Olen harkinnut tilaavani NetAnttilasta Tamronin AF DI 70-300mm f/4.0-5.6 / Nikon objektiivin. Mutta kysymys kuuluu onko siina kuvanvakaus? Kun tuossa ei lue eikä ole vr merkintää... Kiitos jo avusta !
Kuvanvakaaja ?
3
183
Vastaukset
- Tamronisti
Ei siinä ole kuvanvakaajaa. Tamron käyttää siitä VC nimeä (ei VR joka on Nikonin oma nimitys). Tässä kalliimmassa Tamronissa on kuvanvakaaja:
Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di VC USD Nikon ( n.380€).- Kuvailija
Noinhan se menee.
Itse ostin Nikonin omalla merkillä varustetun 70–300-millisen käytettynä ja maksoin siitä vielä tuntuvasti vähemmän kuin 130 €.
Kyllä sillä ihanneolosuhteissa jonkinlaisia kuvia sai, ainakin jalustaa käyttämällä.
Ostin sitten tarjouksesta Nikonin 55–300-millisen VR-lasin 299 eurolla ja panin vakaajattoman uudelleen kiertoon, suunnilleen ostohintaan. Mielestäni lisäsatsaus kannatti, vaikka tälläkään rahalla ei tietenkään mitään huippulasia tuolle polttovälialueelle saa. Pimeyttä on enemmän kuin valovoimaa eikä jälki pitkillä milleillä ole mitenkään veitsenterävää.
Harrastelijana en sinänsä valita. Kunnon optiikka on tuollaisilla polttoväleillä sellaisissa hinnoissa, että satsaushalut loppuvat ennen kuin himo on ehtinyt edes iskeä.
- Yleiskuvaaja
Mielestäni kuvanvakaaja on ihan ehdoton turistizoomissa! Itse olen positiivisesti yllättynyt Sigman 18 - 250 turistizoomista. Yleiskäyttöinen, kohtuukokoinen, siedettävän hintainen ja käyttökelpoinen. Päivänvalossa ja ulkokuvissa ykköstyökalu. Tuo on alle 400 hintainen ja kannan laukun pohjalla 35mm primeä sitten ilta-/sisäkuvauksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla
Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk517606Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin207314Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h
Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va677194Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä
HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html1656798Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta466675Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?
Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k735672Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös
seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.185668Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko1015445Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi215390Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas1065045