Olen luullut, että € on ja pysyy, vaikka onkin ennustettu, että huhtikuussa Eurooppa hajoaa €:n suhteen.
En ottanut sitä ajatuksiini silloin. Tosin Rehn ei ole miellyttänyt.
"Nobel-palkittu, euron luomista aikoinaan vahvasti kannattanut ekonomisti Christopher Pissarides on nyt sitä mieltä, että euro pitäisi purkaa."
http://www.talouselama.fi/uutiset/euron luomista kannattanut ekonomisti euro pitaisi purkaa/a2221228
Hänen lisäksi toinen niin ikään talouden nobel palkinnon saanut Paul Krugman on jyrkästi tuominnut euro-politiikan. Hän erikseen vielä vertasi Rehn torakkaan (!) europolitiikan järjettömyyden suhteen:
"Nobelistilta tyly torakkavertaus Olli Rehnistä: "Ihmeellistä, että nämä ihmiset vastaavat asioista"
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288545657686.html
Eiköhän olisi aika käynnistää pikainen suunnittelu eurosta eroamisesta. Ainostaan korruption ylläpitäminen ja eräiden ministeriden henkilökohtainen oma etu (pakastevirat) tuntuvat olevan ainoa syy miksi Suomi rimpuilee eurossa.
Euron konkurssi on vääjäämättömästi tulossa ja Suomen on mitä pikimmin tehtävänä niinkuin Ruotsi, Tanska, Norja ja Englanti: jäätävä eurosta pois. Kärsimme vähemmän vahinkoa sitä kautta.
Mustakaa äänestää vaaleissa, jotta pääsemme tästä korruptiopolitiikasta eroon."
Huhtikuussa €uro hajoaa
2
77
Vastaukset
- Suomi armas synnyin-
maa!
Kaikki oli hienosti Suomessa 1980.luvulle saakka. Järkeä
käytettiin ja lahjakas luovuus pääsi vapaudessa viimeinkin esiin ja kukoistamaan.
>>Vuoden 1917 jälkeen talous ei ole kehittynyt tasaisesti. Nopeimmin kokonaistuotanto kasvoi itsenäisyyttä seuranneina kymmenenä vuotena, jolloin kasvu oli runsaat 74 prosenttia.
Suuri luku selittynee toipumisella kansalaissodan kärsimyksistä ja metsäteollisuuden kasvulla.
Myös itsenäisen Suomen taloudellisesti toiseksi paras kymmenvuotiskausi, vuodet 1947–1957, oli jälleenrakennuksen aikaa. Tuolloin maamme kokonaistuotanto kasvoi runsaat 65 prosenttia. >Talvi- ja jatkosodan sisältämällä kaudella vuosina 1937–1947 kasvu jäi noin viiteentoista prosenttiin, kun taas 1990luvun alun laman sisältämällä ajanjaksolla kasvu oli vain noin 15 prosenttia.>Mutta nyt parhaillaan kuluva kymmenvuotiskausi on kuitenkin omaa luokkaansa. Vuonna 2012 Suomen kokonaistuotanto jäi runsaat kolme prosenttia alle vuoden 2007 tason, ja tämän vuoden aikana pudotusta tullee prosenttiyksikön verran lisää. Koska lähivuosienkin kasvu on todennäköisesti vaatimatonta, kokonaistuotantomme voi jäädä vielä vuonna 2017 eli Suomen juhliessa satavuotista itsenäisyyttään vuoden 2007 tasoa pienemmäksi.- jämä oskari
kukkeli heti meille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374