Elikä oon menossa nyt vuoden alussa äifin mukaan edinburghiin enkä tiedä juuri mitään kaupungista. Voisiko joku kokenut matkailija kertoa esimerkiksi hintasuhteista suomeen ja onko paljon halvempaa kuin suomessa ym. Yleistä tietoa? :)
edinburghiin menossa
3
1217
Vastaukset
- Kiva kaupunki se on
Jonkin verran halvempaa kuin Suomessa, mutta ei valtavan paljon. Kaupoissa ruoka yms. pikkaisen halvempaa, samoin pubeissa ja ulkona syöminen hiukan halvempaa. Kallis ensimmäisen maailman maa kuitenkin. Aloituksestasi päätelleen taidat olla kovin nuori, en tiedä mitä kertoa? Jos viihteellä käyt, älä käy Grassmarketin rysissä, Rose Streetillä New Townissa on paljon mukavampia pubeja. Älä käy Loch Nessin retkellä, se on pelkkä järvi. Meillä on järviä, ja komeampia, Suomessakin. Gig Guide on ilmainen lehdykkä josta saa keikat tietoonsa, sitä jaetaan kapakoissa ja hotelleissa. Kokeile haggista. Royal Mile (Cannongate) kannattaa tietenkin kävellä. Kysy lisää jos mieleen tulee.
- Cool Edinburgh
Tulee varmasti viesti myöhässä, mutta jospa tästä apua muille Skotlantiin matkaaville olisi apua :)
Hintatasosta:
Euroloilla saa suhteellisen vähän puntia, joten se ainakin omasta mielestäni nostaa hintatasoa ihan joka suhteessa. Hinnat ovat numeroina melko samoja kuin Suomessa, mutta koska punta on arvokkaampi niin kalliimpaa on.
Hotellit ovat Edinburgissa sikamaisen kalliita! Jos et luksusta kaipaa niin Tune Hotels hyvä valinta, kunhan hotellin omilta sivuilta varaa, eikä hotels.com kautta :)
Tune mielestäni paljon parempi kuin N.S "laadukkaampi" Royal British, jossa olen myös yöpynyt. Edinburgh on pieni kaupunki, joten hotellia ei ihan keskustasta tarvii ottaa, bussilla tai junalla pääsee nopeasti paikasta toiseen :) Mutta muista välttää "huonot" kaupunginosat, joista enemmän tietoa vaikkapa englannin kielisestä wikitravellista.
Kaupoissa ruoka on toki Suomea halvempaa, vaatteet sitten kalliimpia, mutta keskustan Primarkista löytyy todella halpaan hintaan hyviä vaatteita :) Kokoonsa nähden Edinburgh on hyvä shoppailukaupunki, St Jamesin kauppakeskus ja Princes Street ovat hyviä paikkoja.
Jos ruuaksi kelpaa pubi- ja pikaruoka niin aika edullisesti saa!
Nähtävyyksistä:
Jos historiasta tykkää niin koko kaupunki on yksi iso nähtävyys! Jos on aikaa niin kannattaa käydä sekä linnassa, että Holyroodin palatsissa.
Ja tosiaankaan yhden päivän retkelle Loch Nessiin ei kannata mennä, vaan jos aikaa on niin ottaa kunnon parin päivän retki Skyen saarelle. Hyviä yhden päivän retkiä voi tehdä vaikka Pohjois-Englantiin tai Loch Lomondiin.
Kannattaa tsekata tämä blogi, hyviä vinkkejä ;) http://naaparahka.blogspot.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904