Matkaa Tuhaa Pae II:lla Austral-saaret.

sy Snoopy

Nyt on jo eksoottinen noin viikon laivamatka Tahitista alkaen. Laiva kiertää eteläiset Austral-saaret 2-3 x kuukaudessa ja ottaa rahtia ja noin 130 matkustajaa. Minun excursiollani oli vain 30-40 matkustaa. Saarelaiset käyttävät enenevässä määrin lentokonetta. Väki nukkui teräskannella tuomillaan patjoilla ja söi eväitään ja kanttiinin soppaa ja hampurilaisia. Minulla oli oikein cabiinin muovipäällysteinen sohva ja villafiltti ja reppu pään alla. Ainoana ulkomaalaisena sain syödä miehistön messissä. Joka päivä oli kalaa, riisiä, vihanneksia, kahvia tai teetä ja patonkia. Miehet vetivät siimoja laivan perästä ja saivat 2 komeaa Mahi-Mahia. Yhtenä päivänä sairastuin vatsatautiin. Luulen, että teevesi ei ollut keitetty tarpeeksi. Laivan purkaessa ja lastatessa matkustajat saattoivat kierrellä saarta muutaman tunnin. Ne olivat kauniita koralliriutan ympäröimiä saaria. Seitsemällä saarella asuu yhteensä noin 6000 henkeä. Henkeäsalpaavin siluetti on Rapan saarelle. Se muistutttaa dramaattisuudessaan Ua Puta Marquesas-saaristossa tai Bora Boraa Seurasaaristossa. Laivamatka oli aika askeettinen ja sitä voin suositella vain packpackersille. Lentokone on parempi, mutta kalliimpi.

0

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

        Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
        Ikävä
        54
        3673
      2. Mikä sai sut ihastumaan

        Mitä tapahtui?
        Ikävä
        166
        2287
      3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
        Sinkut
        212
        1999
      4. Mitä tehdä asialle?

        Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
        Sinkut
        139
        1874
      5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

        Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
        Maailman menoa
        398
        1286
      6. 80
        1205
      7. Hyvää heinäkuuta

        Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
        Ikävä
        235
        1135
      8. Ethän syytä itseäsi

        siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
        Ikävä
        135
        1094
      9. Olen pahoillani mies

        Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
        Ikävä
        55
        1020
      10. Olet mies varmasti peto

        Makkarin puolella. 🤤
        Ikävä
        74
        980
      Aihe