän pääsee nukkumaan klo 20.00 ja herää 0,00-2,00, hoitamaan eläimiä joka kestää 3h, sitten menee leipomoon ja siivoamaan ja iltapäivällä viel hoitaa sen 3-4h eläimiä. Joskus on poikkeuksia tottakai. Mutta asiaan, nyt 1.1.2014 äiti hermostu toden teolla koiralle jostain syystä ja läpsäisi sitä ja huusi tajuttoman kovaa. Koira juoksi nopeesti mun huoneeseen ja omaan koppiinsa ja samalla alkoi pelätä minuakin. Koira on tottunut nukkua minun kainalossani aina öisin ja menin makaamaan sänkyyn, koira kyllä tuli mutta vapisi aika paljon ja ei oikeen rentoutunut, otin kännykän ja laiton youtubesta rauhallista musiikkia ja aloin puhua hiljaa, koira alkoi rentoutua ja laittoi silmät kiinni. Hetken päästä koira hyppäsi sänkystä pois hieman epävarmana ja meni koppiinsa. Menin katsomaan Under The Domea :>D Ja sen jälkeen menin nukkumaan, koira ei tullut kainalooni nukkumaan. Aamulla hoidin marsuni ja houkuttelin koirani ulos kopista herkuilla, hän tuli, mutta hieman epävarmana, koitin ottaa rauhallisesti syliin, mutta koira ravisteli itseään ja en pystynyt pitämään häntä sylissä. Yleensä koira haluaa tulla syliini rapsutellen jalkojani kun olen tietokoneella, Nyt ei hän vain istui lattialla, ulkona hän kyllä seuraa minua, mutta on kuitenkin vielä joka asiassa hieman epävarma. Mitä teen? Auttakaa!

1

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomuhurtta

hankala sanoa, yritä puhua äidillesi, että huuto ja läimäykset vain pahentavat pissa-kakka-ongelmaa. Koiran kohdalla toimit oikein, mutta vain aika parantee järkytyksen.
      Voisitko ottaa koiran mukaasi isälle mennessä, tai järjestää sille hoidon vaikka kaverin luota.
      Yritä olla kärsivällinen aikuisia kohtaan, hankalaa, mutta raivoamisen tilalta ehkä mykkäkoulu ja mahdollisimman paljoon syrjään vetäytyminen saattavat tehota paremmin. Itsehillintää voi kehittää hammasta purren.
      Voit myös huomauttaa asiallisesti aikuisille että koira pelkää ja peloissaan pissi lattialla ja koira ei ole umpipullo vaan sen on päästävä ulos tekemään tarpeensa, koska ei osaa käyttää vessaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2518
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1781
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1487
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1466
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      169
      1308
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      157
      1268
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1039
    Aihe