Oma lapsi haluaa vain kuolla

Masentuneen Äiti43

16v tyttäreni on jo monta kertaa ilmaissut halunsa vain kuolla.
Hän on kärsinyt jo monta vuotta masennuksesta, joka on nyt vain pahentunut entisestään ja hän on jo alkanut puhumaan itsensä tappamisesta ja kuinka kaikki olisi parempaa ilman häntä.
Hän ei syö kotona eikä koulussa, kun kysytään onko kaikki hyvin hän vaan tiuskii ja sanoo, että on vaikka kyllähän me sen tiedetään, että hän valehtelee.
Hän on alkanut viiltelemään ranteitaan, ja on sanonut, että se oli van muutaman kerran juttu, eikä tee sitä enään vaikka niitä arpia on kummasti ilmestynt lisää.
Paino on omasta mielestä huolestuttavan matala, 44kg.
Hän on aina ihan omissa maailmoissaa, ja tiedän, että olen tehnyt väärin kun olen mennyt lukemaan hänen kirjotuksiaa ja piirrustuksiaan, mutta niistäkin on ilmennyt selvästi halu vaan jo lopettaa ja se että ei jaksa enään taistella.
Huoli vaan kasvoi kun tyttäreni sanoi näkevänsä asioita joita ei oikeasti ole. Tää jotenkin heräti minut ja mieheni tajuumaan, että kaikki ei nyt ole todellakaan hyvin.
Ei vaan tiedetä mitä tehdä? Ei saada enään yhteyttä tyttöön eikä tiedetä miten voimme auttaa?

2

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua_hänelle

      Soitatte heti kun mahdollista terveyskeskukseen tai 112:een ja toimitatte hänet osastohoitoon. Alaikäisen kohdalla te vanhempina voitte lähettää hänet osastohoitoon vastoin tytön omaa tahtoa. Hoidon on oltava riittävän pitkä, mieluiten kuukausia. Hän saattaa parantua, mutta ei omassa huoneessa kököttämällä!
      Psykoosi/hallusinaatiot olisivat jo pakkohoidon indikaatio aikuisellakin. Toimikaa, pliis!

    • äitiminäkin

      Meillä muutama vuosi sitten aika samalainen tilanne.
      Vanhempana tuska on aivan käsittämätön,voimia teille.

      Viiltely on hätähuuto. Anoreksialta tuo selvästi kuulostaa.

      Itse uskoin että ei viiltele ja syö kun niin sanoi ja vannoi.
      Viiltely jäljet oli helppo piilottaa ja eihän ne käsivarret ainoita paikkoja viiltelyy ole.
      Ruokaa söi,uskoin kun näin, en nähnyt piilottettuja perunoita servetissä tai vessassa oksentelua.
      Vanhempana sitä on niin sokea ja uskoo lastaan.

      Hae apua itsellesi ja lapsellesi.

      Meillä tilanne helpotti kolmen todella raskaan vuoden jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe